تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820810840




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مسوول از ايجاد تحول در برگزاري جشنواره تئاتر امام رضا(ع)، خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك مسوول از ايجاد تحول در برگزاري جشنواره تئاتر امام رضا(ع)، خبر داد
مديرعامل كانون هنرمندان خراسان رضوي از ايجاد تحولات اساسي و چشمگير در برگزاري جشنواره تئاتر امام رضا (ع) در سال جاري خبر داد.


رضا كمال علوي گفت: امسال با رخ دادن تحولات چشمگير در نگرش مسوولان، جشنواره تئاتر و هنرهاي نمايشي علاوه بر جايگاه تخصصي، از نظر تفكر نيز مورد توجه قرار گرفته است.
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي ششمين جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع)،وي افزود:اين تحولات سبب حضور هنرمندان برجسته و چهره هاي شاخص و فرهيخته در ششمين جشنواره امام رضا(ع) شده است.
مديرعامل كانون هنرمندان خراسان رضوي با اظهار اين كه تئاتر تنها شاخه هنري است كه با مخاطب ارتباط زنده برقرار مي كند،گفت:به همين خاطر حوزه نمايشي جشنواره فرهنگي و هنري امام رضا(ع) نقش بسزايي در ارتقاي معرفت انسان نسبت به هشتمين امام شيعيان دارد.
كمال علوي افزود:تئاتر به دليل ويژگي هاي منحصر به فردش از جنبه هاي مختلف در بين شاخه هاي فرهنگي و هنري، متفاوت ترين رسانه از نظر تاثير گذاري در بين مردم و جامعه است.
او گفت : در پنج دوره گذشته جشنواره امام رضا(ع)، كمتر با نگاه تخصصي به تئاتر توجه شد و نقش پيام رساني پررنگ تر از مباحث تكنيكي بود.
كمال علوي اظهارداشت : وقتي از جشنواره هايي صحبت مي كنيم كه نام امام رضا(ع) را محور قرار داده، بايد در گزينش افراد و بهره گيري از نيروهاي متخصص و متفكر با نگاه دقيق و كارشناسانه عمل كنيم زيرا اين جشنواره بايد در حد و اندازه نام آن حضرت باشد.
وي با اشاره به رسالت بين المللي جشنواره امام رضا(ع) در ايجاد آگاهي و شناخت ديني افزود:بايد تلاش شود با دعوت ويژه از هنرمندان معتبر در عرصه هاي فرهنگي و هنري زمينه حضور آنها در اين جشنواره فراهم شود.
به گزارش اين روابط عمومي همچنين مسوول كارگروه فيلم ششمين جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) گفت:به دليل بالا بودن حجم فعاليت اين جشنواره، كارگروه فيلم و عكس از يكديگر تفكيك شدند.
علي مقدسي افزود:با اين جداسازي هم اكنون كارگروه فيلم با حضور 10 نفر از كارشناسان خبره اين حوزه تشكيل شده است.
وي اعلام كرد:آيين نامه كارگروه فيلم جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) نيز تهيه و تنظيم شده كه اين اقدام در هيچ يك از كارگروه هاي ديگر تاكنون صورت نگرفته است.
او افزود:تاكنون بيش ازشش جلسه جهت بررسي آيين نامه ها و همچنين فراخوان جشنواره تشكيل شد و هم اكنون منتظر تاييد اين مطالب از تهران و نيز پي گيري بحثهاي اجرايي هستيم.
مقدسي اين جشنواره را يكي از عظيم ترين جشنواره هاي ملي توصيف كرد و گف ت: با اين ظرفيت بالاي ملي بايد جشنواره هر سال با شكوه تر از پيش برگزار شود.
گزارش روز دوشنبه روابط عمومي مذكور نيز حاكيست : يكصد عنوان كتاب با محوريت امام رضا(ع) به دبيرخانه كتاب رضوي ارسال شده است .
دبير نخستين همايش كتاب، پايان نامه و طرح پژوهش با موضوع امام رضا(ع) در اين باره گفت: دبيرخانه همايش نيز تاكنون 350 اثر با محوريت امام رضا(ع) را كه در 10 سال اخير منتشر شده، شناسايي كرده و در صدد است تا از نويسندگان اين آثار براي شركت در همايش دعوت كند.
" سيد آقا حسيني " با اظهار اينكه مهلت ارسال آثار به اين همايش تا پانزدهم مهر ماه جاري تمديد شده، افزود:كارهاي ويژه اي براي اين جشنواره تدارك ديده شده كه از جمله آن تشكيل گروهي است كه بايد تا شانزدهم آبان ماه جهت پي گيري فعاليتهاي مردمي و دانش آموزي اقدام كنند.
اين مسوول افزود:دبيرخانه همايش همچنين تاكنون فراخوان هاي خود را به تمامي دانشگاه هاي آزاد، سراسري و غير انتفاعي و تمامي حوزه هاي علميه در سطح كشور و نمايندگي هاي ولي فقيه ارسال كرده است.
حسيني در خصوص داوري آثار دريافتي براي همايش نيز گفت:هيات علمي جشنواره متشكل از هفت نفر است كه هم اكنون در بخش نهايي انتخاب داور به مذاكره مي پردازند.
وي افزود:به دليل حساسيت كار و باز خواني آثار ارسال شده توسط داوران، تا 10 روز آينده، پنج نفر داور به جشنواره معرفي خواهد شد.
ك/1 7491/1654/589/659 شماره 827 ساعت 16:27 تمام
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن