تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814709694




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فضائلي: كانديدايي را بر‌اي حضور در هيئت نظارت بر مطبوعات معرفي خواهيم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فضائلي: كانديدايي را بر‌اي حضور در هيئت نظارت بر مطبوعات معرفي خواهيم كرد
خبرگزاري فارس: دبير كل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان گفت: انجمن به طور جدي و فعال در انتخاب نماينده مديران مسئول براي عضويت در هيئت نظارت بر مطبوعات وارد خواهد شد و با تعامل با مديران مسئول كانديدايي را براي حضور در هيئت معرفي خواهد كرد.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، مهدي فضائلي در جمع خبرنگاران با اشاره به حمايت از احمدي‌نژاد در دور دهم انتخابات رياست جمهوري توسط شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب استان گفت: اين شورا خيلي در مجموعه تشكل‌هاي اصولگرا رسميت پيدا نكرده است لذا همان طوركه نيروهاي مطرح در جناح اصولگرايان عنوان كرده‌اند هنوز نامزد اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري مشخص نشده است و در حال رايزني هستند.
وي اظهار داشت: برخي از تشكل‌ها نظرات و ديدگاه‌هاي خود را عنوان كرده‌اند اما مسئله‌اي كه بايد به آن توجه شود تصميم‌گيري براي يك ساز و كار جديد در خصوص انتخاب يك نامزد واحد است كه در اين زمينه مي‌توان از تجربيات گذشته خصوصاً در انتخابات مجلس هشتم استفاده كرد.
دبيركل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با اشاره به اينكه مهلت براي معرفي نامزد اصولگرايان در انتخابات وجود دارد، گفت: بعد از ماه مبارك رمضان مسئله انتخابات توسط جريانات و احزاب سياسي با جديت بيشتري پيگيري خواهد شد.
فضايلي اظهار داشت: انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان به عنوان يك مجموعه انتخاباتي و سياسي، از احزاب و افراد تقاضا دارد تا با بهره‌گيري از اين ماه مبارك در برخورد‌هايشان اخلاق را رعايت كنند و در فعاليت‌هاي انتخاباتي بيشتر به بيان توانمندي‌هاي خود بپردازند و رقباي خود را تخريب نكنند تا انتخاباتي سالم و اخلاقي را برگزار كنيم و همان طور كه مقام معظم رهبري در خطبه‌هاي نماز جمعه فرمودند به رعايت انصاف در فعاليت‌هاي سياسي توجه شود.
دبيركل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان همچنين به انتخابات امريكا اشاره كرد و گفت: در نظام سياسي آمريكا نامزد‌هاي رياست جمهوري خارج از اين نظام اقدامي را انجام نمي‌دهند و علي‌رغم ادعاهاي آزادي، در آمريكا شاهديم كه 200 سال است تنها دو حزب جمهوريخواه و دموكرات در نظام سياسي اين كشور نقش ايفا مي‌كنند لذا نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري در آمريكا خيلي تفاوت ماهوي با هم ندارند و شايد در شرايطي جمهوريخواه‌ها در فضايي سياسي شديد‌تر وارد شوند و دموكرات‌ها ‌ملايم‌تر برخورد كنند ولي در اهداف آنها تفاوتي وجود ندارد بنابراين خيلي نبايد به انتخابات آمريكا دل ببنديم و احساس كنيم كه تاثير خاصي را خواهد گذاشت.
فضائلي درباره سفر رئيس جمهور به نيويورك و سخنراني‌ ايشان در سازمان ملل متحد گفت: سفر رئيس جمهور به نيويورك با نقاط مثبتي همراه بود البته او در مدت تصدي‌اش در رياست جمهوري همواره تلاش كرده است از تريبون‌هاي بين‌المللي حداكثر استفاده را كند. بنابراين در اين سفر بار ديگر اين فرصت فراهم شد تا مواضع ايران مطرح شود.
وي در ادامه به مخالفت سران آمريكا از بازديد و رئيس جمهور از محل حادثه 11 سپتامبر اشاره كرد و افزود: معتقدم در اين سفر حاشيه‌هاي سفر دور قبل به خصوص حاشيه‌هايي كه در دانشگاه كلمبيا اتفاق افتاد دنبال نشد و افكار عمومي هم به خوبي متوجه حضور رئيس جمهور ايران شدند.
فضائلي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اينكه رواديد تمامي اعضا و همراهان رئيس جمهور به نيويورك صادر نشد چرا در ايران محدوديتي براي حضور رسانه‌هاي غربي در نظر گرفته نمي‌شود، اظهار داشت: در امريكا فقط نمايندگان صدا و سيما و خبرگزاري ايرنا امكان حضور با محدوديت‌هاي فراوان دارند اما معتقدم وزارت ارشاد بايد حضور رسانه‌هاي خود در خارج از كشور را دنبال كند تا اگر اشكالي وجود دارد آن را اصلاح كنيم در غير اين صورت اگر ممانعت‌ها كماكان ديده شد ما هم محدوديت‌هايي را ايجاد كنيم.
وي با قدرداني از حضور مردم در راهپيمايي روز قدس به تاثيرات حضور مردم در اين راهپيمايي اشاره كرد و گفت: يكي از آثار برجسته اين حضور زنده نگه داشتن مقاومت در برابر يكي از مهمترين رويداد‌هايي است كه در قرن گذشته با همكاري كميته‌اي از كشورهاي سلطه‌گر در منطقه حساس خاورميانه روي داد و هم‌اكنون بيش از 60 سال است كه منطقه خاورميانه و به تبع آن صحنه بين‌الملل شاهد بحران‌هاي زيادي است.
فضايلي اظهار داشت: واكنش‌ اسلام نسبت به اين اتفاق مي‌تواند سقوط رژيم صهيونيستي را تسهيل كند و دنياي اسلامي را نجات دهد هرچند كه قرار گرفتن اين رژيم در سراشيب سقوط از اظهارات سران آن مشخص است كه آرزوي آنها در رسيدن نيل به فرات محقق نمي‌شود و اسرائيل بزرگ دست يافتني نيست كما اينكه آنها در حفظ همين مجموعه كوچك نيز در داخل و خارج با مسايل مختلف رو به رو هستند و اين موضوع در شكست آنها در جنگ 33روزه با حزب‌الله لبنان به خوبي ديده شد.
دبيركل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان به صدور قطعنامه شوراي امنيت عليه فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران اشاره كرد و گفت: در اين قطعنامه هيچ مطلب جديدي نيست و همان طور كه اعضاي گروه 1+5 و وزير امور خارجه آلمان تصريح كردند انگيزه اصلي در صدور اين قطعنامه مطرح كردن اين موضوع بود كه گروه 1+5 با اعضاي دائم شوراي امنيت در موضوع هسته‌اي ايران هم نظر هستند و اين موضوع همچنان جدي است.
وي ادامه داد: بعد از بحران گرجستان اعضاي گروه 1+5 نتوانستند مذاكرات خود را درباره ايران ادامه دهند و به رغم اعلام آمادگي به دليل عدم توافق اين مذاكرات برگزار نشد و آنها شرايط بسيار نامناسبي داشتند و با صدور قطعنامه سعي كردند تا حدي عدم انسجام و تزلزل را جبران كنند.
فضائلي با اشاره به اينكه نكته مهمي كه صدور اين قطعنامه روشن مي‌كند، سياسي بودن آن است اظهار داشت: اين قطعنامه در فضاي كاملا سياسي شكل مي‌گيرد چرا كه اگر قرار بود قطعنامه ناظر به فعاليت‌ها باشد بايد محتوي آن اين پيام را مي‌رساند ولي وقتي هيچ تغييري در آن داده نمي‌شود كاملا سياسي است.
دبيركل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان اضافه كرد: گزارش البرادعي نيز هيچ مطلب جديدي نداشت و ديديم كه در اجلاس شوراي حكام آژانس به رغم تلاش آنها هيچ قطعنامه‌اي صادر نشد كه نشان مي‌دهد آژانس به عنوان تنها مجمع بين‌المللي براي اظهار‌نظر هسته‌اي هيچ موضع جديدي ندارد و بر اساس محورهاي اصلي گزارش البرادعي سكوت شورا ، بر صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران تاكيد مي‌كند.
وي افزود: صدور قطعنامه در شوراي امنيت و عدم صدور آن توسط آژانس نشانگر آن است كه قطعنامه شوراي امنيت سياسي است.
فضايلي تصريح كرد: طبيعي است كه ايران از مواضع خود در بحث انرژي هسته‌‌اي عقب‌نشيني نمي‌كند و در همان مسير صلح‌آميز فعاليت‌هايش را دنبال خواهد كرد.
دبيركل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با اشاره به سخنان رئيس‌جمهور در مراسم روز خبرنگار مبني بر اينكه دستگاه‌هاي دولتي از شكايات خود از رسانه‌ها صرف‌نظر كنند، گفت: تاكنون هيچ ساز و كاري براي اقدام در اين خصوص انجام نشده است و شاهديم كه بعضي از دستگاه‌ها همچنان شكايات خود را دنبال مي‌كنند. لذا تقاضا داريم كه اين دستورالعمل رئيس‌جمهور بر زمين نماند و وزارت ارشاد اجرايي شدن آن را براي باز‌پس‌گيري شكايات به طور خاص از مطبوعات پيگيري كند اين هديه رئيس‌جمهور در روز خبرنگار آثار شيرين خود را از دست ندهد.
وي تصريح كرد: وزارت ارشاد به دليل مسئوليتي كه خود در برگزاري مراسم روز خبرنگار كه رئيس جمهور در آن، اين قول را دادند، داشته است بايد پيش از همه و به هر شيوه‌اي كه مناسب مي‌داند اجرايي نشدن اين دستور رئيس جمهور را پيگيري كند.
دبيركل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در پايان با اشاره به موضوع انتخابات نماينده مديران مسئول در هيئت نظارت بر مطبوعات اشاره كرد و گفت: انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان فعال و جدي در اين مسئله وارد خواهد شد و اميدواريم با رايزني كه با مديران مسئول خواهيم كرد بتوانيم نقش موثري را در اين انتخابات ايفا كنيم.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن