تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816712205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سازمان امنيتي جديدي براي جلوگيري از سرقت هسته‌يي راه انداي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سازمان امنيتي جديدي براي جلوگيري از سرقت هسته‌يي راه انداي مي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي

امروز (دوشنبه) در وين سازمان جديدي معرفي مي‌شود كه به دنبال تقويت امنيت هزاران سايت هسته‌يي در سراسر جهان و تلاش براي جلوگيري از سرقت و تروريسم هسته‌يي خواهد بود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روزنامه‌ي نيويورك تايمز در اين باره نوشت: اهداف اين سازمان جديد ارتقاي اقدامات بهتر امنيتي،‌ از بين بردن ارتباطات ضعيف در زنجيره‌ي امنيتي جهان و در نهايت جلوگيري از دستيابي تروريست‌ها به بمب هسته‌يي است.

هيچ سازمان واحدي در حال حاضر اين كار را براي شبكه رو به گسترش سايت‌هاي هسته‌يي اعم از خصوصي، دولتي، غير نظامي يا نظامي انجام نمي‌دهد.

سم نان، سناتور دموكرات پيشين آمريكايي از ايالت جورجيا كه در پشت اين سازمان جديد قرار دارد در مصاحبه‌اي گفت: احتمال خطرات بسيار بالاست.

وي افزود: ترديدي نيست كه گروه‌هاي تروريستي در تلاشند تا به اين مورد دست يابند. يك بمب اتمي كه مي‌تواند منهتن را نابود كند به سوخت هسته‌يي در حدود اندازه‌ي يك گرپيفروت نياز دارد.

گروه «ابتكار تهديد هسته‌يي» يك گروه خصوصي در واشنگتن به رياست نان است كه در حال راه‌اندازي اين سازمان جديد است كه «موسسه‌ي جهاني امنيت هسته‌يي» (WINS) نام دارد.

اين موسسه كارش را با سرمايه‌ي شش ميليون دلاري آغاز مي‌كند و قرار است ظرف دو سال آينده گسترش يافته و احتمالا بودجه‌ي سالانه‌اي بالغ با بهشت ميليون دلار را دريافت كند و دفتر كارش در وين متشكل از چندين متخصص هسته‌يي است.

اين موسسه قصد دارد همايشي را بر پا كند كه حرفه‌يي‌هاي امنيت هسته‌يي بتوانند در آن با يكديگر ملاقات كنند و اطلاعاتشان درباره‌ي چگونگي جلوگيري از افتادن مواد هسته‌يي به دستان ناپاك را در اختيار يكديگر قرار دهند.

كوري هنيدرستين، عضو "ابتكار تهديد هسته‌يي" گفت: نگراني‌هاي مشتركي وجود دارد. اما در حال حاضر اين حرفه‌يي‌ها هيچ راهي براي صحبت با هم طراز‌هاي‌شان درباره‌ي چگونگي مديريت اين نوع چالش‌ها ندارند.

قرار است اولين مدير اين موسسه راجر هوسلي باشد كه تا چندي پيش مدير امنيت «سوخت‌هاي هسته‌يي انگليس» بود كه حدود هزار كارمند دارد.

اين موسه در وين بر پا مي‌شود تا در مجاورت آژانس بين‌المللي انرژي اتمي قرار گيرد كه به كشورهاي عضو سازمان ملل در زمينه‌هاي امنيتي هسته‌يي مشاوره مي‌دهد. محمد البرادعي،‌ مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي قرار است روز دوشنبه در مراسم معرفي اين موسسه حاضر باشد و از آن به شدت حمايت كرده است.

وي در نامه‌اي به نان نوشت كه «اطمينان دارم» اين موسسه به ايجاد «يك رژيم جهاني امنيت هسته‌يي» كمك خواهد كرد.

اعلام علني بنيانگذاري اين موسسه عصر دوشنبه به عنوان بخشي از برنامه‌ي نشست سالانه‌ي مجمع عمومي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي انجام مي‌گيرد.

كار اصلي آژانس كه بازوي سازمان ملل است اطمينان يافتن از آن است كه كشورهاي عضو از تاسيسات هسته‌يي‌شان براي اهداف صلح‌آميز استفاده مي‌كنند و نيز ردگيري سرقت هسته‌يي و قاچاق هسته‌يي جزو فعاليت‌هاي آژانس است.

موسسه‌ي جهاني امنيت هسته‌يي در ابتدا قصد دارد با سياست‌هايي كار كند كه مديريت موادي را به عهده دارند كه مي‌تواند سوخت بمب اتمي باشد. اين موسسه سپس دستور كارش را گسترش مي‌دهد تا سايت‌هايي را شامل شود كه از مواد راديواكتيو استفاده مي‌كنند.

اين موسسه براساس مدل مجمع جهاني اپراتورهاي هسته‌يي شكل گرفته است كه سازماني است در لندن كه پس از فاجعه چرنوبيل در 1986 براي ارتقاي ايمني جهاني اتمي برپا شد.

نان گفت كه ايده‌ي تشكيل اين موسسه پس از آن در ذهنش شكل گرفته كه براي اين مجمع كار كرده و متوجه شده است كه دستور كارش توجه اندكي به جلوگيري از سرقت هسته‌يي دارد.

او گفت: جهان نمي‌تواند از عهده‌ي آن چه من "چرنوبيل امنيتي" مي‌نامم بر آيد.

وي ادامه داد: اين امر تلاش‌ها براي استفاده از اتم، اهداف مثبت را به عقب برمي‌گرداند. بنابراين فكر مي‌كنيم اين تلاش بسيار مهم است.

انتهاي پيام
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن