تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 25 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811254734




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حسيني‌بوشهري: قرضاوي به‌جاي بيان سخنان تفرقه‌برانگيز در تقويت وحدت صفوف امت اسلامي بكوشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: حسيني‌بوشهري: قرضاوي به‌جاي بيان سخنان تفرقه‌برانگيز در تقويت وحدت صفوف امت اسلامي بكوشد
گروه سياسي: نائب‌رئيس دوم جامعه مدرسين حوزه علميه قم، در واكنش به سخنان اخير قرضاوي گفت: جاي پرداختن به اينگونه امورتفرقه‌برانگيز از شخصيت‌هايي چون قرضاوي انتظار مي‌رود كه به وحدت صفوف امت اسلامي كمك كنند و در اين مسير بكوشند.
حجت‌الاسلام والمسلمين«سيدهاشم حسيني‌بوشهري»، نائب‌رئيس دوم جامعه مدرسين حوزه علميه قم، در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) با اشاره به سخنان اخير «قرضاوي»، يكي از علماي بلندپايه اهل سنت، مبني بر اينكه شيعه را متهم به تحريف قرآن و بدعت در دين كرده است، اظهار كرد: شنيدن اين سخنان از شخصيتي چون قرضاوي كه در مقام ادعا و بيان به عنوان يك شخصيت ديني محسوب مي‌شود، بعيد به نظر مي‌رسيد.

وي ادامه داد: قرضاوي همواره از خود يك چهره روشنفكر ديني را به نمايش گذاشته بود كه به توطئه‌هاي دشمنان و مسائل جامعه اسلامي توجه دارد.

عضو شوراي عالي حوزه نوضيح داد: واداركردن قرضاوي به بيان چنين اظهارنظراتي كاري حساب‌شده است كه توسط وهابيت و كساني كه نمي‌خواهند ميان جامعه اسلامي يعني شيعه و اهل سنت، وفاق، برادري و وحدت وجود داشته باشد صورت گرفته است.

مدير سابق حوزه علميه قم تصريح كرد: امروزه ما (جهان اسلام) بيش از هر زمان نيازمند وحدت كلمه هستيم چرا كه صفوف وحدت امت اسلامي، توسط جبهه استكبار آسيب‌پذير شده و اينها در جاي‌جاي كشورهاي اسلامي مشغول طراحي و برنامه‌ريزي هستند تا امت اسلامي را از پا درآورند.

حسيني بوشهري يادآور شد: در شرايطي كه كشتارهايي در كشورهاي اسلامي با بهانه‌هاي مختلف در حال وقوع است و روزي مشاهده نمي‌شود كه خون مسلماني بر زمين ريخته و پايمال نشود، بيان چنين سخناني بر زبان هيچ كس به جز به منظور خدمت به استكبار و دشمنان كينه‌توز اسلام رخ نمي‌دهد و اين سخنان كار ديگري را از پيش نمي‌برد.

اين عضو مجلس خبرگان رهبري واكنش مسلمانان در برابر اين سخنان را بيان كرد و گفت: شايد تمام مناديان وحدت در سراسر جهان اعم از شيعه و سني، وقتي با سخنان قرضاوي مواجه شدند، بي‌اختيار اين عمل و سخنان را محكوم كردند.

حسيني بوشهري در ادامه تأكيد كرد: جهان اسلام، امروز نيازمند وحدت كلمه است و ما بايد در اين شرايط حساس تأكيد بر اصول مشترك داشته باشيم.

وي عنوان كرد: تعجب از قرضاوي است كه با مشاهده كتاب‌هاي عديده عليه شيعه در سراسر دنيا و فعاليت‌هاي سايت‌ها به همين منظور اين سخنان را بيان داشته و سوال اينجاست كه چطور شده اين عالم كه بايد با نگاهي جامع به مسائل بنگرد، از سويي چشم خود را مي‌بندد و از سوي ديگر وقايع را مشاهده كرده و در نهايت يك‌طرف را تحت‌عنوان افراد بدعت‌گذار معرفي مي‌كند.

مدير سابق حوزه علميه قم توصيه كرد: اگر كسي مي‌خواهد نگاهي جامع داشته باشد بايد تمام ابعاد قضيه را بنگرد و سپس به اظهارنظر بپردازد، اين سخنان بايد بر اساس وحدت و همدلي باشد چرا كه شرايط ما شرايطي نيست كه بيش از اين امت اسلامي را درگير جنگ‌هاي فتنه‌برانگيز و طايفه‌اي كنيم.

عضو هيئت‌رئيسه جامعه مدرسين حوزه علميه قم، يادآوري كرد: اينگونه ادبيات به حتم، هيچ خدمتي به جهان اسلام نمي‌كند.

وي در ادامه بيان كرد: جاي پرداختن به اينگونه امور از شخصيت‌هايي چون قرضاوي انتظار مي‌رود كه به وحدت صفوف امت اسلامي كمك كنند و در اين مسير بكوشند.

وي با اعلام هشدار به امت اسلام گفت: اينگونه مسائل در بين امت اسلامي، هشدارهايي است كه به آنها داده مي‌شود چرا كه وقتي سخني مطرح مي‌شود بايد همه اذهان متوجه آن باشند تا زمينه‌هاي چنين اختلافاتي را از بين ببرند چرا كه وقتي سخني در جايي مطرح مي‌شود تا بتوان اين كلام را پاسخ داد مدت‌‌ها اذهان امت را به خود مشغول مي‌كند لذا بايد روشنگري و اطلاع‌رساني دقيقي در اين زمينه انجام داد.

وي در پايان به علما توصيه كرد كه بررسي كنند آفات و ضررهاي چنين اظهارنظرهايي موجب بهره‌برداري چه كساني مي‌شود.
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن