تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812987520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امروز روز مولاناست/ روز ملاقات شمس و مولانا امسال رسمي نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: امروز روز مولاناست/ روز ملاقات شمس و مولانا امسال رسمي نمي‌شود
خبرگزاري فارس: طراحان روز ملاقات شمس و مولانا هنوز مدارك خود را براي نامگذاري روزي به نام اين دو در تقويم ايران ارائه نكرده‌اند و امسال روز ملاقات اين دو عارف رسمي نمي‌شود.


به گزارش خبرنگار فارس، در منابع تاريخي گفته شده شمس تبريزي بامداد روز شنبه 26 جمادي‌الآخر سال 642 به قونيه وارد شد و همان روز نيز با مولانا ديدار كرد.
محمدعلي موحد در كتاب «شمس تبريزي» خود مي‌گويد هيچ يك از رويدادهاي تاريخي حتي ولادت و رحلت پيامبر با اين دقت ضبط نشده است.
بنياد شمس تبريزي ارديبهشت امسال در جلسه‌اي در شهرستان خوي پيشنهاد نامگذاري روزي به نام شمس تبريزي را در تقويم ايران مطرح كرد كه قرار شد روز ملاقات شمس و مولانا ناميده شود.
طبق آئين‌نامه شوراي فرهنگ عمومي پيشنهاد نامگذاري روزها بايد از طرف عالي‌ترين مقام دولتي در هر حوزه ارائه شود. به همين خاطر ايوبي، معاون وزير كشور اين پيشنهاد را به شوراي فرهنگ عمومي داد.
ايوبي روز دوم آبان را براي نامگذاري روز ملاقات شمس و مولانا داده بود.
علي ملانوري، مديركل دفتر شوراي فرهنگ عمومي امروز به خبرنگار فارس، گفت: هنوز مدارك تكميلي براي نامگذاري اين روز به دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي نرسيده است.
از سوي ديگر محمدعلي انصاري، از اعضاي هئيت مؤسس بنياد شمس و مولانا نيز به خبرنگار فارس، گفت پيگيري براي نامگذاري روز ملاقات شمس و مولانا بنا به ملاحظاتي به تعويق افتاده است.
چنانچه مدارك تكميلي براي اين مناسبت به دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي برسد پس از آن اين مناسبت در كميسيون نامگذاري اين شورا بررسي مي‌شود.
پس از رأي اين كميسيون موضوع در جلسه شوراي فرهنگ عمومي بررسي مي‌شود و در صورت تصويب به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارجاع داده مي‌شود.
با تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي آن روز خاص به تقويم‌ها راه پيدا مي‌كند.
ملانوري مي‌گويد پرونده مناسبت‌هاي سال آينده براي چاپ در تقويم‌ها تصويب شده و تقويم‌هاي سال آينده نيز در حال چاپ هستند.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن