تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815253152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مراودات ايران و كنيا سابقه اي تاريخي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مراودات ايران و كنيا سابقه اي تاريخي دارد
سنندج - خبرگزاري مهر: سفير كنيا در كشورمان مراودات ايران و كنيا را داراي سابقه اي تاريخي دانست و بر حق مسلم ايران براي استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي تاكيد كرد.

علي عباس علي در گفتگو با خبرنگار مهر در سنندج، اظهار داشت: مراودات بين ايران و كنيا داراي سابقه اي تاريخي است و دو كشور بر افزايش هر چه بيشتر اين مناسبات در بخشهاي گوناگون تاكيد دارند.

وي افزود: با توجه به مشتركات مختلف در حوزه هاي فرهنگي كه در ميان دو ملت ايران و كنيا وجود دارد مناسبات دو كشور بسيار خوب است و ما در تلاش هستيم كه اين مناسبات همچنان افزايش يابد.

سفير كنيا در كشورمان با اشاره به مناسبات دو كشور در بخش اقتصادي عنوان كرد: با توجه به ديدارهاي مقامات دو كشور در بخش اقتصادي و انعقاد تفاهمنامه هاي مختلف اين روند وارد بخش جديدي شده كه برگزاري پنج نشست مشترك بين نمايندگان دو كشور در اين حوزه از جمله اقداماتي است كه مي توان به آن اشاره كرد.

علي عباس علي به مراودات دو كشور در بخش هاي توريسم و مسائل بهداشتي اشاره كرد و بيان داشت: در مسائل مختلف پزشكي ما همواره از جمهوري اسلامي ايران كمكهاي زيادي گرفته ايم و توجه به برنامه هاي بخش گردشگري نيز به عنوان اولويت برنامه هاي دو كشور مطرح است.

وي به حضور باستان شناسان ايراني براي مرمت و بازسازي آثار باستاني كنيا اشاره كرد و افزود: در روزهاي آينده تيم مجربي از باستانشناسان ايراني براي انجام كاوشهاي باستان شناسي و مرمت و بازسازي بناهاي تاريخي به كشور كنيا اعزام مي شوند.

سفير كنيا يادآور شد: با توجه به اين مهم وزير گردشگري و توريسم كشور كنيا ماه آينده ميلادي به ايران سفر خواهد كرد و در سفر سه روزه خود با مسئولان سازمان ميراث فرهنگي ايران ديدار و گفتگو خواهد كرد.

وي به دعوت رسمي رئيس جمهور ايران براي ديدار از كشور كنيا خبر داد و گفت: ما از جناب آقاي احمدي نژاد براي ديدار از كنيا دعوت رسمي كرده ايم كه قرار است اين سفر در آينده اي نزديك اتفاق بيفتد كه در صورت محقق شدن اين مهم مناسبات دو كشور وارد فاز جديدي خواهد شد.

علي عباس علي افزود: هم اكنون بخش زيادي از محصولات ايران به كشورما صادر مي شود ولي تنها محصولي كه ما به ايران وارد مي كنيم چاي است.

سفير كنيا خاطرنشان كرد: از لحاظ علمي نيز ايران داراي توانمنديهاي بسياري است كه ما اميدواريم با تحكيم روابط دو كشور بشود در آينده از اين پتانسيل ايران نيز در راستاي توسعه برنامه هاي علمي كنيا بهره گرفت.

وي به برنامه صلح آميز هسته اي ايران اشاره كرد و بيان داشت: هر كشوري حق دارد كه در راستاي توسعه همه جانبه خود از انرژي هاي روز بهره گيرد كه استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي حق مسلم دولت و ملت ايران است.

علي عباس علي يادآور شد: در راستاي همين سياستهاي صلح طلبانه ايران است كه امروز همه كشورهاي جهان تمايل دارند كه با اين ايران گفتگو نموده و مناسبات خود را افزايش دهند.

سفير كنيا در پايان بر حمايت كامل و قاطع خود از برنامه هاي هسته اي و سياستهاي خارجي ايران تاكيد كرد و گفت: ما همواره حامي سياست هاي ايران بوده و همچنان بر اين روند پافشاري خواهيم كرد.

سفير كنيا براي بازديد از شركت تراكتورسازي كردستان و صدور محصولات اين شركت به استان مسافرت كرده بود.
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن