تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805366168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قشقاوي/كامل: *1+5 براي اعتمادسازي چه مي‌كند؟ *نرفتن آقازاده به وين دليل خاصي نداشت *قطعنامه مردود است؛ مسير عادي غني‌سازي ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: قشقاوي/كامل: *1+5 براي اعتمادسازي چه مي‌كند؟ *نرفتن آقازاده به وين دليل خاصي نداشت *قطعنامه مردود است؛ مسير عادي غني‌سازي ادامه دارد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي

سخنگوي وزارت امور خارجه‌ با اشاره به آمادگي ايران براي ادامه‌ي همكاري‌ها در چارچوب پادماني تصريح كرد: بايد طرف غربي و 1+5 بگويند كه براي اعتمادسازي نزد ملت ايران چه مي‌كنند.

1+5 براي اعتمادسازي چه مي‌كند؟

به گزارش خبرنگار سياسي - خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حسن قشقاوي، سخنگوي وزارت امور خارجه صبح امروز در جلسه‌ي هفتگي خود با خبرنگاران رسانه‌هاي داخلي و خارجي با تبريك فرا رسيدن عيد سعيد فطر در پاسخ به سوالي در مورد قطعنامه‌ي اخير صادر شده توسط شوراي امنيت عليه فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌يي كشورمان گفت: مذاكره بين سولانا و جليلي توسط نمايندگان آنها در فضاي سازنده‌اي پيش مي‌رفت و ادامه يافت و سوالاتي براي رفع ابهام مطرح كرده بوديم و در مقام دريافت پاسخ شفاف از 1+5 بوديم.

وي افزود: هم اكنون بايد آنها بگويند براي اعتمادسازي نزد ملت ايران چه مي‌كنند. ما آمادگي داريم در چارچوب پادماني همكاري‌هايمان را ادامه دهيم و هم اكنون اين بر عهده‌ي 1+5 است كه نزد ملت ما اعتمادسازي كند و پاسخگويي منطقي‌اش را داشته باشد.

سنديت مطالعات ادعايي را اثبات كنند

قشقاوي با اشاره به حل شش موضوع باقيمانده تحت قالب مداليته و تاكيد بر عدم ارائه‌ي سند اصلي و متقن در مورد مطالعات ادعايي خاطر نشان كرد: مطالعات اتهامي و ادعايي هيچ پايه و اساس سندي ندارد؛ علي‌رغم اين ما در 200 صفحه به برخي از آنها پاسخ داديم و اين بر عهده طرف مقابل است كه بايد بگويد آيا اين ادعاها مستند است يا خير.

قطعنامه شوراي امنيت مردود است
قطعنامه ربطي به موضوع قفقاز ندارد

سخنگوي وزارت امور خارجه در ادامه در پاسخ به سوالي در مورد صدور قطعنامه‌ي جديد عليه ايران و علي‌رغم آن حمايت‌هاي ايران از روسيه در بحران قفقاز اظهار داشت:‌يك مغالطه‌ي آشكاري در اين خصوص صورت مي‌گيرد؛ اين دو موضوع ارتباط خاصي به يكديگر ندارند. بحث قققاز همان طور كه بارها اعلام كرديم منطقه‌ي حساسي است و بايد صلح و امنيت در آن به وجود آيد؛ چرا كه امنيت آن بر روي همسايگان و كشورهاي منطقه تاثير مي‌گذارد.

وي خاطر نشان كرد: تدابير و همكاري‌هاي ما منطقه‌اي است و ما در اين زمينه با طرف‌هاي درگير ارتباط داشتيم كه سفر متكي به مسكو، آلمان‌، باكو تفليس در اين چارچوب بوده است.

وي با عجيب توصيف كردن ربط دادن موضوع صدور قطعنامه و بحران قفقاز به يكديگر گفت:‌ اين مساله از كجا كشف شده كه يك شرط‌بندي بر روي موضوع هسته‌يي و يك قدرت صورت گرفته است؟ سياست ما در قبال قفقاز روشن است و همان برقراري صلح و ثبات بوده كه موفق نيز بوده است.

وي تاكيد كرد: اين قطعنامه صادره نيز بيشتر يك بيانيه‌ي سياسي و نمايشي بوده و خواستند اعلام شود كه انسجامي وجود دارد و اين مساله قبل از بحران قفقاز نيز بوده است؛ لذا هيج ارتباط منطقي بين آنها وجود ندارد. ما سياست منطقه‌اي قفقازمان را ادامه مي‌دهيم و قطعنامه نيز غيرقابل توجيه و مردود است؛ چرا كه فعاليت‌هاي ايران تهديدي براي صلح و امنيت جهاني نيست كه شوراي امنيت در اين خصوص تصميم مي‌گيرد.

وي فعاليت‌هاي ايران را در چارچوب قواعد بين المللي عنوان كرد كه براي دستيابي به حق ايران است و اين گونه فعاليت‌ها از طرف شورا تاثيري در استيفاي حقوق ملت ايران و اجماع ملي و همه جانبه در خصوص بحث هسته‌يي ندارد.

وي تاكيد كرد: ما مصمم به پيگيري حقوق حقه‌ي‌مان هستيم و در اين خصوص تلاش مي‌كنيم و در مورد قفقاز نيز كه در همسايگي ماست بايد تلاش شود قدرت‌هاي فرامنطقه‌اي در راستاي مطامع‌شان به آشوب نكشند.

به گزارش ايسـنا، قشقاوي تصريح كرد: در كجاي موضع‌گيري مقامات و حتي ديپلماسي و رفت وآمدها چنين استنباط شده كه در اين مورد امتيازي به كسي داده شده است؛ مگر منافع ملي چيزي است كه بتوان بر روي شرط‌بندي كرد؟ براساس مواضع انقلاب و قانون اساسي ما مواضع منطقي و مستقل خودمان را داريم و آن را ادامه مي‌دهيم.

وي سياست را امري نسبي توصيف كرد و مطلق انگاري در توجيه و تحليل‌ها را منطقي ندانست و گفت: بايد نسبي انديش بود و ما مواضع خودمان را در اين خصوص داريم.

تكميل نيروگاه بوشهر روند طبيعي خود را دارد

سخنگوي وزارت امور خارجه با رد بحث‌هاي مربوط به تكميل فرآيند احداث نيروگاه بوشهر تا آخر شهريور ماه امسال گفت: اين مساله طبق زمانبندي پيش مي رود و روند طبيعي و عادي خود را دارد و هيچ نشانه‌اي كه تاخير در اين امر باشد نيست.

سخنگوي وزارت امور خارجه همچنين در مورد بحث عضويت ايران در شوراي حكام گفت: ما در اين خصوص درخواستي را از قبل داشته‌ايم و در حال رايزني با طرف‌هاي ديگر و نيز سوريه در اين خصوص هستيم.

نرفتن آقازاده به وين دليل خاصب نداشت

قشقاوي در خصوص دلايل عدم حضور آقازاده، رييس سازمان انرژي اتمي كشورمان در نشست شوراي حكام نيز خاطر نشان كرد: اين پنجاه و دومين اجلاس مجمع عمومي آژانس است و طبيعي است كه كشورها در سطوح مختلف حضور خود در اين اجلاس را تعريف كنند؛ هم اكنون معاون آقاي آقازاده و سلطانيه سفير كشورمان در آژانس در اجلاس هستند و اين يك امر عادي است كه كشورها تعيين كنند در چه سطحي شركت مي‌كنند و لذا هيچ مساله‌ي خاصي در اين خصوص نيست.

اتهام دخالت ايران در عراق فرافكني آمريكايي‌هاست

سخنگوي وزارت امور خارجه در ادامه ادعاهاي اخير سفير آمريكا در مورد دخالت ايران در امور عراق را مورد بحث قرار داد و گفت: در بحث توافقنامه‌ي امنيتي عراق با آمريكا افكار عمومي، شخصيت‌هاي سياسي و مراجع تقليد نظرشان معيار است؛ تاكنون نشان داده شده كه فعالان و شخصيت‌هاي عراقي از سر آزادگي و استقلال‌طلبي با اين مساله مشكلات جدي دارند و نگران حذف شدن استقلال‌شان مي‌باشند كه اين مساله بهانه‌اي براي توجيه حضور نيروهاي اشغالگر در اين كشور باشد.

وي تاكيد كرد: ما طرفدار اعمال حاكميت و نظر عراقي‌ها و استقلال‌شان هستيم؛ باقي حرف‌ها فرافكني است و بحث‌هاي نظير دخالت كارهاي غيرمنطقي و ادعاهاي بي‌پايه و اساس است.

وي تاكيد كرد: عملكرد آمريكا در طول زمان در جاهاي مختلف طبيعي است كه مورد ترديد جدي قرار گيرد.

در حال بررسي صحت اظهارات وزير كشور كويت هستيم

قشقاوي سپس در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا در مورد اظهارات اخير وزير كشور كويت مبني بر پناهگاه بودن ايران براي القاعده خاطر نشان كرد: ما در حال بررسي صحت اظهارات وزير كشور كويت با روزنامه‌ي عربستاني عكاض هستيم؛ چنانچه اين حرفها درست باشد باعث تعجب است. پشتوانه‌ي انساني و مالي القاعده بر همه‌ي جهان روشن است و براي كشوري كه هيچ سنخيتي با انديشه‌ي اين گروه ندارد هيچ دليلي براي طرفداري‌اش نيست.

وي تاكيد كرد: به همسايگان عراق توصيه كرديم كه به روند پيگيري شده در چارچوب روابط حسنه توجه داشته باشند كه نمونه‌ي آن تقويت مناسبات اقتصادي و اظهارات خوب مقاماتشان است؛ همين مسير سازنده به نفع ملت‌هاي منطقه است.

به گفته‌ي وي، نبايد برخي اظهارات كه منجر به سوءاستفاده مي‌شود مطرح گردد، ما در همكاري‌ها با كشورهاي منطقه رو به پيش هستيم و جلو مي‌رويم.

وي ادامه داد:‌ اميدواريم با انجام سفرها و گسترش مناسبات و نيز ديدارها اين مسير سازنده به پيش رود. برخي قدرت‌ها مي‌خواهند تا در اين منطقه اثر گذارند، اما هوشياري منطقه‌اي مانع آن است و توجه به گذشته ما را به گام برداشتن در مسير دوستي و همكاري نويد مي دهد.

خبرنگاري از قشقاوي در مورد بازگشايي دفتر حفاظت منافع آمريكا در تهران پرسيد كه وي در پاسخ گفت:‌ در اين خصوص چيز جديدي نيست و تنها پيش بيني يك روزنامه آمريكايي بوده و ما درخواست رسمي دريافت نكرده‌ايم.

مسير عادي غني‌سازي ادامه دارد

وي همچنين از روال عادي غني‌سازي در كشور خبر داد و گفت: ما غني‌سازي را حق خودمان مي‌دانيم و تعليق آن خواسته‌اي فراقانوني است و لذا غني سازي ما مسير عادي و طبيعي كه داشته را ادامه مي دهد.

همه در جهت وحدت جهان اسلام گام بردارند

سخنگوي ورات امور خارجه در خصوص ادعاهاي قرضاوي در مورد شيعه گفت: آقاي قرضاوي با يك روزنامه‌ي معروف عربي گفت‌وگو داشته است؛ در شرايطي كه استكبار جهاني به قصد سلطه با اقداماتي از قبيل تعرض به مقدسات اسلامي، ‌اعمال تبعيضات ناروا عليه مسلمانان و اشغال كشورهاي اسلامي در صدد تضعيف مسلمانان است؛ علماي اسلامي بايد عنايت داشته باشند كه با انتصاب مطالب غير مستند و غيرواقعي به فرق اسلامي در اين جهت عمل نكنند.

وي افزود: وجهات و جايگاه فرق اسلامي را بايد بشناسند و در جهت تحقق وحدت براي رسيدن به آرمان‌هاي اسلامي تلاش كنند؛ اين به نفع اسلام و مسلمانان است.

به گفته‌ي وي، در داخل خود كشورهاي اسلامي در اين خصوص موضع‌گيري خوبي شده است و شرايط حساس فعلي در رابطه با مسلمانان بايد درك شود و همه در جهت وحدت جهان اسلام گام بردارند.

تبديل زبان توهين رسانه‌هاي آمريكايي به گوش شنوا

قشقاوي همچنين سفر رييس جمهور به نيويورك را نيز مطلوب توصيف كرد و گفت: سفر دكتر احمدي‌نژاد در دو بخش ديپلماسي رسمي و عمومي بود كه در چارچوب ديپلماسي رسمي ديدارهاي خوبي داشته اند كه در عرصه رسانه‌اي نيز بيان شد.

وي ادامه داد:‌ در عرصه ديپلماسي عمومي تحول خوبي نسبت به سفرهاي گذشته صورت گرفت كه در اين ميان ميزان استقبال رسانه‌هاي گروهي خود آمريكا بسيار زياد بود؛ به گونه‌اي كه در اتاق شماره‌ي 4 مجمع عمومي سازمان ملل حدود 300 تن از خبرنگاران حضور داشتند كه اين علاوه بر گفت‌وگوهاي اختصاصي متعدد بود.

به گفته‌ي وي، تحولي كه در رسانه‌هاي آمريكا ايجاد شد اين بوده كه در اين سفر برخي زبان توهين را تبديل به گوش شنوايي براي شنيدن منطق ايران تبديل كردند و بيشتر شنيدند و بهتر تحليل كردند.

وي ادامه داد: ديدار با نخبگان و ايرانيان و نيز دانشجويان كه در اين چارچوب دو هزار نفر از ايرانيان با دكتر احمدي نژاد ديدار كردند ديدار مفيدي بوده كه نشان‌دهنده‌ي علاقه به ايرانيان به حاكميت و منافع ملي‌شان بوده است.

قشقاوي همچنين تلاش‌هايي صورت گرفته براي تحت شعاع قرار دادن اين سفر را مورد بحث قرار داد و گفت: علي‌رغم همه‌ي اين‌ها رييس جمهور توانست مواضع كشورمان را تبيين كند و امروز بحث جديدي مطرح است كه بايد حرف ايران بيشتر شنيد كه اين گام بلندي بود كه برداشته شد و استقبال رسانه‌ها نيز بيانگر همين موضوع است.

خبرنگاري از قشقاوي در مورد بحث حضور وابستگان نظامي كشورهاي خارجي در مراسم رژه‌ي دفاع مقدس و احضار سفير آلمان به كشور متبوع‌اش براي توضيح در اين خصوص پرسيد كه وي در پاسخ گفت:‌ اين امري مرسوم و متداول است كه وابستگان نظامي در كشورهاي حوزه‌ي ماموريت‌شان در رژه و ساير مراسمات شركت مي‌كنند كه در اين چارچوب بسياري از وابستگان نظامي نيز شركت كردند.

وي ادامه داد:‌ اين امري متداول است كه وزارت خارجه سفيري را بخواهد و اين امر داخلي خودشان است.

خبرنگاري ديگري از قشقاوي در مورد طرح بحث آميا توسط رييس جمهور آرژانتين در اجلاس مجمع عمومي و نيز اظهارات كاردار ايران در خصوص علاقمندي ايران براي گسترش مناسبات با آرژانتين پرسيد كه وي در پاسخ گفت:‌ اين ادعاها بارها توسط مقامات آرژانتيني اعلام شده و در داخل خود آرژانتين بي پايگي آن روشن شده است.

خبرنگاري از قشقاوي پرسيد آيا اين امر صحت دارد كه سفارت ايران در مالزي از شيرين عبادي خواسته است تا در يك مراسم سخنراني نكند كه وي در پاسخ گفت: هيچ تغييري در وضعيت اين خانم ايجاد نشده است و هيچ گزارشي در اين خصوص نداريم كه سفارت‌مان اقدام خاصي كرده باشد.

وي در مورد دور جديد مذاكرات ايران و آمريكا بر سر موضوع عراق گفت:‌ اين مساله پروسه‌ي خاص خود را دارد كه دولت عراق در ابتدا درخواست مي‌كرد و جمهوري اسلامي ايران پس از بررسي جواب مي‌داد. هيچ تحول جديدي در اين خصوص وجود ندارد.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان همچنين با ابراز نگراني از وضعيت نصرالله تاجيك گفت: در تداوم مذاكرات غير از بحث‌ها و تلاش‌هايي كه وكيل ايشان داشت و در گفت و گوهايي كه با طرف انگليسي داشتيم حساسيت افكار عمومي را نسبت به وضعيت تاجيك و اتهام بي‌اساس وارد شده به وي منتقل كرديم كه در سفر اخير صفري، معاون وزير خارجه به لندن نيز اين بحث را مطرح كرديم.

وي ادامه داد: اسناد متقن پزشكي حكايت از وضعيت شديد و نامطلوب قلبي ايشان دارد انتظار داريم دولت انگليس با درك وضعيت وي طي اقدامي معقول و منطقي زمينه‌ي استخلاص ايشان را از اين وضعيت فراهم كند.

وي در بخش پاياني اين نشست در مورد سفر طالباني و ميشل سليمان، روساي جمهور عراق و لبنان به تهران گفت: در ديدار طالباني و دكتر احمدي‌نژاد در حاشيه‌ي اجلاس مجمع عمومي موضوع سفر مطرح شده اما تاريخ خاصي براي آن تعيين نشده است .

وي ادامه داد:‌ در مورد سفر ميشل سليمان نيز اصل انجام اين ديدار بين طرفين مطرح شده اما هنوز هيچ زمان خاصي تعيين نشده و در كانال هاي ديپلماتيك در حال پيگيري است.

انتهاي پيام
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 341]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن