تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806724830




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش اختتاميه جايزه ادبي قدر/ماه رمضان فرصتي براي بزرگنمايي شعر قرآني است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش اختتاميه جايزه ادبي قدر/ماه رمضان فرصتي براي بزرگنمايي شعر قرآني است
اختتاميه اولين جايزه ادبي قدر عصر ديروز با حضور جمعي از اساتيد و هنرمندان در تالار فرهنگسراي ارسباران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتاميه اولين دوره جايزه ادبي قدر پس از پخش فيلم كوتاهي از برنامه هاي اجرا شده "كلمات روزه دار" در فرهنگسراي ارسباران با اجري سعيد بابانكي پي گرفته شد و محمد سرسنگي، قائم مقام هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري اولين سخنران اين مراسم بود.

به سوي فرهنگ شهروندي و شهروند فرهنگي مي رويم

محمد سرسنگي در صحبتهاي خود پرداختن به هنر فاخر و ارزش نهادن به هنرهاي متناسب با شأن كشور بزرگ اسلامي ايران را از ضروريات دانست و برنامه هايي كه تا كنون از طريق اين سازمان اجرا شده است را متناسب با اين هدف بزرگ ياد كرد.

وي همچنين گفت: سازمان فرهنگي هنري شهرداري سعي بر آن داشته است تا با گسترش برنامه هاي فرهنگي خود در جهت ايده اي گام بردارد كه دكتر قاليباف از آن به عنوان نقشه 1/1 فرهنگي ياد مي كند.

سرسنگي افزود: ما سعي كرده ايم با فعاليتهاي فرهنگي خود خصوصا در ماه رمضان به شعار فرهنگ شهروندي و شهروند فرهنگي نزديك شويم تا شهري سالم و با نشاط از ايمان داشته باشيم كه شهروندان آن نيز به سوي فرهنگ و هنر مي روند و اقدامات فرهنگي اي كه در سه سال اخير در ماه رمضان انجام شده است در راستاي اين شعار صورت گرفته است.

چهره هايي كه سالها پشت تريبون براي شعر خواني ديده نشده بودند دوباره ديده شدند

سيد ضياء الدين شفيعي مدير اجرايي برنامه هاي كلمات روزه دار نيز در سخنان خود ماه رمضان را فرصتي براي بزرگنمايي شعر قرآني و رمضاني دانست و عنوان كرد: در ماه رمضان موضوعات مختلف ادبي و هنري فرصت بروز پيدا مي كنند و برنامه هاي كلمات روزه دار اين فرصت را ايجاد كرد تا چهره هايي كه سالها پشت تريبون براي شعر خواني ديده نشده بودند دوباره ديده شوند.

اجراي شعر خواني توسط علي معلم و سيد علي موسوي گرمارودي و همچين اجراي برنامه موسيقي توسط گروه موسيقي سنتي "ريتم نو" از بخشهاي بعدي اين مراسم بودند.

در بخش مسائل ماهوي رويكردي جدي داشته ايم

دكتر محمد هادي ايازي مشاور عالي شهرداري تهران سخنران بعدي اين مراسم در سخنان خود از بهره برداري مجموعه باغ هنر تهران در اراضي عباس آباد خبر داد.

وي در تكميل صحبتهاي خود گفت: رويكردي كه مجموعه فرهنگي هنري شهرداري تهران به مقوله فرهنگ و هنر دارد در دو بخش پي گرفته مي شود كه جنبه نخست آن حوزه كالبدي فضاهاي فرهنگي هنري شهرداري تهران است كه در اين راستا حدود سه مليون متر مربع در سطح شهر تهران براي فضاهاي فرهنگي و هنري اختصاص داده شده است.

وي افزود: باغ هنر تهران طرحي است كه فردا هشتم مهر ماه در اراضي عباس آباد به بهره برداري خواهد رسيد و اين مجموعه شامل خانه موسيقي، خانه معماري، خانه هنرهاي تجسمي و كوشك هنر تهران خواهد بود. همچنين در اين مجموعه بزرگترين سالن نمايشي كشور را احداث را با ظرفيت قريب به 5700 نفر را ظرف سه سال به بهره برداري خواهيم رساند.

ايازي ادامه داد: مجموعه سينمايي "زندگي" و مجموعه سينمايي ملت در جنب پارك ملت با ظرفيت 1200 نفر در قالب 5 سالن سينمايي و 2 سالن تئاتر در جنب خانه هنرمندان در آبان ماه افتتاح خواهد شد.

وي افزود: اما در بخش مسائل ماهوي برنامه هاي فرهنگي هنري شهرداري تهران رويكرد جدي و اساسي نيز داشته ايم. ظرفيتهاي مختلفي در سازمان فرهنگي هنري و معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران ايجاد شده است و از ابتداي سال جاري تا كنون نيم مليون نفر از شهروندان تهراني از برنامه هاي فرهنگي شهرداري استفاده كره اند ضمن آنكه به مقوله فرهنگ و هنر از زاويه ديني آن هم پرداخته شد.

اهداء جوايز و معرفي برگزيدگان جشنواره بخش پاياني برنامه بود. در ابتدا محمد تقي دخت بيانيه جايزه ادبي قدر را براي حاضران قرائت كرد و سپس علي معلم، دكترمحمد هادي ايازي، محمد سرسنگي براي اهداء جوايز به روي سن دعوت شدند.

هيئت داوران جايزه ادبي قدر از چهار پيشكسوت به خاطر فعاليتهايي كه در زمينه علوم ديني داشته اند تجليل به عمل آورد.

سيد علي موسوي گرمارودي، طاهره صفار زاده، محمد حسين مهدوي و حجت الاسلام جواد محدثي چهار پيشكسوتي بودند كه در اين بخش از آنها تجليل شد اما تنها موسوي گرمارودي در جمع حضور داشت و جايزه خود را دريافت كرد. جايزه طاهره صفار زاده را سودابه اميني گرفت و جايزه محمد حسين مهدوي توسط فرزندش دريافت شد و جواد محقق نيز جايزه جواد محدثي را دريافت كرد.

جايزه ويژه جشنواره ادبي قدر نيز به مرتضي اميري اسفندقه محقق شاعر و نويسنده اهدا شد.

در اين بخش از محمد موحد حسيني به عنوان تنها نفر برگزيده براي خوشنويسي و كتيبه نگاري بقاع متبرك تقدير شد و وي توانست جايزه ويژه جشنواره هنري قدر را به خود اختصاص دهد.
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن