تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812820209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مرور اكران پائيز /تدارك يك اكران متنوع و جذاب براي عيد فطر


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مرور اكران پائيز /تدارك يك اكران متنوع و جذاب براي عيد فطر
نگاهي كوتاه به فيلم‌هاي اكران عيد فطر گروههاي سينمايي پنجگانه نشان مي‌دهد اين آثار از نظر مضمون، گونه سينمايي، حضور كارگردانان نسل‌هاي مختلف و... تنوعي خاص دارند كه مي‌تواند در جذب مخاطب تأثيرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مقطع عيد فطر از گزينه‌هاي مناسب براي اكران فيلم‌هاي سينمايي است كه تجربه نشان داده مي‌تواند استقبال مخاطبان از فيلم را تا حدي تضمين كرده و موقعيتي براي بهتر ديده شدن اين آثار در رقابت با فيلم‌هاي ديگر ايجاد كند.

به نظر مي‌آيد طالع اكران عيد فطر در سال 87 از همان ماههاي آغازين سال سعد افتاده چرا كه بسياري از فيلم‌ها زودهنگام براي اكران در اين مقطع زماني ابراز علاقه و اعلام حضور كردند. مقطعي كه مي‌تواند تا حدي رونق گيشه و فروش فيلم‌ها را حداقل روي كاغذ تضمين و بقيه كار را به مايه‌هاي مستعد موجود در فيلم و ارزش‌ها و جذابيت‌هاي بالقوه آنها واگذار كند.

در ميان فيلم‌هايي كه قرار است در اكران عيد فطر ميهمان گروههاي پنجگانه سينمايي شوند، آثاري متنوع حضور دارند. از فيلم موفق جشنواره فجر بيست و ششم و جشنواره برلين و نماينده سينماي ايران در اسكار هشتاد و يكم تا جديدترين اثر فيلمساز محبوب دفاع مقدس كه براي حضور در جشنواره فجر صبر نكرده و به نمايش درآمده است.

ناجي و مجيدي پشت صحنه "آواز گنجشك‌ها"

تنوع اين آثار نشان مي‌دهد كه فيلمسازاني با دغدغه‌ها، تفكرها و نگاههاي خاص به سينما با توجه به اهميت فروش و استقبال مخاطب از فيلم‌هايشان به جايگاه مستعد عيد فطر در تقويم سينمايي سال پي برده و هر يك به زعم خود دغدغه گردش چرخه اقتصادي سينما را در شرايط حاضر مد نظر قرار داده‌اند كه مي‌تواند نوعي همگرايي مثبت ارزيابي شود.

"آواز گنجشك‌ها" ساخته مجيد مجيدي در بيست و ششمين جشنواره فجر به نمايش درآمد و نامزدي دريافت سيمرغ بلورين در يازده رشته و دريافت چهار سيمرغ از اين جشنواره و همچنين كسب جايزه خرس نقره‌اي از جشنواره فيلم برلين براي رضا ناجي بازيگر فيلم را در پرونده دارد كه براي نخستين بار در تاريخ سينماي ايران اتفاق افتاده است.

اين فيلم همچنين در جشنواره‌هاي مختلف سينمايي به نمايش درآمده و به نمايندگي از سينماي ايران به اسكار هشتاد و يكم معرفي شد. با توجه به گزينه‌هاي موجود و هر چند فيلم بازيگر چهره يا قصه‌اي گيشه‌پسند ندارد، اكراني موفق برايش پيش‌بيني مي‌شود. اين فيلم از چهارشنبه دهم مهرماه در گروه سينمايي استقلال اكران مي‌شود.

"دعوت" جديدترين ساخته ابراهيم حاتمي‌كيا پس از مجموعه "حلقه سبز" است كه سال گذشته بلافاصله توليدش آغاز شد و بدون آنكه در جشنواره فجر بيست و ششم شركت كند و به انتظار فجر بيست و هفتم بماند، از چهارشنبه سوم مهرماه گروه سينمايي آفريقا اكران شده است.

اين فيلم كه در سكوت خبري ساخته شد به دليل موقعيتي نه چندان محكم كه اين فيلمساز با مجموعه تلويزيوني‌اش پيدا كرد، مي‌تواند براي مخاطب كنجكاوي برانگيز باشد بخصوص با توجه به موضوع خاص آن كه سقط جنين را در چند خانواده و خط داستاني موازي دنبال مي‌كند.

گروه بازيگران فيلم مانند محمدرضا فروتن، مهناز افشار، مريلا زارعي، كتايون رياحي، ثريا قاسمي، گوهر خيرانديش، رضا بابك، آناهيتا نعمتي، سيامك انصاري و ... كه براي اولين بار است در فيلمي از حاتمي‌كيا حضور پيدا مي‌كنند نيز از عوامل جذابيت فيلم هستند.

"سه زن" ساخته منيژه حكمت هر چند سال گذشته آماده شد ولي بدون حضور در جشنواره فجر به نمايش در جشنواره‌هاي جهاني اكتفا كرد و در انتظار پروانه نمايش عمومي براي اكران داخلي ماند. در نهايت اينكه فيلم از چهارشنبه دهم مهرماه در گروه سينمايي عصر جديد اكران مي‌شود.

"سه زن" دومين فيلم حكمت پس از "زندان زنان" و روايتگر قصه سه نسل از زنان جامعه است كه يكديگر را گم كرده‌اند‌ و در جستجو براي يافتن پيوندهاي گمشده يكديگر را بازمي‌يابند. سامان مقدم آنونس متفاوت اين فيلم را ساخته كه مدتي است در سينماها پخش مي‌شود.

گروه بازيگران حرفه‌اي اين فيلم با حضور نيكي كريمي، مريم بوباني، رضا كيانيان، بابك حميديان، مهرداد ضيايي، آتيلا و ستاره پسياني، پگاه آهنگراني و صابر ابر از نكات جذاب هستند كه در كنار موضوع زنانه و البته نگاه خاص و عميق كه حكمت در فيلم اول خود داشت، مي‌تواند استقبال مخاطب را تضمين كند.

"كنعان" ساخته ماني حقيقي كه در بخش مسابقه سينماي ايران و بين‌الملل جشنواره بيست و ششم فجر به نمايش درآمد، سومين فيلم اين كارگردان پس از "آبادان" و "كارگران مشغول كارند" است. در خلاصه داستان فيلم آمده: مينا و مرتضي تصميم گرفته‌اند پس از 10 سال از هم جدا شوند. آنها مي‌خواهند طلاقشان را رسمي كنند، اما بازگشت ناگهاني آذر خواهر مينا...

محمدرضا فروتن، ترانه عليدوستي، افسانه بايگان، بهرام رادان، نقي سيف‌جمالي، حسن معجوني، امير نصيري يكتا، شيرين زنگنه، محسن شاه‌ابراهيمي، عاطفه تنهايي و آزيتا رايجي از بازيگران و حقيقي و اصغر فرهادي نويسندگان فيلم هستند. "كنعان" محصول هدايت فيلم است و از چهارشنبه دهم مهرماه در گروه سينمايي آزادي اكران مي‌شود.

"نسكافه داغ داغ" ساخته علي قوي‌تن داستان زني است كه به گويندگي برنامه‌هاي عروسكي علاقه دارد، اما همسرش كه يك كارخانه عروسك‌سازي را اداره مي‌كند، با او مخالف است. اين فيلم بدون حضور در جشنواره‌ فجر از چهارشنبه سوم مهرماه در گروه سينمايي قدس اكران شده است.

در "نسكافه داغ داغ" زنده‌ياد خسرو شكيبايي، يكتا ناصر، افسانه چهره‌آزاد، داود اكرميان، السا فيروزآذر، بابك نوري، آيه ابراهيمي، بيتا سحرخيز، جلال‌الدين معيريان، صبا حاج‌اسحاق و كورش يونسي بازي كرده‌اند. حضور زنده‌ياد شكيبايي در كنار وجه موزيكال و شاد فيلم از گزينه‌هايي هستند كه احتمال استقبال مخاطبان را از آن بيشتر مي‌نند.

"پرونده هاوانا" ساخته عليرضا رئيسيان در سال 84 ساخته شد و در جشنواره فجر بيست و چهارم به نمايش درآمد. اين فيلم با سه سال وقفه در خردادماه سال جاري موفق شد پروانه نمايش عمومي بگيرد و در آخرين خبرها به عنوان اكران عيد فطر گروه سينمايي آزاد معرفي شده است.

فيلم داستان مردي است كه در زندگي با همسرش دچار سوء تفاهم مي‌شود و در اين ميان مسئله ورود داروها از خارج و... نيز محور كار قرار مي‌گيرد. نيكي كريمي، امين تارخ، حميدرضا پگاه و ماه‌چهره خليلي بازيگران "پرونده هاوانا" هستند كه با موضوع و فضاي تازه و روابط و مسائلي كنجكاوي برانگيز مي‌تواند مخاطبان خاص خود را به سينماها بكشاند.
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن