تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821008453




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نهمين دوره ليگ برتر چگونه خواهد بود ؟


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: نهمين دوره ليگ برتر (فصل 89-1388) بعدازظهر روز يكشنبه در محل فدراسيون فوتبال قرعهكشی شد تا تيمهای حاضر در اين رقابتها ترتيب حريفان خود را بشناسند.


افتتاحیه بدون قهرمان
از آنجا كه طبق اعلام سازمان لیگ و طبق خواسته هواداران پرشمار استقلال و پرسپولیس، قرار بر عدم همزمانی بازیهای این دو تیم در یك روز بوده و قرار شده هر كدام از این دو تیم كه میهمان بودند روز پنجشنبه و میزبان روز جمعه به میدان برود، برخلاف سنوات گذشته لیگ نهم با بازی مدافع عنوان قهرمانی شروع نمیشود بلكه در دیدار افتتاحیه پرسپولیس در كرمان و روز پنجشنبه 15 مرداد میهمان مس كرمان خواهد بود.
شروع قلعهنویی با استقلال
بیتردید جذابترین و هیجان انگیزترین بازی هفته اول روز جمعه 16 مرداد ماه برگزار میشود. جایی كه استقلال مدافع عنوان قهرمانی میزبان تیم سرمربی فصل گذشتهاش یعنی سپاهان با هدایت امیر قلعهنویی خواهد بود. البته این بازی به علت محرومیت تماشاگران استقلال نه در تهران بلكه در یكی از شهرهای همجوار یعنی قم یا قزوین برگزار خواهد شد. این هم یكیدیگر از خوش شانسیهای قلعهنویی كه لزوم برخورد با دوآتشههای استقلال در آزادی را با این محرومیت آبیها از سر باز میكند.
پایان ژنرال با پرسپولیس
امیر قلعهنویی بدون هیچ حرف و حدیثی یكی از ویژهترین چهرههای لیگ نهم خواهد بود، مردی كه با عنوان قهرمانی در لیگ هشتم از استقلال جدا شد و حالا همه منتظرند عملكرد او را در یكی از متمولترین و در عین حال پرستارهترین تیمهای لیگ برتر یعنی سپاهان ببینند. قلعهنویی كه لیگ را با استقلال شروع میكند، نیم فصل و گل لیگ را با پرسپولیس تمام خواهد كرد با این تفاوت كه در هفته هفدهم در اصفهان، میزبان و در هفته سیوچهارم در تهران، میهمان قرمزها خواهد بود.
بازیهای ویژه هفته اول
جدا از رویارویی استقلال – سپاهان، دو بازی دیگر هفته نخست را هم میتوان جزو بازیهای ویژه دانست. در مشهد خداداد عزیزی و مهدی هاشمینسب به عنوان مربیان استقلال اهواز رو در روی ابومسلم قرار میگیرند و محمدحسین ضیایی كه در سالهای نه چندان دور سرمربی تراكتورسازی تبریز بود و همچنین چند هفته پیش نتوانست شهرداری تبریز را از paly off به لیگ برتر برساند این بار در قالب سرمربی صبای قم برابر تراكتورسازی در تبریز به میدان خواهد رفت.
تعادل رفت و برگشت آبی
استقلال در بازیهای دور رفت و برگشت خود از تعادل نسبی برخوردار است چرا كه در دور رفت هفت بار و در دور برگشت هم شش بار به شهرستانها سفر خواهد كرد، البته آبیها با چهار تیم پرسپولیس، استیلآذین، راهآهن و سایپا در دیدارهای رفت و برگشت در تهران و ورزشگاه آزادی روبهرو خواهد شد.
داربیهای ویژه
با سقوط برق و پیام به دسته اول دیگر خبری از داربیهای شیراز و مشهد نیست ولی باز هم داربیهای حساس در لیگ نهم وجود دارد. جدا از داربی سنتی تهران كه طی آن استقلال و پرسپولیس در هفتههای نهم و بیستوششم با هم روبهرو میشوند، داربی اصفهان هم در هفتههای دهم و بیستوهفتم بین سپاهان و ذوبآهن برگزار میشود و فولاد و استقلال اهواز هم داربی این شهر را در هفتههای سیزدهم و سیام انجام خواهند داد.
هدایتی و استیلی رو در روی پرسپولیس
حسین هدایتی، مالك و همه كاره باشگاه استیلآذین كه پیش از این رییس هیات مدیره پرسپولیس هم بود خیلی تلاش میكند تا تیمش را به نوعی به قرمزها نزدیك كند. در این میان حضور خود او در كنار كادرفنی استیلآذین متشكل از استیلی، مرزبان و عزیزیان كه همگی در لیگ هفتم در كادرفنی پرسپولیس بودند موجب شده تا خیلیها منتظر رویارویی این دو تیم باشند. مسابقهای كه دور رفت آن در هفته پانزدهم و دور برگشتش در هفته سیودوم انجام میشود. اگر نفراتی مثل پتروویچ، معمارزاده و خلیلی هم به اسدی و استیلآذین ملحق شوند جمع پرسپولیسیها در این تیم تازهوارد جمع و رویاروییشان با پرسپولیس جذابتر هم میشود.
10 بازی خانگی در 12 هفته
با نگاهی به برنامه مسابقات متوجه یك نكته جالب میشویم و آن اینكه پرسپولیس از هفته ششم تا پایان نیم فصل یعنی هفته هفدهم و طی 12 مسابقه متوالی خود، فقط دو بار از تهران خارج خواهد شد، چرا كه میهمانیهای هفتههای هفتم (راهآهن)، نهم (استقلال)، سیزدهم (سایپا) و پانزدهم (استیلآذین) بازیهایی هستند كه همگی در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد. به این ترتیب پرسپولیس كه در نیم فصل نخست فقط پنج مسابقه در خارج از تهران خواهد داشت، از هفته ششم تا هفدهم فقط دو بار از تهران خارج میشود، یكبار در هفته یازدهم مقابل فولاد در اهواز و یكبار هم در هفته هفدهم برابر سپاهان در اصفهان.

منبع:hurrahsport.com






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن