تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817062246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واکنش های بین المللی به ۴ آزمایش موشکی کره شمالی


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: پرتاب آزمایشی ۴ موشک کوتاه برد توسط کره شمالی در یک روز، همانطور که قابل پیش بینی بود با واکنش تند دولت های منطقه و غرب مواجه شد. به گزارش روز جمعه رسانه های کره جنوبی، هدف از انجام این پرتاب ها، تحریک سئول بوده است کره شمالی ۵شنبه گذشته، ۴ موشک کوتاه برد را آزمایش کرد، حکومت پیونگ یانگ، ۶هفته پیش نیز یک آزمایش هسته ای انجام داده بود که همزمان با آن چند موشک خود را نیز آزمایش کرده بود، دولت های غربی و سازمان ملل در قبال این اقدامات تحریم های این کشور را بیشتر کردند و کره شمالی نیز متقابلا تهدید کرد چنانچه کشتی آن رهگیری شود دست به مقابله نظامی خواهد زد.

تحریک کره جنوبی
وزارت دفاع کره جنوبی گزارش داد: در شامگاه روز پنج شنبه به فاصله چند ساعت، کره شمالی چهار موشک آزمایشی با برد کوتاه را به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد. به گزارش سایت دی ولت به نوشته روزنامه «یونگان ایلبو»، چاپ کره جنوبی، شواهدی در دست است که کره شمالی طی روزهای آینده موشک هایی از نوع «اسکود ب» با برد ۳۴۰ کیلومتر و یا حتی موشک های «رودونگ» با بردی بسیار بالاتر را پرتاب کند. به گزارش خبرگزاری آلمان به نقل از فرستنده رادیویی کره جنوبی kbs، یک منبع دولت کره جنوبی گفت که این چهار موشک احتمالا موشک های ضدکشتی از نوع kn-01 هستند که بردی میان ۱۲۰ تا ۱۶۰ کیلومتر دارند. این موشک های آزمایشی پس از پرتاب در ۱۰۰کیلومتر سواحل شرقی در دریا فرود آمدند.یک روزنامه کره جنوبی روز جمعه گزارش داد: کره شمالی برای افزایش قدرت نمایی های خود به احتمال زیاد دست به آزمایش موشک های میان برد و یا پرتاب موشک های کوتاه برد خواهد زد. به گزارش ایسنا، کره شمالی روز پنج شنبه چهار موشک کوتاه برد خود را آزمایش کرد. این آزمایش به دنبال پرتاب موشک های دوربرد این کشور در ماه آوریل و آزمایش هسته ای در ۲۵ آوریل صورت گرفت. ازسوی دیگر به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی اظهار داشت: آزمایش اخیر موشکی کره شمالی با هدف تحریک کره جنوبی صورت گرفته تا تحریک سایر کشورهای جهان.

واکنش آمریکا و ژاپن
دولت های آمریکا، ژاپن، استرالیا نیز اقدامات اخیر کره شمالی را تحریک آمیز خواندند. به گزارش خبرگزاری رویترز، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این زمینه گفت که این آزمایش ها در عین حال که «کمکی نمی کند»، بلکه «خطرناک» نیز هست. وی افزود که کره شمالی باید از این گونه تحریک ها فاصله بگیرد و به سر میز مذاکره برای توقف برنامه سلاح هسته ای بازگردد.برایان ویتمن، سخنگوی پنتاگون اظهار داشت: رفتار غیرقابل پیش بینی آنها ادامه دارد، اگر چه فعالیتی که روز پنج شنبه شاهد آن بودیم غیرمنتظره نبود.به گزارش خبرگزاری ژاپنی «کیودو»، نخست وزیر ژاپن «تارو آسو» گفت که کره شمالی باید بداند که با این گونه عملیات به خود آسیب خواهد زد.

تلاش چین برای یافتن راه حلی مسالمت آمیز
دولت چین اعلام داشت، فرستاده ای را به کره جنوبی، ژاپن، روسیه و آمریکا اعزام خواهد کرد. این چهار کشور، به انضمام چین قصد دارند از راه های دیپلماتیک کره شمالی را قانع سازند، دست از برنامه اتمی اش بکشد. وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن به سیاست گفتگو اعتقاد دارد تا بتوان به یک شبه جزیره کره عاری از سلاح هسته ای دست یافت. کره شمالی هنوز در مسیر سفر فرستاده چین قرار ندارد.

تشدید تحریم ها
کره شمالی در کنار آزمایش اتمی در ماه مه، دست به آزمایش یک موشک نیز زده بود و به همین خاطر از سوی شورای امنیت سازمان ملل به تحریم های جدید تهدید شده بود. به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از کارشناسان، میزان موفقیت این اقدامات تنبیهی سازمان ملل که بیشتر متوجه صادرات اسلحه کره شمالی است، به طور عمده به سیاست چین بستگی دارد.دولت آمریکا برای نخستین مرتبه روز سه شنبه گذشته (۳۰ ژوئن) اقداماتی را علیه دو شرکت عملی ساخت که آن ها را به مشارکت در معامله تسلیحاتی کره شمالی متهم کرده بود.وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است دارایی های شرکت بازرگانی نامچونگ گانک کره شمالی از سوی ایالات متحده مسدود شده است. به گزارش رادیو آمریکا بنا به گفته وزارت امور خارجه این شرکت در خرید لوله های آلومینیومی و دیگر سخت افزارهایی که در برنامه غنی سازی اورانیوم استفاده می شود، دست داشته است.در همین حین، وزارت خزانه داری ایالات متحده اعلام کرده است دارایی های هنگ کنگ الکترونیک، نیز مسدود شده است.این شرکت به فراهم آوردن خدماتی برای شرکت های کره شمالی که بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تحریم شده اند، مظنون است.استوارت لوی، معاون وزیر خزانه داری می گوید کره شمالی برای عقد معاملات غیرقانونی شرکت هایی چون هنگ کنگ الکترونیک را سپر بلای خود قرار می دهد.وزارت خزانه داری می گوید هنگ کنگ الکترونیک تبادل پول به یک بانک کره شمالی که بازوی مالی شرکت «کومید» است را تسهیل می کرده است. کومید شرکتی است که صادرکننده عمده تجهیزات و فناوری موشک بالستیک کره شمالی قلمداد می شود.بر اساس تحریم های جدید، کلیه دارایی های این دو شرکت در ایالات متحده مسدود خواهد شد و کلیه فعالیت ها و تبادلات بازرگانی آن ها با افراد و شرکت های آمریکایی ممنوع اعلام شده است.گرچه مشخص نیست این تحریم ها چه تاثیری خواهند داشت اما در نهایت بر تعهد ایالات متحده بر تنگ تر کردن حلقه تحریم این کشور علیه کره شمالی مهر تایید می زند.خبرگزاری رویترز می افزاید که نظر عمومی این است که «کیم یونگ دوم» رهبر کره شمالی قصد دارد با نمایش قدرت، زمینه ها را برای انتقال قدرت به پسرش فراهم سازد.به گزارش سازمان ملل، به دلیل آزمایش های موشکی و هسته ای که تاکنون صورت گرفته، تقریبا ارسال مواد غذایی به کشور قطع شده است. این در حالی است که مردم کره شمالی ده ها سال است که از کمبود مواد غذایی رنج می برند.
روزنامه خراسان






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن