تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819607743




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متولد امروز. . . فضانورد سياستمدار


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: متولد امروز. . . فضانورد سياستمدار
كلارنس ويليام (بيل) نلسون، متولد 29 سپتامبر 1942 سناتور ارشد ايالات متحده از ايالت فلوريداست. نلسون عضو حزب دموكرات است.


وي از اعضاي درجه دو مجلس سنا شد تا بتواند هنگام انجام ماموريت ناسا با شاتل فضايي كلمبيا، به عنوان متخصص ظرفيت باربري به فضا رود.نلسون در ميامي متولد شد. وي به عنوان رييس موسسه بين‌المللي كي كلاب خدمت كرد. نلسون براي مدت سه سال وارد دانشگاه فلوريدا شد و در آنجا از اعضاي بتا تتا پي شد و سپس به دانشگاه يِيل منتقل شد و در سال 1965 ليسانس هنرش را از آنجا گرفت. وي طي دوران تحصيلش در دانشگاه يِيل براي عضويت در انجمن سري دانشگاه به نام بوك اند اسنِيك پذيرفته شد. او از سال 1965 تا 1971 در نيروي ذخيره ارتش ايالات متحده خدمت كرد. طي اين دوران نلسون در دانشگاه ويرجينيا تحصيل مي‌كرد و در سال 1968 در رشته حقوق فارغ‌التحصيل شد. در سال 1972 نلسون با گريس كاورت ازدواج كرد. آنها دو فرزند به نام‌هاي بيل و نان الن دارند.
نلسون مدتي به عنوان سرگروه آتش نشاني كار كرد و سپس پيش از شروع شغل سياسيش در مجلس نمايندگان فلوريدا، وكيل شد. وي از سال 1972 تا 1979 در مجلس ايالت بود. نلسون در سال 1978 براي عضويت در مجلس نمايندگان ايالات متحده انتخاب شد. وي از سال 1979 تا 1991 در آنجا خدمت كرد. در سال 1986 نلسون عضو درجه دو مجلس سنا شد تا بتواند ماموريت فضايي اش را انجام دهد. وي آموزش‌هاي ناسا را با دقت فرا گرفت. او در ماموريت شاتل فضايي كلمبيا از 12 تا 18 ژانويه متخصص ظرفيت باربري بود. در سال 1990 نلسون در كانديداتوري براي فرمانداري ايالت فلوريدا مغلوب شد و سناتور اسبق آمريكا لاوتن چايلز در انتخابات پيروز شد. نلسون سعي كرد كه سلامتي و سن چايلز را مورد بحث و بررسي قرار دهد، اما اين خط مشي او نتيجه عكس داد، زيرا بيشتر اهالي ايالت، افراد بازنشسته و سالمند بودند.از سال 1995 تا 2000 نلسون خزانه دار و مامور بيمه فلوريدا بود. در انتخابات سال 2000 نلسون سناتور ايالات متحده از فلوريدا شد. نلسون همچنين عضو انجمن حزبي كنگره‌اي مردم سالاري كوبا است. وي يك فرد ميانه‌رو محسوب مي‌شود.
طي مبارزات انتخاباتي 2006 موافقان نلسون 49 در صد بودند و آراي وي تنها سه درصد از سناتور فلوريدا، امل مارتينز، از اعضاي حزب جمهوريخواه بيشتر بودند. نماينده حزب جمهوريخواه كاترين هريس در انتخابات اوليه پذيرفته شد و در انتخابات عمومي ماه نوامبر با نلسون به رقابت پرداخت. در 15 مارس 2006 وي در مصاحبه مطبوعاتي با سين هانيتي ادعا كرد كه نلسون رشوه داده. وي با 60 در صد آراء در انتخابات 7 نوامبر 2006 مجددا به عنوان سناتور انتخاب شد.در 13 دسامبر 2006 نلسون به دمشق رفت و با رييس جمهور سوريه بشارالاسد، ديدار و گفت‌وگو كرد. اين ملاقات پس از ملاقات وي با هيات اطلاعات مجلس سنا بود و پس از ديدارش با بشار الاسد در كنفرانسي تلفني از عمان اردن گفت: «بشارالاسد اظهار كرد كه ما در واقع يك تمايل مشترك داريم و آن اين است كه عراق به ثبات برسد.من فكر مي‌كنم كه اين شكافي است و بايد مذاكرات را ادامه دهيم.»
كاخ سفيد اعلام كرد كه اعضاي مجلس سنا نبايد به سوريه روند. سخنگوي كاخ سفيد، توني اسنو گفت:«من فكر مي‌كنم اين واقعا غلو است كه فكر كنيم سوري‌ها نمي‌دانند ما كجا ايستاده‌ايم يا چه فكر مي‌كنيم. ما اين را آشكار كرديم و پس از اين هم آشكار خواهيم كرد.» چند روز پس از ملاقات نلسون با بشارالاسد، سناتور آرلن اسپكتر به سوريه رفت و با الاسد ملاقات كرد. اسپكتر مقاله‌اي در روزنامه فيلادلفيا ايكوايرر نوشت و بر اهميت چنين ملاقات‌هايي تاكيد كرد و گفت كه اين بخشي از وظايف قانوني نلسون بوده‌است.
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 184]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن