تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816021034




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اروپا درپي كاهش هزينه‌هاي رومينگ پيامك و مكالمه


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: اروپا درپي كاهش هزينه‌هاي رومينگ پيامك و مكالمه
نسترن احمدي كميسارياي اروپايي طي طرحي پيشنهادي از اتحاديه اروپا و اپراتورهاي تلفن‌همراه خواست هزينه رومينگ استفاده از تلفن‌همراه در مكالمه، پيامك و بارگذاري دنيا را كاهش دهند. انتظار مي‌رود اين طرح از ارديبهشت ماه سال آينده به عنوان قانون تصويب شود.


پارلمان اروپايي در بهار سال آينده به اين طرح راي مي‌دهد كه آيا هزينه‌هاي رومينگ براي پيامك كم شود يا خير. در صورت تصويب اين طرح انتظار مي‌رود هزينه ارسال پيامك با 60درصد كاهش از 28/0يورو به 11/0 برسد و با اعمال اين طرح هزينه مكالمات هم از 43/0 يورو در هر دقيقه به 32/0 يورو در هر دقيقه مي‌رسد. بدين ترتيب فقط هزينه بارگذاري از اينترنت باقي مي‌ماند.
طبق طرح جديد هر مگابايت اطلاعات هم در حالت رومينگ از 4يورو به يك يورو كاهش مي‌يابد.
اپراتورهاي تلفن‌همراه با ابراز نارضايتي از طرح پيشنهادي براي جلوگيري از ضررهاي احتمالي محدوده رومينگ خود را كاهش دادند. اگر چه اين محدوديت رومينگ فقط شامل مكالمه تلفني شد و پيامك و سرويس اينترنت را در بر نمي‌گرفت، اما با اين حال شماري از كاربران و مشتريان خود را از دست داد.
براي جبران اين خسارت شركت‌هاي تلفن‌همراه هزينه‌هاي رومينگ را در شهريور سال پيش بدين ترتيب تغيير دادند كه براي برقراري تماس از سوي مشتري 41/0 يورو در هر دقيقه و براي دريافت تماس 20/0 يورو در هر دقيقه براي مشتري هزينه رقم مي‌زدند.
اما در نظر ويويان ردينگ، كميسارياي مخابرات اتحاديه اروپا اين تغييرات نبايد به همين جا ختم شود. شركت‌هاي مخابراتي در عرصه اين رقابت‌ها به نفع مشتري بايد قدم بردارند. او به دنبال كاهش تعرفه‌‌هاي بارگذاري اينترنتي هم هست. به عقيده وي اين راه‌كارها براي جلوگيري از صدور قبوض شوك‌آور اعمال سال پيش خانم ردينگ درخواست كرد كه شركت‌هاي تلفن‌همراه به صورت داوطلبانه هزينه‌هاي پيامك و گشت و گذار در اينترنت را در خارج از كشور مادر كاهش دهند. با رخ ندادن چنين توقعي او از اتحاديه اروپا خواست كه دست به كار شود و راهكارهايي ارائه دهد.
ولي بعدها مهلتي براي اپراتورها تعيين كرد كه اين مهلت تا حدودي كارساز بود. او تكروي‌هاي شركت‌هاي مخابراتي را زير سوال برد و چنين ادعا كرد كه قوانين و تعرفه‌ها به ضرر مشتري تمام مي‌شود. به نظر ردينگ هر چه تا كنون اتفاق افتاده كافي است و از اين به بعد بايد از جايي شروع كرد كه بتوان اين قوانين و تعرفه‌ها را به نفع مشتري تغيير داد.
طبق آخرين آمار منتشره از سوي كميسيون مخابرات اتحاديه اروپا هر سال بيش از 5/2ميليارد پيامك به ارزش 800ميليون يورو در دايره رومينگ كشورهاي اتحاديه اروپا مي‌گنجد. به عبارت ديگر در هر سال شهروندان اتحاديه اروپا 5/2ميليارد پيامك در خارج از محدوده مخابراتي كشورهاي خود ارسال مي‌كنند كه با برآورد هزينه ده برابري رومينگ پيامك‌هاي ارسالي نسبت به پيامك‌هاي داخلي در كشورهاي خودشان به رقمي معادل 800ميليون يورو مي‌رسيم.
ستاد اتحاديه اروپا عليه تماس گران‌قيمت در دايره رومينگ در سال 2005 به همت خانم رومينگ آغاز شد. زماني كه او قيمت رومينگ پيامك‌ها را بخشي از هزينه‌هاي فانتزي خواند، به راحتي كاربران را تشويق كرد تا آن جايي كه ممكن است از برقراري تماس و ارسال پيامك در خارج از كشور خودشان خودداري كنند. ستاد مبارزه با هزينه‌هاي بالاي رومينگ از بروكسل آغاز شد. در بلژيك يك مسافر مي‌بايست 75/0 يورو براي هر پيامك پرداخت كند. اگرچه اوضاع در كشورهاي ديگر كمي بهتر است، اما همچنان جاي بررسي و مقايسه دارد.
در اينجا به چند نمونه از اين تعرفه‌ها مي‌پردازيم.
وقتي يك كاربر فرانسوي تعطيلات خود را در ايتاليا مي‌گذراند، در همين تابستاني كه گذشت تقريبا 30/0 يورو براي هر پيامك پرداخت كرد. مسافر اهل جمهوري چك هم در همين تعطيلات در ايتاليا تا 42/0 يورو براي هر پيامك خرج كرد. يك مسافر سوئدي تا 40/0 يورو براي هر پيامك در اسپانيا پرداخت و همسفران آلماني همان مسافر 32/0 يورو و مسافر اهل لهستان 47/0 يورو براي هر پيامك در اسپانيا پرداخت كردند. گردشگر انگليسي 63/0 يورو و توريست ليتوانيايي 70/0 يورو براي هر پيامك در كشور اسپانيا پرداخت كرد.
دولت بريتانيا و اپراتور مخابراتي اوفكام با حمله به اين طرح، آن را پيش پا افتاده خواندند. آنان چنين اظهار داشتند كه اين طرح با قضاوتي نادرست فكر همه جا را نكرده است.
زماني كه دو مشتري از دو اپراتور مختلف با هم ارتباط برقرار مي‌كنند آن گاه تكليف اين تعرفه‌ها و اعمال كاهش قيمت‌ها چيست؟
بحث رقابتي ميان دو اپراتور هم موضوع ديگري است كه جاي مانور هم دارد. اين اپراتورها و در صدر آن اپراتورهاي انگليس دست به دست هم دادند تا در برابر اين كاهش قيمت اعتراض كنند.
اگر اين طرح به صورت قانون درآيد ديگر موضوع اعتراض نيست، بلكه بايد به آن به عنوان يك چالش قانوني نگاه كرد كه ممكن است ضرر چشم‌گيري به مشتري بزند.
البته بروز اين اعتراض‌ها همزمان با ارائه طرح پيشنهادي ويويان ردينگ به اتحاديه اروپا رخ داد. اين اپراتورها بخش اعظمي از درآمد خود را از طريق مكالمات و پيامك‌هاي ارسالي در طول سفرهاي خارجي مشتريان‌شان تامين مي‌كردند. اين طرح به احتمال زياد تا 70درصد به اپراتورها ضرر مي‌زند.
اپراتورهاي بزرگ نظير وودافون و تي-موبايل هشدار دادند كه اين طرح مي‌تواند به معني پايان دوران ارزاني باشد و حتي به مواجهه بيش از 100ميليون اروپايي با تعرفه‌هاي داخلي بيانجامد.
طي يك همكاري مشترك با بروكسل، اداره تجارت بريتانيا اعلام كرد اين طرح اگرچه به ظاهر به نفع برخي كاربران است، به خصوص آناني كه مرتبا در سفر هستند، اما براي مشتري كم‌درآمد چيزي جز ضربه نيست. به نظر بريتانيا اين تغييرات كه با سرعتي غيرمنطقي در حال رخ دادن هستند، به نحو بچه‌گانه‌اي مثبت‌نگرانه مي‌نماياند.
اوفكام اعلام كردند طرح خانم ردينگ بيشتر در تئوري قابل اجرا است و بر پايه هيچ سند و مدركي نيست.
آنان در اين باره اظهار داشتند اين تحليل‌ها پشتوانه منطقي ندارد و از نظر اين غول‌هاي مخابراتي بايد با ديدي تاثيرگذارتر به ميدان مي‌آمد. اين طرح هنوز پيشنهادي براي تعرفه‌هاي تماس تلفن‌همراه با تلفن ثابت ندارد.
در ايران هم وضعيت رومينگ وضعيت قابل انديشه دارد.
بازي پيامك فارسي و لاتين تقريبا 30ميليون مشترك تلفن‌همراه را چنان سرگرم كرده كه حتي بهانه اوليه اين طرح را كه همان ارج نهادن به زبان فارسي است، فراموش كردند.
تعرفه پيامك‌هاي لاتين براي ارسال‌هاي داخلي 222 ريال و تعرفه پيامك‌هاي فارسي براي ارسال‌هاي داخلي 89 ريال براي كاربران همراه اول تعيين شده است.
در حال حاضر سيم‌كارت‌هاي دولتي بيشترين سابقه را در رومينگ و سرويس ارتباط خارج با داخل دارند. تعرفه رومينگ بين‌الملل اين سيم‌كارت كه در بسياري از نقاط جهان قابل استفاده است، براساس تعرفه كشور ميزبان محاسبه مي‌شود، يعني به عبارت بهتر اين كشور ميزبان است كه تعيين مي‌كند هزينه مكالمه در آن با استفاده از سيم‌كارت MCI چقدر تخمين زده مي‌شود.به دنبال همين سيستم محاسبه است كه تعرفه هر دقيقه مكالمه رومينگ از فرانسه به مقصد ايران 33/1 يورو اعلام شده است. طبق همين نظام است كه مبلغ هر پيام كوتاه هم 2/0يورو تعيين شده است.در همين تابستان كه گردشگر فرانسوي در ايتاليا براي هر پيامك 30/0 يورو پرداخت كرد، گردشگر ايراني در ايتاليا 22/0 يورو براي هر پيامك پرداخت، اما اگر بازگرديم به تئوري كه پيش‌تر مطرح شد با كاهش تعرفه‌هاي رومينگ از سوي اتحاديه اروپا و با فرض اينكه تعرفه رومينگ سيم‌كارت MCI هم از سوي كشور ميزبان تعيين مي‌شود، مي‌توان به اين طرح خوش‌بين بود و از اين طرح به عنوان طرحي اروپايي، اما به نفع مشتريان جهاني ياد كرد.
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن