تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805655239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
يك مسؤول با اشاره به علل مرگ و مير در استان مطرح كرد؛ فقر استفاده از ميوه، سبزي و ماهي در تغذيه مردم خراسان رضوي

خراسان امروز- طيراني: مديرگروه پيشگيري و مبارزه با بيماريها در دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: بيماريهاي قلبي و عروقي اولين عامل مرگ و مير در خراسان رضوي است كه 3 عامل تغذيه نامناسب، عدم تحرك بدني و مصرف دخانيات نقش بسيار مؤثري در بروز آن دارند.
دكتر محمد علي رضايي كه در نشست خبري روز جهاني قلب سخن مي گفت افزود: طبق مطالعه ملي بار بيماريها و آسيبها در ايران در سال 82، مصرف مواد مخدر و دخانيات اولين عامل مرگ و مير، چاقي و اضافه وزن دومين عامل، كم خوني سومين عامل، پرفشاري و يا فشار خون بالا چهارمين عامل و عدم تحرك بدني پنجمين عامل ناتواني و مرگ و مير زودرس بوده است.

تشكيل كميته قلب وعروق در دانشگاه علوم پزشكي
وي با اشاره به اينكه 50 درصد تأمين سلامت افراد در دست خودشان است و 20 درصد آن متوجه بهداشت و درمان مي شود، گفت: دانشگاه علوم پزشكي مشهد در خصوص پيشگيري از بيماريهاي قلبي و عروقي براي اولين بار در كشور اقدام به تشكيل كميته قلب و عروق در اين دانشگاه نموده است.
وي از كميته هاي تربيت بدني، استرس، دخانيات، آموزش و اطلاع رساني و همچنين درمان و پژوهش به عنوان زير كميته هاي قلب و عروق دانشگاه علوم پزشكي مشهد نام برد و افزود: در هر يك از اين زير كميته ها اقدامات قابل قبولي در خصوص پيشگيري از بيماريهاي قلبي و عروقي انجام شده است كه طي چند ماه آينده نتايج آن بررسي خواهد شد.
وي در بخشي ديگر از سخنانش گفت: تاكنون نظام مراقبت از بيماريهاي قلبي در استان تشكيل نشده است، از همين رو نمي توان آمار دقيقي از مبتلايان به اين بيماري ارائه داد.
وي با اشاره به اينكه نظام مراقبت بيماريهاي غير واگير در استان از سال 84 آغاز به كار كرده است، ياد آور شد: با توجه به صنعتي شدن جامعه و تغيير شيوه زندگي اين مسأله نقش بسيار مؤثري در بروز بيماريهاي غيرواگير از جمله بيماري قلبي و عروقي دارد.
دكتر رضايي با تأكيد بر استفاده از تغذيه مناسب در خصوص پيشگيري از بيماريهاي قلبي و عروقي گفت: طبق بررسي هاي انجام شده در سال 85 سرانه مصرف ميوه و سبزي براي هر فرد 5 واحد در روز بود، در حالي كه در خراسان رضوي 93 درصد افراد كمتر از سرانه مورد نظر ميوه و سبزي مصرف مي كنند.
وي در خصوص سرانه مصرف ماهي در استان يادآور شد: با توجه به آنكه سرانه مصرف ماهي براي هر فرد دوبار در هفته در نظر گرفته شده است، 79 درصد خراساني ها كمتر از يك بار در هفته ماهي مصرف مي كنند.
به گفته اين مسؤول طبق بررسي هاي انجام شده 34 درصد خراساني ها مبتلا به چاقي بوده و 18 درصد آنان از فشار خون بالا رنج مي برند.
وي با اشاره به اينكه مصرف دخانيات در جمعيت استان حدود 7/2 درصد است، خاطرنشان كرد: طبق بررسي هاي انجام شده 14 درصد آقايان و 0/4 درصد بانوان سيگار مي كشند كه طبق بررسي هاي انجام شده در سال 84، 23 درصد افراد سيگاري، كمتر از 10 نخ سيگار در روز و 61/5 درصد آنان بيش از 20 نخ سيگار در روز استعمال مي كنند.

تغذيه نامناسب و بروز بيماريهاي قلبي
مسؤول كميته تغذيه بيمارستاني خراسان رضوي نيز در اين جلسه در خصوص نقش تغذيه در بروز بيماريهاي قلبي و عروقي گفت: تغذيه نامناسب و به دنبال آن چاقي يكي از عوامل بروز بيماريهاي قلبي و عروقي محسوب مي شود.
دكتر محمد صفريان با اشاره به اينكه شيوع چاقي در مشهد رو به افزايش است، ياد آور شد: هم اكنون 18 درصد كودكان زير 6 سال دچار چاقي اند. ضمن آنكه 28 درصد دختران در سن بلوغ نيز در معرض ابتلا به چاقي هستند.
وي با اذعان به اينكه تصميم گيريهاي متعددي در خصوص تغذيه مناسب در زير كميته تغذيه دانشگاه علوم پزشكي صورت گرفته است، گفت: مهمترين اقدامات در اين خصوص، استفاده از روغن مايع و جايگزين كردن آن به جاي روغن نباتي جامد است.
به گفته اين مسؤول هم اكنون 78 درصد خراساني ها از روغن نباتي جامد با ترانس چربي 40 درصد و 22 درصد از روغن مايع با ترانس چربي كمتر از 10 درصد استفاده مي كنند.

پيشنهاد حذف روغن جامد از سبد غذايي خانوار
وي در ادامه تصريح كرد: استاندارد ترانس روغنها در كشورهاي اروپايي 3/2 درصد است كه بايد تلاش شود ترانس روغنها در ايران و نيز استان به اين استاندارد برسد.
وي با اذعان به اينكه ابتلا به بيماريهاي قلبي و عروقي به دليل تغذيه نامناسب رو به افزايش است، گفت: بهتر است استفاده از روغنهاي جامد نباتي به دليل ترانس بالا از سبد غذايي خانوار حذف گردد و در كنار مصرف روغنهاي مايع، از روغنهاي حيواني(كره و روغن زرد) نيز استفاده شود.
به گفته اين استاديار دانشگاه علاوه بر روغنهاي جامد نباتي، استفاده از شيرهاي حاوي افلاتوكسين و همچنين نوشابه هاي گازدار تأثير زيادي در بروز بيماريهاي قلبي و عروقي دارند.
وي گفت: هم اكنون اغلب كارخانجات توليد روغن در استان، روغنهاي مايعي با ترانس كمتر از 10 درصد توليد مي كنند، اما متأسفانه توليد نوشابه گازدار در استان 10 برابر توليد دوغ است، ضمن آنكه ميزان افلاتوكسين شيرهاي مصرفي در مشهد( به دليل استفاده از نان خشكهاي كپك زده به عنوان خوراك دام) بيش از حد پيش بيني شده مي باشد.
يك فوق تخصص قلب و عروق نيز در اين جلسه گفت: افزايش قند و چربي خون، فشار خون بالا، چاقي و كم تحركي و همچنين مصرف سيگار، پنج عامل اساسي در بروز بيماريهاي قلبي و عروقي محسوب مي شوند.
دكتر مصطفي داستاني با اذعان به اينكه بيماري كرونر قلبي شايع ترين بيماري قلبي است، افزود: هم اكنون 80 درصد بيماري قلبي و عروقي به بيماري كرونر قلبي مبتلا هستند كه علايم آن با درد شديد در ناحيه وسط قفسه سينه همراه است و هنگام فعاليت زياد و استرس بروز پيدا مي كند و با استراحت بر طرف مي شود.
به گفته اين عضو هيأت علمي دانشگاه سن ابتلا به بيماري قلبي و عروقي در بانوان 10 سال بيشتر از آقايان است، به طوري كه فراواني سن ابتلا به بيماري قلبي و عروقي در آقايان كمتر از 55 سالگي و در بانوان كمتر از 65 سالگي مشاهده مي شود.
مسؤول زيركميته تربيت بدني كميته قلب و عروق دانشگاه علوم پزشكي مشهد نيز تأكيد كرد: اين زيركميته در خصوص تحرك بدني(ورزش) فقط يك هشدار دهنده است كه هشدارهاي لازم را در خصوص تحركات بدني، فعاليتهاي ورزشي و نقش آن در پيشگيري از بيماريهاي غيرواگير از جمله بيماريهاي قلبي و عروقي را به سازمانها، نهادها و ساير اقشار مردم اعلام مي كند.
دكتر محمد علي سردار با اشاره به اينكه ورزش بايد براي تمام اقشار جامعه از مهد كودك تا خانه سالمندان در برنامه زندگي تعريف شود، گفت: رژيم غذايي مناسب همراه با فعاليت ورزشي نقش بسيار مؤثري در افزايش طول عمر، كارآيي مفيد و پيشگيري از بيماريهاي قلبي و عروقي دارد.
وي پرهيز از پرخوري را مهمترين عامل پيشگيري از چاقي اعلام كرد.
يك كارشناس برنامه قلب و عروق نيز در اين جلسه گفت: با پنج اقدام در زمينه كاهش مصرف چربي و كنترل وزن، داشتن فعاليت بدني مناسب، كاهش مصرف نمك و كنترل فشار خون، افزايش مصرف ماهي و ميوه و انواع سبزيها و همچنين ترك سيگار در مدت پنج سال مي توان 50 درصد مرگ و ميرهاي ناشي از بيماريهاي قلبي و عروقي را كاهش داد.
آذر خورشاهي به انجام فعاليتهاي ورزشي روزانه به صورت مداوم و ترويج فرهنگ استفاده از غذاهاي سالم در سبد غذايي خانوار به منظور پيشگيري از بيماريهاي قلبي و عروقي تأكيد كرد.

استاندار خراسان شمالي تأكيد كرد؛ ممانعت از ساخت و ساز در حاشيه شهرها و حريم رودخانه ها

بجنورد - خبرنگار قدس: استاندار خراسان شمالي خواستارجلوگيري شهرداري از ساخت و ساز در حريم رودخانه ها شد.
جهانبخش در بازديد از مسيلهاي رودخانه ها و مناطق سيل زده بجنورد با تأكيد بر اينكه هر گونه كوتاهي در اين زمينه موجب خسارتهاي جبران ناپذير خواهد شد، گفت: بايد با برنامه ريزي جامع و سرعت عمل از بروز هر گونه حادثه ناگوار در اين زمينه جلوگيري كنيم.
وي بازگشايي و آزاد سازي حريم رودخانه ها بويژه در مناطقي از شرق و شمال بجنورد را از ضروري ترين موضوعات در اين راستا برشمرد.
نماينده عالي دولت در خراسان شمالي با ابراز نگراني از خسارتهاي سيل در منازل مسكوني بجنورد بخصوص در حواشي شهر اظهار داشت: شهرداري بايد به تمهيدات لازم از ساخت و ساز در حواشي شهرها و حريم رودخانه ها ممانعت كرده و در اين راستا بايد از توان اكيپ هاي گشت بهره گيري كند.
وي با بيان اينكه فصل پاييز و بارش باران زمينه اي براي بروز سيل و سيلاب را فراهم كرده است، اذعان داشت: نجات شهر از سيل از مهمترين وظيفه شهرداري و دستگاه هاي امداد رساني است و در صورت لازم پروژه هاي عمراني شهرداري بايد متوقف شود.
وي بيان داشت: اگر باران اخير در 4 نقطه شهر مي باريد، قطعاً با يك فاجعه مواجه مي شديم.

يك مسؤول در خراسان شمالي: حضور معلولان در عرصه هاي مختلف، نشان توانمندي اين قشر است

بجنورد- خبرنگار قدس: ضيافت افطار فرزندان مهر بهزيستي با استاندار خراسان شمالي در محل اداره كل بهزيستي اين استان برگزار شد.
استاندار خراسان شمالي در اين ضيافت گفت: حضور معلولان در عرصه هاي اجتماعي، فرهنگي، سياسي و تحصيلات عاليه نشان از اين مي دهد كه اين قشر باوجود كاستيهاي عارض شده، توانسته اند با توكل به خدا، همت و اراده و اعتماد به نفس بر اين كاستي ها غلبه كنند و توانمنديهاي خود را به فعل برسانند.
مهندس جهانبخش افزود: اعاده حقوق معلولان وظيفه ماست و بايد پيگيريهاي لازم درباره مسايل درمان، توانبخشي، ازدواج، مسايل ورزشي و اشتغال اين قشر صورت گيرد.
وي متذكر شد: خدمت به جامعه معلولان از خدمات خالص براي رضاي خداست و همان طور كه عبادت در ماه رمضان از درجه خلوص بالايي برخوردار است، خدمت به جامعه معلولان نيز اين چنين است.
قرباني مديركل سازمان بهزيستي خراسان شمالي نيز در اين ضيافت گفت: از تعداد 15 هزار معلول موجود در استان 4100 نفر معلول جسمي - حركتي، 3028 نفر معلول ذهني، 850 نفر نابينا، 1300 نفر ناشنوا و 100 نفر ضايعه نخاعي مي باشند كه 382 نفر از آنان با وجود مشكلات موفق به ادامه تحصيلات عاليه شده اند، بنابراين بايد استخدام اين عده از معلولان مورد پيگيري قرار گيرد.

مديركل تربيت بدني استان تشريح كرد ؛ تمهيدات دولت براي افزايش سرانه فضاي ورزشي در خراسان رضوي

خراسان امروز - معتمدي: مديركل تربيت بدني خراسان رضوي با اشاره به اينكه تا پايان برنامه چهارم توسعه مي بايست سرانه فضاي ورزشي استان به يك متر مربع برسد، گفت: هر چند تحقق اين ميزان سخت است اما با سفرهاي اول و دوم هيأت دولت به استان و مصوبات حوزه ورزش، تحقق اين مهم سريعتر خواهد شد.
داوري با بيان اينكه در سال 84 سرانه فضاي ورزشي استان 13 سانتي متر بوده، گفت: طي مدت ياد شده تعداد فضاي ورزشي روباز استان 82 و سرپوشيده 163 مورد بوده است.
داوري با بيان اينكه در سفر اول هيأت دولت تكميل پروژه هاي رها شده ورزشي استان مدنظر قرار گرفت، افزود: در اين سفر تكميل 44 پروژه ورزشي نيمه تمام كه سابقه برخي از آنها به 15 سال قبل برمي گشت مصوب شد كه اين پروژه ها تكميل و به بهره برداري رسيد.
داوري اضافه كرد: در كنار آن 41 سالن ورزشي نيز به بهره برداري رسيد كه با اين حساب اكنون تعداد مكانهاي ورزشي استان 146 مكان روباز و 248 مكان سرپوشيده ورزشي است.
وي با بيان اينكه در مجموع سرانه فضاي ورزشي به 42 سانتيمتر رسيد، افزود: انتظار مي رود با تمهيدات سفر دوم هيأت دولت،اين سرانه به يك مترمربع برسد.
وي در بخش ديگر با اشاره به اعتبارات قابل توجه براي ساخت سالن و مكان ورزشي گفت: در همين راستا در سال 85 دو ميليارد و 70 ميليون تومان، در سال 86 دو ميليارد و 40 ميليون تومان و در سال 87 دو ميليارد و 350 ميليون تومان براي افزايش فضاي روباز ورزشي براي روستاها اختصاص يافت.

56 درصد از سالمندان خراسان شمالي در روستاها ساكن هستند

بجنورد - خبرنگار قدس: معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي گفت: 56 درصد از جمعيت سالمند استان خراسان شمالي در روستاها ساكن هستند.
نادر نيك پرست در مراسم روز سالمند گفت: از جمعيت 61 هزار و 336 سالمند خراسان شمالي 34 هزار و 462 نفر در روستاهاي اين استان سكونت دارند.
وي شمار سالمنداني را كه در نقاط شهري اين استان زندگي مي كنند، 26هزار و 874 نفر عنوان كرد و اظهار داشت: تاكنون براي 16 هزار و 873 نفر از سالمندان اين استان آموزشهايي در زمينه تغذيه و سلامتي سالمندان برگزار شده است.
وي ميانگين اميد به زندگي در خراسان شمالي را 71 سال دانست و گفت: با توجه به افزايش سطح سلامت در جامعه اين ميانگين در حال افزايش است.

ضرورت استقرار سامانه هوشمند هشدار سيل در خراسان شمالي

بجنورد - خبرنگار قدس:مديرعامل شركت آب منطقه اي خراسان شمالي با اشاره به بارشهاي سيل آسا در مناطق مختلف اين استان و وقوع سيلهاي مخرب بر ضرورت استقرار سامانه هوشمند هشدار سيل دراستان تأكيد كرد.
مهندس علايي گفت: با اين وجود در زمان وقوع سيلاب كنترل و مهار خسارتها اهميت بسياري دارد.
وي اظهارداشت: در زمينه مهار سيلابها در استان با ساختن 5 سد تاكنون گامهاي زيربنايي مهمي برداشته شده است، اما در زمينه هشدارهاي هوشمند خيزش سيلابهاي مخرب براي آمادگي عمومي جهت كاهش خسارتهاي سيلابها هنوز كارهاي زيادي وجود دارد كه در استان بايد انجام شود. وي استقرار سامانه هوشمند فراگير هشدار و مهار خسارتها و كنترل پيامدهاي سيلاب را ضرورتي انكارناپذير دانست و خواستار توجه مسؤولان استان به هماهنگي بيشتر در اين زمينه شد.

جشن گلريزان در مشهد

خراسان امروز: مسؤول روابط عمومي زندانهاي خراسان رضوي از برگزاري جشن گلريزان ستاد ديه استان در مشهد خبر داد.
ناصري گفت: جشن گلريزان همه ساله در ماه پرفيض و بركت رمضان با هدف كمك به زندانيان جرايم مالي غيرعمد از سوي ستاد ديه استان، اداره كل زندانها و دادگستري برگزار مي شود كه در همين راستا و امسال طبق سنوات گذشته نيز ستاد ديه استان اين جشن را برگزار كرد تا با كمكهاي ايثارگرانه و خالصانه خيرين زمينه بازگشت زندانيان جرايم مالي غيرعمد به آغوش گرم خانواده هايشان فراهم شود.
ناصري در پايان افزود: كمكهاي خيرين فقط براي آزادسازي زندانيان جرايم مالي غيرعمد شامل ديه، مهريه، چك غير كلاهبرداري، نفقه و... پرداخت مي شود.

استاندار خراسان رضوي خبر داد؛ اختصاص 100 هزار سبد كالا براي اكرام محرومين

خراسان امروز: استاندار خراسان رضوي گفت: تأمين نيازهاي عاطفي و رواني محرومين نسبت به كمك هاي مادي از اهميت بيشتري برخوردار است.
محمد جواد محمدي زاده در يكي از پايگاه هاي جمع آوري كمك هاي مردمي جشن عاطفه ها حضور يافت و با بيان اين مطلب افزود: تعيين يك روز براي تقسيم عاطفه و محبت، شروعي براي اين حركت خداپسندانه است و نبايد تنها به يك زمان معين محدود شود.
وي ايجاد امكاني براي كمك به نيازمندان در آغاز سال تحصيلي را اقدامي شايسته خواند.
وي با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده براي محروميت زدايي و تحت پوشش قرار دادن محرومان در دولت نهم افزود: در سالهاي گذشته مردم ثابت كرده اند كه نسبت به اين مسأله بي تفاوت نيستند و همواره به ياري محرومان شتافته اند.
محمدي زاده پهن كردن سفره اكرام و اطعام براي آحاد مردم و بخصوص نيازمندان را از جمله فعاليتهاي مثبت دستگاه هاي اجرايي استان و آستان قدس رضوي عنوان كرد و گفت: امسال علاوه بر اعتبارات ملي، 100 هزار سبد كالا به ارزش 250 هزار ريال از محل اعتبارات استاني براي اكرام محرومين استاني در نظر گرفته شده است.
وي كارنامه فعاليتهاي حمايت دستگاه هاي اجرايي مرتبط و خيرين استان در ماه مبارك رمضان را درخشان ارزيابي كرد.
وي با بيان اينكه برگزاري جشن عاطفه ها با محوريت مدارس از اقدامات شايسته اي است كه در اين ماه انجام شد، افزود: اجراي اين طرح به دانش آموزان كمك مي كند عطوفت را در عمل تجربه كنند.

يك مسؤول با اشاره به آغاز فصل مدارس و تردد دانش آموزان توصيه كرد؛
شناسايي مسيرهاي ايمن ميان خانه تا مدرسه توسط والدين

خراسان امروز: مدير عامل سازمان حمل و نقل و ترافيك مشهد گفت: در جهت پيشگيري از حوادث احتمالي، والدين مسيرهاي ايمن ميان خانه تا مدرسه را براي تردد فرزندان خود شناسايي كنند.
حميد قاسمي هنري، با اشاره به آغاز سال تحصيلي جديد، اظهار كرد: والدين با هدف كاهش خطرات موجود در مسير مدرسه، كاهش تصادفات و افزايش ايمني سفرهاي روزانه دانش آموزان به مدرسه، مسيرهاي ايمن را شناسايي و به فرزندان خود ياد دهند.وي عنوان كرد: در شناسايي اين مسيرها بهتر است خيابانهايي انتخاب شود كه با ترافيك عبوري تداخل نداشته و قبلاً توسط دانش آموز مورد استفاده قرار گرفته باشد.
قاسمي هنري تصريح كرد: در انتخاب مسير براي عبور از عرض خيابان نيز محلي بايد انتخاب شود كه داراي خط كشي، تابلوي عابر پياده، چراغ راهنمايي و رانندگي و يا پل رو گذر عابر پياده باشد.
اين مسؤول به والدين توصيه كرد: براي اطمينان از ايمن بودن مسير تردد فرزند خود به مدرسه، يك يا دو بار فرزند خود را تا مدرسه همراهي كرده و نكات لازم را به او گوشزد نمايند.
وي آشنايي بيشتر دانش آموزان با معابر و افزايش سطح آگاهي آنان از وسايل نقليه عمومي را از ديگر فعاليتهايي خواند كه بايد در آغاز سال تحصيلي از سوي والدين دانش آموزان براي تردد ايمن فرزندانشان صورت گيرد.

كشف مقادير زيادي موادمخدر در خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: مأموران انتظامي شهرستان نهبندان موفق به كشف 15 كيلوگرم ترياك شدند.
در پي اخبار واصله به پليس مبارزه با موادمخدر شهرستان نهبندان، مبني بر حمل موادمخدر توسط يك دستگاه موتورسيكلت، بلافاصله مأموران به محل اعزام و با تعقيب متهمان، دو نفر متهم را دستگير كردند كه در بازرسي از آنها مقدار 15 كيلوگرم ترياك كشف و ضبط شد.
خبر ديگري حاكي است، مأموران انتظامي مستقر در ايست و بازرسي علي آباد بيرجند موفق به كشف بيش از 20 كيلوگرم ترياك و دستگيري چهار تبعه بيگانه شدند.
همچنين فرمانده انتظامي سربيشه از كشف بيش از 470 كيلوگرم موادمخدر در اين شهرستان خبر داد.
خبر ديگري حاكي است، بيش از يك كيلوگرم كريستال در فردوس و بيرجند كشف شد. براساس اين خبر مأموران انتظامي مستقر در ايست و بازرسي علي آباد بيرجند در حين كنترل خودروهاي عبوري از يك نفر مسافر اتوبوس، مقدار 550 گرم كريستال كه به صورت معده اي حمل مي شد كشف و ضبط كردند.همچنين گزارش ديگري حاكي است، مأموران انتظامي شهرستان فردوس موفق به كشف 471 گرم كريستال از قاچاقچيان موادمخدر شدند.همچنين براساس خبري ديگر در پي وقوع دو فقره تصادف رانندگي در بيرجند، دو نفر كشته و دو نفر زخمي شدند.
براساس اين خبر وقوع تصادف رانندگي در جاده كمربندي بيرجند بين خودروي پرايد و موتورسيكلت يك نفر كشته و يك نفر مجروح برجاي گذاشت. علت اين حادثه بي احتياطي و رعايت نكردن حق تقدم توسط راننده موتورسيكلت اعلام شده است.همچنين در حادثه اي ديگر، بين يك دستگاه اتوبوس با يك دستگاه موتورسيكلت در محور بيرجند به قاين، يك نفر مجروح و يك نفر نيز جان باخت.
علت حادثه مذكور بي احتياطي از جانب راننده اتوبوس ناشي از بي توجهي به جلو اعلام شده است.

سارق وسايل ساختماني در بيرجند به دام افتاد

بيرجند- خبرنگار قدس: مأموران آگاهي كلانتري 11 بيرجند موفق به دستگيري سارق وسايل و تجهيزات ساختمانهاي نيمه تمام اين شهر شدند.
رئيس كلانتري 11، با اعلام اين خبر گفت: در پي اعلام چندين فقره سرقت وسايل و تجهيزات ساختمانهاي نيمه تمام در بيرجند يك مظنون سابقه دار در اين رابطه دستگير شد.
سروان زنگويي افزود: اين سارق پس از دستگيري به سرقت لوازم از ساختمانهاي نيمه كاره با همكاري چند نفر ديگر اعتراف كرد كه در اين خصوص از سارقان 1500 كيلوگرم انواع آهن آلات، چند عدد در، انواع كابلهاي برق و تعدادي رينگ خودرو و باتري كشف شد.

دستگيري عاملان تهيه و فروش موادمخدر در اسفراين و شيروان

بجنورد- خبرنگار قدس: 2 نفر از عاملان تهيه فروش موادمخدر در شهرستان اسفراين به همراه يك كيلوگرم ترياك، توسط مأموران مبارزه با موادمخدر،دستگير و روانه زندان شدند.در پي اعلام خبري مبني بر اينكه 2 نفر مرد در شهرستان اسفراين اقدام به تهيه و فروش مواد مخدر از نوع ترياك در بين جوانان اين شهر مي كنند، پليس مبارزه با موادمخدر اين شهر وارد عمل شده و تحقيقات خود را براي دستگيري متهمان آغاز كردند. پس از انجام تحقيقات اوليه، مشخص شد متهمان اقدام به تهيه مقدار قابل توجهي ترياك كرده و قصد فروش اين مواد را دارند.
مأموران پس از هماهنگي با مقام قضايي و اخذ مجوز بازرسي به محل اعزام و متهمان را در حال بسته بندي مواد، در عملياتي غافلگيرانه دستگير كردند. گفتني است، در بازرسي از محل مقدار 10 كيلوگرم ترياك كشف و ضبط شد. متهمان به همراه مواد كشف شده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي شهرستان معرفي شدند.
خبر ديگري حاكي است، مأموران مبارزه با موادمخدر شهرستان شيروان از توابع خراسان شمالي در پي اعلام خبري مبني بر اينكه زني به هويت «م» به همراه اعضاي خانواده خود در قالب باند توزيع موادمخدر، اقدام به تهيه و فروش مواد در سطح گسترده در اين شهر مي كنند، بلافاصله پس از تشكيل پرونده تحقيقات خود را براي بررسي صحت موضوع و دستگيري متهمان آغاز كردند. پس از انجام يك سري كار اطلاعاتي و تحقيقات، مأموران موفق به شناسايي محل سكونت متهم شدند، مأموران پس از هماهنگي با مقام قضايي و اخذ مجوز بازرسي به محل اعزام شدند كه در بازرسي از محل مقدار 6 كيلو و 400 گرم ترياك كشف و ضبط شد.گفتني است، متهم به همراه 2 نفر از اعضاي باند دستگير و به همراه مواد مكشوفه براي سير مراحل قانوني به مقام قضايي معرفي شدند.

كشف 473 كيلوگرم موادمخدر در سربيشه

سربيشه - خبرنگار قدس: مأموران پليس مبارزه با موادمخدر فرماندهي انتظامي سربيشه طي يك سري اقدامات اطلاعاتي موفق به كشف 473 كيلوگرم موادمخدر از نوع ترياك شدند. فرمانده انتظامي سربيشه افزود: اين مواد در چاله اي در ارتفاعات حاشيه يك روستا پنهان شده بود كه با ردزني مأموران كشف و ضبط شد.

چه خبر

احمدآباد: در 6 پايگاه روستايي منطقه احمدآباد طرح رحمت اجرا خواهد شد.
فلاحتكار كارشناس انجمن اوليا و مربيان آموزش و پرورش منطقه احمدآباد گفت: در اين طرح به اولياي دانش آموزان در 16 جلسه سه ساعته توسط مربيان عترت و بشارت، مفاهيم قرآني و سيره معصومين(ع) آموزش داده خواهد شد.
* طي مراسمي عمليات اجرايي دبستان 5 كلاسه روستاي رباط سفيد از توابع بخش احمدآباد با اعتبار بيش از دو ميليارد و 500 ميليون ريال آغاز شد.
* آموزش و پرورش منطقه احمدآباد در بخش آموزش عمومي در زمينه معيارهاي افزايش درصد قبولي و طرح و برنامه، رتبه سوم ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوي را كسب كرد.

شانديز: گلزار شهداي روستاي ويراني با هزينه 220 ميليون ريال طي سه ماه، توسط معاونت عمران و مسكن سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان رضوي بهسازي و ساماندهي شد.
گفتني است، اين روستا در طول هشت سال دفاع مقدس 11 شهيد تقديم نظام مقدس جمهوري اسلامي كرده است.

در قالب «طرح هماي رحمت» انجام شد؛ توزيع 5600 سبد غذايي بين نيازمندان خراسان شمالي

بجنورد - خبرنگار قدس: معاون امور داوطلبان جمعيت هلال احمر خراسان شمالي گفت: طي ماه مبارك رمضان و شبهاي قدر، 5 هزار و 600 سبد غذايي بين نيازمندان استان در قالب «طرح هماي رحمت» توزيع شد.حامد سجادي اظهار داشت: اين سبدهاي غذايي شامل برنج، آرد، ماكاروني، روغن، قند، چاي، رب و سوياست كه با همكاري نيكوكاران توزيع شد.
سجادي ارزش ريالي اين كمك ها را 525 ميليون ريال ذكر كرد كه مقاديري نوشت افزار نيز شامل آن مي شود.
وي بيان داشت: اين طرح با استفاده از توان اعضاي داوطلبان، نيكوكاران و همكاري و همياري اتحاديه ها، اصناف، اداره ها و سازمانهاي دولتي وغيردولتي انجام شد.
وي افزود: خانواده هاي نيازمند از طريق مددكاران اجتماعي جمعيت هلال احمر و افراد نيكوكار شناسايي مي شوند و آدرس و تعداد اعضاي خانواده آنان ثبت شده و نيروها و اعضاي داوطلب جمعيت هلال احمر به آدرسها مراجعه كرده و سبد غذايي را به خانواده ها تحويل مي دهند.

يك كارشناس عمران: مشهد در حوزه فني و عمراني با معضلات زيادي مواجه است

خراسان امروز: مرادي يك كارشناس عمران گفت: در حال حاضر شهر مشهد در حوزه فني و عمراني با مسائل و معضلات زيادي مواجه است.
سارا مرادي افزود: اساساً اگر مشكلات حوزه هاي فني عمراني شهر مشهد مرتفع شود، تأثير مثبتي در بهبود عملكرد مديريت شهري برجا مي گذارد.
وي با اشاره به نواقص پروژه هاي در حال اجراي شهرداري خاطر نشان كرد: شهرداري در ارتقاء كيفيت پروژه هاي عمراني بوسيله بهره گيري از ايده هاي برتر عمراني معرفي شده و برگزاري دوره هاي آموزشي براي مهندسين فني و عمراني، قادر است گامي در جهت تحقق چشم انداز بيست ساله مشهد بر دارد.
وي با اشاره به نابساماني جاده هاي داخل و خارج شهر مشهد اظهار داشت: ساختار جاده هاي درون شهري با استانداردهاي لازم فاصله دارد و عمر آسفالت جاده هاي داخل و خارج شهر به دليل نامرغوب بودن جنس آنها پايين است.
مرادي در پايان گفت: مشاركت مردم و جوانان نخبه در ساماندهي پروژه ها و عملياتي كردن آنها تأثير بسزايي دارد.

هدف

قهرماني تيم واليبال پيشكسوتان آستان قدس رضوي

خراسان امروز: پنجمين دوره مسابقات واليبال پيشكسوتان مشهد با قهرماني تيم آستان قدس رضوي به پايان رسيد.
در اين مسابقات كه به ميزباني تربيت بدني آستان قدس رضوي برگزار شد 10 تيم شركت كردند كه با انجام 20 مسابقه در نهايت در بازي رده بندي تيم مرحوم موسوي 2 بر يك تيم آدنيس را مغلوب كرد.
در بازي فينال نيز تيم آستان قدس رضوي با اقتدار تيم فرهنگيان را در دو ست متوالي شكست داد و به مقام اول رسيد.در مراسم اختتاميه اين مسابقات كه افشين داوري مديركل تربيت بدني استان، هاشم حسيني رئيس هيأت فوتبال، جمشيد مهريار مديرعامل تربيت بدني آستان قدس رضوي و جمعي از پيشكسوتان حضور داشتند به تيمهاي اول تا سوم جوايزي اهدا شد.
سرپرستي اين مسابقات برعهده محمد چراغچي بود.

پايان مسابقات واليبال و فوتسال در مه ولات
مه ولات - خبرنگار قدس: مسابقات واليبال جام رمضان و هفته دفاع مقدس ويژه بانوان بسيجي شهرستان مه ولات، با معرفي تيمهاي برتر پايان يافت.
در اين مسابقات كه با حضور 6 تيم در سالن ورزشي كوثر شهر فيض آباد در جريان بود، تيمهاي حوزه مقاومت حضرت سكينه(س)، تربيت بدني و پايگاه الزهرا(س) به ترتيب بر سكوي اول تا سوم ايستادند.
در پايان با حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان به تيمهاي برتر جوايزي اهدا شد.
همچنين مسابقات فوتسال جام رمضان مه ولات كه با شركت 9 تيم از روستاهاي همجوار در محل سالن ورزشي شادمهر در جريان بود، با معرفي تيمهاي برتر پايان يافت.
در اين رقابتها پس از انجام 22 ديدار تيم آشپزخانه هوشمند به مقام اول دست يافت.
خبر ديگري حاكي است، از سوي هيأت ورزش باستاني و كشتي پهلواني شهرستان مه ولات، به مناسبت گراميداشت ياد و خاطره زنده ياد حاج علي خوشنواز از پيشكسوتان و بنيانگذاران ورزش باستاني مه ولات، مراسمي برگزار شد.در اين مراسم باستاني كاران شهرستانهاي تربت حيدريه و مه ولات با اجراي حركات باستاني، همنوا با ضرب و زنگ مرشد، ياد و خاطره اين ورزشكار فقيد را گرامي داشتند.

برگزاري مسابقات واليبال و تنيس روي ميز در خرو
خرو- خبرنگارقدس: شهرداري شهر خرو و شوراي اسلامي با همكاري حوزه مقاومت بسيج امام رضا(ع) به مناسبت هفته دفاع مقدس اقدام به برپايي مسابقات واليبال و تنيس روي ميز جام رمضان كردند.
محمدرضا قدمياري شهردار خرو گفت: در هر يك از اين مسابقات هفت تيم حضور دارند كه در سالن سرپوشيده شهداي شهر خرو و هر شب بعد از افطار با يكديگر به رقابت مي پردازند.وي همچنين گفت: در پايان اين رقابتها به تيمهاي برگزيده جوايزي اهدا خواهد شد.

مسابقات فوتسال در خراسان جنوبي به مناسبت گراميداشت هفته نيروي انتظامي
بيرجند- خبرنگارقدس: مسابقات فوتسال به مناسبت گراميداشت هفته نيروي انتظامي در بيرجند برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات تيم تعاوني اعتبار اسماء با نتيجه 6 بر يك موبايل شكلات را شكست داد.
فرماندهي انتظامي نيز با نتيجه 6 بر 4 شهرداري سربيشه را مغلوب كرد.
محبان زهرا نيز با نتيجه 7 بر 2 بر امپراطور نوفرست غلبه كرد.مركز آموزش 04 نيز با نتيجه 10 بر 2 اميد حاجي آباد را مغلوب كرد و هلال احمر با نتيجه 4 بر 2 پاكسازي شرق را شكست داد. تيم پاسارگاد نيز با نتيجه 8 بر 4 تيم آيتي را مغلوب ساخت.

مسابقات تيراندازي در سربيشه
خبر ديگري حاكي است، يك دوره از مسابقات تيراندازي به مناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس در سربيشه برگزار شد.سرپرست اداره تربيت بدني سربيشه گفت: اين دوره مسابقات با همكاري هيأت تيراندازي و نيروي مقاومت بسيج و با حضور 26 نفر از مسؤولان ادارات شهرستان برگزار شد.به گفته ملكي، در اين مسابقات كه با هدف ايجاد روحيه نشاط بين كاركنان ادارات برگزار شد، عبدالحسين ملكي از اداره تربيت بدني، حسن شعيبي از نيروي انتظامي و محمد مهران پور از كميته امداد به ترتيب مقامهاي اول تا سوم را كسب كردند.

آغاز عمليات اجرايي 4 پروژه ورزشي در قاين
همچنين خبر ديگري حاكي است، عمليات اجرايي چهار پروژه ورزشي در شهرستان قاين آغاز شد.
مديركل تربيت بدني خراسان جنوبي در مراسم آغاز عمليات اجرايي اين پروژه ها گفت: با برنامه ريزيهاي صورت گرفته و تعيين پيمانكاران، مراحل اجرايي اين سالنها به زودي انجام مي شود.
به گفته جعفر قديري، اين پروژه ها از مصوبات دومين سفر هيأت دولت به استان بوده است.
گفتني است، مديركل تربيت بدني خراسان جنوبي در مسجد جان نثاران حسيني قاين به پرسشهاي مسؤولان هيأتهاي ورزشي، پيشكسوتان و ورزشكاران پاسخ گفت و از نزديك با مشكلات آنها آشنا شد.

اهداي 3 هكتار زمين براي ساخت مجموعه ورزشي در رباط سمنگان
نصرآباد- خبرنگارقدس: چهار فرد نيكوكار زميني به مساحت سه هكتار را براي احداث مجموعه ورزشي در روستاي رباط سمنگان بخش نصرآباد اهدا كردند.
دهيار اين روستا ارزش اين زمين را بيش از 300 ميليون ريال عنوان كرد و افزود: براساس توافق با اداره تربيت بدني شهرستان تربت جام، مقرر شده است با مشاركت دهياري، مجموعه ورزشي شامل سالن ورزشي، رخت كن، زمين فوتبال و پيست دووميداني در رباط سمنگان ساخته شود.
غلامرضا خاكي خواستار تسريع در شروع عمليات ساختماني اين پروژه شد و گفت: در مرحله اول 160 ميليون ريال از سوي دهياري براي اين طرح اختصاص داده شده است.
وي با قدرداني از اقدام خيرين در واگذاري زمين گفت: ورزش و توسعه امكانات مورد نياز بهترين روش براي مقابله با ناهنجاريهاست. وي افزود: با خريد مجموعه وسايل بدنسازي به ارزش 15 ميليون ريال از سوي دهياري نيز باشگاه بدنسازي در رباط سمنگان راه اندازي شده است.
 دوشنبه 8 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 323]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن