تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815167375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي شهردار تهران: برج ميلاد را با برج آزادي مقايسه نكنيد


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: سخنگوي شهردار تهران: برج ميلاد را با برج آزادي مقايسه نكنيد
گروه اجتماعي: دومين نشست خبري سخنگوي محمدباقر قاليباف شهردار تهران به تشريح پروژه هاي در دست افتتاح شهرداري تهران گذشت.
سخنگوي شهرداري تهران با اشاره به احتمال تعطيل شدن روز پنجشنبه جاري از سوي دولت گفت: بهره برداري افتتاح برج ميلاد به روز سه شنبه هفته آينده موكول شده است. به گزارش ايسنا، سيد محمدهادي ايازي، مشاور عالي شهردار تهران ديروز در دومين نشست خبري خود، تعدادي از پروژه ها و اقدامات مهم شهرداري تهران طي هفته هاي آينده را اعلام و تشريح كرد.
وي گفت: به جز آماده سازي مصلي تهران براي برگزاري نماز عيد سعيد فطر و نيز بهره برداري آزمايشي از برج ميلاد در هفته آينده پروژه هاي مهم ديگري نيز در آستانه افتتاح و بهره برداري قرار دارند.
سخنگوي شهرداري تهران افزود: بهره برداري آزمايشي و به تعبيري افتتاح برج ميلاد سه شنبه هفته آينده صورت مي گيرد.
وي با بيان اين كه قرار بود روز پنجشنبه مراسم افتتاح برج انجام شود، اما به دليل تعطيل شدن اين روز از سوي دولت مراسم رسمي بهره برداري از برج به روز سه شنبه عصر موكول شد.
مشاور عالي شهردار ادامه داد: معمولا چنين برجهايي زماني براي بهره برداري آزمايشي دارند تا براي افتتاح كامل برج پيمانكاران، اشكالات و نواقص كار را برطرف كنند.
وي تصريح كرد: پس از روز افتتاح برج ميلاد، روزانه 250 نفر از اين مجموعه بازديد مي كنند.
ايازي در ادامه يكي ديگر از اقدامات شهرداري تهران در هفته آينده را تنظيم لايحه 5 ساله عملياتي شهرداري تهران و ارائه آن به شوراي شهر تهران اعلام كرد و يادآورشد: شوراي شهر تهران اواخر آذر ماه سال گذشته مصوبه اي را در مورد الزام شهرداري به تهيه اين برنامه عملياتي پنجساله داشته است كه بايد تا پايان شهريورماه امسال آن را به شوراي شهر تهران ارائه مي كرديم. اين برنامه در حال حاضر آماده شده است و هفته آينده به شورا تقديم مي شود.
وي با بيان اين كه اين برنامه اولين برنامه پنجساله شهرداري است و به عنوان سندي همه جانبه در دستوركار شهرداري تهران قرار مي گيرد، عنوان كرد: برنامه پنجساله عملياتي شهرداري تهران در 14 فصل تنظيم شده است كه برخي از موارد اصلي مطرح شده در اين فصول شامل برنامه راهبردي شهرداري تهران در مناطق و معاونتها، درآمدهاي پايدار، توسعه اقتصادي و مديريت شهري، بهبود شبكه هاي ارتباط و نظام حمل و نقل و ترافيك، مديريت بحران، ارتقاي هويت سيما و منظر شهري، تعديل نابرابريها و تامين عادلانه حقوق شهروندي و نيز جداول اهداف كمي و منابع و مصارف مي شود.
سخنگوي شهرداري تهران در ادامه از بهره برداري پروژه پياده سازي خيابان انقلاب حدفاصل آزادي تا پيچ شميران، تاكيد كرد: دو ميدان انقلاب و فردوسي زمان بيشتري براي آماده سازي نياز دارد و تا دو هفته ديگر كامل مي شود، اما مابقي پروژه در روز عيد سعيد فطر افتتاح مي شود.
وي در عين حال از بر زمين خوردن كلنگ پروژه «باغ هنر تهران» در محل تپه هاي عباس آباد خبر داد كه اين پروژه امروز با حضور شهردار تهران افتتاح مي شود.
مشاور عالي شهردار همچنين از افتتاح استوديو راديو و تلويزيون «125» و حوادث شهري با حضور شهردار تهران خبر داد و بيان كرد: عصر ديروز ضمن افتتاح اين مجموعه به آتش نشانان برتر و نمونه نشاني به مناسبت روز «آتش نشان» اهدا مي شود.
وي در عين حال از افتتاح 8 زورخانه در هفته جاري خبر داد و اعلام كرد: اين زورخانه ها با اعتباري حدود 4 ميليارد تومان آماده شده است و 3 زورخانه ديگر نيز كه امكان نوسازي نداشته اند كاملا تخريب شده و مجددا احداث مي شود.
به گزارش ايسنا، ايازي در جلسه ديروز همچنين ضمن تشريح پروژه ها و اقدامات شهرداري تهران در حوزه هاي مختلف شهري از اكران دو فيلم سينمايي از دو كارگردان مطرح كشورمان خبر داد و توضيح داد: فيلم هاي «دعوت» و «آواز گنجشكها» به كارگرداني ابراهيم حاتمي كيا و مجيد مجيدي كه با 50 درصد سرمايه گذاري شهرداري تهران ساخته شده است، اين هفته اكران عمومي مي شود.
وي خبر ديگري را نيز در مورد اقدامات هنري شهرداري تهران اعلام و اضافه كرد: سالن ويژه موزه سينما در «باغ فردوس» اين هفته آماده و در اختيار اهالي سينما قرار مي گيرد، همچنين مجتمع سينمايي «زندگي» با 5 سالن و ظرفيت مجموعا يكهزار و 200 نفر در غرب تهران اين هفته افتتاح مي شود.
سخنگوي شهرداري تهران در بخش ديگري از صحبت هاي خود ، از افتتاح مركز بازيافت تهران با خط پردازش 3 هزار و 500 تني خبر داد و اظهار داشت: اين مجموعه كه در دو شيفت كاري فعاليت مي كند، حدود 7هزار تن ظرفيت بازيافت زباله را دارد، همچنين سايت تخمير كمپوست كه جزو بزرگترين سايت هاي دنياست و نيز سلول دفن بهداشتي زباله در منطقه آراد كوه هفته آينده افتتاح مي شود.
وي در رابطه با معماري به كار گرفته شده در برج ميلاد، اظهار كرد: بخش هاي مختلف معماري ايراني و اسلامي برج توسط استاد حافظي از اساتيد برجسته معماري كشورمان صورت مي گيرد و تلاش شده در برج ميلاد نهايت سليقه از نظر معماري صورت گيرد.
مشاور عالي شهردار تهران خاطرنشان كرد: مي توان برج ميلاد را به عنوان نماد ايران و شهر تهران مطرح كرد.
وي با بيان اين كه مقايسه برج آزادي و برج ميلاد درست نيست، اذعان كرد: برج ميلاد با نگاه كاركردي طراحي شده اما ميدان آزادي و برج آن كاركرد ديگري را از ابتدا داشته است.
ايازي در پاسخ به سوالي در مورد دو طبقه شدن برخي از خيابان هاي شهر تهران بيان كرد: مركز مطالعات حمل و نقل ترافيك شهر تهران كه از اساتيد مجرب و داراي مدارك تحصيلي دكتراي ترافيك در آن فعال هستند، مطالعات پروژه هاي حمل و نقل ترافيك شهر تهران را در حوزه هاي اجتماعي، فرهنگي، فني و عمراني، حمل و نقل و ترافيك و نيز مهندسي ارزش انجام مي دهند و اين شهر نيز همه اين مراحل را طي كرده است.
وي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص اين كه با وجود طرح هاي جامع و تفصيلي شهر تهران تهيه و تدوين برنامه 5 ساله عملياتي شهرداري تهران چه معنايي دارد، گفت: اين برنامه تنها شامل شهرداري تهران نمي شود و تمام دستگاه هاي اجرايي شهر تهران طبق مصوبه شوراي شهر تهران بايد برنامه عملياتي 5 ساله خود را به شورا ارائه دهند، در عين حال طرح هاي جامع و تفصيلي عمدتا فضاي كالبدي شهر را مورد نظر قرار مي دهند و كاربري هاي مختلف شهر را تعريف مي كنند اما برنامه هاي 5 ساله در مورد نوسازي شبكه و ساختار نظام مديريت مالي شهرداري تهران و بسياري از مسايل مرتبط ديگر برنامه ريزي و هدفگذاري مي كنند.
سخنگوي شهرداري تهران تصريح كرد: اين قانون براي همه شهرداران لازم الاجراست، چرا كه شوراي شهر تهران آن را تكليف كرده است و در همه دوره ها همانند قانون پنجساله چهارم و پنجم قابل اجراست و اگر اجرا نشود، به عنوان تخطي از قانون خواهد بود.
وي خاطرنشان كرد: مسوولان شهرداري تهران كه اين قانون را تهيه كردند ملزم به اجراي آن هستند و مابقي مسوولان شهرداري و شهرداران بعدي نيز ملزم به اجراي آن هستند.
مشاور عالي شهردار در پاسخ به سوال ديگري در رابطه با ميزان درآمد شهرداري تهران از روند ساخت و ساز در شهر تهران ضمن تاييد اين كه ركود ساخت و ساز مسكن وجود نداشته است، افزود: رقم اعلام شده 16 تا 17 درصد رشد ساخت و ساز را به طور دقيق مطلع و مطمئن نيستم، اما درآمدهاي شهرداري تهران از محل اين ساخت و سازها نسبت به رقم پيش بيني شده كاهش هم داشته است، اما طبق تجربه هر ساله معمولا اين درآمد در 6 ماهه دوم سال جبران مي شود. وي در پاسخ به اين كه سرپرست شوراي عالي ترافيك نسبت به بي اطلاعي اين شورا در مورد اتوبان هاي دو طبقه اظهاراتي داشته است، يادآورشد: هر طرحي كه در شهر اجرا مي شود مراحل تصويب قانوني خود را در شوراي شهر تهران طي مي كند و به عنوان مثال پروژه BRT يا سامانه اتوبوس هاي تندرو با هماهنگي شوراي شهر تهران اجرا شده است.
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 336]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن