تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821092868




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمادگي ناوگان حمل و نقل شهري پايتخت براي انتقال يك ميليون نمازگزار


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: آمادگي ناوگان حمل و نقل شهري پايتخت براي انتقال يك ميليون نمازگزار
تهران - حيات

در آستانه نماز با شكوه عيد سعيد فطر و برگزاري بزرگ ترين همايش سالانه كشور، ناوگان حمل و نقل شهري پايتخت براي انتقال يك ميليون نمازگزار به مصلاي بزرگ امام خميني (ره) آماده شد.
به گزارش حيات ، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اعلام اين مطلب افزود: با استفاده از تجارب دو سال گذشته در زمينه جا به جايي نمازگزاران تدارك گسترده براي حضور با شكوه شهروندان در اين تجمع كم نظير پيش بيني شده است.
به گزارش سما به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي اظهار كرد: ناوگان حمل و نقل عمومي در سه بخش مترو ، اتوبوسراني و تاكسيراني تسهيلات و خدمات ويژه اي را به منظور نقل و انتقال نمازگزاران از اقصي نقاط پايتخت تدارك ديده است.
به گفته وي شبكه مترو به منظور تسهيل در انتقال نمازگزاران از ساعت 30/5 بامداد روز عيد فطر به صورت رايگان از تمامي ايستگاه هاي مترو به دو ايستگاه مصلا در شمال و شهيد بهشتي در جنوب مصلا كه فاصله مكاني يكساني با محل برگزاري نماز دارند، اقدام مي كند و در پايان مراسم نيز نمازگزاران را به مبادي اوليه باز مي گردانند.
رئيس كميته حمل و نقل و ترافيك ستاد برگزاري نماز عيد سعيد فطر تصريح كرد: بر اساس هماهنگي هاي صورت گرفته مابين شركت مترو و شركت واحد اتوبوسراني، اتوبوس ها نسبت به جا به جايي نمازگزاران از نقاط مختلف شهر به مقصد ايستگاه هاي مترو و بر عكس به طور رايگان اقدام خواهند كرد.
تشكري هاشمي با اشاره به اختصاص دو هزار و 500 دستگاه اتوبوس از سوي شركت واحد اتوبوسراني به منظور جا به جايي نمازگزاران اضافه كرد: اتوبوس¬ها از ساعت 6 صبح روز عيد سعيد فطر از 100 ايستگاه اصلي در ميدان ها و مراكز مهم تهران آماده انتقال نمازگزاران به مصلا خواهند بود.
وي با بيان اين كه علاوه بر اين اتوبوس¬ها در 150 ايستگاه محلي در مساجد و نقاط اصلي مناطق بيست و دوگانه نمازگزاران را به مقصد مصلا منتقل مي¬كنند، يادآور شد: اتوبوس¬ها بلافاصله پس از پايان نماز نسبت به بازگرداندن ايشان به مبادي اوليه اقدام مي كنند.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در بخش ديگري از اظهارات خود در خصوص خدمات تاكسيراني گفت: 150 دستگاه تاكسي ون به منظور جا به جايي نمازگزاران در خيابان شهيد بهشتي از تقاطع سهروردي تا ميدان تختي و در تقاطع قائم مقام تا مصلا در نظر گرفته شده است.
تشكري هاشمي پيش بيني پنج پاركينگ در محدوده مصلا به منظور توقف خودروهاي سواري را از جمله خدمات در نظر گرفته بر شمرد و خاطرنشان كرد: خيابان شهيد عشق يار در محدوده ميدان نيلوفر نيز به پارك موتور سيكلت ها اختصاص يافته است.
به گفته وي پاركينگ مجتمع امام خميني (ره) در شمال شرق مصلا و پاركينگ هاي بنياد و بيهقي در شمال غرب مصلا جهت خودروهاي سواري و پاركينگ¬هاي لجستيكي در جنوب شرق مصلا و پاركينگ ديگري نيز در ضلع جنوب غربي داخل مصلا به منظور خودروهاي مدعوين در نظر گرفته شده است.
گفتني است در اين ارتباط نسبت به آسفالت كل محوطه پارك _ سوار بيهقي، آماده نمودن پاركينگ خودروهاي سواري، احداث پايانه درون شهري به مساحت پنج هزار متر مربع جهت ساماندهي ترافيك اطراف مصلا و محدوده ميدان آرژانتين و احداث سرويس بهداشتي و وضوخانه از سوي سازمان پايانه هاي مسافربري اقدام شده است.
روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك بر اساس اعلام كميته حمل و نقل و ترافيك ستاد برگزاري نماز عيد سعيد فطر فهرست ايستگاه¬هاي اصلي اتوبوس در 96 ميدان اصلي شهر را به شرح زير اعلام كرده است:
منطقه 1 قدس ، تجريش ، چيذر ، نياوران ، دارآباد ، جماران ، ولنجك و دركه
منطقه 2 كوي نصر ، شهرآرا ، صادقيه ، ميدان صنعت ، فرحزاد و سعادت آباد
منطقه 3 اختياريه و دانشگاه الزهرا (س)
منطقه 4 اشراق ، بني هاشم ، رسالت ، رهبر، حكيميه ، متروي علم و صنعت ، لويزان ، محلاتي ، ازگل و سوهانك
منطقه 5 متروي صادقيه ، اكباتان ، كن ، شهران ، جنت آباد و پونك
منطقه 6 فردوسي ، ولي¬عصر (عج) وكارگر شمالي
منطقه 7 امام حسين (ع) ، سپاه ، معلم ، شهيد نامجو و هفت تير
منطقه 8 رسالت و نبوت
منطقه 9 آذري ، فردوس ، استاد معين و جي
منطقه 10 از ايستگاه هاي مناطق مجاور استفاده مي شود.
منطقه 11 انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي
منطقه 12 ملت ، خراسان ، شوش ، قيام ، محمديه و امام خميني (ره)
منطقه 13 امامت ، خاقاني ، شهيد كلاهدوز ، پيروزي ، بهارستان ، شهدا و امام حسين (ع)
منطقه 14 شهيد بروجردي ، 13 آبان ، شهيد محلاتي و اصفهانك
منطقه 15 پايانه خاوران ، افسريه ، منصور ، اتابك ، كيان شهر و پارك ولي¬عصر (عج)
منطقه 16 بازار دوم نازي آباد ، راه آهن ، جواديه ، ياغچي آباد ، خزانه و شوش
منطقه 17 ابوذر ، جليلي و بهاران
منطقه 18 شهرك ولي¬عصر (عج) ، شاد آباد ، يافت آباد و خليج فارس
منطقه 19 خاني آباد و شهيد سروري
منطقه 20 دولت آباد ، شهر ري و 13 آبان
منطقه 21 تهرانسر، شهرك دريا ، شهرك آزادي و شهرك شهرداري
منطقه 22 هوانيروز ، دهكده المپيك و شهرك شهيد باقري
منطقه 22 هوانيروز ، دهكده المپيك و شهرك شهيد باقري

پايان پيام
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن