تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815167410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در مراسم افتتاح نخستين كتابخانه تخصصي پايداري عنوان شد:آثار و ارزش هاي دفاع مقدس بايد حفظ شود


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: در مراسم افتتاح نخستين كتابخانه تخصصي "پايداري" عنوان شد:آثار و ارزش هاي دفاع مقدس بايد حفظ شود
تهران – حيات

فرهاد رهبر گفت: يكي از راه هاي زنده نگه داشتن راه شهدا، حفظ و نشر راه و روش زندگي آنان است. آثار و ارزش هاي دفاع مقدس بايد حفظ شود تا همگان از تجارب آن بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار فرهنگي حيات، رييس دانشگاه تهران در مراسم افتتاح اين كتابخانه با بيان اين مطلب كه برگزاري چنين مراسمي گامي در جهت بزرگداشت مقام شهدا، جانبازان و خانواده هاي معززآنان است افزود: امروزه دفاع از مرزهاي ايدئولوژي جايگزين دفاع از مرزهاي جغرافياي است و براي پيروزي در اين جبهه علمي نيازمند تجارب شهداي دفاع مقدس هستيم و براي استفاده از اين تجارب بايد آثار و ارزش هاي آنان دسته بندي شود تا اين آثار مورد مطالعه قرار گرفته و حفظ شوند. ياد و خاطره و تجربه آنان بايد دست به دست و سينه به سينه به نسل هاي آينده منتقل شود. نشر آثار و ارزش هاي دفاع مقدس يكي از ابزارهاي انتقال اين مفاهيم ارزشمند به نسل هاي آينده است.

رييس دانشگاه تهران با اشاره به اين مطلب كه بسياري از تجارب شهدا و رزمندگان دفاع مقدس منتشر شده اما جبهه هاي جنگ در همه عرصه ها يك دنيا تجربه در دل خود دارد گفت: در تمام عرصه هاي علمي، فرهنگي، سياسي و اجتماعي بايد از دل نوشته ها، وصيت نامه ها و يادگارهاي دفاع مقدس بهره مند شويم تا راه آنان را در جبهه ها علمي و فرهنگي و شكستن مرز دانش ادامه دهيم.
رهبر افتتاح كتابخانه تخصصي پايداري را مقدمه اي براي يك حركت بزرگ در دانشگاه ها قلمداد كرد و گفت: افتتاح كتابخانه دفاع مقدس نطفه اي است براي شكل گرفتن موجود عظيمي كه جهان را در طول تاريخ از بركات اين حركت بزرگ بهره مند خواهد كرد. برپايي چنين مراسمي عاملي در جهت مستحكم نمودن پايداري هاي دفاع مقدس است و بايد تقارن اين رويداد فرهنگي را با ماه پرخير و بركت رمضان به فال نيك بگيريم.
وي در پايان سخنانش از مسوولان وزارت علوم و تحقيقات و فناوري و بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس از انجام اين حركت فرهنگي قدرداني و تشكر كرد.
همچنين در ادامه اين مراسم سيدمهدي زاهدي وزير علوم و تحقيقات و فناوري اين اقدام را، حركتي مبتكرانه و خلاق عنوان كرد و گفت: افتتاح كتابخانه دفاع مقدس، نوعي خلاقيت و نوآوري براي جامعه فرهنگي كشور است كه آيندگان از ثمرات و نتايج آن بهره مند خواهند شد.
وي افزود: زبان و قلم قاصر است از بيان و نگارش آنچه كه شهيدان و رزمندگان دفاع مقدس آفريدند.
زاهدي گفت: كساني كه اين جنگ به ظاهر تلخ را رقم زدند براين باور بودند كه ظرف دو يا سه روز به تهران برسند و جمهوري اسلامي ايران را ساقط كنند اما با مقاومت و پايداري ملت ايران و رهبر انقلاب روبرو شدند و ملت ايران چنان درسي به متجاوزان داد كه نه تنها صدام ملعون بلكه تمام زورگويان جهان از اين دفاع مقدس درس گرفتند و به يقين جمهوري اسلامي ايران بيمه شد تا هيچ كس حتي تصور تهاجم و تجاوز به كشورمان را در سرنداشته باشد. اين پايداري و مقاومت موجب شد تا بتوانيم با استكبار جهاني در تمامي ابعاد آن مبارزه كنيم.
وي در ادامه افزود: امروزه ما به چنان خودكفايي در مباحث پژوهشي و علمي رسيده ايم كه روزي دشمنان آن را از ما دريغ مي كردند و ما اين خودكفايي را مرهون ايثار و دفاع شهيدان و رزمندگان دفاع مقدس هستيم، اكنون ايران كانون توجه تمام ملت هاي دنيا است از اين جهت كه هر روز به فناوري جديدي در عرصه هاي سياسي و فرهنگي و علمي دست مي يابيم كه اين خود به واسطه خون ايثارگران و شهيدان و مدافعان اين ملت تحقق يافته است.
وي افزود: امروزه جبهه ديگري در مقابل ما گشوده شده كه ديگر دفاع از مرزهاي جغرافيايي نيست بلكه دفاع از مرزهاي فرهنگي است و نياز به برنامه اي سازمان يافته دارد.
وي در پايان سخنانش به مناسبت سي امين سالگرد انقلاب اسلامي از افتتاح 30 كتابخانه تخصصي "پايداري" در دانشگاه هاي سراسر كشور خبر داد و گفت: اميد است با انجام چنين اقداماتي گام هايي هر چند كوتاه در جهت تداوم راه شهيدان برداريم و ازديگراقداماتي كه در اين زمينه انجام شده ايجاد مقطع كارشناسي ارشد در رشته ادبيات مقاومت براي نخستين بار در كشور و تاليف 2 واحد درسي با عنوان دفاع مقدس است.
پايان پيام
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن