تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819980018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير راه و ترابري ژاپن تنها شش روز پس از انتصاب استعفا كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: وزير راه و ترابري ژاپن تنها شش روز پس از انتصاب استعفا كرد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

وزير راه و ترابري جديد ژاپن تنها چند روز پس از انتصاب به اين سمت، طي اقدامي كه يك ضربه به نخست وزير جديد ژاپن به حساب مي‌آيد، به دليل يك سري اظهارات بحث برانگيز از سمت خود استعفا داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري رويترز، نارياكي ناكاياما وزير راه و ترابري ژاپن كه به عنوان اولين وزير كابينه‌ي جديد تارو آسو، نخست وزير ژاپن استعفا داد، روز شنبه به دليل اينكه بزرگترين اتحاديه دبيران ژاپن را يك "غده سرطاني" در نظام آموزشي اين كشور ناميد، به شدت مورد آتش انتقادات قرار گرفت.

اين اظهارات تازه‌ترين گاف ناكاياما، يكي از متحدان صريح اللهجه تارو آسو به حساب مي‌آيد.

تاكئو كاوامورا، دبير كابينه ژاپن، پس از پذيرش استعفاي ناكاياما از سوي تارو آسو به خبرنگاران گفت: ما نمي‌توانيم بگوييم كه اين مساله تخريب كننده نيست.

وي افزود: ما بايد به مردم نشان دهيم كه دولت تارو آسو به سختي در حال كار كردن است و سعي كنيم كه اعتماد مردم را مجددا به دست آوريم. اين تمام كاري است كه ما مي‌توانيم انجام دهيم. رسانه‌هاي ژاپني از جانشيني كازويوشي كانكو به جاي ناكاياما خبر دادند.

تارو آسو كه يك ملي‌گراي صريح اللهجه حامي كاهش ماليات‌ها و هزينه‌ها براي ارتقاي اقتصاد متزلزل ژاپن است، روز چهارشنبه جانشين ياسو فوكودا، نخست وزير قبلي ژاپن شد.

فوكودا دومين نخست وزير ژاپن بود كه در سال جاري و پس از مشاهده كاهش محبوبيت از سمت خود كنار رفت.

روزنامه‌ي اقتصادي "نيكه‌ئي" در سر مقاله خود نوشت: آسو كه به تازگي كابينه جديد خود را منصوب كرده با يك ضربه‌ي زودهنگام مواجه شده است.

اين روزنامه با بيان اين كه ناكاياما، وزير آموزش و پرورش اسبق ژاپن سابقه‌ي اظهارات جنجال برانگيز داشته است، نوشت: مسووليت تارو آسو به خاطر انتصاب ناكاياما به شدت زير سوال خواهد رفت.

در پارلمان ژاپن، حزب مخالف كنترل مجلس عليا را در دست دارد و مي‌تواند تصويب قوانين را به تاخير بياندازد.

اما نتايج چندين نظرسنجي رسانه‌يي كه روز جمعه منتشر شد، نشان داد كه ميزان حمايت از كابينه‌ي تارو آسو به 50 درصد نرسيد و اين رقم كمتر از ميزان محبوبيت فوكودا در زمان در دست گرفتن قدرت است و اين ترديد را به وجود مي‌آورد كه آسو توانايي هدايت حزب خود را براي پيروزي در يك انتخابات ندارد.

حزب حاكم ليبرال دموكرات ژاپن (LDP) تنها با اختلاف اندكي از حزب مخالف پيش است.

سرنوشت ناكاياما روز شنبه پس از آن مشخص شد كه وي اتحاديه دبيران ژاپن را يك غده سرطاني در نظام آموزش ژاپن ناميد و متعهد شد كه اين گروه چپ‌گرا را نابود كند.

انتهاي پيام
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن