تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814650419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جنگ ما تجلي عشق بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: جنگ ما تجلي عشق بود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: نگاهي به وبلاگها

بيست و هشت سال از آن روزها مي‌گذرد؛ بي‌آنكه روزگار يادي كند از آن همه يورش‌هاي ناجوانمردانه. از آن همه شهيد، آن همه ويراني. از آن همه نامرادي‌ها كه همه ابعاد سياسي و اجتماعي و فرهنگي و اقتصادي كشورمان را تحت الشعاع قرار داده بود. اما جنگ، همه جا جنگ است. جنگ، بدي است. با خود زشتي مي‌آورد.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدباقر قاليباف در وبلاگ خود به نشاني http://www.ghalibaf.ir نوشته است: در جنگ از سازندگي و آب و آباداني خبري نيست. خون است و ويراني و دل‌هاي شكسته و اين‌ها را همه‌ي دنيا مي‌دانند.

اما همه دنيا نمي‌دانند كه اينجا، پشت اين خاكريز‌ها، در اين جهنم بمب‌ها و گلوله‌ها، بازار دوستي چه رونقي داشت.

كسي نمي‌داند كه جنگ ما، جنگ نبود. دفاع بود؛ تجلي عشق بود، منتهاي ايثار، اوج حماسه، انتهاي معنويت بود. آن روزها انگار خدا در رگ‌هايمان جريان داشت و اراده خدا، بالاتر از هر خواست و اراده انساني، روزها و دقايق و تك تك اعمالمان را به پيش مي‌برد؛ تدبيرها و برنامه‌هايمان اگرچه درست و نيروي جواني‌مان هر چند بسيار بود، اما آن همه پيروزي‌هاي شگفت‌آور در عمليات‌هاي مختلف را جز از عنايت خدا نمي‌توان دانست؛ ... و چه صفايي بود آن روزها.

زندگي در جريان بود و روح آنقدر سبك كه با جريان زندگي به پيش مي‌رفت و هر لحظه انگار قدمي ‌ديگر به سر منزل مقصود، به كمال، به نهايت وجود آدمي‌ نزديك مي‌شد. دل‌هامان آنقدر صيقل خورده بود كه جسارت مبارزه در ميدان جنگ را با شهامت «نو» شدن مي‌آميخت.

هر شب عمليات، انگار شب «قدر»ي بود. امسال اين همزماني ماه رمضان و شب‌هاي قدر با هفته دفاع مقدس، تصادفي نيكو است. دو مناسبتي كه انگار هر دو آمده‌اند تا «خود» شدن را به ياد انسان بياورند. خالص شدن و ايجاد فرصتي جديد براي ارتقاي جايگاه معنويت در لايه لايه‌هاي زندگي‌مان. شب‌هاي قدر و آن شب‌هاي عمليات هر دو تحولي را در وجود آدمي‌ رقم مي‌زنند كه هر چه پاك‌تر باشي و زلال‌تر عمق آن را بيشتر و بيشتر درخواهي يافت.

بيست و هشت سال پيش در چنين روزهايي مردماني پاك و آزاده، آزادگي و شرف و آباداني ملك و مملكت خويش را به بهاي خود خريدند و چه «قدر»‌ها كه در لحظه لحظه شان جاري بود؛ هر سال و هر ماه و هر روز.

دلم تنگ است؛ براي همه آن روزها. و آن «قدر»ها و آن بزرگي‌ها. و براي همه آن‌ها كه صداقت را و گذشت و ايثار و مردانگي را معنا كردند. دلم براي زين‌الدين و همت، كاوه و باكري تنگ است و احمد ...

اميدوارم امسال و اين تقارن مبارك سالي نيكوتر از هر سال برايمان به ارمغان آورد؛ سالي مملو از گذشت و محبت و برادري و اخلاص و يادآور ايثار و شهادت.

انتهاي پيام
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن