تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817096108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شوراي امنيت گرفتار توهم تفاهم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شوراي امنيت گرفتار توهم تفاهم
قطعنامه جديد شوراي امنيت سازمان ملل حاوي نكته تحريمي تازه اي نيست و تنها تاكيدي بر ضرورت اجراي قطعنامه هاي سياسي پيشين اين شورا است كه جمهوري اسلامي ايران نيز پيش از اين بارها مواضع خود درباره غيراصولي بودن اين قطعنامه ها و عدم توجه به آنها را اعلام كرده بود.


اعضاي دائم شوراي امنيت به دنبال توافق آمريكا و روسيه و متحدان واشنگتن عصر شنبه قطعنامه سياسي ديگري را به تصويب رساندند تا در شرايطي كه بروز اختلاف و شكاف بين آنها در خصوص نحوه برخورد با برنامه هاي صلح آميز هسته اي ايران، كاملا مشهود است، به زعم خود نوعي تفاهم را در عرصه بين المللي به نمايش بگذارند.
آمريكا در ماه هاي گذشته تلاش وسيعي را براي تصويب قطعنامه اي شديداللحن با تحريم هاي جديد عليه كشورمان بعمل آورده بود اما با توجه به همراهي نكردن كشورهايي نظير روسيه و چين با تصميم آمريكا در ادامه خصومت با ملت ايران، عملا قادر به اجرايي كردن اهداف خود نشده بود.
به طور قطع تصويب چنين قطعنامه اي كه مي توان از آن به عنوان توهمي از تفاهم بين اين كشورها ذكر كرد تاثيري در روند فعاليت هاي صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران نخواهد داشت و از سويي چنين قطعنامه اي تامين كننده اهداف آمريكا و همپيمانان او نخواهد بود.
همراهي نكردن برخي از اعضاي شوراي امنيت با سياست هاي آمريكا را مي توان يكي از دلايل تصويب قطعنامه اي بدون هيچگونه الزام و تحريم جديد به حساب آورد كه از آن مي توان به عنوان شكستي در سياست هاي آمريكا براي اعمال تحريم هاي بيشتر عليه جمهوري اسلامي ايران عنوان كرد.
آمريكا در حركتي عجولانه و در اقدامي كه كمتر از 24 ساعت بطول انجاميد، درخواستي رسمي را براي برگزاري جلسه شوراي امنيت به رئيس اين شورا ارائه و پيش نويس قطعنامه را كه در خصوص آن با برخي ديگر از اعضاي دائم شورا توافق كرده بود به راي گذاشت كه به تصويب رسيد.
از سويي برخي از كشورهاي عضو شوراي امنيت كه موافق صدور قطعنامه اي جديد و اعمال تحريم هاي ديگري عليه تهران نبودند تنها به اين دليل قطعنامه مذكور را تاييد كردند كه هيچگونه تحريم جديدي در آن مدنظر نبوده و در حقيقت قطعنامه اي بي اثر محسوب مي شود.
از آن جمله مي توان به اظهارات نماينده اندونزي در شوراي امنيت اشاره كرد كه گفته كشورش به اين خاطر از اين قطعنامه حمايت كرد كه بر رهيافت مذاكراتي تاكيد كرده و هيچگونه تحريم جديدي را در بر ندارد و در صورتي كه قطعنامه مزبور حاوي تحريم هاي جديدي بود قطعا اندونزي از آن حمايت نمي كرد.
موضوع اساسي در اين خصوص را مي توان عدم تاثير اينگونه حركات در عزم ملت ايران براي ادامه روند استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي دانست و همانطور كه مسوولان كشور بارها تاكيد كرده اند لحظه اي ترديد در اين مسير به خود راه نخواهند داد.
گذشته از اينكه صدور چنين قطعنامه تاثيري در اراده ملت ايران ندارد، اين گونه اقدامات غيرمنطقي و خلاف قوانين پذيرفته شده بين المللي، چهره مخدوش سازمان هاي بين المللي را بيش از پيش مورد خدشه قرار داده و جايگاه آنان را در نزد ملت هاي جهان تنزل مي دهد.
شوراي امنيت سازمان ملل متحد در حالي بخشي عمده اي از توان خود را صرف مقابله با برنامه هاي صلح آميز هسته اي ايران مي كند كه زرادخانه هاي هسته اي رژيم صهيونيستي كه پيوسته در حال گسترش است، صلح و امنيت منطقه و جهان را مورد تهديد قرار مي دهد.
توصيه ما به شوراي امنيت سازمان ملل متحد اين است كه به جاي ضديت با عزم ملت ايران براي دستيابي به حقوق هسته اي خود، توجه خود را به جنايت هاي رژيم غاصب صهيونيستي در سرزمين هاي اشغالي معطوف كند.
دخالت شوراي امنيت در برنامه هسته اي صلح آميز جمهوري اسلامي ايران و اقدامات اين شورا در اين خصوص نه تنها غير منصفانه و سياسي است، بلكه كاملا فاقد هر گونه مبناي حقوقي و منطقي محسوب مي شود.
صدور قطعنامه هاي غيرمنطقي پيشين شوراي امنيت درباره برنامه هاي صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران، اعتماد ملت ايران به اين نهاد بين المللي را كه بايد فعاليت هايش در جهت برقراري صلح و آرامش در جهان و حفظ حقوق ملت ها متمركز شود را تخريب كرده و ادامه اين روند از سوي اين شورا بي اعتمادي همه ملت هاي جهان را نسبت به خود در پي خواهد داشت.
گمان مي رود حاكمان كاخ سفيد تا آن حد در عرصه بين المللي دچار ساده لوحي شده باشند كه تصور كنند صدور چنين قطعنامه هايي اهداف آنها را براي جلوگيري از پيشرفت ملت ايران تامين مي كند و اين اقدام قطعا از اين جهت انجام شده است كه علاوه بر پوشش بر شكاف هاي موجود بين اين كشورها نمايشي از تفاهم را به جهان عرضه كند.
همانطور كه بارها مسوولان نظام جمهوري اسلامي از جمله رييس جمهوري محترم دكتر محمود احمدي نژاد تاكيد كرده اند، جمهوري اسلامي ايران با درك درست از محيط بين المللي با در پيش گرفتن ديپلماسي فعال در عرصه هاي مختلف از جمله موضوع هسته اي، آماده گفت و گو براي رفع سوءتفاهمات است اما اين آمادگي بدين معنا نيست كه تهران به هر بهانه جويي كه با تحريك برخي كشورها صورت مي گيرد، پاسخ خواهد داد.
گزارش از: داريوش غفاري
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن