تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820636069




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمد ميرعلايي: «فرزند خاك» نخستين فيلم دفاع مقدسي كه رسانه‌هاي بيگانه آن را ستودند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: احمد ميرعلايي: «فرزند خاك» نخستين فيلم دفاع مقدسي كه رسانه‌هاي بيگانه آن را ستودند
خبرگزاري فارس: تهيه‌كننده فيلم «فرزند خاك» گفت: با وجودي كه رسانه‌هاي خارجي، همواره سعي در تخريب ارزش‌هاي دفاع مقدس دارند، اما در اقدامي عجيب، بي‌بي‌سي و راديو صداي آمريكا، با ستايش اين فيلم، آن را يكي از آثار ارزشمند سينماي ايران عنوان كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، احمد ميرعلايي، شامگاه شنبه در آيين نقد و بررسي فيلم «فرزند خاك» كه به همت حوزه هنري در سينما سپاهان اصفهان برگزار شد، با انتقاد از برخي مشكل تراشي‌ها در روند ساخت، توليد و اكران يك مجموعه روي پرده‌هاي سينما، اظهار داشت: هنوز پس از گذشت 30 سال از انقلاب اسلامي در همكاري و اكران فيلم‌هاي دفاع مقدس مشكل تراشي مي‌شود.
وي افزود: اين مشكل تراشي و بي‌توجهي به اكران آثار سينمايي دفاع مقدس، در حالي است كه فيلم‌هاي مبتذل با ابتذالاتي فاحش و زننده در اولويت اول اكران سينماهاي كشور قرار گرفته است.
تهيه‌كننده فيلم "فرزند خاك" با تاكيد بر لزوم ساخت آثاري متفاوت و جديد پيرامون دفاع مقدس تصريح كرد: فرزند خاك با نگاهي متفاوت و جديد، ارزش‌ها، آرمان‌ها و روحيه پوياي مردم دوران دفاع مقدس را به تصوير كشيده است.
كارگردان فيلم سينمايي فرزند خاك نيز در اين آيين اظهار داشت: جنگيدن با هدف كسب آرامش و رسيدن به آن صورت مي‌گيرد و انسان مي‌جنگد تا آرام بگيرد.
محمدعلي باشه آهنگر افزود: اگر جنگ را دفاعي به منظور مقابله با بيگانه تعريف كنيم، آنگاه به هدف جنگ كه رسيدن به آرامش است پي خواهيم برد.
وي تصريح كرد: نه تنها جنگ به معني هشت سال دوران دفاع مقدس، بلكه جنگ انسان با محيط و مشكلات پيرامون خود به منظور دستيابي به فراغت و آسودگي از فضاي اصلي حاكم بر تمام جريانات فيلم "فرزند خاك" بوده است.
اين كارگردان سينما با بيان اينكه در گذشته، تحقيق و پژوهش به منظور كسب چنين مطالبي كه امروزه در قالب فيلمنامه "فرزند خاك" درآمده، دشوار و غيرقابل دسترس بود، اظهار داشت: كسب اطلاعاتي پيرامون جنگ و به ويژه تفحص شهدا از مواردي بود كه به دلايل نظامي و حفاظتي از افشاي بسياري از موارد آن خودداري مي‌شد و روند توليد آثار سينمايي مرتبط با اين موضوعات را به تعويق مي‌انداخت.
وي افزود: اگرچه مراحل تحقيق و پژوهش اين فيلم، مدت نسبتا زيادي به طول انجاميد، اما فرزند خاك با بيان ارزش‌هاي دفاع مقدس از زبان و زاويه‌اي متفاوت، تا جايي پيش رفت كه ديد منفي و احساس كراهت مردم به يك جمجمه و اسكلت را به احساسي معنوي و خوشايند مبدل كرد.
منتقد بين‌المللي سينما و تلويزيون نيز اظهار داشت: فرزند خاك از آثاري است كه متناسب با نيازهاي روز و ذائقه نسل جديد ساخته شده و نه تنها از فضاي ارائه و بيان شعارهاي كليشه‌اي خارج شده، بلكه با نگاه جديد و نمايش برخي ناديده‌هاي دوران دفاع مقدس، مورد استقبال بسياري از جشنواره‌ها و داوران داخلي و خارجي نيز قرار گرفته است.
زاون قوكاسيان تصريح كرد: اين فيلم با نگاه و بياني متفاوت به كردستان و اهالي آن، در ميان آثاري كه به نوعي در كردستان و يا كرد زبان‌ها ساخته شده، جايگاه و مقام والاتري از نظر نوع ديد و كيفيت بيان به دست آورده است.
فيلم سينمايي "فرزند خاك" ساخته محمدعلي آهنگر در جشنواره بين‌المللي فيلم فجر موفق به دريافت تنها سيمرغ زرين جشنواره ويژه بهترين فيلم سال از نگاه ملي و سه سيمرغ ديگر شامل بهترين فيلمبرداري، بهترين بازيگر مكمل زن و بهترين فيلمنامه بخش بين‌الملل شد و دو تنديس كارگرداني و بازيگري را نيز از جشن انجمن نويسندگان و منتقدان سينمايي ايران دريافت كرد.
فيلمنامه اين فيلم كه توسط محمدعلي باشه ‌آهنگر و محمدرضا گوهري به نگارش درآمده، جوايز متعدد ديگري از جمله قلم زرين بهترين فيلمنامه از جشنواره فيلم دفاع مقدس، ديپلم افتخار بهترين فيلمنامه در بخش بين‌ اديان جشنواره فجر را نيز دريافت كرده است.
انتهاي پيام/م
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن