تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803152320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولين مناظره كانديداهاي انتخابات آمريكا برگزار شد؛يك-يك، به نفع اوباما - كاوه شجاعي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اولين مناظره كانديداهاي انتخابات آمريكا برگزار شد؛يك-يك، به نفع اوباما - كاوه شجاعي


هنوز واقعا معلوم نيست اولين مناظره رو در روي باراك اوباما و جان مك‌كين، كه تا آخرين ساعات مشخص نبود در موعد مقرر برگزار مي‌شود يا نه ، به نفع نامزد دموكرات‌ها تمام شده يا كانديداي جمهوريخواهان. خبرنگاران نيوزويك و بي‌بي‌سي مك‌كين را پيروز مناظره اعلام كرده‌اند و تحليلگر تايم اوباما را برنده ماجرا دانسته است. اما شايد مهم‌تر از همه دو نظرسنجي‌اي باشد كه سي‌ان‌ان و سي‌بي‌اس بلافاصله پس از پايان مناظره انجام داده‌اند.

به گزارش سي‌ان‌ان 51درصد مردم گفته‌اند اوباما پيروز شده و 38درصد گفته‌اند مك‌كين برنده بوده؛ سي‌بي‌اس هم از پيشروي اوباما - 39 به 25 - خبر داده است.

به هر حال جان مك‌كين در مناظره حساس جمعه‌شب - در مي‌سي‌سي‌پي - تلاش كرد اوباما را نامزدي نشان دهد كه و اوباما هم بارها و بارها او را به جورج بوش، رئيس‌جمهور نامحبوب ايالات متحده، ربط داد.

مناظره دو كانديدا كه در شكل‌دهي به افكار عمومي در هفته‌هاي آخر نقش مهمي ايفا مي‌كند، به گزارش سي‌ان‌ان، تا آخرين لحظات بود، چراكه سناتور جان مك‌كين روز چهارشنبه اعلام كرده بود فعاليت‌هاي انتخاباتي‌اش را تا زمان حل اختلاف كنگره و كاخ سفيد بر سر طرح متوقف مي‌كند؛ بر اساس اين لايحه كه براي خروج از بحران اقتصادي كنوني پيشنهاد شده، دولت 700 ميليارد دلار املاك و دارايي‌هاي شركت‌هايي را خريداري مي‌كند كه ارزش اموالشان به دليل ركود در بازار مسكن شديدا افت كرده است. ‌ مك‌كين در مناظره‌اي كه از سوي ميليون‌ها بيننده تلويزيوني در سراسر جهان ديده مي‌شد هنگام بحث در مورد عراق گفت: و اوباما پاسخ داد:

دوئل بر سر ...

طرح

اوباما گفت كه ايالات متحده با بدترين بحران مالي‌اش از زمان ركود بزرگ دهه 1930 روبه‌رو شده است. مك‌كين گفت كه جمهوريخواهان و دموكرات‌ها را به همكاري براي حل بحران ترغيب كرده است.

اوباما نه از طرح كاخ سفيد حمايت كرد و نه عليه آن سخن گفت. اوباما گفت كه جزئيات نهايي اين طرح هنوز نامشخص است.

مك‌كين گفت كاش در كميته‌هاي اقتصادي سنا حضور داشت و مي‌توانست به اين طرح راي مثبت دهد. ‌

احتمال يك حمله تروريستي ديگر

مك‌كين گفت كه احتمال وقوع يك حمله تروريستي ديگر در مقياس حملات يازدهم سپتامبر از دوازدهم سپتامبر 2001 شده است. او تاكيد كرد: اوباما پذيرفت كه ايالات متحده است اما گفت كه ضرورت دارد واشنگتن بر موضوعاتي چون جلوگيري از گسترش تسليحات اتمي و بازگشت اعتبار ايالات متحده در جهان تمركز كند.

رابطه با روسيه

اوباما خواستار ارزيابي دوباره رويكرد ايالات متحده در قبال روسيه بخصوص پس از حمله اين كشور به خاك گرجستان شد. او گفت: مك‌كين اوباما را متهم كرد كه ماه گذشته هنگام حمله روسيه به گرجستان واكنشي بچگانه و خام داشته است. اوباما در آن زمان دو طرف را به آرامش فراخوانده بود. مك‌كين گفت از پيوستن گرجستان و ناتو استقبال مي‌كند.

ايران اتمي

مك‌كين مدعي شد در صورتي كه ايران به بمب اتم دست يابد و ديگر كشورهاي خاورميانه را ترغيب مي‌كند كه به دنبال بمب اتم بروند. او گفت: اوباما هم گفت كه ايالات متحده او خواستار اعمال تحريم‌هايي سختگيرانه‌تر به خصوص از سوي كشورهايي چون روسيه و چين شد.

اشغال عراق

مك‌كين گفت كه رئيس‌جمهور بعدي بايد تصميم بگيرد كه سربازان آمريكايي چگونه و در چه زماني عراق را ترك كنند و چه كشوري را تحويل مردم عراق دهند. مك‌كين پذيرفت كه جنگ در ابتداي كار به درستي سازماندهي نشده بود اما ايالات متحده هم‌اكنون در حال پيروزي است. او از ژنرال بزرگ - ديويد پترائوس - و استراتژي موفق او تشكر كرد. مك‌كين گفت: ‌

اوباما پاسخ داد: او مك‌كين را به اتخاذ موضع اشتباه در راي مثبتش به جنگ عراق متهم كرد و گفت: او نتوانست شورش عليه نيروهاي آمريكايي و درگيري‌هاي فرقه‌اي در عراق را پيش‌بيني كند. اوباما تاكيد كرد:

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن