تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816587852




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نصب پوسترهاي تبليغاتي نياز به فرهنگ سازي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: نصب پوسترهاي تبليغاتي نياز به فرهنگ سازي دارد
علوي امروزه قدرت انتخاب مردم با توجه به رقابت شديد توليد كنندگان كالا و خدمات، افزايش يافته و تبليغات شهري محيطي به عاملي براي اطلاع رساني و بازاريابي تبديل شده است.

در اين راستا شركت هاي تبليغاتي از علوم ارتباطات و روان شناسي براي جلب توجه مردم و بازاريابي بي بهره نمانده اند.

روزانه تعداد زيادي پيام تبليغاتي در معرض ديد شهروندان قرار مي گيرد، اما در بسياري از اين تبليغات از كاغذ و برچسب هايي استفاده مي شود كه زدودن آن ها از روي ديوارها ، وقت گير و پر هزينه است و آگهي هاي كهنه و نيمه پاره نيز منظره ناخوشايندي ايجاد مي كند.

نصب پوسترهاي تبليغاتي، برچسب روي ديوار منازل شهروندان يا رنگ آميزي ديوار آن ها طبق قانون شهرداري تخلف محسوب مي شود.

بسياري از شهرونداني كه منازل آن ها در حاشيه خيابان ها واقع شده است از نصب پوستر تبليغاتي بدون كسب اجازه ابراز نارضايتي مي كنند.

حكيمي يكي از شهرونداني است كه روي ديوار منزلش پوسترهاي تبليغاتي نصب كرده اند؛ وي مي گويد: نصب پوستر تبليغاتي بدون اجازه مالكان خسارت به اموال شخصي محسوب مي شود و بايد با متخلفان برخورد شود.

مريم . ن 43 ساله مي گويد: بارها روي در منزل كه به تازگي رنگ آميزي شده است پوستر و اقلام تبليغاتي نصب كرده اند و ناچار شده ايم آثار آن ها را به سختي پاك كنيم.

وي ادامه مي دهد: زماني كه با مؤسساتي كه شماره تماس آن ها روي پوسترها و يا كارت هايشان درج شده است تماس مي گيريم و نسبت به نصب غير قانوني تبليغات روي ديوار يا در منزل خود اعتراض مي كنيم با بي اعتنايي آن ها در اين خصوص مواجه مي شويم و پاسخ مناسبي دريافت نمي كنيم.

يك شهروند ديگر كه اين گونه اقلام تبليغاتي روي آيفون منزلش چسبانده شده است، بيان مي كند: هيچ سازمان يا نهادي بر نصب غير قانوني پوسترهاي تبليغاتي نظارت ندارد و به نظر مي رسد همين مسئله باعث گسترش اين روش، تبليغ شده است.

م . رضايي نيز عنوان مي كند: برچسب تبليغاتي يك لوله بازكني را روي كنتور گاز منزل من كه در حياط قرار دارد چسبانده اند.

افرادي كه مبادرت به اين كار مي كنند حريم خصوصي شهروندان را مي شكنند و بدون اجازه، زماني كه در حياط باز است به راحتي وارد مي شوند تا برچسب آگهي خود را نصب كنند.

يك كارشناس برنامه ريزي شهري، علت نصب آگهي هاي تبليغاتي را روي در منازل يا ديوارها، نبود فضاي خاص براي تبليغات عنوان مي كند و مي گويد: در شهر بايد مكان هايي براي نصب آگهي و پوسترهاي مختلف در نظر گرفته شود تا شركت ها و مؤسسات بدون اجازه روي ديوارها آگهي نصب نكنند.

به گفته وي با توجه به وجود شماره تلفن در اين آگهي ها، شهرداري مي تواند به راحتي با افراد متخلف برخورد كند.

يك كارشناس شهرسازي با بيان اين كه تابلوهاي تبليغاتي شهري در زمره مبلمان شهري قرار مي گيرد، اظهار مي دارد: طراحي و جانمايي تابلوهاي تبليغاتي بايد با بافت اجتماعي و خصوصيات محيط طبيعي زندگي متناسب باشد و بايد با فرهنگ سازي مناسب، استفاده از اين تابلوها براي تبليغات در جامعه نهادينه شود.

يك كارشناس ارشد معماري، تبليغات را براي هر شركت يا مؤسسه لازم مي داند، اما معتقد است: اگر انجام تبليغات همراه با وارد آمدن خسارت به اموال شخصي يا عمومي باشد بايد با افرادي كه اين كار را انجام مي دهند برخورد شود.

مهندس قلي پور خاطر نشان مي كند: نصب برچسب هاي تبليغاتي روي در، ديوار، كنتور و يا آيفون منازل اثرات سوئي براي شركت ها و مؤسسات به دنبال دارد زيرا مردم با مشاهده وارد آمدن خسارت به اموال خود، ديگر رغبتي براي استفاده از خدمات يا امكانات تبليغ شده، نخواهند داشت.

وي مي افزايد: بايد انجام اين گونه تبليغات مورد پي گرد قانوني قرار گيرد و در قوانين شهرداري ها نيز به اين مسئله اشاره شده است.

به گفته اين كارشناس بايد مكان هاي مشخصي براي انجام تبليغات در نظر گرفته شود و اگر فردي با اين وجود به اموال شخصي ديگران خسارت وارد كند بايد مورد پي گرد قانوني قرار گيرد و مجازات شود.مكان هايي كه براي اين منظور در نظر گرفته مي شود بهتر است در مناطق شلوغ شهر باشد تا تبليغات مؤسسات در معرض ديد شهروندان قرار گيرد.

شهرداري مي تواند با فرهنگ سازي مناسب از اين كار جلوگيري كند تا هم به منظره شهر و هم به اموال شهروندان آسيبي نرسد.مسئول روابط عمومي شهرداري بجنورد درباره چگونگي مجازات افرادي كه برچسب هاي تبليغاتي را روي در و ديوار منازل افراد مي چسبانند، مي گويد: شهرداري به محض مشاهده تخلفات در اين زمينه، يك تا 2 بار به اين افراد اخطار مي دهد تا آثار تبليغات خود را از بين ببرند در غير اين صورت اين موضوع به واحد حقوقي شهرداري گزارش مي شود تا آن ها را به مرجع قضايي معرفي كنند. محمد موفق ادامه مي دهد: اگر فردي از نصب برچسب يا پوستر تبليغاتي مؤسسات مختلف روي درمنزل خود شكايت داشته باشد مي تواند شكايت خود را به ستاد زيباسازي شهرداري ارائه كند و براي افراد متخلف براساس نوع تخلف آن ها جريمه تعيين مي شود.وي درباره فرهنگ سازي اين مسئله بيان مي كند: شهرداري براي آشنايي شهروندان با حقوق خود مبادرت به چاپ بروشورهايي كرده است تا در شهر، مساجد و مدارس آن ها را توزيع كند و بروشورهاي آموزشي نصب پوستر و برخي قوانين لازم شهرداري نيز در دستور كار قرار دارد.
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن