تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805334461




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعتراض شركت ها به اخراج از بورس


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: اعتراض شركت ها به اخراج از بورس
حذف نام 36 شركت از فهرست شركت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، اعتراض سهامداران حقوقي برخي از اين شركت ها را در برداشت
به گزارش موج، حذف نام 36 شركت از فهرست شركت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، اعتراض سهامداران حقوقي برخي از اين شركت ها را در برداشت به گونه اي كه عدم ابلاغ مصوبه حذف از بورس به شركت هاي مربوطه و بسنده كردن بورس به تنها، اعلام نام آنها در سايت بورس منجر شد تا برخي از اين شركت ها با استناده به قانون جديد بازار سرمايه در عدم تعريف مرجع قانوني براي حذف شركت ها از تابلوهاي بازار سرمايه، اقدام اخير بورس را زير سوال برند.
اعتراضي كه از سوي حسيني معاون نظارت بر بورس ها و ناشران با اشاره به دستورالعمل پذيرش شركت ها در بورس رد شد، دستورالعملي كه از سوي بورس پيشنهاد، تهيه و در نهايت به تصويب سازمان بورس رسيده است.
بطوريكه حسيني در اشاره به ماده 30 اين دستورالعمل در تعريف اختياراتي براي هيات پذيرش بر حذف نام شركت ها اظهار داشت: همانطور كه بورس از كانال هيات پذيرش شركت ها را پذيرش، درج و عرضه مي كند در دستورالعمل ماده 30 پذيرش اختياراتي براي هيات پذيرش در نظر گرفته شده است تا بر اساس آن بتواند به طور قانونمند اقدام به حذف نام شركت هايي كند كه ضوابط پذيرش را رعايت نكرده اند.
باز با اين حال معاون نظارت بر بورس ها وناشران ابلاغ اين مصوبه را به تك تك شركت هاي اخراج شده به عنوان حقي براي آنها قايل شد و حتي گفت كه شركت ها مي توانند از بورس اين نامه را درخواست كنند، مساله اي كه از سوي معترضان پذيرفته نشد به طوري كه همچنان بر موضوع خود در غير قانوني بودن اقدام اخير بورس پافشاري مي كنند.
در اين ميان علي رحماني مدير عامل شركت بورس اوراق بهادار تهران كه در جايگاه دبير هيات پذيرش نيز قرار دارد در تاكيد بر قانوني بودن اقدام اخير به دستورالعمل هيات پذيرش اشاره ميكند كه طبق دستورالعمل مزبور، صلاحيت تصميم گيري در خصوص حذف شركت هايي كه ضوابط بورس را احراز نكرده اند، بر عهده هيات پذيرش مي باشد.
وي با بيان اينكه " قبل از اخراج حداقل 2 تا 3 بار فرصتي را براي اين شركت ها در تطبيق شرايطشان با بورس قايل شديم"، به از دست رفتن اين فرصت ها اشاره مي كند كه منجر به حذف نام آن شركت ها از بورس شد، به طوري كه در ماه هاي پاياني سال گذشته 6 شركت و در ارديبهشت ماه سال جاري 36 شركت از بورس حذف شد.
رحماني يادآور مي شود: در اين ميان به برخي از شركت ها نيز تا شهريور ماه فرصت احراز شرايط بورس براي باقي ماندن در فهرست شركت هاي پذيرفته شده در بورس داده شد كه در نهايت در پايان اين فرصت 36 شركت ديگر از بورس حذف شدند.
وي باتاكيد بر اينكه " اين اقدام در نامه اي به تمام شركت هاي مزبور اعلام شده است"، عنوان مي كند: اما ممكن است كه آدرس برخي شركت ها تغيير كرده باشد كه دراين صورت نامه به دست آنها نرسيده است.
وي در ادامه اظهارات خود از اعطاي امتياز جديدي به شركت هاي مزبور براي كسب اعتبار براي شركت اصلي و مديريت خبر مي دهد و مي گويد: طي نامه اي كه هفته گذشته از سوي اداره ناشران شركت بورس براي اين شركت ها ارسال شد از آنها( سهامداران عمده شركت ها) خواسته شد تا با خريد سهام سهامداران خرد از متضرر شدن سهامداران حقيقيشان جلوگيري كنند.
وي تصريح كرد: در اين راستا تا اوايل آبان ماه به اين شركت ها فرصت داده شد تا اگر تمايل به خريد سهام سهامداران خرد دارند به ما اعلام كنند تا با اطلاعيه اي نماد شركت مزبور را باز كنيم.
وي تاكيد كرد: بازگشايي نماد تنها به درخواست سهامداران عمده براي خريد سهام باز مي شود.
براساس گزارش موج؛ هيات پذيرش اوراق بهادار 36 شركت از 60 شركت باقي مانده درتابلوي غير رسمي را به دليل عدم احراز شرايط تابلوها وبازارها از فهرست شركت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران حذف كرد.
براين اساس شركت هاي ريسندگي و بافندگي كاشان، يخچال سازي لرستان، قوه پارس، صنعتي جنرال، آونگان، نساجي خوي، نساجي بابكان، بافت آزادي، ريسندگي و بافندگي پاكريس، كمپرسورسازي ايران، ايران برك، توليدي مرتب، صنعتي مهرآباد، ارج، مخمل و ابريشم كاشان، پارسيلون، نساجي مازندران، سپهر رنگ، شوكوپارس، مقره سازي ايران، توليدي تيزرو، ايران پوپلين، روغن نباتي جهان، روغن نباتي پارس، كارخانجات توليدي تهران، صنعتي آبفر، صنايع توليدي اشتاد ايران، پيچك، يزد باف، اتمسفر، توليدي پمپ پارس، توليد دارو، پرميت، الياف، فراورده هاي غذايي مشهد، صنايع بسته بندي البرز از بورس حذف شدند.
بر اساس اين گزارش، 24 شركت باقي مانده تابلوي غيررسمي تا پايان سالجاري به صورت مشروط دربازار دوم طبقه بندي مي شود و درزمان طبقه بندي جديد شركت ها در پايان سالجاري درمورد آنها تصميم گيري ميشود.
گفتني است كه چنانچه اين شركت ها بتوانند شرايط بازار دوم را احراز كنند در اين بازار طبقه بندي مي شوند و درغير اين صورت از فهرست شركت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران حذف خواهند شد.
بر اين اساس شركت هاي آزمايش، جام جهان نما، كارخانجات صنعتي پيام، لاستيك البرز( كيان تاير)، چين چين، توليدي بهمن، بسته بندي مشهد، پارس متال، پروفيل و يخچال ايران پويا، كاشي تكسرام، پارس الكتريك، ساسان، كاشي وسراميك سعدي، توليدي وصنعتي آبگينه، تهران شيمي، كيوان، ايرانيت، پاك وش، گروه توليدي مهرام، سالمين، لوازم خانگي پارس، صنايع شيميايي رنگين، سپنتا و فراورده هاي نسوز ايران شركت هاي تابلوي غيررسمي هستند كه به صورت مشروط به بازاردوم منتقل شده اند
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن