تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815410055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سامسونگ با طعم اندروید samsung i7500


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: مقدمه
شرکت سامسونگ در زمینه تولید تلفنهای همراه، تنوع بسیار زیادی را مد نظر قرار میدهد. شاهد این گفته قرار دادن دوربینهای مختلف با رزولوشنهای متفاوت، سیستم عامل های گوناگون از ویندوز گرفته تا سیمبیان، طراحیهای جالب و به خصوص باریک و… است. به تازگی این شرکت اقدام به تولید یک گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید گوگل کرده است. در ادامه با مشخصات این گوشی بیشتر آشنا میشویم.



مشخصات ظاهری

ظاهر ساده ی Samsung i7500 تماما از پلاستیک مشکی براق ساخته شده است. ابعاد این گوشی ۹/۱۱*۵۶*۱۱۵ میباشد که از ظاهر گوشی هم میتوان به باریک بودن آن پی برد. صفحه نمایش بزرگ این گوشی جلوه ای خاص را به ظاهر گوشی بخشیده است. از دیگر نکات ظاهری میتوان به نبود صفحه کلید اشاره کرد. وزن این گوشی ۱۱۹ گرم میباشد.

نمای جلوی گوشی

در نمای جلوی گوشی از بالا با محل اسپیکر صدای دریافتی مواجه میشویم. در سمت راست این المان، حسگر اندازه گیری شدت نور محیط قرار گرفته است. بعد از این المانها با صفحه نمایش خازنی رو به رو میشویم. این صفحه نمایش بسیار حساس است و بازگشت خوبی دارد. اندازه ی این صفحه نمایش ۲/۳ اینچ است. همچنین رزولوشن آن ۴۸۰*۳۲۰ پیکسل میباشد. این صفحه نمایش بر پایهی تکنولوژی OLED ساخته شده است تا مصرف انرژی کمتری داشته باشد.



بعد از صفحه نمایش و در پایین با نام SAMSUNG رو به رو میشویم. پایینت، محل قرار گرفتن دکمه های گوشی است که شباهت بسیار زیادی به دیگر محصولات خانواده ی سامسونگ دارد. خصوصا دکمه ی D-Pad. دکمه ی D-Pad دراطراف با قابی نقرهای رنگ پوشیده شده است و در وسط آن دکمهی OK قرار دارد. در سمت راست D-Pad با دکمه ی بازگشت رو به رو هستیم و در سمت چپ با دکمهی منو، که کمی ظاهر متفاوت دارد. در پایین هم دکمه های برقراری و قطع تماس جای دارند. در بین دکمه های بازگشت وقطع تماس دکمه ای قرار دارد که شباهت زیادی به دکمهی مولتی مدیای نوکیا دارد. این دکمه Home نامیده میشود.

نمای سمت چپ

در سمت چپ تنها المان ظاهری، Rocker تغییر صدای خروجی از بلندگو میباشد.



نمای سمت راست

در سمت راست با دو المان شاتر دوربین و دکمهی Hold مواجه میشویم. همه دکمهی شاتر را به خوبی میشناسند. اما دکمه ی Hold چیست؟ این دکمه که بر اساس برنامه ی Spare Parts برنامه ریزی میشود، وظیفههایی همچون: قفل کردن گوشی، بازگشت به منو،Home و یا بازگشت به منو و قفل کردن گوشی را بر عهده دارد. مانند این دکمه در گوشی های نوکیا، دکمهی My Own است.



نمای بالای گوشی

در بالای گوشی المانهای زیادی قرار گرفته است. در وسط، درگاه mini USB ، جک۵/۳ میلی متری صدا، محل قرار دادن بندآویز و محل اتصال به شارژر جای دارند.



نمای پایین گوشی

در پایین این گوشی به جز میکروفون المان خاصی به چشم نمیآید.



نمای پشت گوشی

پشت این گوشی نمای بسیار جالبی دارد. بر روی درپوش باتری که پشت گوشی را کاملا احاطه کرده است، نقش خشکیهای زمین طراحی شده است. شاید منظور از این نوع طرح، جهانی شدن اندروید گوگل است. سایر المانهای پشت گوشی شامل دوربین ۵مگاپیکسلی به همراه فلاش LED، بلندگوی گوشی و لوگوهای SAMSUNG و Google است. با آزاد کردن درپوش باتری، با یک باتری ۱۴۴۰ میلی آمپری رو به رو میشویم. در کنار دوربین محل جای دادن کارت حافظه و سیم کارت جای دارند. نکتهی خوب این قسمت این است که دیگر نیازی به جابهجایی باتری برای قرار دادن سیم کارت نیست.



مشخصات داخلی

گوشی Samsung i7500 مجهز به سیستم عامل اندروید ورژن ۵/۱ می باشد که نسبت به نسخه ی قبلی پیشرفت زیادی کرده و بسیاری از مشکلات نرم افزاری آن حل شده است. همان طور که می دانیم این سیستم عامل توسط گوگل تهیه شده است و برای اولین بار بر روی HTC G1 نصب شد.

صفحه کلید مجازی

صفحه کلید مجازی این گوشی نسبت به نسخهی قبلی اندروید ارتقا پیدا کرده است. کار کردن با این صفحه کلید بسیار راحت است. همچنین به سادگی میتوان از نشانه های مختلف استفاده کرد. با چرخش گوشی به طرفین، این صفحه کلید نیز میچرخد ( به کمک شتاب سنج داخلی)



Gesture Lock

قابلیت بسیار جالبی ست برای بالا بردن امنیت گوشی. با استفاده از این قابلیت شما قادر خواهید بود، بدون وارد کردن کاراکتری خاص، گوشی را قفل کنید. به این صورت که در صفحه ای ماتریسی ۳*۳ باید حداقل ۴ نقطه(در حالتی که انگشت دست از روی صفحه نمایش جدا نشود) را به ترتیب انتخاب کنید و آن را به حافظه بدهید. حال در استفاده ی بعدی که میخواهید قفل را باز کنید باید طبق تعریفی که انجام دادید عمل کنید تا قفل صفحه باز شود.



موزیک پلیر

موزیک پلیر این گوشی تفاوتی با سری های دیگر ندارد. تنها نکته این قسمت وجود Widget موزیک است که در صفحه اصلی نمایان میشود.



در پایان با مشخصات کلیدی این گوشی بیشتر آشنا میشویم:
شبکه: ۴ شبکه GSM به همراه HSDPA 7.2 Mbps و HSUPA 5.7 Mbps
پردازنده: ۵۲۸ مگاهرتز به همراه ۱۲۸ مگابایت حافظهی در حال اجرا
سیستم عامل: اندروید ورژن ۵/۱
صفحه نمایش: لمسی خازنی- ۲/۳ اینچ- OLED – با رزولوشن ۴۸۰*۳۲۰
حافظه: ۸ گیگابایت داخلی و قابلیت ارتقا تا ۱۶ گیگابایت به وسیله ی کارت حافظه از نوع micro SD
دوربین: ۵مگاپیکسل به همراه اتوفوکوس و فلاش LED – Geo tagging
ارتباطات: GPS- Wi Fi – بلوتوث نسخه ۱/۲ به همراه A2DP – micro USB و جک ۵/۳ میلی متری صدا
باتری ۱۴۴۰ میلی آمپری
سایر مشخصات: شتاب سنج داخلی، FM رادیو به همراه RDS، Gesture lock، فایل زنده






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن