تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819448293




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راز هاي نهفته در آشپزي


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: آشپزخانه، مكاني است كه در آن آشپزي ميكنيم. با اين حال مسير كوچكي كه در وسط اغلب آشپزخانهها وجود دارد يادآور اين موضوع است كه آشپزخانه فضايي فراتر از محل طبخ غذاست. مطبخهاي سنتي امروزه تبديل به فضاهاي زنده و پرشور شده است. سالها پيش وقتي هنوز فضايي در خانهها به نام آشپزخانه وجود نداشت غذا در فضايي باز روي آتش آماده ميشد. بعدها اين آتش را به وسط كلبهها انتقال دادند و از آنجا كه در فصل سرما اين آتش هم تنها گرمابخش خانه بود و هم وسيله طبخ غذا تمامي اهل خانه براي ساعتي هم كه شده دور تا دور آن جمع ميشدند و گفتگو ميكردند. با پيدايش خانه سنگي، اين آتشهاي روباز تبديل به كوره شد، كمي بعد مكانهايي به نام آشپزخانه به وجود آمد. در قديم آشپزخانه و سالن غذاخوري از هم جدا بود ولي با اين حال از جمله مهمترين فضاهاي خانه شمرده ميشدند چون تنها مكانهايي بودند كه تمامي اعضاي خانواده در ساعتي معين در آن جمع ميشدند.

براي آشپزخانه شما

گوشههاي بيرونزده كابينتها و قفسههاي تيز و برجسته ميتواند باعث برخورد آنها با شما شود و پوست بدنتان را خراش دهد. سعي كنيد اجاق گاز را روبهروي يخچال يا سينك ظرفشويي قرار ندهيد، گرچه امروزه بيشتر خانهها كابينت آماده دارد و ما زماني كه وارد خانه ميشويم، نميتوانيم چنين انتظاري داشته باشيم. اگر آشپزخانهتان بزرگ است و ميتوانيد ميز كوچك و سه صندلي در آن قرار دهيد، سعي كنيد از ميزهاي چهارگوش و لبهتيز استفاده نكنيد چرا كه به آشپزخانه جلوه بدي ميدهند در عوض ميزهاي گرد جلوه و زيبايي خاصي به آشپزخانه شما ميدهند.

اما نکته هايي در جهت افزايش کدبانو گري شما

پخت برنج:

اگر برنج شما بيش از حد معمول جوش خورده بود. مي توانيد 3قاشق غذا خوري آبليمو به آن اضافه کنيد تا برنج شما خراب نشود.
براي از بين بردن بوي سوختگي برنج:

يك تكه نان روي برنج قرار دهيد و موقع کشيدن، نان را برداريد.

براي خوشمزه تر شدن شويد پلو:

براي اينكه شويد پلوي شما خوشمزه تر شود مي توانيد از ادويه مخصوص پلو که سبزرنگ است و در عطاري ها موجود مي باشد استفاده کنيد بعد از آبكش کردن برنج کمي ادويه لابه لاي برنج بپاشيد.

براي خوشمزه تر شدن شير برنج:


اگرمي خواهيد شير برنج شما خوشمزه تر شود، برنج را با شير خيس کنيد. اين کار باعث مي شود که شير برنج شما خوشمزه تر شود.
اگر برنج شما بي نمك شد:

اگربراثر فراموشي برنجتان بي نمك شد اصلاً نگران نباشيد، موقع کشيدن برنج مقدار مورد نياز نمك را با مقدار بسيار کمي آب و روغن مخلوط کنيد و روي برنج بريزيد. با اين کار بي نمكي برنج شما رفع مي شود هرگز نمك را مستقيم در روغن نريزيد، زيرا نمك در روغن حل نمي شود.

اگر برنج شما شور شد:

اگر قبل از آب کش کردن برنج متوجه شديد، که برنج شما شور شده است موقع آب کش کردن برنج آب بيشتر روي برنج داخل آبكش بريزيد . اما اگر بعد از آب کش کردن برنج متوجه شوري آن شديد ديگرچاره اي براي برطرف کردن شوري آن نداريد. مگر اينكه خورش را بي نمك درست کنيد.

از بين بردن بوي نامطبوع برنج:

اگر به هر دليلي برنج خشك شما بو گرفت برنج را روي يك سطح پهن کنيد. البته بايد حتماً درسايه باشد تا بوي نامطبوع برنج از بين برود. زيرا اگر برنج را جلوي نورآفتاب قرار دهيد باعث خرد شدن برنج مي شود و برنج حالت خود را از دست مي دهد و وقتي آن را داخل آب جوش مي ريزيد از هم پاشيده مي شود.

پخت برنج براي خانم هاي کارمند:

خانم هايي هستند که بيرون ازخانه کار مي کنند و وقتي ظهر به خانه مي آيند، فرصت پختن برنج را ندارند، و يا اين که دوست ندارند از شب قبل برنج آماده کنند. اينگونه افراد از اين روش مي توانند کمك بگيرند: صبح يا شب قبل برنج را آبكش کنند البته کمي آن را خشك بردارند، سپس ته ديگ برنج را آماده کرده و برنج را داخل قابلمه بريزند و قابلمه را داخل يخچال قرار دهند، ظهر برنج را کمي آب و روغن دهند و آن را دم کنند خيلي سريع برنج هم دم کشيده است .






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن