تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820962716




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نحوه سرويس دهي به دانشآموزان همچنان محل نزاع مسوولين تهران هشدار رويانيان نسبت به ايجاد گره ترافيكي در پايتخت


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: نحوه سرويس دهي به دانشآموزان همچنان محل نزاع مسوولين تهران هشدار رويانيان نسبت به ايجاد گره ترافيكي در پايتخت
گروه اجتماعي: بحث بر سر نحوه سرويس دهي به دانشآموزان تهراني، همچنان محل نزاع مسوولين مرتبط با حمل و نقل شهري تهران است.
در حالي كه بر اساس ابلاغيه اخير دولت در زمينه ساماندهي سرويس هاي مدارس و تصويب شهرداري تهران تنها خودروهاي تاكسي مجاز به جابجايي دانش آموزان هستند و رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ نيز از توقيف خودروهاي غير تاكسي كه اقدام به جابجايي دانش آموزان مي كنند، از 10 مهر ماه خبر داد. و جلسات مكرري نيز در اين خصوص در ستاد مهر شهرداري تهران با حضور نمايندگان دستگاه هاي ذي ربط پيش از آغاز سال تحصيلي تشكيل شد، رييس آموزش و پرورش شهر تهران در حالي كه اجراي مصوبه ساماندهي سرويس مدارس را تنها در 2منطقه آموزشي پايتخت رد كرد گفت كه اوليا همان روند سابق را ادامه دهند تا ما ساز و كار اجرايي شدن مصوبه دولت را فراهم كنيم!! از سوي ديگر آموزش و پرورش وظايف مهم تري از رسيدگي به سرويس مدارس دارد!!
به گزارش ايسنا، سردار محمد رويانيان، رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي در اين خصوص با اشاره به اين كه در روزهاي نخست سال تحصيلي استانهاي كشور و كلانشهرهاي كشور مشكل خاصي در زمينه جابجايي دانش آموزان نداشتند و ترافيك حاد نبود، گفت: متاسفانه در تهران كماكان مشكل سرويس مدارس وجود دارد.
وي نرخ و قيمت جابجايي سرويس ها را كه برخي بي رويه در اين خصوص قيمت گذاري كردند يكي از مشكلات مطرح در زمينه ساماندهي سرويس هاي مدارس دانست و گفت: در عين حال آموزش و پرورش تهران هماهنگي لازم را با اتوبوسراني و شهرداري نداشته و اين امر موجب شده كه بخشي از سرويس هاي مدارس تهران به صورت تاكسي و بخشي به صورت شخصي بكارگيري شود.
وي تصريح كرد: هشدار مي دهم اگر موضوع سرويس هاي مدارس تهران توسط شهرداري و ساير بخش ها حل شود مي تواند ترافيك پايتخت را بخصوص بعد از ماه مبارك رمضان تحت تاثير قرار دهد. لذا ضروري است آموزش و پرورش و مسوولان ذي ربط هرچه سريع تر تكليف مردم را روشن كنند.
اما علي اصغر يزداني، رييس آموزش و پرورش شهر تهران نيز در پاسخ به اين كه تكليف اولياي دانش آموزان در وضعيت نابسامان كنوني سرويس مدارس و نارضايتي كه از اين وضعيت و همچنين قيمت هاي گزاف تعيين شده از سوي سازمان تاكسيراني براي سرويس مدارس اعلام كرده اند، چيست و اين كه آيا اوليا مي توانند از سرويس هاي شخصي براي سرويس مدرسه فرزندانشان استفاده كنند، گفت: اوليا مشكلي ندارند و مطابق روند گذشته، ما به مناطق آموزش و پرورش در مورد سرويس مدارس بخشنامه كرده ايم; اوليا همان روند را ادامه دهند تا ما ساز و كار اجرايي شدن مصوبه دولت را فراهم كنيم; در عين حال اين بحث طبيعي است، اگر در توان مجموعه تاكسيراني و ديگر دستگاه هايي كه بناست در زمينه سرويس مدارس ارائه خدمات كنند، بود، استقبال مي كنند، اگر نبود، مردم از امكان خودشان استفاده مي كنند.
وي در پاسخ به علت نارضايتي اولياي دانش آموزان از نحوه ساماندهي سرويس مدارس گفت: در بحث تردد يا حضور دانش آموزان در مدرسه ها، يا اين امكان وجود دارد كه دانش آموزان مسافت بين مدرسه و خانه را پياده طي و با روند مناسب و بدون دغدغه در مدارس حضور پيدا كنند يا گاهي بعد مسافت بين خانه و مدرسه ايجاب مي كند كه دانش آموزان از وسايل نقليه استفاده كنند كه در اين راستا، انجمن هاي اوليا و مربيان، تدابير خوبي در خصوص سرويس مدارس از گذشته داشته اند و هم اكنون نيز دارند.
رييس آموزش و پرورش شهر تهران همچنين با اعلام اين كه مصوبه دولت در زمينه ساماندهي سرويس مدارس به آموزش و پرورش ابلاغ شده و اين دستگاه چگونگي اجرايي شدن آن را ترغيب مي كند، اظهار اميدواري كرد كه مجموعه دستگاه هايي كه وظيفه اي در اين خصوص دارند، وظايف خود را به خوبي انجام دهند و البته آموزش و پرورش هم مشكل خاصي با آنها نداشته است.
يزداني در پاسخ به اين كه چرا به گفته رييس پليس راهور تهران تنها 2 منطقه از آموزش و پرورش مصوبه دولت در خصوص محدود شدن سرويس هاي مدارس به تاكسي را اجرايي كرده اند، به ايسنا گفت: خير، اين طور و اين گونه نيست، ظرفيت خدمات اگر باشد، ما استفاده مي كنيم.
وي با تاكيد بر اين كه به همه مناطق آموزش و پرورش توصيه شده كه از امكان و توان مجموعه تاكسيراني استفاده كنند، در عين حال كه ظرفيت خدمات دهي به مدارس بسيار بالاست، يادآورشد: بيش از 170 مجموعه سرويس يا امكاناتي كه در اختيار مدارس قراردارد، امكان و توان ارائه خدمت را اگر داشته باشند، ما استقبال مي كنيم و آنجايي هم كه اين امكان نبود، مردم خود در خصوص چگونگي وضعيت فرزندانشان در زمينه استفاده از سرويس مدرسه اقدامات مناسب را انجام خواهند داد.
از سوي ديگر رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور از منطقه اي كردن سهميه بنزين خودروهاي عمومي خبر داد.
سردار محمد رويانيان روز گذشته در گفت وگو با ايسنا، افزود: بر اساس مصوبه اخير ستاد، تيمي با همكاري ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت و كارشناسان وزارت نفت و ساير سازمان هاي ذي ربط در خصوص عملكرد سهميه بندي بنزين و چالش ها و مشكلات فرارو و رسيدگي به وضعيت و ميزان سهميه بنزين وسايل نقليه عمومي و شخصي براي اتخاذ تصميمات مناسب تشكيل شده است.
رييس ستاد حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور همچنين از اختصاص سهيمه ويژه بنزين براي معلولان خبر داد و به ايسنا گفت: در پي درخواست هاي مكرر معلولان جسمي و حركتي و سازمان بهزيستي كشور، روزانه 50 هزار ليتر بنزين ويژه براي اين قشر اختصاص يافت.
وي با اشاره به اين كه اين بنزين به صورت كارتي در اختيار سازمان بهزيستي كشور قرار گرفته است، افزود: بنزين ويژه معلولان به معلولاني كه نياز به جابجايي دارند از طريق سازمان بهزيستي در سراسر كشور داده خواهد شد.
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن