تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819239898




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جلسه بررسي مسائل و مشكلات آب استان بوشهر


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: جلسه بررسي مسائل و مشكلات آب استان بوشهر
استاندار بوشهر در جلسه‌اي كه به منظور بررسي مسائل و مشكلات آب استان برگزار شد گفت: طول خط كوثر ايمن نيست و اضطراب و ناامني از اين خط حس مي‌شود. وي افزود ما بايد اين نگراني را داشته باشيم كه آب اين خط براي دراز مدت امنيت ندارد و ايمن نيست همچنين بايد احداث آب شيرين‌كن را در دستور كار قرار دهيم چرا كه استان فاقد منابع آبي است. پارس جنوبي در اين خصوص اقدام كرده است. پارس شمالي نيز بايد دست به كار شود. اگر قرار است ساخته شود، همين حالا بايد دست به كار زيرساختها براي بخش آب و فاضلاب شويم.وي افزود: بحث امنيت آب را در مطالعات طرح جامعه بايد داشته باشيم.

استاندار گفت: من در شش شهر استان در نماز جمعه شركت كرده‌ام و كسي از مساله آب شكايت نكرده است و اين سربازان گمنام امام زمان(عج) كارشان را به نحو احسن انجام داده‌اند. مهندس نامجو مديرعامل شركت مهندسي آبفا كشور نيز گفت: يكي از كارهاي خوبي كه در اين نظام قابل افتخار است اجراي خط انتقال آب كوثر است كه از كوه‌هاي زاگرس سرچشمه گرفته و استان را سيراب مي‌كند.

وي افزود: هدف ما اين است كه با اين خط روستاهاي بين راه و حاشيه خط را نيز از آب سالم بهره‌مند كنيم تا آنها خودشان اين خط را حفظ و حراست كنند. البته اعتبار زيادي براي نگهداري از اين خط درنظر گرفته شده و پول داريم، پيمانكار آماده است اما امنيت نيست كه تقاضا داريم امنيت اين خط را كتبا به ما اعلام كنند تا اقدامات مكمل بعدي انجام پذيرد. هيچ جايي در كشور خطي به اين پرمنفعتي نداريم كه مردم مناطق زيادي را سيراب كنند و از اين نعمت بايد نهايت استفاده و حراست را كرد. وي همچنين در بحث ايجاد آب شيرين‌كن‌ها گفت: در اين مورد اراده ماجدي است و از آن استقبال مي‌كنيم و از بخش خصوصي در اين خصوص حمايت و پشتيباني خواهيم كرد. وي درخصوص آب و فاضلاب روستايي هم گفت: قبلا براي آب روستايي اعتباراتي داشتيم اما پس از انحلال سازمان مديريت، مديريت آن به دوش استانداري‌ها است كه استاندار هم بايد در اين مورد برنامه‌ريزي و تامين اعتبار كند. در مورد فاضلاب روستايي نيز ما الان مي‌دانيم كدام روستاهاي استان در اولويت است و اعتبار خوبي درنظر گرفته‌ايم و اقدام خواهيم كرد كه ظرف روزهاي آينده توسط وزير ابلاغ و خدمتتان ارسال مي‌شود.

وي اشاره كرد: نگاه دولت به امور زيربنايي روستاها باعث شده است مردم در روستاها بمانند و مهاجرت به شهر را فراموش كنند. با تحويل خط كازرون به شركت آبفا بوشهر مديريت آب شرب استان را يكپارچه كرده‌ايم. البته سالانه اعتباري درنظر بگيريد تا مشكل آب برطرف شود و مردم احساس آرامش و رضايتمندي كنند و اين نهايت خدمت است. مديرعامل شركت آب و فاضلاب نيز در اين جلسه بيان كرد: در سه شهر بندري بوشهر، گناوه و ديلم شبكه فاضلاب كار مي‌كند.

وي افزود: اين پروژه‌ها در مرحله ثمردهي است، ولي روند اعتبار موجود ما را دچار مشكل كرده است. اگر نگاهي ويژه به گناوه و ديلم شود قول مي‌دهيم دو ساله فاضلاب اين دو شهر تكميل شود. در ضمن شركت‌ آبفا استان بوشهر خط انتقال محرم كازرون را از آب منطقه‌اي تحويل گرفته و با توجه به اينكه اين خط از يك منطقه صعب‌العبور مي‌گذرد و مشكلاتي دارد بايد رسيدگي و ترميم شود و درخواست مي‌كنيم اعتباراتي براي آن درنظر گرفته شود. اين خط مي‌تواند مكمل خط كوثر شده و مشكل آب استان را در مواقع بحراني حل كند.




 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن