تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815345324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك استاد حوزه و دانشگاه؛ ديدار روحانيون با اتباع ايراني زنداني در ديگر كشورها بسيار موثر است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك استاد حوزه و دانشگاه؛ ديدار روحانيون با اتباع ايراني زنداني در ديگر كشورها بسيار موثر است
توكيو - يك استاد حوزه و دانشگاه روز شنبه ، گفت: ديدار روحانيون با اتباع ايراني بازداشت شده در زندانهاي كشورهاي مختلف و از جمله ژاپن از نظر روحي و رواني بر آنها ، موثر و از اهميت بسياري برخوردار است.


حجت الاسلام والمسلمين "محمدحسن شريعت زاده خراساني" كه براي شركت در مراسم ويژه ماه مبارك رمضان با حضور ايرانيان مقيم ژاپن در توكيو بسر مي برد، در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، از ديدار با اتباع ايراني زنداني در زندانهاي ژاپن به عنوان اقدامي بسيار مهم و با ارزش ياد كرد.
شريعت زاده خراساني، گفت: در اين ديدارها كه در استانهاي مختلف ژاپن برگزار شد ، درباره احكام و مسايل شرعي كه زندانيان با آنها مواجه هستند با آنها گفت و گو و به سوالات متعدد آنها پاسخ داده شد.
وي افزود: اين ديدارها به دو صورت فردي و جمعي انجام گرفت و با توجه به اين كه نتيجه مثبتي هم به دنبال داشت، مسئولان زندانهايي كه برخي اتباع ايراني در آنجا بسر مي برند، خواستار ادامه چنين ديدارهايي شدند.
وي اظهارداشت: به اعتراف مسئولان ژاپني زندانها كه در تماس با سفارت جمهوري اسلامي ايران در توكيو ابراز مي داشتند، اين ديدارها در روحيه و رفتار زندانيان تاثير بسيار خوبي داشته و موجب تغيير رفتاري در آنها شده است و به همين دليل نيز آنها خواستار ادامه اين ديدارها شده اند.
شريعت زاده ، گفت: اين ديدارها تا آنجا موثر بود كه بسياري از اتباع ايراني زنداني در زندانهاي ژاپن با ابراز ندامت و پشيماني از عملكرد خود، درخواست مي كردند تا براي آنها روضه امام حسين (ع) خوانده شود و اشك مي ريختند.
وي با بيان اين كه اين براي نخستين بار بود كه يك روحاني براي ديدار با زندانيان ايراني به زندانهاي ژاپن مراجعه كرده و جلسات جمعي وعظ و سخنراني براي آنها برگزار مي كرد، افزود: اين جلسات براي زندانيان ايراني در زندانهاي ژاپن از نظر روحي رواني بسيار مهم است و موجب متحول شدن اين افراد شده است.
اين استاد حوزه و دانشگاه ، گفت: به نمايندگيهاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور توصيه مي كنم چنين ابتكاري را براي ساير زندانيان ايراني در كشورهاي ديگر نيز اجرا نمايند چرا كه اثرات روحي و معنوي بسيار زيادي بر روي زندانيان دارد و مشكلات ناشي از زندان در غربت را كاهش مي دهد.
وي خاطرنشان كرد: علاوه بر اين زندانيان ايراني مشكلات و سوالات شرعي بسياري در زمينه هاي مختلف دارند كه پاسخگويي به آنها يك وظيفه شرعي به شمار مي رود.
شريعت زاده همچنين ضمن قدرداني از تلاشهايي كه از سوي مسئولان ايراني در زمينه استرداد محبوسين و بازگرداندن ايرانياني كه به دلايل ارتكاب جرم در برخي كشورهاي در زندان بسر مي برند، صورت گرفته، ابراز اميدواري كرد كه اين تلاشها همچنان ادامه يابد.
روشني كنسول سفارت جمهوري اسلامي ايران در ژاپن نيز در اين زمينه گفت: متاسفانه تعدادي از اتباع ايراني به دليل ارتكاب به جرايم مختلف در زندانهاي اين كشور بسر مي برند و سفارت ايران در ژاپن تمامي تلاش خود را براي حمايت كنسولي و كمك به اين افراد و از جمله حل مشكلات شرعي آنها به كار گرفته است.
وي با ابراز تاسف از تخلفات برخي ايرانيان در ژاپن گفت: بيشتر اين افراد بازيچه باندهاي مافيايي شده و به اميد واهي كسب درآمدهاي كلان نامشروع به اين كشور آمده و آلوده كارهاي خلاف مي شوند در حاليكه عموما در فاصله بسيار كوتاهي دستگير شده و محكوم به حبس هاي طولاني مي شوند.
وي به اين قبيل افراد هشدار داد كه فريب چنين باند هايي را نخورند تا مجبور نباشند سال هاي طولاني از عمر خود را در زندان هاي ژاپن كه شرايط بسيار دشواري دارند و زمان رسيدگي به پرونده آنها نيز در برخي موارد به چند سال مي رسد ، هدر دهند.
آساق**5**280**1459
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن