تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820384404




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دانشمندان : بين امواج ناشي از تلفن همراه و ابتلا به سرطان مغز ارتباط وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: دانشمندان : بين امواج ناشي از تلفن همراه و ابتلا به سرطان مغز ارتباط وجود دارد
تهران / واحد مركزي خبر /علمي 1387/07/06
00:36:29.08
دانشمندان اعلام كردند بين استفاده از تلفن همراه و ابتلا به سرطان مغز ارتباط وجود دارد كه از مهمترين خطرات استفاده از تلفن همراه محسوب مي شود.
به گزارش شبكه تلويزيوني العربيه ، در حاليكه بحث و جنجال بر سر تاثيرات بيولوژيكي ميدانهاي مغناطيسي ناشي از امواج تلفن همراه شدت گرفته است دانشمندان امريكايي در جلسه اي در كنگره امريكا اعلام كردند ارتباط بين استفاده از تلفن همراه و سرطان مغز تقريبا مثل ارتباط بين استعمال سيگار وسرطان ريه است .
اين دانشمندان افزودند توليد كنندگان دخانيات و مصرف كنندگان ان بيش از پنجاه سال طول كشيد تا به مضرات سيگار و نقش ان در ابتلا به سرطان ريه اذعان كنند.
با وجود انكه درباره مضرات و خطرات تلفن همراه مدرك و دليل قاطعي وجود ندارد اما ارتباط بين تلفن همراه و انواع سرطان ناحيه سر نشان مي دهد كه تلفن همراه احتمال سرطاني شدن نقاطي را كه در معرض پرتوهاي ان قرار دارد افزايش مي دهد .
نتايج يك تحقيق در سوئد نشان مي دهد امكان ابتلا به ورم عصبي در گوشي كه در معرض امواج مستقيم تلفن همراه قرار دارد دو بار بيشتر از گوشي است كه در معرض امواج تلفن همراه قرار ندارد.
همچنين نتايج تحقيق علمي انجمن سلطنتي لندن نشان مي دهد نوجواناني كه به ميزان زيادي پيش از بيست سالگي تلفن همراه استفاده مي كنند پنج بار بيشتر از ديگر جوانان در در سن بيست و نه سالگي در معرض ابتلا به سرطان مغز قرار دارند .
با توجه به اينكه بيشتر تحقيقات در اين خصوص قديمي است درخواستها براي اختصاص اعتبارات بيشتر مالي به منظور بررسي و تحقيق درباره تحقيقات سرطان زايي ناشي از ميدانهاي مغناطيسي ناشي از تلفن همراه افزايش يافته است.
00:38:21.21
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن