تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816730442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ادامه ديدارهاي متكي در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: ادامه ديدارهاي متكي در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل
تهران – حيات

وزير امورخارجه كشورمان كه به منظور شركت در شصت و سومين اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورك به سر مي برد در ادامه ديدارهاي خود در حاشيه برگزاري اين اجلاس با وزيران امورخارجه بلژيك، شيلي، سوريه ، سوئد ، هلند و اتريش ملاقات كرد.
به گزارش حيات به نقل ازاداره اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه منوچهر متكي در ديدار آقاي دوگوخت وزير امورخارجه بلژيك پيرامون همكاري در زمينة انرژي، با تشريح موقعيت ايران به عنوان كشوري كه داراي دومين ذخاير گاز جهان است، بر اهميت استفاده از اين ظرفيت به دست كشورهاي اروپايي به عنوان فرصتي ممتاز تأكيد كرد.
وزير امورخارجه كشورمان با تأكيد بر حق مشروع ايران براي استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي بر ادامة گفتگو تأكيد كرد.
وزير خارجه بلژيك نيز با ابراز اميدواري به حل مسئله هسته اي ايران از طريق مذاكره و گفتگو، نقش جمهوري اسلامي ايران را در زمينه انتقال انرژي به اروپا به ويژه با در نظر گرفتن تحولات اخير در قفقاز، راهبردي توصيف كرد.
وي اظهار داشت: ايران در يك منطقه راهبردي و حساس قرار دارد و قادر است كه در زمينه انرژي نقش مهم و كليدي را ايفا نمايد.
در اين ملاقات همچنين در خصوص تروريسم و حقوق بشر بحث و تبادل نظر شد و متكي با تقبيح اتخاذ معيارهاي دوگانه كشورهاي اروپايي در قبال اين دو پديده، سياست هاي تبعيض آميز و ضد حقوق بشري برخي قدرت ها و كشورهاي غربي بر ضد مردم عراق، افغانستان و اقليت هاي مسلمان در كشورهاي اروپايي و همچنين حمايت از تروريزم و اجازه فعاليت به گروه هاي تروريستي را مورد انتقاد قرار داد.
دوگوخت نيز در اين زمينه تأكيد كرد كه بلژيك مخالف هر نوع تروريسم است.
متكي همچنين در ديدار با فاكلي رايسيكو وزير امورخارجه شيلي با اشاره به روابط خوب ايران با كشورهاي آمريكاي لاتين گفت: ما با كشورهاي آمريكاي لاتين ميلياردها دلار مبادلات اقتصادي داريم.
وي افزود: شركت هاي ايراني در حوزه هاي نفتي، ساختمان سازي، نفت و انرژي در منطقه آمريكاي جنوبي فعاليت دارند و با كشورهاي اين منطقه روابط بسيار خوبي داريم.
دو طرف همچنين پيرامون آخرين تحولات بين المللي و منطقه اي گفتگو كردند.
متكي همچنين در ديدار با خانم پلاسينك وزير امورخارجه اتريش، آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي گسترش روابط اقتصادي خصوصاً در حوزه انرژي و گاز را مورد تأكيد قرار داد.
وزير خارجه كشورمان ضمن انتقاد از برخورد دوگانة برخي كشورهاي اروپايي با پديدة تروريزم گفت: مذاكرات موسي قلعه و ادامة آن در برخي پايتخت هاي كشورهاي اروپايي موجب گسترش دامنة افراط گرايي در منطقه شده است.
وي افزود: طراحان مذاكره بر اساس اين تحليل كه افراط گرايي محصور در منطقه به نفع سياست آنهاست، اقدام به اين سياست نموده اند اما عكس اين تحليل را ثابت كرده است.
متكي ايران را بخشي از حل مشكل منطقه خواند و گفت: در همه بحران هاي منطقه، ايران براي حل مشكل حضور فعال و مؤثر داشته است.
وزير امورخارجه اتريش ايران را يكي از شركاي خوب و مورد اعتماد كشورش خواند و از گسترش روابط با ايران حمايت كرد.
در اين ديدار خانم پلاسينك گزارشي از فعاليت هاي اروپا در قضية قفقاز ارائه داد.
دور دوم رايزني هاي جمهوري اسلامي ايران پيرامون ابتكار كشورمان در خصوص بحران منطقة قفقاز با ديدار منوچهر متكي وزير امورخارجه كشورمان و سرگئي لاوروف وزير امورخارجه روسيه در نيويورك آغاز شد.
متكي در اين ديدار جزئيات بيشتري از ابتكار جمهوري اسلامي ايران را در دو بخش اقتصادي و امنيتي ارائه كرد.
وي همچنين با اشاره به استقبال كشورهاي منطقه از اين ابتكار افزود: همة كشورهاي منطقة قفقاز كليت طرح را به دليل توصيه به همكاري هاي منطقه اي و حل مشكل به دست كشورهاي منطقه مورد تأييد قرار دادند.
در اين ديدار وزير امورخارجه روسيه نيز با استقبال از كليات اين طرح، ضرورت عملياتي كرد.
در ديدار متكي و وليد المعلم وزير امور خارجه سوريه دوطرف با ابراز خشنودي از روابط مستحكم و راهبردي تهران - دمشق بر افزايش همكاريها ، هماهنگي و رايزنيها درباره مسائل مهم منطقه اي و بين المللي تاكيد كردند .
متكي با اشاره به همكاريهاي گسترده دو كشور در زمينه هاي سياسي ، اقتصادي و فرهنگي تبادل نظر و رايزنيهاي دو كشور در سطوح مختلف در حوزه هاي منطقه اي و بين المللي بويژه تحولات خاورميانه را سازنده خواند .
المعلم نيز با حسنه توصيف كردن مناسبات دو كشور ، از روند روبه رشد همكاريهاي تهران - دمشق در تمامي زمينه ها ابراز خرسندي كرد .
متكي همچنين در ديدارهاي جداگانه با كارل بيلت و كاكسيم فرهاخن وزراي خارجه سوئد و هلند ضمن تبادل نظر درباره روابط دو جانبه رايزني ها را كمك قابل توجهي به نزديك كردن ديدگاههاي دو كشور در خصوص مسائل منطقه اي و بين المللي توصيف كرد .
وزير امور خارجه كشورمان با ابراز نگراني از گسترش افراط گرائي در منطقه و انتقاد از سياستهاي برخي كشورهاي غربي كه زمينه ساز رشد افراط گرايي شده است ، در خصوص مسئله حقوق بشر ، برخورد گزينشي كشورهاي اروپايي با تروريزم ، نقض حقوق اقليتها در اين كشورها و اجازه فعاليت به گروههاي تروريستي را مصداق بارز نقض حقوق بشر دانست و از آن انتقاد كرد .
متكي همچنين بر حق مشروع ايران در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي و ادامه گفتگو تاكيد كرد .
در اين ديدارها درباره گفتگوهاي حقوق بشري با هدف رسيدن به تفاهم و درك متقابل گفتگو و تبادل نظر صورت گرفت جزئيات مورد تأكيد قرار داد.
پايان پيام
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن