تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815293175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

- دادستان دادگاه لاهه: تعقيب قضايي عمر البشير متوقف نخواهد شد - اعلام همبستگي كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي با سودان


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: - دادستان دادگاه لاهه: تعقيب قضايي عمر البشير متوقف نخواهد شد - اعلام همبستگي كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي با سودان
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

دادگاه بين‌المللي جرايم جنگي مي‌گويد روند جاري پيگرد قضايي رييس جمهور سودان، متوقف نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) لوئيس مورنو اوكامپو، دادستان دادگاه بين‌المللي لاهه به بي بي سي گفت با وجود فشارهاي اعمال شده، اين دادگاه روند قضايي جاري عليه عمر حسن البشير را متوقف نخواهد كرد.

اوكامپو گفت شواهد قويي وجود دارد كه رييس جمهور سودان، عامل حملات به غيرنظاميان در استان دارفور كشورش بوده است.

وي گفت: ما شواهدي به دست آورديم كه نشان مي دهد آقاي البشير، شخصا حملات به غيرنظاميان در دارفور را رهبري كرده است.

اين دادستان افزود كه هم ارتش سودان و هم شبه نظاميان گروه جنجاويد كه حامي دولت هستند، در تجاوز جنسي به مردم دارفور و كشتار آنها دست داشته‌اند.

اوكامپو گفت اين حملات هنوز هم ادامه دارد و او نمي تواند اين جرايم را ناديده بگيرد.

اما دولت سودان، اين اتهام ها را رد مي كند و مي‌گويد كوشش دادگاه بين‌المللي براي محاكمه‌ي رييس جمهور اين كشور، تلاش‌ها براي بازگشت صلح به منطقه دارفور را تهديد مي كند.

چند دولت آفريقايي، عرب و اروپايي در پي دست يافتن به سازشي در اين زمينه هستند و در تلاشند راهي براي توقف روند قضايي عليه رئيس جمهور سودان پيدا كنند.

اما اوكامپو مي‌گويد نمي‌تواند كيفرخواست عليه البشير را رد كند و به هر حكمي كه قضات دادگاه بين‌المللي لاهه صادر كنند، احترام مي گذارد.

دادگاه لاهه، دو ماه پيش پرونده‌اي عليه رئيس جمهور سودان تشكيل داد. اين اقدام با استقبال گروه‌هاي مدافع حقوق بشر روبرو شد.

ولي رهبران منطقه و برخي دولت‌هاي عرب، از اين بيم دارند كه تلاش براي محاكمه رييس جمهور سودان، ممكن است براي صلحبانان بين‌المللي مشكل ايجاد كرده و هرگونه تلاش براي صلح را به مخاطره بياندازد.

***

از سوي ديگر وزراي امور خارجه‌ي كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي در نشستي كه در حاشيه نشست‌هاي مجمع عمومي سازمان ملل متحد برگزار كردند، ضمن اعلام همبستگي با سودان مخالفت‌شان را با اتهامات دادستان دادگاه جنايي لاهه عليه عمر البشير، رييس جمهور اين كشور اعلام كردند.

به گزارش شبكه‌ي خبري سي.ان.ان شركت كنندگان در اين نشست لغو كامل لايحه اتهامات عليه عمر البشير را خواستار شده و بر حمايت همه جانبه‌شان از سودان در رويارويي با اين اتهامات تاكيد كردند.

در اين نشست هم چنين تاكيد شد: اتهامات دادستان دادگاه لاهه عليه سودان موجب مانع تراشي در روند صلح در اين كشور شده و ثبات و امنيت منطقه را به مخاطره مي‌اندازد.

وزيران امور خارجه‌ي كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي هم چنين بر تاثير منفي اين اتهامات بر توافقنامه‌هاي صلح به امضا رسيده بين دولت‌ و گروه‌هاي شورشي در سودان تاكيد كردند.

انتهاي پيام

انتهاي پيام
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن