تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820093211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سيد حسن نصرالله : نسل ما شاهد آزادي قدس خواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: سيد حسن نصرالله : نسل ما شاهد آزادي قدس خواهد بود
جام جم آنلاين: دبيركل حزب الله لبنان با تاكيد بر تعلق هميشگي قدس به اعراب و مسلمانان و صاحبان واقعي آن گفت : هيچكس حق چشم پوشي از آن را ندارد. او افزود: انشاءالله نسل كنوني شاهد آزادي قدس و فلسطين خواهد بود.


به گزارش ايرنا، سيد حسن نصرالله جمعه شب به مناسب روز جهاني قدس در آييني كه به نام " القدس وقف الله " در مجمع سيدالشهدا در جنوب بيروت برگزار شد، گفت: 30 سال از زمانيكه امام خميني (ره ) شعار آزادي قدس وتعيين آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به همين نام را گذاشت مي گذرد و امروز همه شاهدند كه اين واقعيت همچنان زنده و پرجوش و خروش است و دليل آن نيز پايبندي جانشين امام خميني( ره )، حضرت آيت الله خامنه اي و امت مسلمان به اين آرمان است.

نصرالله اظهارداشت : يكي از اهداف تعيين روز جهاني قدس زنده نگهداشتن موضوع قدس و تلاش براي آزادي آن است و اين مسووليتي تاريخي بر دوش همه مسلمانان و اعراب است .

سيد حسن نصرالله افزود : آمريكا و انگليس رژيم صهيونيستي را ايجاد كردند و وظيفه اين رژيم نيز سيطره بر كشور و خاك ما و ملت هاي مسلمان منطقه است .

دبيركل حزب الله اضافه كرد : بر همين اساس اميد بستن به آمريكا و يا كشورهاي غربي براي احقاق حقوق فلسطيني ها بيهوده است و تنها مبارزه و مقاومت در برابر اسراييل است كه مي تواند جلوي تجاوزها ي اين رژيم را بگيرد.

نصرالله گفت : از جمله معاني روز قدس تاكيد بر اين واقعيت است كه اسراييل دشمن ملتهاي عرب و مسلمان است و به مانند غده سرطاني بايد ريشه كن شود البته صهيونيستها امروز ديگر مانند سابق رويا پردازي نداشته و مي دانند آنچه كه مي انديشدند قابل تحقق نيست و اينك اين روياهاي ما است كه آغاز شده و تبديل به واقعيت مي شود .

دبيركل حزب الله افزود : امروز ملت فلسطين باعزمي راسخ تصميم به مقاومت در برابر اسراييل گرفته و حاضر نيست از حقوق خود چشم پوشي كند و وظيفه ما و همه مسلمانان واعراب حمايت از آنان است .

نصرالله تاكيدكرد: اكنون فلسطيني هاي ساكن قدس بر اثر فشارهاي صهيونيستها در بدترين شرايط بسر مي برند تا اين شهر را ترك كنند و به همين دليل ماندن آنان در اين شهر خود بهترين مقاومت است و شريفترين حمايت از آنان نيز حمايت مادي از آنان و خانواده هايشان توسط كشورهاي مسلمان و عرب متمول است .

وي افزود : جهانيان اكنون شاهد محاصره ظالمانه مردم بي دفاع و مظلوم غزه توسط صهيونيستها هستند و من به عنوان يك عرب شرمگين هستم كه خارجي ها با سوار شدن بر كشتي و رفتن به غزه سعي مي كنند محاصره آن را بشكنند اما كشورهاي مسلمان و عرب اقدامي در اين زمينه انجام نمي دهند.

نصرالله گفت: بخش مهمي از حمايت هاي امت مسلمان از فلسطيني ها حمايت هاي سياسي و رسانه اي است و تلاش براي حل اختلافات داخلي فلسطيني ها و ايجاد آشتي مهمترين وظيفه به حساب مي آيد اما متاسفانه برخي اعراب از اختلاف هاي آنان استفاده مي كنند تا آنان دست از مبارزه بكشند و آن را رها كنند و اين كار دور از احساس و قوميت عربي است .

سيد حسن نصرالله افزود : روز قدس امسال با حوادث و رويدادهاي خاصي همراه شده است كه يكي از آنها سقوط اولمرت از رهبران جنگ تابستان سال 2006 عليه لبنان است.

وي گفت : اولمرت بايد پس از صدور گزارش وينوگراد ساقط مي شد اما آمريكا با دخالت خود مانع از سرنگوني وي شد .

نصرالله اظهارداشت : اولمرت خود پس از جنگ اعتراف كرد كه ديگر روياي" اسراييل بزرگ " به پايان رسيده و دو سال قبل از اونيز بنيامين نتانياهو به اين واقعيت اعتراف كرد و رهبران اسراييل اكنون در تلاش هاي خود در برابر فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران نيز با شكست مواجه شده اند .

دبيركل حزب الله بااشاره به اوضاع شكننده داخلي رژيم صهيونيستي اظهار داشت : اكنون نتايج نظر سنجي ها نشان مي دهد كه دو سوم اسراييلي ها معتقدند در سرزميني زندگي مي كنند كه امنيت در آن وجود ندارد و آن رويايي كه در پي آن بودند فلسطين نيست .

سيد حسن نصرالله به رويدادهاي مهم ديگري كه با روز جهاني قدس امسال همزمان شده اشاره كرد و گفت: مسدود شدن افق سازش سياسي صهيونيستها با فلسطيني ها حتي پس از كنفرانس سازش " آناپوليس " يكي از آنها است و همچنين اينكه جريان هاي مقاومت در لبنان و فلسطين مرحله خطر را پشت سرگذاشته اند و امكان تهديد آنها وجود ندارد و كشور جبهه مقدم پايداري ( سوريه ) نيز توطئه ها و سياست انزوا را پشت سر گذاشته و اكنون حضور فعال خود رادر منطقه به اثبات رسانده است .

وي از روند چند قطبي شدن در جهان به عنوان عاملي عليه ديكتاتوري آمريكا نام برد و گفت: سردمداران واشنگتن اكنون گرفتار مشكلات مالي و بحران هاي منطقه اي نظير بحران گرجستان شده اند و اين تحولات به سود منطقه است .

نصرالله تاكيد كرد: در اين ميان وظيفه لبنان قرار گرفتن در كنار فلسطيني ها و مبارزه تا بازگشت پناهندگان به وطن خود و مخالفت قاطعانه با اسكان دايم آنان است و اين موضوع را گروه سياسي ما در دور قبلي گفت و گوهاي ملي مطرح كرد اما برخي بحث در باره آن را رد كردند در حاليكه آنان مي داند كه طرح اسكان دايم فلسطيني ها در كشورهاي ميزبان از جمله لبنان از سوي آمريكا و اسراييل و با بودجه عربي آماده اجرا است .

دبيركل حزب الله با اشاره به ادعاهاي آمريكا مبني بر تجهيز ارتش لبنان و مخالفت هاي اسراييل با اين موضوع گفت : آيا با اين موافقت و مخالفت هاي آمريكا و اسراييل مي توان ارتشي قوي براي لبنان ايجاد كرد ؟

او افزود : ناراحتي و نگراني آمريكا و اسراييل از مقاومت حزب الله اين است كه حزب الله براي دستيابي به سلاح براي دفاع از لبنان از كسي اجازه نمي گيرد و قادر به مخفي كردن سلاح خود است و اين از نظر ما نقطه قوت است و ما معتقديم براي داشتن ارتشي قوي نبايد منتظر آمريكا و يا موافقت اسراييل بود.

نصرالله در همين زمينه به دولت وحدت ملي توصيه كرد براي تجهيز ارتش لبنان منتظر كمك هاي آمريكا نباشد و اگر لازم شد مانند " مقاومت " سلاح را حتي از بازار سياه تهيه كند .

به گفته وي اگر لبنان منتظر تصميم ها و صلاحديد آمريكا و موافقت اسراييل براي دريافت تجهيزات باشد تنها جيزي كه به دست خواهد آورد خودروهاي نظامي ناتوان و ضعيف خواهد بود و ارتشي كه قادر به دفاع از كشور در برابر تجاوز خارجي نيست .

او گفت : ما هميشه از تشكيل دولت وحدت ملي سخن گفته و براي آن دست به اعتصاب زده و خواهان وحدت و همبستگي شده ايم تا لبنان را با كمك يكديگر و بر اساس پايگاه مردمي بسازيم .

سيد حسن نصرالله به مسايل داخلي لبنان اشاره كرد و گفت : آشتي هاي جاري به معناي همپيمان شدن در انتخابات آتي نيست و ما در انتخابات پارلماني پيش رو با همپيمانان خود خواهيم بود و اگر به اكثريت دست يافتيم گروه مقابل را به همكاري و اداره جامعه دعوت خواهيم كرد و در صدد حذف آن نخواهيم بود .

نصرالله افزود : ما به برقراري آشتي و آرامش در جامعه براي تقويت فضاي مثبت اصرار داريم و خوب است گروههاي سياسي از فضاي كنوني آشتي براي حل مشكلات استفاده كنند بخصوص آنكه اكنون در آستانه فصل زمستان قرار داريم و بيش از دو سوم مردم لبنان فقير هستند .

دبيركل حزب الله پيش بيني كرد با تصويب قانون جديد انتخابات وبرگزاري آن در موعد مقرر اوضاع سياسي لبنان بهبود يابد و روند امور به حالت عادي بازگردد .

وي اظهارداشت : امروز از برخي تحليلگران اسراييلي شنيدم از رييس ستادارتش اين رژيم نقل كرده اند كه امكان جنگ با لبنان در دو سال آينده وجود ندارد. بايد پرسيد سر اين سخن چيست ؟ همه آنها ما را تهديد مي كردند .

دبيركل حزب الله تاكيد كرد: هرچند برنامه مقاومت جنگ نيست اما در صورت هرگونه تجاوز دشمن به كشور مقاومت به مقابله با آن خواهد پرداخت و من به اولمرت كه گفته بود با پنج و يا هشت لشگر به لبنان حمله خواهم كرد مي گويم اگر با 9 لشگر هم حمله كني لشگرهايت را در روستاها و مناطق جنوب لبنان دفن خواهيم كرد .

نصرالله گفت : اين سخن من مانند شرايط زمان شكست هاي اعراب نيست بلكه در موقعيت پيروزي هاي اعراب در سال هاي اخير است و رزمندگان مقاومت پس از جنگ اخير دايم در تلاش براي كسب پيروزهاي ديگر هستند.

دبيركل حزب الله اضافه كرد: ما در منطقه اي قرار داريم كه فقط جا براي قوي ها وجود دارد و من در روز قدس اعلام مي كنم كه قدس عزيز به ما بازخواهد گشت و اين پيروزي بيش از هر زمان ديگر به ما نزديك است و انشاءالله نسل كنوني شاهد آزادي قدس و فلسطين خواهد بود.
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن