تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820955356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روزهاي آتش و خون كي فراموشم شود ـ 10 رزم نيرو‌هاي لرستاني در دفاع مقدس قبل از آنكه شنيدني باشد، ديدني بود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: روزهاي آتش و خون كي فراموشم شود ـ 10 رزم نيرو‌هاي لرستاني در دفاع مقدس قبل از آنكه شنيدني باشد، ديدني بود
خبرگزاري فارس: روزهاي دفاع مقدس، ايستادگي، ايثارگري و پايداري رزمندگان لرستاني در هشت سال نبرد دلاورمردانه ستودني است، در حالي كه مقام معظم رهبري در عمليات حاج عمران فرمودند: رزم نيرو‌هاي لرستاني در دفاع مقدس قبل از آنكه شنيدني باشد، ديدني بود.


به گزارش خبرگزاري فارس از خرم آباد، استان لرستان پس از استان‌هاي خوزستان، ايلام و كرمانشاه نخستين استاني بود كه در هشت سال دفاع مقدس به طور مستقيم در نبرد حق عليه باطل وارد جنگ شد.
لرستان نيز در طول تاريخ هشت سال دفاع مقدس فراز و نشيب‌هاي زيادي را پشت‌سر گذاشته است اما نقش دليرمردان لر را در آن ايام نمي‌توان ناچيز دانست.
اين استان در طول ‌تاريخ بيش از 6 هزار و 200 شهيد را تقديم ‌انقلاب كرد تا برگ زريني براي هميشه در كارنامه خود داشته باشد.
يكي از فرزندان شهدا در لرستان گفت: انقلاب اسلامي مانند يك نور بود كه همه دنيا را به خود خيره كرد و دفاع مقدس نيز جايگاهي بود كه اين نور را در يك مدت طولاني‌تر‌ به جهان نشان داد.
سيد‌رضا هاشمي افزود: بزرگ‌ترين ثمره جنگ همين بود كه تمدن جديدي به نام تمدن اسلامي به وجود آمد.
وي خاطرنشان كرد: هم‌اكنون فضايي كه ما در آن قرار گرفته‌ايم يك فضاي بسيار حساس است كه بايد مسئولان تلاش كنند طي دو برنامه كوتاه مدت و بلند مدت ارزش‌هاي دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال دهند.
در ادامه برادر يك شهيد گفت: خانواده‌هاي شهدا، جانبازان و آزادگان كه وارثان دفاع مقدس هستند‌ و نخبگان خانواده‌هاي شاهد بايد بيشتر به مردم و جامعه معرفي شوند.
علي محمودوند افزود: آثار تصويري و رسانه‌اي دفاع مقدس در همه زمان‌ها بايد به نمايش گذاشته شود و هنرمندان در عرصه فيلم و سينما واقعيت‌هاي جنگ را به نمايش درآورند.
وي خاطر‌نشان كرد: رشادت و استقامت غيورمردان ايران اسلامي در دوران دفاع مقدس امروز ايران را به يك كشور مقتدر در دنيا تبديل كرده است.
در ادامه يك همسر شهيد گفت: حفظ و حراست از ارزش‌هاي دفاع مقدس و گسترش روحيه مقاومت و پايمردي امري ضروري است.
نسيم ساكي افزود: شهدا با اهداي جانشان از آرمان‌ها و اهداف بلند نظام در مقابل زورگويان و غارتگران حفاظت كردند تا دست بيگانگان را از سر اين ملت كوتاه كنند.
وي تصريح كرد: فرهنگ غني دفاع مقدس بايد به عنوان يك ارزش ديني و ملي به جوانان و نسل‌هاي بعدي كشور به خوبي انتقال داده شود.
در ادامه نماينده ولي فقيه در لرستان گفت: هشت سال دفاع مقدس اقتدار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را تثبيت و ريشه نظام را پايدار و عميق‌تر كرده است.
احمد ميرعمادي افزود: دشمنان در حماسه هشت سال دفاع مقدس در برابر اراده پولادين ملت و نيروهاي مسلح نظام مقدس جمهوري اسلامي زمين‌گير شدند.
وي تصريح كرد: اين حماسه بركات و دستاوردهاي مهمي براي ملت ايران داشت و نعمت بزرگي براي ملت ايران بود.
مير عمادي اظهار داشت: شكوفا شدن تفكر بسيجي، حاكميت انديشه بسيجي در كشور، برخورداري از امكانات و تجهيزات نظامي، حفظ استقلال و تماميت ارضي و تقويت باورهاي ديني از بركات هشت سال دفاع مقدس است.
نماينده ولي فقيه در لرستان گفت: دفاع مقدس با رشادت، شهامت و شجاعت مردان الهي اداره شد و سرانجام مظلوميت و حقانيت ايران اسلامي ‌و چهره نفاق استكبار جهاني به دنيا ثابت شد.
وي خاطرنشان كرد: بايد اين فرهنگ به نسل آينده و جوانان مرز و بوم انتقال داده شود چرا كه نسل جوان ما تشنه فرهنگ ايثار و شهادت هستند.
در ادامه استاندار لرستان گفت: هفته دفاع مقدس، يادآور رشادت‌هاي هزاران جواني است كه با دست خالي در مقابل هجمه دشمن بعثي مقاومت كرده و در پايان با شهادت خود، حقانيت ملت ايران را ثابت كردند.
حسين صابري افزود: جوانان امروز و فرزندان انقلاب بايد با درس گرفتن از رشادت‌هاي شهدا، جانبازان و ايثارگران در ادامه راه زندگي خود از اين تجربه عظيم استفاده كنند.
وي خاطر‌نشان كرد: شهداي انقلاب اسلامي با خون‌هاي مطهر خود نشان دادند آمريكا در برابر قدرت اسلام بسيار سست بنيان است.
صابري اظهار داشت: در طول دوران دفاع مقدس اسلام قدرت، صلابت و ايمان رزمندگان اسلام در برابر معاندان جهاني روشن شد.
وي گفت: سربلندي و سرفرازي اين كشور و ملت ما در همه عرصه‌هاي داخلي و خارجي مديون دفاع مقدس و ايثار شهداي والامقام است.
استاندار لرستان با بيان اينكه هر گونه بي‌توجهي و بي‌‌تفاوتي به ارزش‌هاي دوران دفاع مقدس گناهي نابخشودني است، خاطر‌نشان كرد: بايد همه اهداف و ارزش‌هاي دفاع مقدس به نسل پس از جنگ منتقل شود و سهل‌انگاري در اين قضيه پسنديده نيست.
در ادامه رئيس كميسيون امنيت ملي كشور با بيان اينكه دفاع مقدس يكي از بارزترين عوامل حيات ملت اسلامي ايران است، افزود: هشت سال دفاع مقدس همچون نگيني تا هميشه بر تارك تاريخ حماسه ايثار و پايداري آزادگان جهان مي‌درخشد.
علا‌ءالدين بروجردي اظهار داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس نمايانگر ايثار، ازخودگذشتگي امت سلحشور ايران در حفظ اعتلاي نظام مقدس جمهوري اسلامي و زمينه‌هاي عزت و شرف اين مرز و بوم بوده است.
بروجردي خدا‌محوري و توكل مردم و نيرو‌هاي مسلح به فرماندهي فرمانده كل قوا، امام راحل را رمز پيروزي ما در دوران دفاع مقدس دانست و خاطر‌نشان كرد: بسيار مهم است كه نسل‌هاي جديد انقلاب كه جنگ را نديده‌اند آن را بشناسند و به آن افتخار كنند و تعبير روشني از اين موفقيت و اين پيروزي را در اختيار داشته باشند.
وي گفت: ما ملت جنگ‌طلبي نيستيم اما مخالف تجاوز به هر كشوري هستيم و در مقام دفاع از تماميت ارضي و حيثيت و شرافتمان دفاع مي‌كنيم و اگر صدام جنگي را بر اين ملت تحميل نمي‌كرد شايد در تاريخ انقلاب اسلامي نامي از جنگ را نداشتيم، بنابراين محور اساسي در نيروهاي مسلح ما دفاع است و به همين دليل اين دوران را دفاع مقدس ناميدند.
بروجردي افزود: مردم ما در دفاع مقدس در كنار نيروهاي مسلح و در دفاع و حمايت از آنان، يك حضور پررنگ و جدي داشتند و آن پيرزني كه در روستا توان كاري‌ نداشت، براي رزمندگان ما نان مي‌پخت و آن پيرمردي كه قدرت رزم نداشت، يك نيروي فعال در پشت جبهه‌هاي جنگ بود.
رئيس كميسيون امنيت ملي كشور تصريح كرد: نقش نيروهاي مسلح در دوران بعد از جنگ ستودني است و كارهاي بسيار بزرگ و ستودني را ارتش و سپاه ما در راستاي سازندگي بعد از پايان جنگ، انجام داده‌اند كه از جمله آن نقش فرهنگي بسيج در ايجاد يك فرهنگ اسلامي و مبارزه با شبيخون فرهنگي دشمنان است.
در ادامه امام جمعه بروجرد گفت: جامعه‌اي كه در مقابل قدرت‌هاي بزرگ شيطاني ايستادگي مي‌كند و در مقابل زورگويي دنيا تسليم نمي‌شود، بايد هزينه استقلال و آزادي خود را بپردازد.
حسن ترابي افزود: هشت سال دفاع مقدس به دليل همسويي و هماهنگي با معيارهاي حاكم بر انقلاب اسلامي و ارزش‌هاي نهفته در فرهنگ شريعت ناب محمدي جزيي تفكيك‌ناپذير از فرهنگ انقلاب اسلامي محسوب مي شود.
وي خاطرنشان كرد: 28 سال از آغاز توطئه شكست خورده صدام و آمريكا مي‌گذرد و سران استكبار جهاني دست از توطئه خود ‌عليه ملت ايران بر نداشته‌اند اما ملت ايران با عزت و افتخار سر در برابر دشمنان خم نمي‌كند.
امام جمعه بروجرد خاطر‌نشان كرد: جنگ تحميلي و دفاع مقدس هزينه استقلال و آزادگي اين ملت غيور و سرافراز جمهوري اسلامي ايران بود.
ترابي گفت: مهم‌ترين عامل پيروزي ملت و نيروهاي مسلح در جنگ تحميلي معنويت بود و كساني كه با نماز و دنياي زيباي آن سر و كار دارند، هميشه پيروزند.
در ادامه فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: شهدا با نثار عزيزترين داشته خود از آرما‌ن‌هاي بلند نظام مقدس جمهوري اسلامي دفاع كردند.
محمد شاهرخي تصريح كرد: اكنون اقتدار ايران اسلامي مديون خون شهداست و وظيفه تك به تك ماست كه از اين فرهنگ صيانت و پاسداري كنيم.
وي افزود: اين فرهنگ الهي توسط دلاورمردان اين مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس ايجاد شد و امروز به عنوان تاريخ سرافرازي ملت ايران اسلامي از آن نام برده مي‌شود.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: جوانان اين سرزمين بدون هيچ چشم‌داشتي با نثار جان خود از اسلام و انقلاب حفاظت و صيانت كردند.
شاهرخي خاطرنشان كرد: در حال حاضر نيز تمام آزاديخواهان جهان با الگوپذيري از اين فرهنگ ناب كه ريشه در انقلاب اسلامي دارد، در برابر ظلم دشمنان ايستادگي مي‌كنند.
وي به حضور نيروهاي نظامي و مردمي لرستان در استان‌هاي ديگر در ابتداي آغاز جنگ تحميلي اشاره كرد و گفت: نيروهاي لرستاني در ابتداي جنگ تحميلي به صورت داوطلب در يگان‌هاي مختلف سپاه در سراسر كشور حضوري فعال داشتند.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: در سال 62 تيپ 57 حضرت ابوالفضل (ع) لرستان شكل گرفت و تمامي نيرو‌هاي خارج از استان را ساماندهي كرد.
شاهرخي گفت: اين نيرو‌ها در والفجر مقدماتي با هويت مشخص حضوري جدي داشتند كه اين يگان را تثبيت كرد.
وي حضور نيروهاي لرستاني را در عمليات‌هاي والفجر شش، والفجر 9، كربلاي چهار و پنج، عمليات حاج عمران و عمليات مرصاد پررنگ و تعيين كننده دانست و گفت: عمليات حاج عمران سبب شد مقام معظم رهبري اين جمله زيبا را كه «رزم نيرو‌هاي لرستاني قبل از اينكه شنيدني باشد، ديدني است» به كار ببرد.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خاطر‌نشان كرد: در هشت سال دفاع مقدس استان لرستان هزاران شهيد، جانباز و آزاده را تقديم انقلاب كرده است.
در ادامه مدير‌كل بنياد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس لرستان گفت: جشن ما دفاع مقدس است و تاريخ، حوادث و حماسه‌هاي روزهاي دفاع مقدس بايد شفاف و دقيق به نسل آينده منتقل شود.
وي از دوران دفاع مقدس به عنوان دوران سلحشوري و ايستادگي ملت ايران ياد كرد و خاطرنشان كرد: طبق آمارهاي گرفته شده لرستان در دفاع مقدس 141 بار بمباران شد و 12 بار مورد اصابت موشك قرار گرفته است.
ناصر فريد تصريح كرد: در ابتداي جنگ تحميلي لرستان با دو يگان به نام تيپ پياده 84 لرستان و نيروهايي مانند نيروي انتظامي سپاه، بسيج و نيروهاي مردمي كه اكثريت جذب يگان‌هاي سپاهي در ديگر استان‌هاي كشور مانند لشكر ولي عصر خوزستان، تيپ امام حسن (ع)، تيپ 72 محرم بودند، مشغول به خدمت بودند.
وي با اشاره به اينكه در سال 62 تيپ 57 حضرت ابوالفضل (ع) لرستان تاسيس شد، اظهار داشت: در سال 65 با عمليات موفقي كه توسط تيپ 57 حضرت ابوالفضل(ع) لرستان صورت گرفت، اين تيپ به لشكر 57 حضرت ابوالفضل(ع) تبديل شد.
مدير‌‌كل بنياد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس لرستان گفت: لشكر 84 لرستان در دفاع مقدس در بيش از 9 عمليات از جمله فتح‌المبين، والفجر يك، والفجر سه، تك در ارتفاعات شاويه، محرم، عاشوراي يك، كربلاي شش، والفجر مقدماتي و ظفر حضور داشته‌اند و ‌2 هزار و 100 شهيد تقديم كرده‌اند.
فريد افزود: لشكر 57 حضرت ابوالفضل(ع) در بيش از 15 عمليات به صورت مستقيم شركت داشته‌اند كه اكثر اين عمليات‌ها را با موفقيت پشت سر گذاشته‌اند.
وي در پايان اظهار داشت: بايد تجربيات، سختي‌ها، زحمات نيروهاي ما در دفاع مقدس به صورت كامل به نسل‌هاي جديد انتقال يابد.
در ادامه معاون برنامه‌ريزي استانداري لرستان گفت: هفته دفاع مقدس در تاريخ كشور اسلامي ايران و جهان داراي اهميت بسيار بزرگي است و همه ما وظيفه داريم تا از دفاع مقدس دفاع كنيم.
رضا دهناد با اشاره به هجمه‌هايي كه از سوي برخي معاندان و مخالفان ارزش‌هاي اصيل انقلاب اسلامي به دفاع مقدس مي‌‌شود، افزود: برخي مي‌خواهند علت اصلي دفاع مقدس را در ابهام فرو برند و دفاع مقدس را همراه با ابهام‌ها و سئوال‌ها و ترديدها توأم كنند كه مراكز فرهنگي و به ويژه مركز نشر و دفاع از آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس وظيفه دارند در اين مورد ابهام‌زدايي كنند و نسل جوان را با دفاع مقدس آشنا كرده و ارزش‌هاي دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال دهند.
انتهاي پيام/ص
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 269]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن