تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806580674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برگزاري نشست بررسي نقش امام خميني (ره) در تعيين روز قدس


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: برگزاري نشست بررسي نقش امام خميني (ره) در تعيين روز قدس
مادريد - نشست "بررسي نقش امام خميني (ره) و جمهوري اسلامي ايران در تعيين روز قدس و اهميت آن در ميان جوامع مسلمان، در رايزني فرهنگي ايران در مادريد برگزار شد.


بنابر گزارش ايرنا، در اين نشست كه جمعه شب با حضور تني چند از انديشمندان مسلمان برگزار شد، اهميت روز قدس در حيات سياسي و اعتقادي مسلمانان جهان تشريح شد.
سيد"احمدرضا خضري" رايزن فرهنگي ايران طي سخناني ضمن اشاره به ابتكار عمل تاريخي امام خميني (ره)در تعيين روز قدس، دستاوردهاي اين روز تاريخي را برشمرد.
وي همچنين با اشاره به تاريخ پر فراز و نشيب انقلاب اسلامي گفت: طي 29 سالي كه از انقلاب اسلامي ايراني مي گذرد، تا كنون ملت ايران به عنوان حامي اصلي ملت مظلوم فلسطين نقش بسيار ارزنده اي در عرصه هاي سياسي ايفا كرده است و امام خميني به عنوان بنيانگذار دفاع از همه ملتهاي مسلمان و بويژه فلسطين رهبري اين مهم را به عهده داشتند.
وي گفت: در يك نگرش كلي به تاريخ خاورميانه بويژه طي شست سال اخير، مي توان به روشني نقش كشورهاي اروپايي را در تغييرات سياسي مشاهده كرد كه اغلب با مداخله در امور كشورهاي شرقي و مسلمان، قصد عملي كردن هدف هاي استعماري خود را داشته اند.
خضري اظهار داشت: خوشبختانه طي سالهاي اخير بويژه پس از انقلاب اسلامي در ايران، در سايه تلاشهاي رهبران مذهبي، مسلمانان به يك بيداري نسبي دست يافته و با تكيه بر خودآگاهي و اطلاع رساني، نقشه دولتهاي استعمارگر را نقش برآب ساخته اند.
وي گفت: در عين حال رويدادهايي از قبيل ظهور رژيم صهيونيستي اسراييل در سايه برنامه ريزي هاي استعماري كشورهاي غربي و بويژه انگليس بسياري امور مسلمانان را با مشكل روبه روساخته و كيان اين ملت ها را با خطر جدي مواجه ساخته است.
وي افزود: برهمه آگاهان جهان آشكار است كه تاريخ 60 ساله اسراييل تاريخ جنايت و ظلم و بيداد و نامردمي است و درمقابل ملت مسلمان فلسطين 60 سال مقاومت ،افتخار و صبر و بردباري از خود نشان داده است كه بسيار درخور ستايش است.
رايزن فرهنگي ايران در مادريد تاكيد كرد: اقدام آگاهانه امام خميني (ره) در اعلام روز قدس، گام بلندي در خصوص خنثي نمودن نقشه هاي پليد استعمارگران و ظالمان بود كه آن را پاس مي داريم و در صدد توسعه آن پيام گرانبار هستيم.
دكتر "محمود صبح" استاد فلسطيني دانشگاه كمپلوتنسه مادريد نيز در اين نشست ضمن اشاره به مهم ترين فراز هاي سياسي تاريخ فلسطين مشكلات عمده آن خطه را در سه مقوله كلي سياسي ، فرهنگي و اجتماعي در قالب يك بررسي آماري ارائه و به تحليل آنها پرداخت.
وي با اشاره به اين نكته كه مسايل مردم فلسطين پيش از هر چاره اي نياز به تجزيه و تحليل كلي و شناخت دقيق دارند تا از اين طريق بتوان راه حلهاي دقيق براي آن تجويز نمود، به انتقاد از روش هاي موجود درحل مسايل فلسطين امروز پرداخت.
وي گفت: "متاسفانه در مورد موضوع فلسطين تحليلگران و بويژه تحليلگران، عرب كمتر حقيقت رويدادها و جريانات را ابراز مي دارند و همين نكته موانع بسياري را در اين مسير ايجاد كرده است.
وي افزود: مناسباتي كه بسياري كشورهاي عرب منطقه خليج فارس و عربستان سعودي با كشورهاي غربي دارند، روند حل مسايل را به صورت صحيح و اصولي تا حدود زيادي ناممكن ساخته است.
وي گفت كه به نظرمن تنها راه چاره اي كه براي ملت فلسطين براي رهايي از اين تنگنا باقي مي ماند ، نبردچريكي و جنگ هاي نامنظم است. درست مانند نبردي كه پس از اشغال اسپانيا از سوي ارتش ناپلئون، عامه مردم اسپانيا عليه اشغالگران داشتند.
وي افزود: در واقع اگر مقاومت گروههاي چريكي و بويژه حزب الله لبنان در ميان نبود، راه حل ديگري براي مواجهه با اشغالگران صهيونيست باقي نمي ماند.
وي گفت: به لطف وجود جمهوري اسلامي ايران است كه در بسياري جبهه ها نيروهاي اشغالگر قدس را ناتوان ساخته ايم .
محمود صبح اظهارداشت كه من به عنوان يك فلسطيني به اين مهم اذعان دارم كه اتحاديه عرب، اتحاديه قابل اطميناني نيست و يك مطالعه كلي روي فرهنگ و آداب اين ملتها اين نكته را تصديق مي كند.
وي افزود: توسعه نامنظم زبان عربي خود مبين اين موضوع است زيرا در بسياري كشورهاي عربي به زبان عربي صحبت نمي كنند. شيوخ عرب و حكام بيشتر كشورهاي اسلامي در پي عيش نوش خود هستند و چندان وقعي به رويدادها نمي نهند در حالي كه ايران از بدو انقلاب اسلامي تمامي هم خود را معطوف موضوع فلسطين نموده است.
استاد دانشگاه كمپلوتنسه با تاكيد براينكه امام خميني (ره) بهترين انقلاب جهان را ايجاد و رهبري كرد، افزود: اين نكته اي است كه بسياري كارشناسان و متخصصين اعتراف كرده اند.
وي اظهار داشت كه در همان زمان دبيركل حزب كمونيست اسپانيا به من گفت كه انقلاب اسلامي ايران بهترين انقلاب قرن بيستم است ،زيرا امام خميني تنها با تكيه بر قواي ملت محروم و با نيروي ايمان آن را به سامان رساند.
وي افزود: درحالي كه بسياري رهبران جهان به دنبال كسب قدرت هستند، امام خميني به عنوان يك رهبر بزرگ سياسي و مذهبي يك جريان جهاني را بنيان نهاد كه پشتوانه آن تنها مستضعفان و محرومان بودند.
وي تصريح كرد: امروزه بر همه آشكار است كه با حركتهاي ناسيوناليستي و قوم گرايي نمي توان جوامع را رهبري نمود و تنها در سايه حركتهاي مردمي مي توان خواسته هاي اساسي مسلمانان را عملي نمود.
محمود صبح افزود: نمود بارز اين امر، نهضت امام خميني (ره) است كه تا كنون با قدرت و توان كامل مسلمانان جهان را رهبري نموده است".
دكتر محمود صبح در پايان با قرائت شعري با عنوان "نامه اي به ملتم"، به عرايض خود پايان داد.
"عبدالغني المعمار" نيز در اين نشست با تشريح برخي هدف هاي امام خميني (ره) در اعلام آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز قدس، آن را روز احياي مسلمانان و حيات مجدد ارزشهاي ديني و روز افتخار و غرور همه مسلمانان جهان خواند.
وي با اشاره به برخي فرازها از سخنان امام خميني (ره) در خصوص روز قدس، گفت: "روز قدس نماد استواري در رويارويي مستضعفين جهان عليه مستكبرين و مظلومان عليه ظالمان است".
وي گفت: صرف نظر از اهميتي كه اين روز از نظر فرهنگي در ميان مسلمانان دارد و صرف نظر از موقعيت استراتژيك و جغرافيايي بيت المقدس، اين اقدام امام خميني (ره) وجهه اي ديگر به قدس داد و آن را وراي همه باورهاي عام به مردم جهان شناساند.
وي در پايان با قرائت جمله ا ي از امام خميني (ره) در خصوص اهميت روز قدس، اظهار اميدواري نمود كه درآينده نزديك مسلمانان آزادانه در قدس عزيز به اقامه نماز بپردازند.
سيد "داود صالحي" سفير جمهوري اسلامي ايران نيز در اين نشست طي سخنان كوتاهي اظهارداشت: علت اينكه ملت مظلوم فلسطين 60سال است زجر مي كشند، اتحاد شرق و غرب بخاطر منافعشان در خاورميانه بوده است كه عظيم ترين ذخاير نفت و گاز جهان را دارد.
وي وجود ديپلماسي پنهان در سازمان ملل را نيز يكي ديگر از مشكلات و موانع احقاق حقوق مردم فلسطين دانست كه تنها به تصويب قطعنامه هايي مي پردازد كه هيچكدام آنها اجرا نمي شود.
وي همچنين ضمن انتقاد از برخي كشورهاي عربي بخاطر برقراري روابط با رژيم غاصب قدس، گفت: حاكمان اين كشورها براي حفظ قدرت خود، به اشغالگران نزديك شده اند.
وي تصريح كرد: عليرغم همه اين مشكلات، امروز سياست چند جانبه گرايي و جهان يك قطبي شكست خورده و قدرتهاي جديدي در حال ظهور هستند و اين نويدي براي حل مسئله فلسطين است و اسراييل و اسراييليان از اين موضوع سخت نگران هستند.
اروپام xx350xx350xx
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن