تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816374891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متن كامل سخنراني سيدحسن نصرالله به مناسبت روز جهاني قدس


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: متن كامل سخنراني سيدحسن نصرالله به مناسبت روز جهاني قدس
خبرگزاري آريا- سيد حسن نصرالله دبيركل حزب‌الله در سخناني به مناسبت روز جهاني قدس گفت: «ما در لبنان و فلسطين و جهان عرب و اسلام معتقديم كه اين نسل كنوني است كه بازگشت امت اسلام به قدس عزيز را بدون حضور صهيونيست‌ها مشاهده خواهد كرد».

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پرس.تي.وي ـ بيروت، دبيركل حزب‌الله جمعه شب سخناني را به مناسبت روز جهاني قدس در حسينيه سيدالشهداء واقع در حومه جنوبي بيروت ايراد كرد.

متن كامل اين سخنراني به شرح زير است:

«خدا را شكر كه نسل ما را موفق كرد تا با چشم خود شكست صهيونيست‌ها را به دست مجاهدين در لبنان و فلسطين مشاهده كند.

سي سال پس از تعيين آخرين جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس توسط امام خميني هنوز اين روز مانند اولين سال است. به لطف اراده جانشين برحق آنها و اراده و عزم ملت، روز قدس از ابتدا تا كنون هدفي عالي و معني والا داشته كه همان احيا و زنده نگاه داشتن آرمان قدس و فلسطين بوده است. آرمان قدس هنوز هنوز هم در معرض خطر داد و ستد و فراموشي است. بسياري گمان مي‌كنند كه آرمان قدس ملت را در تنگنا قرار داده است ولي روز قدس به همه يادآوري مي‌كند كه اين آرمان نبايد فراموش شود و قدس متعلق به نسل‌هاي آينده است.

روز قدس به همه يادآوري مي‌كند كه ما نبايد بر ويرانه‌ها اشك و زاري كنيم بلكه بايد اين آرمان را در عقل و قلب و وجدان خود زنده نگاه داريم. روز قدس به همه مسلمانان در اوج عبادات خود در ماه مبارك رمضان و فراموشي دنيا و لذت‌هاي آن يادآوري مي‌كند كه نبايد حجم توهيني كه ظرف دهه‌هاي گذشته متحمل شده فراموش كند. گروهي از نژادپرستان صهيونيست بزرگ‌ترين توهين را به امت اسلام كردند كه اين اهانت با ادامه اشغالگري ادامه دارد. مسلمانان همچنين بايد بدانند كه در برابر قدس و مردم فلسطين مسئوليت دارند.

قدس و فلسطين متعلق به ملت فلسطين، اعراب و مسلمانان است و هيچكس اين اختيار را ندارد كه ذره‌اي از اين خاك را مورد معامله قرار دهد چرا كه خاك و سنگ و كوچه‌ها و زيتون و انجير اين سرزمين مقدس است و هيچكس حق ندارد از امور مقدس خود چشم‌پوشي كند. اين سرزمين مقدس بايد به صاحبان حقيقي آن بازگردد.

از ديگر مفاهيمي كه در روز قدس مورد تاكيد قرار مي‌گيرد، تصحيح يك مفهوم است. اين باور كه اسراييل يا آمريكا مي‌توانند بر جهان حكومت كنند غلط است و امام خميني سعي كرد تا اين باور غلط را در هم بشكند. اسراييل يك كيان قلابي و متجاوز است كه انگلستان سعي كرد آن را به وجود بياورد. اسراييل ماموريتي در اين منطقه دارد كه در چارچوب طرح استعماري آمريكا و غرب جاي مي‌گيرد. آنها قصد دارند منطقه و خاك و آرمان ما را در اختيار بگيرند و اسراييل نوك پيكان اين طرح است.

هنگامي كه متوجه اين حقيقت باشيم، دقت خواهيم كرد تا سرزمين خود را تسليم طرح‌هاي آمريكا و غرب تحت عنوان «خاورميانه جديد» نكنيم كه البته اين طرح توسط لبناني‌ها در تابستان 2006 شكست خورد. ملت‌هاي منطقه بايد بدانند كه قدرت اراده آنها بسيار بيشتر از اين كيان قلابي است.

نكته ديگر نهفته در مفهوم روز قدس اين است كه اسراييل تنها دشمن فلسطين نيست بلكه همانطور كه امام خميني فرمودند غده‌اي سرطاني است كه براي تمام اطرافيان خود ضرر دارد.

امروز همانند گذشته در روز قدس و از منبر مقاومت و تجربه تاكيد مي‌كنيم كه تنها و تنها راه باز پس گرفتن سرزمين‌ و مقدسات ما، مقاومت ملت‌هاي منطقه است. اين هدف هنوز بيش از هر زمان ديگري امكان‌پذير بوده و رويا نيست چرا كه زمان روياهاي صهيونيست‌ها سپري شده و ديگر زمان تحقق آرمان‌ها و آرزوهاي ما فرا رسيده و اين امر را در موقعيت‌هاي زيادي مشاهده كرديم.

پس از سال 2000 و پيروزي تاريخي در جنوب لبنان، انتفاضه الاقصي به عنوان تجربه‌اي گرانبها و طلايي شروع شد تا اين آرزوها تحقق يابند. متاسفانه امت اسلام به شكل مناسب در كنار ملت فلسطين ايستادگي نكرد، هرچند كه ملت فلسطين فداكاري‌هاي زيادي كرد. امروز هنوز اين فرصت از بين نرفته و افق حل و فصل كماكان بسته است.

ملت فلسطين هنوز در قلب مشكلات و رنج‌ها قرار دارند. غزه در محاصره است و هر روز فلسطيني‌ها كشته مي‌شوند. ملت فلسطين هنوز اسلحه و اراده خود را كنار نگذاشته است.

امروز و با توجه به تمام احتمالات موجود در منطقه، ملت فلسطين هنوز بر دستيابي به حقوق خود پافشاري مي‌كند و براي دستيابي به اين اهداف بايد مسئوليت بزرگ خود را درك كند.

هيچ كشور عربي هنوز نپذيرفته كه ارتش خود را براي مبارزه با اسراييل ارسال كند، ولي راه‌هاي ديگري براي كمك وجود دارد. امروز خانواده‌هاي عربي و فلسطيني در قدس شرقي مورد بيشترين ظلم قرار مي‌گيرند. بايد به اين خانواده‌ها كمك كرد تا در قدس باقي بمانند. در قدس مقاومت وجود دارد. وجود اين خانواده‌ها و تنها خوابيدن آنها در اين منطقه نوعي مقاومت و از شرافتمندانه‌ترين مقاومت است كه بايد مورد حمايت قرار گيرد. اعراب كه ميلياردها دلار پول در اختيار دارند بايد از اين اعراب حمايت كنند تا از قدس مهاجرت نكنند.

در كرانه باختري روند مهاجرت اجباري وجود دارد چرا كه زندگي فلسطينيان در اين منطقه با مشكل و سختي مواجه است. نوار غزه هنوز در محاصره است و ما مي‌توانيم به آنها كمك كنيم. مسئوليت امت اسلام اين است كه اين محاصره را در هم بشكند. امروز ملت فلسطين چشم به امت عريض و طويل اسلام دارد تا محاصره را در هم بشكند ولي متاسفانه ما تنها شاهد هستيم كه برخي افراد خارجي خطر را به جان خريده و با قايق، محاصره غزه را مي‌شكنند. من به شما مي‌گويم كه به عنوان يك لبناني، عرب و مسلمان احساس خجالت زيادي مي‌كنم. يك ميليارد مسلمان به غزه نگاه مي‌كنند و كاري انجام نمي‌دهند.

از مهم‌ترين مسئوليت‌هاي امت اسلام اين است كه تمام تلاش خود را به كار گيرد تا از بروز فتنه ميان فلسطينيان جلوگيري كند. متاسفانه برخي از اعراب از درگيري ميان فلسطينيان استفاده كرده و براي خود بهانه‌اي تراشيدند تا خود را كنار بكشند.

من معتقدم كه با توجه به تحولات جاري و امكانات ملت فلسطين، اگر امت اسلام به بخشي از مسئوليت‌هاي خود عمل كند؛ تحقق هدف بزرگ ما در باز پس گيري فلسطين و قدس در آينده نزديك امكان‌پذير مي‌شود.

روز قدس امسال همزمان با مجموعه‌اي از تحولات شده است.

ايهود اولمرت به عنوان آخرين بازمانده رهبران اسراييل از زمان جنگ تابستان 2006 سقوط كرد. وي قاعدتا بايد پس از صدور گزارش وينوگراد سقوط مي‌كرد ولي آمريكايي‌ها مانع از كنار زدن وي شدند چرا كه اين امر در زمره موفقيت‌هاي مقاوت قرار مي‌گرفت. اسراييل پس از جنگ تابستان 2006 دچار بحران نظامي و سياسي شده است.

اولمرت به شكل واضح اعتراف كرد كه آرزوي قديمي مبني بر تشكيل «اسراييل بزرگ» خاتمه يافته است. اسراييل همچنين در تعامل با پرونده هسته‌اي ايران دچار بحران شده است. ملت اين كيان نسبت به آينده خود در سايه دولت و ارتش اسراييل شك كرده‌اند.

آمارگيري‌هاي منتشر شده در اسراييل بيانگر اين است كه دو سوم ملت اسراييل خود را در «منطقه‌اي كثيف» مي‌دانند چرا كه ديگر احساس اطمينان نمي‌كنند. صهيونيست‌ها به فلسطين آمدند و گمان مي‌كردند كه وارد سرزمين عسل و آرامش و اطمينان‌خاطر شده‌اند و دولت آنها از آنها حمايت مي‌كند و اين دولت مي‌كشد و كشته نمي‌شود، تجاوز مي‌كند و پاسخي نمي‌بيند. امروز و پس از سال‌ها مقاومت، طبيعي است كه دو سوم اين ملت احساس كنند كه اين منطقه، سرزمين‌ روياهاي آنها نيست.

از ديگر تحولات اخير بسته شدن افق هرگونه توافق با فلسطينيان پس از آناپوليس است. در سطح منطقه يكي از تحولات مهم، عبور مقاومت در منطقه و فلسطين از «مرحله خطر وجودي» است. ديگر چيزي وجود ندارد كه بتواند وجود مقاومت در لبنان و فلسطين را تهديد كند چرا كه از اين مرحله عبور كرده‌ايم.

از ديگر تحولات شكست دادن توطئه‌ها توسط ايران و سوريه است. همچنين بايد به شكست طرح آمريكا در منطقه اشاره كرد. عوامل ياد شده بر قدرت منطقه و ملت‌هاي ما مي‌افزايد.

در سطح بين‌المللي نيز بحران گرجستان و شكست محور آمريكا و اسراييل و همچنين بحران مالي خطرناك آمريكا است. دنيا به سمت وضعيت چند قطبي در حال حركت است. تمامي اين امور افق را در برابر ملت‌هاي منطقه باز مي‌كند و جلوي سياست‌هاي استكباري آمريكا و اسراييل مي‌گيرد.

در مرحله كنوني ما شاهد پايداري بيشتري در موضعگيري‌ها و اراده خود هستيم و پيروزي‌هاي بيشتري كسب خواهيم كرد.

در سخن از شرايط لبنان، قصد دارد در مورد دو موضوع فلسطين و لبنان سخن بگويم.

در مورد فلسطين بايد بگويم كه دولت و ملت و گروه‌هاي لبناني وظيفه دارند تا در كنار ملت فلسطين بايستند تا اين ملت حق بازگشت خود به سرزمينش را از دست ندهد. حمايت كلامي كافي نيست و بايد دست به فعاليت‌هايي در سطح جهان بزنيم.

لبنان به شكل قاطع با وطن‌گزيني فلسطينيان مخالفت مي‌كند. گروه سياسي ما در ميزگرد گفتگوهاي ملي پيشنهاد تصحيح بندي را در قانون اساسي داد تا هرگونه تغيير در حق بازگشت فلسطينيان نياز به موافقت مجلس نمايندگان داشته باشد كه البته با مخالفت گروه مقابل روبرو شد. آنها البته پس از چندي اين پيشنهاد را خود مطرح كردند و من امروز اعلام مي‌كنم كه با هرگونه طرحي كه لبنان را در برابر خطر وطن‌گزيني تقويت كند موافق هستيم چرا كه اين طرح از طرف آمريكا و اسراييل پيگيري مي‌شود.

در هر حال اسراييل هنوز در لبنان به صورت‌هاي مختلف حضور دارد و همواره تلاش دارد تا در ميان فلسطينيان و لبناني‌ها فتنه‌افكني كند. لبنان مسئوليت دارد تا از فلسطينيان مراقبت كرده و شرايط زندگي انساني آنها را بهبود بخشد و جلوي بروز اختلاف و درگيري ميان آنها را بگيرد.

من از موضعگيري گروه‌هاي فلسطيني حاضر در لبنان در اعلام بي‌طرفي در قبال اختلافات سياسي لبنان تقدير مي‌كنم.

در مورد لبنان بايد بگويم كه ما همواره آرزو داريم تا كشورمان قوي و قدرتمند و امن باشد. در هرگونه بحث داخلي مي‌گوييم كه ما خواستار سلطه بر لبنان و در اختيار گرفتن دولت نيستيم. ما ايمان داريم كه منافع ما در لبنان و مصلحت كشور اين است كه همه با هم كار كنيم و با هم متحد باشيم تا بتوانيم در برابر چالش‌هاي ايستادگي كنيم.

بر اين اساس ما در برابر دشمن لبنان و خود ايستادگي كرديم و هنوز در اين موقعيت هستيم. بر همين اساس نيز ما در گفتگوهاي ملي شركت كرديم تا بدين ترتيب با هم‌وطنان خود براي ايجاد لبناني قدرتمند همكاري كنيم.

امروز در رسانه‌ها مي‌شنويم كه اسراييل با آمريكا براي ارسال سلاح براي ارتش لبنان مخالفت كرده است. آيا امكان ايجاد ارتشي قدرتمند براي دفاع از لبنان با اين راه وجود دارد؟ آيا اين موضوع عقلاني است كه در انتظار اجازه اسراييل و آمريكا باشيم تا اجازه تقويت ارتش لبنان را داشته باشيم؟

در مورد مقاومت بايد بگويم كه اين مقاومت آنها را در تنگنا قرار داده چرا كه از هيچكس براي مبارزه با اسراييل اجازه نگرفته و سلاح خود را مخفي مي‌كند و اين مخفي نگاه داشتن سلاح است كه باعث قوت آن شده است.

در مورد دولت وحدت ملي بايد بگويم كه نياز به تصميم‌گيري شجاعانه‌اي داريم. ما در لبنان مي‌خواهيم ارتش خود را تقويت كنيم و نياز به اجازه كسي نداريم. ما گروه وزارتي تشكيل مي‌دهيم كه پول لازم را فراهم كرده و بازاري نيز بيابد تا ارتش حتي از طريق بازار سياه (به مانند مقاومت) تقويت شود. اگر بخواهيم منتظر اجازه خانم كاندوليزا رايس باشيم چيزي بيشتر از چند كاميون به دست نخواهيم آورد.

قدرت ملي با اجازه خارجي ايجاد نمي‌شود بلكه عزم و اراده‌اي ملي و ميهني مي‌خواهد.

ما همواره بر صلح داخلي و زندگي مسالمت‌آميز به شكل متحد اصرار داشتيم و داريم. به همين دليل من خطاب به تحليلگران مي‌گويم كه به دنبال مشكلات ما در صلح و آشتي نگرديد چرا كه هيچ مشكلي در اين زمينه نداريم. هنگامي كه براي دستيابي به دولت وحدت ملي دست به تحصن زديم و حتي پس از جنگ تابستان 2006 كه من همه را دعوت به اتحاد كردم، ريشه مردمي ما نيز خواستار همين بود و فشرده شدن دست‌ها در اين زمينه چيزي جز برآورده شدن آرزوي اين پايگاه مردمي نيست و ما فقط به همين دليل به سمت آشتي حركت كرديم.

آشتي تنها به اراده يك طرف صورت نمي‌گيرد بلكه اراده هر دو طرف را مي‌طلبد. ما در آشتي جدي و با اراده هستيم. جزئيات مهم نيست ولي ما آماده هستيم تا هر آنچه ملت لبنان به خصوص بيروت به عنوان پايتخت عزيزمان براي اطمينان خاطر نياز دارد را فراهم كنيم.

ما از موقعيت سياسي خود در كنار هم‌پيمانان خود ايستاده‌ايم. آشتي‌ها به معني تغيير هم‌پيماني‌ها نيست بلكه تنها هدف از اين آشتي‌ها ايجاد فضاي مثبت و آرامش‌بخش و توقف تحريك مذهبي و طائفه‌اي است تا بسياري از پرونده‌هاي راكد در كشور حل شود و سپس وارد رقابتي مسالمت‌جويانه و متمدنانه در انتخابات پارلماني آينده شويم. ما نيز معتقديم كه اين انتخابات بيانگر خيلي امور خواهد بود. ما هميشه گفتيم كه بياييد به مردم و راي مردم تكيه كنيم ولي متهم به بدعت‌گذاري شديم. ما همه وظيفه داريم تا در لبنان فضايي ايجاد كنيم تا رقابتي شرافتمندانه برگزار شود تا در نهايت سلطه‌اي جديد در لبنان بر روي كار آيد.

من از امروز به شما مي‌گويم اگر گروه اپوزيسيون توانست اكثريت پارلماني را بر عهده گيرد، حزب‌الله حتما خواستار تشكيل دولت وحدت ملي مي‌شود تا گروه ديگر نيز قادر به مشاركت در ساخت كشور باشد. ما خواستار انتخاباتي نيستيم كه در آن يك گروه، گروه ديگر را كنار بگذارد.

حوادث گذشته از يك قرن پيش تا كنون بايد به ما ياد بدهد كه در لبنان يك اكثريت نمي‌تواند بر اقليت حكومت كند چرا كه لبنان كشوري خاص و ويژه است. امكان ندارد بتوان با ذهنيت و فكر اكثريت و اقليت، پرونده‌هاي ملي مهم را در لبنان حل و فصل كرد. واقعيت كشور ما چيزي جز اين نيست ولي متاسفانه ما عقبگرد داشتيم. ما مي‌گوييم كه بياييد با واقعيت كشور خود تعامل كنيم و به مردم و راي آنها تكيه كنيم. مجلس جديد تشكيل داده و فراكسيون‌هاي پارلماني و اكثريت و اقليت ايجاد كنيم ولي نه به اين شكل كه اكثريت بر اقليت حكومت كند چرا كه بدين طريق نمي‌توانيم با چالش‌ها مقابله كنيم.

آنچه كه تاكنون از آشتي‌ها روي داده و در آينده رخ خواهد داد، فضاي مسالمت و آرامش را تقويت مي‌كند و شرايط را براي دولت و گروه‌هاي سياسي فراهم مي‌كند تا برخي از بحران‌ها را پشت سر بگذاريم.

ما در لبنان ديگر مفهوم فقير و غني نداريم بلكه دو سوم مردم لبنان مشغول دست و پنجه نرم كردن با مشكلات هستند. بياييد كشور را از سخنان آتشين نجات دهيم چرا كه در حال حاضر دولت وحدت ملي، ميزگرد گفتگوهاي ملي و مجلسي فعال داريم. آينده سياسي در راه صحيح خود قرار گرفته و انتخابات پارلماني نيز در موعد مقرر آن برگزار خواهد شد.

طبيعي است كه هنگاميكه از لبنان سخن مي‌گوييم نگاهي هم به جنوب لبنان و مرزهاي آن داشته باشيم. من در روز قدس تاكيد مي‌كنم كه ما در مقاومت در كنار برادران خود در ارتش لبنان هيچ چالشي در مرزها را ناديده نمي‌گيريم.

امروز شنيديم كه برخي از تحليلگران اسراييلي گفته‌اند كه ظرف امسال و سال آينده انتظار جنگ با لبنان را ندارند. اين موضوع بسيار خوب است ولي دليل آن چيست؟ ظرف مدت اخير از رهبران اسراييل چيزي جز تهديد نشنيديم. اگر آنها سخنان خود را تعديل كردند اجازه مي‌خواهم تا من نيز تعديلي ايجاد كنم.

مقاومت، طرح جنگ نيست. ملت فلسطين خود توانايي مبارزه دارد و ما تنها مسئوليت حمايت از فلسطينيان را داريم ولي اگر قرار باشد به لبنان تجاوز شود، ما دست بسته نخواهيم نشست.

باراك تعديل ديگري در سخنان خود داد. وي گفته بود پنج گروه آماده مبارزه با لبنان در اختيار دارد ولي بعدتر گفت كه ما هشت گروه در اختيار داريم.

من بار ديگر به باراك تاكيد مي‌كنم كه تمامي گروه‌هاي تو در بلند‌ي‌ها، پستي‌ها، روستاها، شهرها و زير پاي مجاهدان ما از بين خواهند رفت.

من به باراك عكس اين را مي‌گويم. سخن گفتن از هشت گروه بهتر از پنج گروه است. با توجه به طبيعت ميدان جنگ، من مي‌فهمم كه در صورت بروز چنين جنگي و با از بين رفتن پنج يا هشت گروه جنگي اسراييل ديگر ارتشي باقي نمي‌ماند و فلسطينيان قادر به پيروزي مي‌شوند. اگر باراك از من بپرسد كه پنج گروه را به ميدان جنگ بياورد يا نه گروه را من به او خواهم گفت نه گروه را به جنگ بياور.

همه مي‌دانند كه اين گونه سخن گفتن ديگر متعلق به زمان شكست اعراب نيست بلكه در زمان پيروزي اعراب بر زبان مي‌آيد.

هنگامي كه ديگران مشغول تنش‌ها و مبارزات داخلي در لبنان بودند، مرداني در حزب‌الله و در راس آنها حاج عماد مغنيه شب و روز بيدار بودند و هستند و براي تحقق اين وعده تلاش مي‌كنند.

در روز قدس هنگامي كه عزم و اراده و روحيه در اختيار داشته باشيم، قدرتمند هستيم و قادر به پس گرفتن كرامت‌ها و مقدسات خود هستيم. ما در لبنان و فلسطين و جهان عرب و اسلام معتقديم كه به قدس و مسجدالاقصي بيش از هر زمان ديگري نزديك هستيم. نسل كنوني است كه بازگشت امت اسلام به قدس عزيز را بدون حضور صهيونيست‌ها مشاهده خواهد كرد.

پيشاپيش عيد سعيد فطر را به همه شما تبريك مي‌گويم
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 364]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن