تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820936751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرنوشت قدس شريف بايد با مراجعه به آراي عمومي فلسطينيان مشخص شود


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: سرنوشت قدس شريف بايد با مراجعه به آراي عمومي فلسطينيان مشخص شود
انوار - خيل عظيم روزه داران تهراني روز گذشته همگام با مسلمانان و روزه داران كشورهاي ديگر با حضور پرشكوه خود در راهپيمايي روزقدس، همبستگي خود را با مردم مظلوم فلسطين به نمايش گذاشتند و نشان دادند كه هيچ گاه از درد و رنجي كه بر مردم مظلوم فلسطين وارد مي شود، غافل نيستند و نخواهند بود اما حضور پرشكوه آنان در راهپيمايي روز گذشته نمادي از اين حمايت بود. راهپيمايي روز جهاني قدس از ساعت ٣٠:٩ روز گذشته در تهران هم زمان با سراسر كشور آغاز شد. در اين كنگره عظيم مردم روزه دار از اقشار مختلف با مشت هاي گره كرده فرياد «مرگ بر اسرائيل»، مرگ بر آمريكا و فلسطين پيروز است، اسرائيل نابود است را سر دادند و در حركت به سوي محل برگزاري نمازجمعه با محكوم كردن جنايات رژيم صهيونيستي همبستگي شان را با ملت مظلوم فلسطين اعلام كردند و خواستار مراجعه به آراي عمومي فلسطينيان براي تعيين سرنوشت خود شدند. در همين حال، ايسنا گزارش داد در مسيرهاي راهپيمايي، راهپيمايان شعارهايي از جمله شعارهاي زير را سر مي دادند:

- حمايت از فلسطين حمايت از امام است آزادي فلسطين آزادي اسلام است

- نبرد ما، هميشه پايدار است مبارزه با كفر و استكبار است

- پيام قرآن ما، وحدت مسلمين است آزادي فلسطين، شعار مسلمين است

- جهاد در راه قدس، تكليف مسلمين است سازش با اسرائيل، كار منافقين است

مسير راهپيمايي با پرچم هاي كشورمان و نيز كشور فلسطين آذين بندي شده بود. همچنين در پارچه نوشته اي به نقل از مقام معظم رهبري نوشته شده بود: «ايران معتقد است بايد سرنوشت فلسطين در معرض آراي ساكنان اصلي اين سرزمين اعم از مسلمان، مسيحي و يهودي قرار گيرد و كشوري مبتني بر انتخاب و راي مردم فلسطين تشكيل شود.» همچنين در پارچه نوشته هاي ديگر كه در حاشيه مسير راهپيمايي نصب شده بود با نقل بياناتي از حضرت امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري آمده بود:

- زخمي كه بر فلسطين وارد شده زخمي بر همه مسلمانان جهان است.

هم چنين در دست راهپيمايان تصاويري از امام خميني (ره)، حضرت آيت ا... خامنه اي، سيدحسن نصرا...، امام موسي صدر، شهداي مظلوم فلسطين و پلاكاردهايي در بزرگ داشت روز قدس قرار داشت.پس از اين كه راهپيمايان براي برگزاري نماز جمعه در دانشگاه تهران جمع شدند، حجت الاسلام والمسلمين علي اكبر ناطق نوري به عنوان سخنران پيش از خطبه هاي نماز جمعه با گرامي داشت روز جهاني قدس و درود به روح بلند امام خميني (ره) براي نام گذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به نام روز قدس اظهار كرد: راهپيمايي روز قدس مايه دلگرمي مردم مظلوم فلسطين و همه كساني است كه در خط مقدم دفاع از اسلام هستند. وي در بخشي از سخنان خود گفت: اسرائيل اگر به ايران حمله كند، نابود مي شود.به گزارش ايسنا، ناطق نوري در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران با اشاره به نگاه تيزبينانه امام خميني(ره) در نام گذاري روز قدس افزود: امام (ره) با نام گذاري آخرين جمعه ماه رمضان به نام روز جهاني قدس مي خواستند عمق فاجعه فلسطين را براي جهان اسلام و همه جهانيان بيان كنند.

رئيس دفتر بازرسي مقام معظم رهبري مقاومت محلي، مقاومت عربي و مقاومت اسلامي را سه گونه مقاومت به وجود آمده در فلسطين برشمرد و با بيان اين كه صهيونيست ها به شدت از مقاومت اسلامي مي ترسند، دو دليل را براي اين ترس برشمرد و افزود: دليل اول دستاوردهاي اين مقاومت است. دليل دوم نيز عقبه اي است كه براي اين مقاومت پيش بيني مي كنند. قبل از پيروزي انقلاب نوع رهبران مبارزه در فلسطين گروه هاي چپ و غير اسلامي بودند ولي با پيروزي انقلاب اسلامي، جهاد اسلامي، حماس و گروه هاي مذهبي مبارزه را به دست گرفتند.وي تصريح كرد: سكوت برخي سران و رهبران كشورهاي عربي در مقابل جنايات غزه و كرانه باختري و از آن طرف فرياد دروغ اسلام خواهي شان جاي تعجب دارد.

اسرائيل اگر به ايران حمله كند، نابود مي شود
ناطق نوري با طرح اين پرسش كه چرا اسرائيلي ها اين قدر مسئله صلح را تبليغ مي كنند، خاطر نشان كرد: دليل اول، نياز شديد اسرائيل پس از شكست در جنگ ٣٣ روزه است كه طي آن اولمرت گفت اين شكست پايان روياي اسرائيل بزرگ است.پس از آن شكست اسرائيل ناچار است با روي آوردن به تبليغات صلح از فشار ناشي از شكست كم كند و به همين دليل اين تبليغات را انجام مي دهد. اخيرا نيز رايس و هم پيمانانش گفته اند اگر نتوانيم ايران را در فعاليت هاي هسته اي متوقف كنيم، كسي جلودار اسرائيل براي حمله به ايران نيست كه البته اين يك عقب نشيني براي آمريكايي ها نيز محسوب مي شود.عضو جامعه روحانيت مبارز تاكيد كرد: اگر چنين فرض محالي رخ دهد و بخواهند حمله كنند، طرف حساب ما تنها اسرائيل نيست كه نابود مي شود بلكه همه كشورهايي كه با او به نوعي همدلي دارند نيز طرف حساب ما هستند.ناطق نوري در پايان گفت: يك تحليل گر خارجي نيز گفته به نظر مي رسد تاريخ مصرف اسرائيل تمام شده و ديگر به درد آمريكايي ها و غربي ها نمي خورند؛ بنابراين مي خواهند با فرستادن اسرائيل به اين ورطه و با يك طرح و ناداني، نابود شود كه البته اين هم يك تحليل است.

پيشنهاد برگزاري رفراندوم در فلسطين منطقي ترين طرح است
حجت الاسلام ناطق نوري همچنين در حاشيه اين مراسم بااشاره به پيشنهاد ايران براي برگزاري رفراندوم در سرزمين هاي اشغالي گفت: اين پيشنهاد اولين بار توسط مقام معظم رهبري مطرح شد و ما سالياني است كه اين پيشنهاد منطقي و عقلاني را مطرح كرده ايم.وي خاطرنشان كرد: در اين پيشنهاد آمده است كه آوارگان فلسطين به سرزمين خود برگردند و اشغال گراني كه به اين كشور مهاجرت كرده اند نيز به كشور خود بازگردند و مردم فلسطين اعم از مسلمان، يهودي و مسيحي زيرنظر سازمان ملل يك انتخابات آزاد برگزار كنند و حكومت تشكيل دهند.وي افزود: اين پيشنهاد منطقي ترين و عقلاني ترين طرح است؛ گرچه معتقديم استكبار جهاني كه به دنبال اهداف خودشان هستند، از اين طرح استقبال نمي كنند اما ما حرف منطقي و عقلاني خود را مي زنيم.

قطعنامه پاياني راهپيمايي روز جهاني قدس
به گزارش واحد مركزي خبر، راهپيمايان روز جهاني قدس با صدور قطعنامه اي ٩ بندي اسرائيل را نماد ظلم، تجاوز، غصب و اشغال گري و منشاء بحران و ناامني در سطح منطقه و جهان دانستند و تاكيد كردند: جهان اسلام در هيچ شرايطي رژيم جعلي صهيونيستي را به رسميت نمي شناسد.و بر اين باور است كه سرانجام روزي فرا مي رسد كه اين غده سرطاني از صفحه روزگار محو مي شود و غاصبان در آتش خود افروخته خواهند سوخت.در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: از دولت هاي اسلامي موكدا خواستاريم با اتخاذ مواضع و ايفاي نقش بيشتر، براي كارآمدسازي سازمان ها و نهادهاي بين المللي، از همه ظرفيت هاي خود، چون سازمان كنفرانس اسلامي، زمينه هاي موثر را براي حل بحران فلسطين از طريق مراجعه به آراي عمومي فلسطينيان در داخل و خارج سرزمين هاي اشغالي فراهم آورند.

حضور شخصيت هاي لشكري و كشوري در راهپيمايي روز جهاني قدس
در اين گردهمايي همچون سال هاي گذشته شخصيت هاي كشوري و لشكري از جمله رئيس مجلس خبرگان، رئيس قوه قضاييه، هيئت وزيران، نمايندگان مجلس و فرماندهان نظامي حضور داشتند. رئيس جمهور در راهپيمايي امسال به دليل سفر به نيويورك حضور نداشت و رئيس مجلس شوراي اسلامي كه نمايندگي مردم قم را در نهاد قانون گذاري برعهده دارد، در مراسم راهپيمايي حوزه انتخابيه خود حضور يافت.

اسماعيل هنيه: اميدواريم امكان اقامه نماز براي رهبر انقلاب اسلامي و ديگر مسئولان ايراني در قدس آزاد شده فراهم شود
به گزارش فارس، اسماعيل هنيه نخست وزير دولت مردمي فلسطين نيز در پيامي كه پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران قرائت شد، تاكيد كرد: هنوز دعاي خميني كبير كه از خداوند منان مسئلت مي كردند توفيق سفر به قدس شريف و اقامه نماز در آن را پيدا كنند، در گوشمان طنين انداز است، فرصت را مغتنم شمرده و از خداي بزرگ مي خواهيم كه با فراهم آوردن اين فرصت براي رهبر معظم انقلاب اسلامي، رئيس جمهور، رئيس مجلس و ديگر مسئولان جمهوري اسلامي ايران براي اقامه نماز در قدس آزاد شده و رها از لوث دشمن اسرائيلي، اين آرزوي قلبي حضرت امام (ره) را تحقق ببخشد.هم چنين به گزارش ايسنا آيات عظام مكارم شيرازي و نوري همداني از مراجع تقليد صبح روز گذشته در بين راهپيمايان روز جهاني قدس در قم حضور يافتند.هم چنين هم زمان با روز جهاني قدس از كتاب هولوكاست در ميدان فلسطين تهران رونمايي شد.به گزارش واحد مركزي خبر اين كتاب سير تاريخي ماجراي هولوكاست و تناقضات آشكار آن را به صورت تركيبي از كاريكاتور و دست نوشته طنز بيان مي كند.كتاب هولوكاست درشمارگان ٧ هزار جلد و در ١٠٠ صفحه منتشر شده است.به گزارش فارس طرح جمع آوري يك ميليون امضا در حمايت از مردم فلسطين تهيه شده كه قرار است به صورت يك سند به سازمان ملل متحد ارائه شود.به گزارش مهر امسال هم زمان با روز جهاني قدس صدها خبرنگار و تصويربردار خبري از ايران و كشورهاي مختلف جهان، راهپيمايي ملت رشيد ايران اسلامي را پوشش خبري دادند.آن ها ضمن مصاحبه با راهپيمايان روزه دار گوشه هايي از شركت پرشور مردم را ثبت كردند.
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 248]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن