تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821007478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هنيه: منتظر نماز رهايي در قدس به امامت آيت الله خامنه اي هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: هنيه: منتظر نماز رهايي در قدس به امامت آيت الله خامنه اي هستيم
نخست وزير دولت مردمي فلسطين در پيامي به ملت ايران با تاكيد بر اينكه امام راحل ارزش جهاد براي قدس و فلسطين را اعتلا بخشيدند، تاكيد كرد كه با وجود محاصره، ملت فلسطين همچنان صبور و بردبار و هميشه در صحنه است و از قدس شريف دست نخواهد كشيد.
به گزارش فارس، متن پيام اسماعيل هنيه نخست وزير دولت مردمي فلسطين كه پيش از خطبه هاي نمازجمعه ديروز تهران قرائت شد به اين شرح است:
از بيت المقدس و اكناف آن، از سرزمين مبارك فلسطين، از ديار سلحشوري و جهاد، درود و سلام ملت مسلمان فلسطين و درود و تحيت هزاران شهيد و جانباز و اسير فلسطيني را تقديم مي دارم.
از اين كه اين فرصت را فراهم آورديد تا در اين روز خجسته كه ملت فلسطين همدوش با برادران ايماني خود در ايران و ساير كشورها حضور پرشور خويش را به منصه ظهور مي رسانند، كمال تشكر و قدرداني را داشته باشيم.
به راستي كه چه روز با عظمتي است و چه تاريخ سرفرازانه اي است، روز هفتم آگوست 1979، روزي كه امام راحل خميني كبير(ره) جمعه آخر ماه مبارك رمضان را روز قدس ناميدند و مسلمانان پهنه گيتي را به گراميداشت اين يادمان فرا خواندند.
اين دعوت امام خميني(ره) بيان كننده آن است كه قدس و فلسطين تا چه اندازه در قلب اين امام عظيم الشأن زنده و حاضر بود و به دنبال آن چه اندازه در دل ميليون ها عاشق دلداده قدس و مشتاقان نصرت آن جاي گرفت.
حقيقتاً حضرت امام خميني رحمت الله عليه، اين ابرمرد تاريخ، ارزش جهاد براي قدس و فلسطين را اعتلا بخشيدند و اين خود حمايت از جايگاه ويژه قدس و فلسطين در انديشه حضرت امام داشت.
ايشان بودند كه فرمودند: «قدس متعلق به مسلمانان است و بايد به آن بازگردانده شود.» و بسيج امت اسلام براي آزادي قدس را بر همگان تكليف دانستند.
هنوز دعاي خميني كبير كه از خداوند منان مسئلت مي كردند توفيق سفر به قدس شريف و اقامه نماز در آن را پيدا كنند، در گوشمان طنين انداز است، فرصت را مغتنم شمرده و از خداي بزرگ مي خواهيم كه با فراهم آوردن اين فرصت براي رهبر معظم انقلاب اسلامي، رئيس جمهور، رئيس مجلس و ديگر مسئولان جمهوري اسلامي ايران براي اقامه نماز در قدس آزاد شده و رها از لوث دشمن اسرائيلي، اين آرزوي قلبي حضرت امام(ره) را تحقق ببخشد.
مستحضريد كه ميليون ها تن در سراسر اين كره خاكي به فراخوان امام راحل براي گراميداشت و زنده نگاه داشتن روز قدس لبيك گفته و شاهديم كه جمعه آخر ماه مبارك رمضان صحنه و عرصه راهپيمايي ها و گردهمايي ها و حضور باشكوهي است كه در حمايت از قدس شعار سر مي دهند و آزادي اش را از خداوند منان مسئلت مي نمايند.
بي شك اين صحنه ها نمود عملي اتحاد اسلامي است كه همواره مورد تاكيد امام خميني(ره) بود.
خاطر شريفتان را مستحضر مي دارد كه برادران و خواهران مسلمان شما در فلسطين به ويژه در نوار غزه در معرض آماج زشت ترين و پليدترين ظلم و ستم و بيدادگري دشمن قرار دارند و با محاصره اي دست و پنجه نرم مي كنند كه بشر نظير آن را به خود نديده است.
آمريكاي سردمدار شرارت و ستم و استبداد در جهان و دست پرورده آن يعني دشمن صهيونيستي و ايادي آنان با كمال خونسردي و آرام آرام دست به كشتار ملت ما زده اند.
هر ساعتي كه سپري مي شود، تعدادي از هموطنان ما جان مي بازند و بر شمار بيماران افزوده مي شود، دشمنان از ورود موادغذايي و دارو ممانعت مي كنند مگر آنچه را كه براي منافع خويش مناسب مي بينند، اجازه ورود مي دهند. ادامه محاصره عامل افزايش مرگ و مير فلسطينيان به ويژه در ميان بيماران شده است.
بسياري از خانواده هاي پرجمعيت، محترم و اصيل فلسطيني و بسياري از فرزندان شهدا و جانبازان و اسرا منبع درآمدي ندارند و اين همه محاصره به خاطر راي ملت شريف فلسطين به انتخاب اين دولت است و اين انتخاب بار امانت مسئوليت را بر دوش دولت منتخب نهاده است.
پس همانگونه كه براي قدس روزي اختصاص داديد، نيز زماني از شبانه روز را براي دعا و طلب نصرت باريكه غزه (غزه عزت آفرين) اختصاص دهيد.باشد كه قطره اشكي پاك موجب تسلاي خاطر يتيمي شود و عزم و پايداري را در ما تحكيم بخشد.
به زعم اين همه محاصره و محنت و تنگنا، اما ملت ما همچنان صبور و بردبار و هميشه در صحنه است و از سرزمين و قدس و از حق بازگشت به سرزمين و ديار خويش دست نخواهد كشيد.
اينجانب به اين مناسبت بزرگ برترين تقديرها و سپاس هاي خود را محضر حضرت آيت الله خامنه اي (حفظه الله) رهبر معظم انقلاب اسلامي كه به حق راه امام راحل را پيمودند و به موضوع قدس اهتمام ويژه اي دارند و بر گراميداشت آن تاكيد مي ورزند و قدس را در دل هر مسلماني جاي داده اند، تقديم مي كنم.
من از جوار بيت المقدس و پيرامون آن خاضعانه از درگاه ايزد منان مسئلت دارم كه رهبر معظم انقلاب اسلامي و مسئولان جمهوري اسلامي را از هر گزندي مصون كند.
سخن آخر را با جمله اي از بيانات حضرت آيت الله خامنه اي (حفظه الله) به پايان مي برم كه فرمودند: «دير يا زود فلسطين به آغوش فلسطينيان بازخواهد گشت.»
رهبر معظم انقلاب اسلامي با اين ديدگاه، تاكيد فرمودند بر استمرار راه امام(ره)؛ آنگاه كه فرمودند «اگر به اسلام و مقدسات اسلامي تعرض شود يا تهديدي از دشمنان متوجه آنها شود، هيچ مسلماني نمي تواند در مقام نظاره گر و تماشاچي باشد.»
در پايان، ضمن تشكر و قدرداني از مقام معظم رهبري و رئيس جمهوري و رئيس و اعضاي مجلس شوراي اسلامي و آحاد ملت شريف ايران از باريتعالي مسئلت دارم كه همه ما در آينده اي نزديك روز قدس را در قدس و از درون صحن مسجد الاقصي گرامي بداريم.
والسلام عليكم
و رحمه الله و بركاته
برادر شما اسماعيل هنيه نخست وزير دولت مردمي فلسطين- غزه
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن