تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816480988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در مراسم اختتاميه نمايشگاه قرآن‌ صورت گرفت انتقاد خواجه‌پيري از كارهاي موازي در حوزه فعاليت‌هاي قرآني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: در مراسم اختتاميه نمايشگاه قرآن‌ صورت گرفت انتقاد خواجه‌پيري از كارهاي موازي در حوزه فعاليت‌هاي قرآني
گروه فعاليت‌هاي قرآني: محمدعلي خواجه‌پيري در مراسم اختتاميه شانزدهمين نمايشگاه قرآن‌كريم با اشاره به انجام كارهاي موازي قرآني در سطح كشور گفت: مجموعه‌اي كه قرار است اين كار عظيم قرآني را انجام دهد از كارهاي موازي رنج مي‌برد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، مراسم اختتاميه شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن‌كريم امشب جمعه 5 مهر در سالن همايش مصلاي امام خميني(ره) با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، رئيس مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از مسئولان برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم محمدعلي خواجه‌پيري با ارائه گزارشي از برگزاري اين نمايشگاه استفاده مسئولان و فعالان اين نمايشگاه قرآن‌كريم را از نظرات و پيشنهادات مردمي كه در سال گذشته مطرح شده‌بود را يادآور شد.

رئيس مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي طي سخناني رشد كمي و كيفي تمام بخش‌هاي نمايشگاه‌ را يكي از ويژگي‌هاي شانزدهمين نمايشگاه برشمرد و گفت: ما پيرو نامگذاري امسال با عنوان سال نوآوري وشكوفائي سعي كرده‌ايم اين شعار را در تمامي ابعاد نمايشگاه امسال پياده‌سازي كنيم. هر چند كه بسياري از قسمت‌هاي در نظر گرفته شده در ابتداي برنامه‌ريزي به دليل كمبود بودجه حذف شد.

خواجه‌پيري برگزاري نمايشگاه امسال قبل از فرا رسيدن ماه مبارك رمضان را يكي از تسهيلاتي اعلام كرد كه برگزاركنندگان براي بازديدكنندگان شهرستاني در نظر گرفته بودند و گفت: امسال اولين سالي است كه نمايشگاه در سي روز برگزار مي‌شود و همچنين شايد بتوان تغيير ساعت برگزاري را در بعدازظهر به دليل گرمي هوا يكي ديگر از تفاوت‌هاي مثبت نمايشگاه امسال با سال‌هاي قبل برشمرد.

وي با اشاره به تحولات صورت گرفته در نمايشگاه امسال تصريح كرد: ارائه يكي از منابع عميق قرآني در بخش پژوهش، تاسيس بخش سي‌‌امين سالگرد انقلاب اسلامي، ادغام بخش عفاف و حجاب در بخش خانواده و فعاليت آن بخش به عنوان زيرمجموعه بخش خانواده و همچنين افزايش كارگاه‌هاي هنري از تعداد شانزده به سي‌ و دو كارگاه از جمله تحولات نمايشگاه امسال است.

وي در ادامه افزود: بخش نظارت و ارزيابي مانند سال‌هاي گذشته نظرات مردم را به‌صورت دقيق دريافت كرده، كه اميدواريم انشاءالله دست‌مايه‌اي براي نمايشگاه هفدهم باشد.

برگزاري نمايشگاه در ماه شعبان مسئله‌ ديگري بود كه مشاور وزير به آن اشاره كرد و گفت: پيشنهاد عيد تا عيد و برگزاري نمايشگاه از ولادت حضرت مهدي(عج) تا ولادت امام حسن‌مجتبي(ع) در دست بررسي است.

رئيس مركز هماهنگي، توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: برگزاري نمايشگاه به‌صورت جامع‌تر وجود دارد، اما مشكلات محل برگزاري و مشكلات آلودگي صداي موجود در نمايشگاه و ديگر مشكلات از مسائلي است كه برگزاركنندگان با آن‌ها روبرو هستند. اما در حال حاضر بهترين گزينه براي برگزاري نمايشگاه قرآن‌كريم مصلي امام خميني(ره) است كه البته رضايت نسبي مردم را نيز در پي داشته كه همين مورد خستگي را از تن ما و كليه زحمتكشان به در مي‌كند.

خواجه‌پيري در ادامه روي سخنان خود را دكتر لاريجاني قرار داد و گفت: شما در زمان وزارتتان در اوج جريانات فرهنگي و حمله دشمن احساس نياز كرديد و كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد را تأسيس كرديد كه در حال حاضر تبديل به درخت تنومندي شده كه در همه كشور گسترش پيدا كرده‌است و امروز شما در جايگاهي مهمتر و با اختيارات بيشتر قرار داريد كه مي‌توانيد با استفاده از اين اختيارات كمك شايسته‌اي به جامعه‌ قرآني كنيد.

وي در ادامه وضعيت جامعه قرآني را فوق‌العاده دانست و گفت: دولت نهم شعار دولت قرآني را محور كارهاي خود قرار داده، مجلس فراكسيون قرآن و عترت تشكيل داده، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي علي‌رغم اينكه زماني بخش از مسئوليت‌هاي خود را واگذار مي‌كرد امروز با تمام قوا به مسئوليت‌هاي خود مي‌پردازد و مؤسسات و تشكل‌هاي مردمي كه با علاقه فعاليت‌ مي‌كنند، فرصت نادري را به‌وجود آورده‌اند، كه كاري بسيار زيبا و وسيع در حوزه قرآن صورت گيرد، اما بايد با تمركز و برنامه‌ريزي درست كاري انجام دهيم كه اگر هريك از ما در آينده نبوديم اين راه ادامه پيدا كند.

خواجه‌پيري در ادامه خاطرنشان ساخت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گلايه از كارهاي موازي دارد، كارهايي كه در مسئوليت نهادهاي ديگر به آن شكل نيست و وزارت ارشاد اسلامي از انجام اين فعاليت‌ها رنج مي‌برد.

رئيس مركز هماهنگي، ترويج و توسعه فعاليت‌هاي قرآني از به‌وجود آمدن يك جهش بزرگ با كار سه ساله وزارت فرهنگ و ارشاد خبر داد و افزود: طبق فرمايش مقام معظم رهبري در رابطه با توجه به ترجمه و مفاهيم قرآني در كنار حفظ قرآن امروز اين وزارت اين فرمايش را محقق كرده و هفده هزار و پانصد نفر تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در كلاس‌هاي حفظ و قرائت قرآن و در مجموع صد هزار نفر در كلاس‌هاي مفاهيم كل در سراسر كشور از طريق اعتبارات اين وزارتخانه حمايت مي‌شوند.

محمدعلي خواجه‌پيري در پايان سخنان خود از آمادگي برگزاركنندگان نمايشگاه بين‌المللي قرآن‌كريم براي برگزاري اين نمايشگاه در سطح كشور و يا خارج از كشور خبر داد و گفت: اين كار با حمايت مجلس و دولت امكان اجرا دارد تا احاد ملت از فرصت نمايشگاه قرآن استفاده كنند و با فعاليت‌هاي قرآني نظام آشنا شوند.
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن