تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم همانا نمازگزار هنگام نماز با پروردگار بزرگ و بلند مرتبه اش مناجات مى كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820928114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رسانه ها در دو دقيقه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: رسانه ها در دو دقيقه
اعتماد ملي

سرمقاله: «سفر با چه هدفي»

سخنراني اخير، احمدي نژاد چهارمين سخنراني وي در مجمع بوده است. نگاهي به سخنان ايشان در اجلا س چهارم نشان مي دهد، استراتژي خاص و مناسبي بر سخنان رئيس جمهور مترتب نيست. وي همان اظهاراتي را بر زبان جاري ساخت كه در جلسات قبلي تكرار كرده بود. به نظر مي رسد احمدي نژاد به جهت تاثير سخنراني و گستره مخاطبان، براي دفاع از حقوق ملي ايران به اين زحمات چهارگانه مبتلا شده است.اما واضح نيست كه خود وي چه انتظار و تصوري از جايگاه خويش دارد؛ آيا احمدي نژاد در نقش يك منجي به سازمان ملل مي رود؟ آيا در كسوت يك معلم اخلا ق، سران ديگر كشورها را خطاب قرار مي دهد؟...روشن است كه مهم ترين كاركرد ايشان رئيس جمهوري اسلا مي ايران است. احمدي نژاد بايد و شايسته بود كه از مشكلا ت، معضلا ت و سوءتفاهم هايي كه در مناسبات ايران و جامعه جهاني است سخن مي راند. مهم ترين معضل امروز ايران موضوع پرونده هسته اي است. در داستان هسته اي، ايران مظلوم واقع شده و حقوق فني و بين المللي آن ناديده گرفته شده است.مجمع فرصتي است تا نظرات ايران به صورت كارشناسي، عقلا ني و با زبان جهاني به مخاطبان منتقل شود. امروز افكار عمومي داراي قدرتي بي نظير در جهان است و چنانچه بتوانيم نظرات و انتظارات خود را به درستي طرح نماييم، گوش هاي زيادي براي شنيدن يافت مي شود. از سوي ديگر در 3 سال اخير جناب رئيس جمهور پاي سخنان روساي كشورهاي اروپايي و آمريكايي مي نشيند و با فروتني به سخنانشان گوش مي دهد اما به محض آنكه وي پشت تريبون مي رود، بخشي از ميهمانان از اجلا س خارج مي شوند؛ مخصوصا روساي كشورهاي غربي،
معلوم نيست چرا علي رغم آگاهي به رفتار سخيف رهبران غربي، ايشان اصرار به تكرار اين رويه دارد. چه احمدي نژاد را قبول داشته باشيم چه بر او نقد روا داريم، او اينك رئيس جمهوري اسلا مي ايران است؛ كشوري با عزت، قدرت و دانايي. نبايد ايشان و هيچ مقام ديگر سياسي اي در اين كشور، به خود اجازه دهد موجبات هتك و وهن ارزش هاي ملي و ديني فراهم شود.
با اين همه شايسته است به عنوان يك راهبرد بنيادي، وزارت امور خارجه و ديگر نهادهاي درگير، شرايطي را فراهم آورند تا ايران اسلا مي بتواند بيشترين دستاوردها با كمترين هزينه ها را اكتساب نمايد.

آفتاب يزد
سرمقاله: «آقاي رئيس جمهور باز هم به نيويورك برويد، »
دكتر احمدي نژاد به درستي اظهار داشته است كه به خاطر انتقاد يا اهانت به رئيس جمهور، كسي در ايران تحت تعقيب قرار نمي گيرد. قاعدتاً نام بردن از رئيس جمهور به عنوان عالي ترين مقام اجرائي كشور، به اين مفهوم است كه به چالش كشيدن اظهارات و برنامه هاي هيچ مسئولي در ايران، موجب تعقيب كسي نمي شود. براساس تجربيات ماه هاي اخير، سخن رئيس جمهور قابل تصديق است و در اين مورد بايستي قوه قضائيه را به خاطر تسامح در برابر رسانه ها - عليرغم علاقه برخي مديران دولتي به شكايت از دست اندركاران امر خبررساني- ستود. اما براي نگارنده مشخص نيست كه اگر مديران دولتي، اختيار جلب و حبس كسي را داشتند تا چه حد از آن براي تنبيه دست اندركاران برخي رسانه ها استفاده مي كردند؟ مديراني كه در گفتگوهاي عمومي، شكايت از رسانه ها را با افتخار بيان مي نمايند و نيز كساني كه در نخستين گام، حكم به مرگ يك رسانه - لغو امتياز آن - مي دهند، اگر قدرت تعقيب و بازداشت روزنامه نگاران را داشتند آيا از اين اختيار استفاده نمي كردند؟البته سوال مهم تري كه در اين زمينه وجود دارد اين است كه آيا تنبيه دست اندركاران امر خبررساني، تنها به تعقيب قضايي و حبس آنها محدود مي شود؟ چه كسي ترديد دارد كه ناامن كردن فضاي رواني براي انجام وظيفه خبرنگاران، گاه بزرگ ترين و رنج آورترين تنبيه براي يك صاحب انديشه يا يك روزنامه نگار مي باشد؟ آيا متهم كردن بعضي از روزنامه ها به همدستي با رانت خواران و تكرار اين ادعا توسط عالي ترين مقام هاي اجرايي، فضاي امن براي فعاليت آنها باقي مي گذارد؟ روي ديگر اين سكه، قدسي سازي چهره دولت و رئيس جمهور توسط بعضي از افراد و تريبون هاست كه اين روش هم، ادامه فعاليت عادي رسانه ها و آزادي عمل آنها را محدود مي سازد.تنبيه ديگري كه در ماه هاي اخير در مورد رسانه هاي منتقد دولت اعمال مي شود آنقدر واضح است كه آقاي رئيس جمهور با صرف چند دقيقه وقت مي توانند به آن پي ببرند. كافي است فقط دو سه روزنامه حامي يا شيفته دولت را ورق بزنند و حجم آگهي هاي دولتي كه طي يك روز به صورت سخاوتمندانه در اختيار آنها قرار مي گيرد را با مجموعه آگهي هاي دولتي مقايسه نمايند كه طي يك هفته در تمام روزنامه هاي منتقد دولت چاپ مي شود. آيا محروم كردن روزنامه هاي منتقد دولت از تنها منبع درآمد تضمين شده- آگهي دولتي- و تغذيه افراطي روزنامه هاي طرفدار دولت با منابع متعلق به بيت المال، بزرگ ترين تنبيه رسانه هاي منتقد نيست؟
كارگزاران
كارگزاران
سرمقاله: «اوباما در دو برداشت»، دكتر حسين دهشيار
برخلاف تصور بسياري نفوذ اساسي دولت اسرائيل برخاسته از علاقه مندي و يا وابستگي فردي در كاخ سفيد نيست، بلكه آنچه از نظر سياسي حمايت از منافع اسرائيل را در آمريكا بسيار حياتي ساخته، نقش كنگره آمريكاست.
نفوذ اسرائيل در آمريكا برخاسته از جايگاه شامخ اين كشور در بين اعضاي كنگره است. برخلاف جمهوريخواهان، روساي جمهور دموكرات براي حفظ قدرت خود از طريق پياده كردن سياست هاي به شدت وابسته به نگاه مثبت كنگره هستند كه در طول نيم قرن اخير به استثناي سال هاي بسيار محدود اكثرا در كنترل دموكرات ها بوده است.
باراك اوباما با توجه به اينكه فاقد اشتهار ملي است و به جهت اينكه در كارنامه خود كمتر اعتبار قانونگذاري دارد اگر پيروز شود تفاوت بسيار ناچيزي با رقيب جمهوريخواه خود خواهد داشت و پيش از هر رئيس جمهوري در تاريخ مدرن آمريكا تابع و گوش به فرمان كنگره خواهد بود. پس رياست جمهوري باراك اوباما كه در بخش هايي از جهان بسياري خواهان آن هستند به معناي پررنگ تر شدن توجه به منافع اسرائيل به عنوان يك متحد استراتژيك در حيات دادن به اهداف آمريكا خواهد بود. بنابراين آناني كه به لحاظ درك سطحي و اينترنتي خود از سياست خارجي آمريكا و ناآشنايي به تاريخ سياسي و فكري اين كشور، پيروزي باراك اوباما را خواهان هستند به منفعت خود دست نخواهند يافت اگر خواست آنان تحقق يابد.
جام جم
جام جم
انحراف 38 درصدي بنگاه هاي زودبازده
سرانجام نتايج تحقيق فراگير و مشترك انجام شده ميان بانك مركزي و وزارت كار درباره نحوه مصرف تسهيلات بانكي اعطا شده به بنگاه هاي زودبازده منتشر شد.... تسهيلات پرداختي به بنگاه هاي زودبازده يكي از مهم ترين اختلافات جهرمي و مظاهري بود...براساس اين تحقيق، انحراف بنگاه هاي زودبازده از اهداف خود از نظر اشتغالزايي و وام هاي دريافتي 38 درصد اعلام شده است. اين رقم از بررسي 10 درصد كل پرونده وام هاي پرداختي به بنگاه هاي زودبازده در تمامي 30 استان كشور به دست آمده است.به عبارت بهتر، 8000 بنگاه زودبازده دريافت كننده وام از مجموع 350 هزار بنگاهي كه تاكنون به بهره برداري رسيده اند، در نمونه گيري اين تحقيق مورد بررسي قرار گرفته اند. كل رقم وام هاي پرداختي به اين بنگاه ها در طول مدت تحقيق، 1/4هزار ميليارد ريال بوده است كه از اين رقم 6/1 هزار ميليارد ريال صرف امورات ديگري غير از اشتغالزايي از سوي صاحبان بنگاه هاي زودبازده شده است.
اين تحقيق در بررسي مسير مالي وام هاي پرداختي مدعي است كه به انحراف عميق تري در حد 40 درصد رسيده است. انجام دهندگان اين تحقيق مدعي اند پرونده تك تك نمونه ها را بررسي كرده و از طريق رديابي چك هاي در نهايت نقد شده به رقم انحرافات رسيده اند. به عنوان مثال، بسياري از مبالغ وام هاي دريافتي با همكاري فروشنده كالا و در قبال دريافت درصدي از وجه دوباره به صاحب اصلي وام مسترد شده است. اين تحقيق در اشاره به مصرف وجوه وام هاي پرداختي به بنگاه هاي زودبازده مدعي است كه اين وجوه، صرف خريد زمين، آپارتمان سازي، سپرده گذاري در بانك هاي دولتي و خصوصي به صورت سپرده سرمايه گذاري مدت دار يا خريد اوراق مشاركت شده است.
در نمونه روشني كه در اين تحقيق ذكر شده، آمده است وجوه كلاني به صورت سپرده قرض الحسنه در آستانه قرعه كشي جوايز يكي از بانك هاي دولتي به اين بانك وارد شده است.

اعتماد
اصرار خبرگزاري دولت بر استعفاي افشار
با آن كه سردار «عليرضا افشار» خبر استعفاي خود و بالطبع خبر انتصاب كامران دانشجو به عنوان معاون سياسي وزارت كشور را تكذيب كرده بود، خبرگزاري برنا (وابسته به دولت نهم) روز چهارشنبه مجدداً بر اين خبر اصرار كرد و يادآور شد «استاندار تهران كه قرار بود براي تصدي سمت معاونت سياسي وزير كشور به اين وزارتخانه برود، عدم موافقت خود را براي احراز اين سمت اعلام كرده است». اين خبرگزاري بر «استعفاي» سردار افشار اصرار كرده و نوشته است: برخي گزارش ها حاكي از آن است كه وزير كشور هنوز نظرش را درباره استعفاي عليرضا افشار اعلام نكرده است. گفتني است رسانه هاي نزديك به دولت از جمله فارس و برنا هفته گذشته از استعفاي عليرضا افشار معاون سياسي وزارت كشور و احتمال جايگزيني كامران دانشجو استاندار تهران به جاي او خبر داده بودند. اين خبر بلافاصله با صراحت از سوي سردار افشار تكذيب شد و او تاكيد كرد تا زماني كه رئيس جمهور صلاح بداند به مسووليت خود ادامه خواهد داد.

خراسان
دستگيري عامل توهين كننده در شبكه پيام نماي صدا و سيما
بولتن خبر داد: گفته مي شود عامل توهين كننده به مقام هاي رسمي كشور در شبكه پيام نماي صدا و سيما در اسفندماه گذشته با پيگيري مسئولان سازمان دستگير و به دستگاه ذي ربط تحويل داده شد.

جمهوري اسلامي
آزادي افسر نيروي هوايي ايران در تايلند
يك افسر نيروي هوايي ايران كه با فشار كاخ سفيد به اتهام تلاش براي صدور قطعات حساس نظامي به جمهوري اسلامي در بانكوك زنداني شده بود سرانجام با حكم دادگاه استيناف تايلند از اتهام خود تبرئه و آزاد شد. به گزارش آسوشيتدپرس، جمشيد قاسمي كه به عنوان «افسر عالي رتبه نيروي هوايي» معرفي شده دو سال قبل با شكايت رسمي دولت آمريكا در بانكوك پايتخت تايلند بازداشت شد.
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن