تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816340939




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/روز قدس، روز اداي حق ملت فلسطين/ لاريجاني: نبايد فريب تاكتيك‌هاي آمريكا را بخوريم رژيم اسراييل توان مقاومت در برابر بيداري مسلمانان را نخواهد داشت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /روز قدس، روز اداي حق ملت فلسطين/ لاريجاني: نبايد فريب تاكتيك‌هاي آمريكا را بخوريم رژيم اسراييل توان مقاومت در برابر بيداري مسلمانان را نخواهد داشت
خبرگزاري دانشجويان ايران - قم
سرويس: مجلس

رييس مجلس شوراي اسلامي قبل از ظهر امروز در پايان راهپيمايي مردم قم در روز قدس با تاكيد بر حمايت از مقاومت مردم فلسطين در برابر اسرائيل غاصب گفت: امروز كمك به مردم فلسظين و حمايت از مقاومت اسلامي آن، سبب افزايش توان ملي ما مي‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر علي لاريجاني كه از روز گذشته به قم سفر كرده بود در جمع راهپيمايان روزه‌دار قم به بيان تاريخچه‌اي از كشور اسرائيل پرداخت و گفت: در طول 60 سال گذشته كه حادثه غم‌انگيز جريان صهيونيستي عليه ملت فلسطين به وجود آمد ما شاهد وضعيت اسفباري از ظلم و جور بر ملت شجاع فلسطين هستيم كه با همه توان و حيثيت خود از سرزمين و حقوق حقه خويش دفاع مي‌كند.

وي ادامه داد: در مقابل در دنيايي كه بحث از حقوق بشر و انسان گرايي است و دوره آخرالزمان است مي‌بينيم كه چگونه يك ملت را آواره كرده و آنان را از سرزمين خود رانده‌اند.

نماينده قم اقدامات اشغالگرانه اسرائيل را در طول تاريخ بي‌نظير خواند و گفت: سبعانه‌ترين صحنه در تاريخ بشريت اين است كه ملتي را از سرزمين خود بيرون كنند.

رييس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: از اواخر دهه 40 ميلادي كه صهيونيست‌ها توانستند با طراحي كه در اروپا كرده‌اند و سپس در فلسطين با اقدامات تروريستي عده‌اي را از سرزمين خود كوچ دهند و آنها در سال‌هاي اول 700 هزار نفر را با انجام اقدامات تروريستي ناگزير به هجرت از شهر و كشور خود كرده‌اند.

لاريجاني با بيان اين كه در اين مدت بيش از 130 عمليات تروريستي توسط رژيم غاصب اسرائيل انجام شده، گفت: از اين تعداد 103 عمليات در فلسطين صورت گرفته كه در هر يك از آنها تعداد زيادي از مردم فلسطين كشته يا مجروح شده‌اند.

وي در ادامه به آماري از ميزان كشته شدگان در عمليات‌هاي تروريستي از ابتداي سال 1938 تاكنون اشاره كرد و گفت: در سال 1937 ، 74 نفر در عمليات تروريستي اسرائيل كشته شده‌اند و به فاصله چند روز در عباسيه تعداد بيشتري بر اثر بمب گذاري كشته و مجروح شده‌اند.

رييس مجلس با تاكيد بر كاهش فاصله زماني بين انفجارها و اقدامات تروريستي گفت: در سال 1938 انفجاري در بازار سبزي فروشان در قدس رخ داد كه طي آن 10 نفر كشته و 31 نفر زخمي شدند. دو روز بعد انفجار مهيبي در جلوي يكي از مساجد شهر قدس صورت گرفت و در آنجا نيز 10 نفر كشته و 30 نفر مجروح شدند.

وي خاطرنشان كرد: در سال 1948 بيش از 50 عمليات تروريستي انجام گرفت كه عمده هدف آنها آواره كردن حجم زيادي از فلسطينيان ، ايجاد محلي ثابت براي يهوديان و ثابت كردن اقتدار خود بود. انقدر اين كشتارها وسيع بود كه در اين سال بالاتر از 50 نفر در هر عملياتي كشته شده اند.

وي ترور شخصيت ها را از ديگر تصميمات رژيم صهيونيستي عنوان كرد و گفت: از سال 1938 تاكنون بيش از 70 ترور در خارج از مرزها توسط اسرائيل صورت گرفته است.

رييس مجلس شوراي اسلامي ترور ابي حسن سلامه ، يحيي المشهد ، سيد عباس موسوي، فتحي شقاقي و شيخ احمد ياسين را از جمله مهمترين ترورهاي فيزيكي انجام شده توسط رژيم غاصب اسرائيل عنوان كرد.

نماينده قم در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: كارنامه رژيم صهيونيستي كارنامه سياهي است، و شامل اقدامات وحشيانه و ترور در ساير كشورها و اقدام سبعانه و كشتار در داخل فلسطين مي‌شود.

وي ادامه داد: هدف اسرائيل از اين اقدامات محو و نابودي ملتي به نام فلسطين و جايگزين كردن يهوديان صهيونيست در اين كشور است و لذا مي بينيد كه آنها حقوق اوليه شهروندي را براي كساني كه در سرزمين 1948 زندگي مي كنند، باقي نگذاشته‌اند.

لاريجاني در ادامه به آماري از آواره شدگان فلسطيني اشاره كرد و گفت: امروز 5/10 ميليون فلسطيني وجود دارد كه 5/6 ميليون نفر آن در 14 كشور جهان آواره هستند. 5/1 ميليون نفر در غزه و 2 ميليون نفر در كرانه باختري ساكن هستند.

وي با انتقاد از سكوت دولت هاي اسلامي در برابر اقدامات رژيم غاصب اسراييل اظهار داشت: ما نبايد دچار غفلت شويم آمريكا دراين شش سال نشان داده كه چه اقدامات وحشيانه‌اي را در قالب موجودي به نام اسرائيل با ملت فلسطين كرده است. هم اكنون عراق، افغانستان و لبنان نيز نمونه هاي جديدي از استراتژي آمريكا در ايجاد خاورميانه جديد است.

وي ادامه داد: اين ساده انديشي است كه فكر كنيم با آمريكايي هامي توان ارتباط برقرار كرد. نبايد فريب تاكتيك‌هاي آنها را بخوريم. استراتژي آنها مقابله با انقلاب اسلامي است. مشكل آنها و مخصوصا غرب دفاع ايران و حمايت آن از مردم فلسطين است.

وي همچنين با اشاره به كمك صد ميليارد دلاري آمريكايي به اسرائيل گفت: اسرائيلي ها به دنبال تثبيت وضعيت خود، ايجاد شهرك هاي يهودي نشين و نهايتا نابودي ملتي به نام فلسطين هستند ودر اين راستا تاكنون توانسته اند 300 شهرك يهودي نشين را بسازند.هم چنين بيش از 48 پايگاه نظامي در فلسطين ساخته اند تا وضعيت خود را در آنجا تثبيت كنند.

وي در ادامه با يادآوري برگزاري نشست‌هاي مختلف از سوي كشورهاي عربي ، نشست اخير اتحاديه عرب را كم خاصيت ترين نشست‌ها در رابطه با سرنوشت فلسطين دانست و گفت: بعد از شكست اعراب از اسرائيل در سال 1967 سير جلسات عرب به سمت سازش سقوط كرد و رژيم صهيونيستي به سمت اقدامات تهاجمي روي آورد و حتي طرح هاي سازشكارانه‌اي كه امروز از سوي جريان سازشگر فلسطين دنبال مي شود، ادامه همين روند است.

وي با بيان اين كه اعراب و اسرائيل تاكنون 9 طرح و معاهده امضا كرده‌اند، گفت: آخرين اين معاهدات طرح آناپليس در سال گذشته بود كه آمريكايي ها قصد داشتند تا پايان امسال توافقنامه صلح بين اسرائيل و فلسطين را به امضا برسانند،اما ديديم كه اين طرح جلو نرفت و در همان ابتدا شكست خورد.

وي همچنين به رونداستراتژيك صهيونيست‌ها در رابطه با سرزمين فلسطين اشاره كرد و گفت: استراتژي اين رژيم اين بود كه سرزمين فلسطين را گرفته ، خود را تثبيت ، مردم فلسطين را قتل عام كند و در گام بعدي مساله فلسطين را از بعد اسلامي خارج كرده و به آن بعد عربي دهد، در مرحله بعد نيز مساله فلسطين را به بعد فلسطيني مصري تنزل داده و در نهايت آن را دعواي بين اسرائيل و فلسطين عنوان كنند.

رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جنگ 33 روزه لبنان اظهار داشت: بعد از جنگ 33 روزه برخي از كشورهاي اسلامي در پشت صحنه با اسرائيل سخن گفته و قبح بسياري از مسايل را از بين برده‌اند.

وي تصريح كرد: صهيونيست‌ها از ابتداي قرن گذشته چند هدف را دنبال مي كردند اول به دنبال تسلط بر فكر اقتصادي و راهبري سياسي دنيا با تاكيد بر برتر بودن قم يهود هستند. نكته بعدي داشتن سرزمين و محو مردم فلسطين است . تئوري آنها به نوعي كشورگشايي و دخالت در اكثر كشورهاست.

وي با اشاره به نفوذ اسرائيل در نزد سياستمداران آمريكايي و ترس آنها از اين رژيم گفت: هم اكنون بزرگترين لابي در آمريكا لابي صهيونيست‌هاست و هيچ يك از كانديداهاي رياست جمهوري آمريكا چه دموكرات و چه جمهوري خواه جرات ايستادن در مقابل اين رژيم را ندارند و به ناچار عمده برنامه خود را دفاع از اين جريان قرار مي دهند.

رييس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر حمايت از مردم فلسطين، كمك به ملت فلسطين را سبب افزايش توان ملي كشور دانست و افزود: اگر ايران جلوي گسترش طلبي اسرائيل را نمي گرفت، امروز آنها بر منطقه تسلط داشتند، اما مي بينيد كه آنها امروز در كنج نشسته‌اند و هنوز در جريانات سياسي و اقتصادي برخي كشورها نفوذ مي كنند.

وي با بيان اين كه استراتژي اسرائيل كشورگشايي و گسترش طلبي است، گفت: حركت انقلاب و افكار مترقي امام (ره) و نيز مقاومت فلسطين و حمايت مردم ايران از آن، شرايط منطقه و دنيا را عوض نمود و سبب شد استراتژي تهاجمي اسرائيل تبديل به استراتژي عقب نشيني شود.

لاريجاين در ادامه با اشاره به سخنان المرت در خصوص موهوم بودن سياست اسرائيل در ايجاد خاورميانه جديد گفت: اين حركت رو به عقب اين رژيم نيز افتخار ديگري براي ايران زمين است.

وي تصريح كرد: انقلاب اسلامي سبب ايجاد جريان بيداري در فلسطين و لبنان شد و مي بينيم كه امروز جريانات مقاومت در فلسطين حرف اول را در معادلات سياسي جهان مي زند.

وي گفت: جريان مقاومت رو به جلو حركت مي‌كند و همين حركت سبب شده تا جلوي پيشروي اسرائيل گرفته شود.

وي همچنين از انتفاضه به عنوان حادثه‌اي بزرگ در تاريخ ياد كرد و گفت: حركت‌ انتفاضه شبيه انقلاب اسلامي ايران بود. اين حادثه در طول تاريخ بي نظير بود. چرا كه سبب شد اسرائيل به اين نتيجه برسد كه نمي تواند از اين طريق مقاومت كند و لذا مساله ديوار حائل را مطرح نمود.

لاريجاني همچنين با بيان اين كه امروز دوره طلايي در تاريخ سياسي جهان است، اظهار داشت: با وجود اين كه اسرائيلي ها تمام گذرگاه ها به سمت فلسطين را بسته‌اند، اما روحيه مقاومت در مردم فلسطين بالاست و مردم ايران با حضور در روز قدس مدال محكمي را از مردم فلسطين بر سر گذاشته‌اند.

وي با بيان اين كه اسرائيل مخفيانه دست به ترور شخصيت‌ها مي زند، گفت: رژيم پوشالي صهيونيست بايد بپذيرد كه مسلمانان امروز بيدار شده‌اند و توان مقاومت در برابر اين بيداري را نخواهند داشت.

وي در پايان تاكيد كرد: حمايت از مقاومت براي استيفاي حقوق ملت فلسطين است و ما آرزوي عزت و سربلندي ملت فلسطين و برپايي اولين نماز در منطقه قدس را داريم.

انتهاي پيام
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن