تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804653193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خطيب جمعه تهران: دفاع مقدس متعلق به همه ملت ايران استمقاومت فلسطينيان الهام بخش مقاومت هاي شرق و غرب عالم است


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: خطيب جمعه تهران: دفاع مقدس متعلق به همه ملت ايران استمقاومت فلسطينيان الهام بخش مقاومت هاي شرق و غرب عالم است
تهران – حيات

خطيب نمازجمعه تهران با بيان اينكه مردم فلسطين صد سال در تمام سختي ها مقاومت كرده اند گفت: مقاومت اين ملت تحسين برانگيز است.
به گزارش خبرنگار سياسي حيات، آيت الله هاشمي رفسنجاني رييس مجمع تشخيص مصلت نظام در خطبه هاي نماز جمعه امروز با اشاره به نام گذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان از سوي حضرت امام(ره) به عنوان روز قدس گفت: امام از سال 42 بر ضرورت توجه به قدس تاكيد داشت.
وي افزود: كساني كه از بيرون به اين راهپيمايي نگاه مي كنند مي دانند اين حضور چقدر در تغيير روحيه مردم جهان موثر است، البته توطئه هاي فراواني براي خاموش كردن اين شعله منور انجام مي شود كه به شكست خواهد انجاميد.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه انگليس، كشورهاي عربي، آمريكا، فرانسه و جريان صهيونيست بين الملل در جريان اشغال فلسطين نقش داشته اند گفت: در مقابل اين ها مردم فلسطين هستند كه صد سال با رنج و عذاب و تقديم شهيد، زنداني و مجروح مقاومت كرده اند و تداوم مقاومت تحسين برانگيز است.
وي ادامه داد: اين مقاومت امروز متكي بر اسلام است و براساس تجربه اي كه انقلاب اسلامي در اختيار دنيا گذاشته است حركت مي كند.
هاشمي رفسنجاني تاكيد كرد: در جريان اشغال فلسطين جنايت اصلي متعلق به انگليس است كه امكانات حكومت فلسطين را در اختيار صهيونيست ها قرار داد.
وي با اشاره به اينكه سازمان ملل آلودگي زيادي بخاطر سوءعمل در اين مساله دارد اظهار داشت: سازمان ملل فلسطين را تقسيم كرد و كار زشت ديگر سازمان ملل اين بود كه دائما قطعنامه هاي آبكي به نفع فلسطينيان يا بعضا اسراييلي ها صادر مي كند كه آنها را پيگيري نمي كند.
رييس مجلس خبرگان در ادامه به نقش آمريكا در مساله فلسطين اشاره كرد و گفت: آمريكا با اعتباري كه در جنگ جهاني كسب كرده بود و قدرت علمي و ثروت فراوانش وارد اين ميدان شد و حمايت از اسراييل را به عهده گرفت و از آن موقع آمريكايي ها يك پرونده بسيار زشت در تاريخ خودشان به وجود آوردند.
وي ادامه داد: يكي از كارهاي بد آمريكا قدرت هسته اي اسراييل است، اسراييل در همان سال 1948 كه مستقل شد برنامه هسته اش را با كمك آمريكا و فرانسه آغاز كرد و امروز فقط در ديمونا سالانه نزديك به 60 كيلوگرم پلوتونيوم توليد مي كند.
هاشمي رفسنجاني اضافه كرد: وقتي آمريكا براي رسيدن به اهداف خود بمب اتمي را به كار مي برد اسراييل ممكن است خيلي خشن تر از اين عمل كند.
وي در بخشي ديگر از سخنانش به نقش كشورهاي عربي در مساله فلسطين اشاره كرد و اظهار داشت: كشورهايي مثل، مصر، اردن، سوريه و عراق از پتانسيل خود براي مقابله با چشمه شرارت درست استفاده نكرده اند اما ملت فلسطين در اين زمينه كوتاهي نكرده است.
وي مقاومت فلسطيني ها را ريشه اكثر مقاومت ها در شرق و غرب عالم دانست و گفت: اين ظلم باعث شده است شعله هاي نور مقاومت به همه جا سركشد و امروز بيش از گذشته اين الهام بخشي ادامه دارد و مقاومت امروز لبنان نيز ريشه اش در فلسطين است.
خطيب نمازجمعه تهران مساله فلسطين را باعث مفتضح شدن سازمان ملل و آمريكا برشمرد و اضافه كرد: شعارهاي غربي ها در اين مساله آسيب جدي ديد و اعرابي كه كمك به حل آن نكرده اند وجدان هايشان آسيب ديده است و از دنياي اسلام نيز ضرورت توجه به اصول اسلامي را يادآور شد.
هاشمي رفسنجاني در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته شهادت حضرت علي(ع) را بزرگترين مصيبت اسلام و خانه نشيني اين حضرت را ظلم بزرگي به تاريخ اسلام دانست و گفت: آن حضرت بعد از پيامبر اسلام مظلوم ترين شخصيت اسلام است.
وي همچنين به شهادت شهيدان فلاحي، فكوري، نامجو و جهان آرا اشاره كرد و گفت: بعد از عمليات پيروز ثامن الائمه كه حصر آبادان شكسته شد اين عزيزان در يك حادثه احتمالا تروريستي به شهادت رسيدند.
فرمانده عالي جنگ در دوران دفاع مقدس، هفته دفاع مقدس را مهمترين محور تاريخ ايران خواند و افزود: رسانه ها تا حد زيادي حق اين مطلب را ادا مي كنند ولي گاهي تحريف هايي با اغراض سياسي ديده مي شود كه خطرناك است.
وي افزود: اين دوران متعلق به همه ملت ايران است و رزمندگان ما از همه اقشار جامعه بودند.
رييس تشخيص مصلحت نظام در ادامه اظهار داشت: لشگركشي عليه انقلاب اسلامي صورت گرفت كه قدرت هاي بزرگ شرق و غرب و اردوگاه ارتجاع كشوري مثل عراق را در مقابل ايران تازه انقلاب كرده تجهيز كردند، اما اين ملت با رهبري امام راحل و نيروهاي مخلص 8 سال اين جنگ را رهبري كرد و دشمن را در عرصه سياسي و نظامي شكست داد و در آخرين عرصه نيز سازمان ملل صدام را متجاوز معرفي كرد.
وي ادامه داد: خداوند كساني را هم كه از صدام حمايت كردند به تدريج تنبيه مي كند.
خطيب نماز جمعه تهران دفاع مقدس را نقطه بسيار ارزشمند و تكرارناشدني در تاريخ ايران دانست و گفت: لشگركشي هاي زيادي در طول تاريخ ايران انجام شده است اما اينكه يك ملت با دست خالي و با اهداف الهي به ميدان بيايد را در هيچ نقطه تاريخ ايران نمي بينيم و همه كساني كه مي خواهند در اين عرصه حركت كنند فقط بايد واقعيت هاي آن را بگويند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به اوضاع عراق و افغانستان اشاره كرد و تصريح كرد: اشغال سرچشمه فساد است و آمريكا قصد تحميل قراردادي به عراق را دارد كه منافع عراق را تامين نمي كند و ملت عراق با هوشياري دولتشان نخواهند گذاشت اين اتفاق بيافتد.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به گزارش دبير كل آژانس گفت: البرادعي در گزارش بد خود بحث موشكي را با مساله هسته اي مخلوط كرده است درحالي كه هيچ ارتباطي با يكديگر ندارند.
وي ادامه داد: گرچه به خاطر گرجستان فضاي جهان نا آرام است اما ما بايد ديپلماسي عاقلانه اي داشته باشيم و جواب سوال هاي بي مورد آنها را بدهيم.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين خطاب به آمريكايي ها گفت: همان پيش بيني هايي كه در جنگ داشتيد امروز هم داريد اما حركت ظالمانه در طبيعت جهاني كه خداوند فرماندهي مي كند نمي تواند ماندگار باشد و اين ملت كه در سخت ترين شرايط ايستادگي كرده است با اين چيزها از پا درنمي آيد.
پايان پيام
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن