تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آن‏كه خدا را شناخت ، از او ترسيد و آن كس كه از خدا ترسيد ، ترس از خدا او را به عم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812590117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خطيب نماز جمعه تهران-1 :امت اسلام موضوع فلسطين را سرنوشت خود بداند/ مقاومت تحسين برانگيز است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: خطيب نماز جمعه تهران-1 :امت اسلام موضوع فلسطين را سرنوشت خود بداند/ مقاومت تحسين برانگيز است
امام جمعه موقت تهران در روز قدس با بيان اينكه مهمترين وظيفه امت اسلام اين است كه موضوع فلسطين را از كانون توجهات خود بيرون نكنند ، تاكيد كرد كه ريشه اكثر نهضت هاي مردمي در شرق و غرب جهان از جمله انقلاب ايران به مقاومت فلسطينيان مربوط است .

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله هاشمي رفسنجاني در خطبه هاي نماز جمعه امروز تهران ضمن قدرداني از حضور پرشور مردم ايران در راهپيمايي روز قدس، موضوع فلسطين را مسئله محوري و اصلي دنياي اسلام و جهان خواند.

وي با بيان اينكه موضوع فلسطينيان از سال 40 مورد حمايت حضرت امام خميني(ره) بود، گفت: ايشان در همان اوايل نهضت در موارد مورد انتقاد به رژيم پهلوي ،‌ موضوع فلسطين را هم گنجاندند و در برابر مخالفان تاكيد فرمودند كه موضوع فلسطين ام الفساد و ام المراض است و بسياري از مسائلي كه در ايران وجود دارد مربوط به موضوع فلسطين مي شود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ابتكار روز جهاني قدس را كاري بزرگ و كم هزينه در طول 30 سال گذشته انقلاب خواند و با اشاره به انعكاس وسيع آن در عرصه جهاني گفت: البته توطئه ها و مقاومت هاي فراواني مي شود كه اين شعله منور را خاموش كنند اما تا به حال نتوانسته اند انشاء الله از اين پس نيز نخواهند توانست.

وي در بيان كانونهايي كه مسئول فاجعه بشري در سرزمينهاي اشغالي هستند، توضيح دادو گفت: در اين فاجعه كه هنوز هم ادامه دارد اول انگليس بعد خود كشورهاي عربي و بعد آمريكا و فرانسه و جريان صهيونيسم بين المللي با همان توان گذشته در دنيا تاثير دارند.

رئيس مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: در نقطه مقابل مردم فلسطين با افتخار با فقر و مرارت و دادن شهيد و زنداني و مجروح سنگ تمام گذاشتند و اين مقاومت گرچه فراز و نشيب داشته ولي تداومش تحسين برانگيز است.

وي خاطر نشان كرد: امروز مقاومت درست تر از گذشته ادامه دارد به ويژه آنكه امروز محور آن اسلام شده است.

آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت: اولين كانون فساد و مسئول كه بايد روزي در دنيا و آخرت جواب بدهد انگليس است.

وي با اشاره به افزايش تعداد يهوديان مجتمع شده توسط انگليس درطي 30 سال آغازين ؛ از 53 هزار نفر به 650 هزار نفر؛ گفت : وطن يهوديان را انگليس تعهد كرد و قدرت صهيونيست ها را بيشتر از قدرت مسلمانان كرد و وقتي ديد ديگر توان قيوميت ندارد آن را به سازمان ملل تحويل داد.

رئيس مجلس خبرگان با بيان اينكه سازمان ملل هم نه تنها هيچ افتخاري كه ندارد بلكه مسئوليت گراني در سوء عمل و رفتار بسيار بد برعهده دارد ادامه داد: اولين جنايت سازمان ملل اين بود كه فلسطين را رسما به صورت رياكارانه تقسيم كرد .

وي با تاكيد بر اينكه اين نوع تقسيم بسيار جابرانه است ادامه داد : از ديگر كارهاي زشت سازمان ملل در طول اين مدت اين است كه قطعنامه هاي آبكي به نفع فلسطين و گاهي به نفع اسرائيل صادر مي كند و هيچ پيگيري نمي كند كه اجرا شوند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني با بيان اينكه هيچ كشوري تا كنون به اندازه اسرائيل قطعنامه هاي سازمان ملل را نقض نكرده است، به رفتار دوگانه شوراي امنيت با ايران در برابر قطعنامه ها اشاره كرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين درباره نقش آمريكا دربرابر اسرائيل گفت: آمريكا بعد از جنگ جهاني دوم حمايت از اسرائيل را به عهده گرفت و پرونده زشتي براي خود تا كنون بوجود آورده است.

وي گفت: يكي از كارهاي بسيار بسيار بد آمريكا كه كم كم آثارش روشن مي شود قدرت هسته اي اسرائيل است.

خطيب جمعه تهران با اشاره به آغاز برنامه هسته اي اسرائيل از سال 48 در زمان رياست جمهوري وايزمن در اسرائيل گفت: عجيب است كه تا آن زمان كشورهاي اسلامي هيچ حركتي نكردند اما اسرائيل در اولين سال تاسيس در پي دست يافتن به قدرت هسته اي بر آمد .

وي با اشاره به نقش آمريكا و فرانسه در تربيت دانشجو و ساخت نيروگاه براي اسرائيل گفت: فرانسه جنايت بزرگي كرد به اسرائيل نيروگاه آب سنگين داد و آنها سالانه مقدار زيادي پلوتونيوم توليد مي كنند، در مقالات خوانده ام هفته اي يك كيلو و 200 كيلوگرم به عبارتي سالي 60 كيلوگرم پلوتونيوم توليد مي كنند كه با آن مي توانند سالي 8-7 بمب هسته اي بسازند كه ساخته اند.

امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه اين كشورها سال به سال در حال مجهزتر كردن اسرائيل هستند گفت: وقتي آمريكا با آنكه مهد بشر دوستي شناخته مي شد توانست از بمب هسته اي استفاده كند، اسرائيل بسيار ساده تر از آن مي تواند اين كار را بكند.

وي در باره حمايت غرب از اسرائيل گفت :‌ آنها مقدمتا يك كار استعماري كرده اند اما اين كار دامن خود آنها را خواهد گرفت.

آيت الله هاشمي رفسنجاني به نقش كشورهاي اسلامي و عربي در قدرت گرفتن اسرائيل اشاره كرد و گفت: كشورهاي بزرگ عربي از آغاز شكل گيري اسرائيل ،‌از پتانسيل خود در مجامع بين المللي استفاده نكردند ،‌ آن روز سرچشمه را با بيل مي شد بست اما امروز پيل لازم است البته مسلمين امروز قدرت يافته اند و مقاومت در افكار عمومي جهان اسلام شكل گرفته است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به نقش مقاومت ملت فلسطين نيز اشاره كرد و گفت: دهها هزار فلسطيني در زندانها كشته شده اند بيش از 5 ميليون آنان در بدترين شرايط زندگي مي كنند و در غزه زندگي بخور و نمير خطرناك با تحريم ها جريان دارد.

وي با بيان اينكه فلسطيني ها را بايد خيلي تقديس كرد ادامه داد: ريشه اكثر نهضت هاي مردمي در شرق و غرب جهان به فلسطين ها بر مي گردد از جمله انقلاب ايران.

آيت الله هاشمي رفسنجاني ادامه داد : ما مي دانيم چقدر از مجاهدت هاي آنها الگو و درس گرفتيم و ما تنها نيستيم اكثر كشورهاي جهان اسلام از مقاومت فلسطين الگو گرفته اند. آنچه در لبنان در چند سال اخير ديديد كانون اصلي آن مسئله فلسطين بود و شايد اين تقدير الهي است كه توسط فلسطينيان مشعل مقاومت در سراسر جهان مشهود باشد.

رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت: فلسطيني ها اگر به قيمت جهاني كردن مقاومت و مفتضح كردن انگليس و آمريكا و سازمان ملل رنج ها را تحمل كنند، ارزش دارد.

وي ادامه داد: مهمترين وظيفه براي امت اسلامي اين است كه موضوع فلسطين را از كانون توجهات خود بيرون نكنند و آن را جزو سرنوشت خود بدانند با هزينه كم كه در صحنه باشند و دولت ها هم روزي مجبور مي شوند از ملت ها تبعيت كنند.

امام جمعه موقت تهران همچنين گفت: امروز دنيا تغيير كرده و مردم حرف اول را مي زنند ، از دنياي اسلام توقع داريم با هوشياري و حمايت خود را از فلسطين سلب نكند و همت خود را براي از بين بردن پايگاه چند منظوره استكبار كه براي مقابله نظامي با دنياي اسلام و تفرقه اندازي بين مسلمانان تشكيل شده است بكار گيرند.
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن