تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804914720




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گام‌هاي استوار تا آزادي بيت المقدس ـ6 دلاورمرداني كه سيم خاردار و مين با تنشان مأنوس بود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گام‌هاي استوار تا آزادي بيت المقدس ـ6 دلاورمرداني كه سيم خاردار و مين با تنشان مأنوس بود
خبرگزاري فارس: دوران هشت ساله دفاع يادآور دلاورمرداني است براي پاكسازي يك ميدان مين در مسير آزادي ‌بخشي از خاك وطن، روي خاك پر از مين مي‌غلتيدند؛ دلاوراني كه اگر لازم بود روي سيم‌هاي خاردار مي‌خوابيدند.


به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، 31 شهريور روزي است كه ديكتاتور بعثي عراق با قدرت آشكار و پنهان غرب، سربازان تا دندان مسلح خود را با تجهيزات اهريمني به سوي ايران، كشوري كه تازه از يوغ استكبار آزاد شده بود، گسيل كرد تا شايد خواب آشفته خود در دسترسي به كشور ايران را محقق سازد، اما شكست مفتضحانه صدام موجب شد اين روز همواره به عنوان آغاز «هفته دفاع مقدس» نامگذاري شود و دفاع مقدس همچون نگيني تابناك، تا هميشه زمان، بر تارك تاريخ حماسه و ايثار و پايداري آزادگان جهان به درخشد.
يكي از ويژگي‌هاي بارز اين جنگ كه 2887 روز به طول انجاميد و طي آن هزار روز نبرد فعال صورت گرفت، روحيه شهادت‌طلبي ملت سرافراز و به ويژه رزمندگان بود زيرا روحيه شهادت‌طلبي نقش بازدارندگي بسيار داشته و همواره دشمن را از تهاجم بازداشته است.
بي‌ترديد كشور بزرگ ايران در پرتوي روحيه شهادت‌طلبي و دفاع مقدس توانست حلاوت امنيتي را بچشد
...............................................
هفته دفاع مقدس؛‌ روزهاي خاطره
...............................................
زمان درگذر است و بسياري از روزها را با خود مي‌برد، اما بعضي از روزها، هفته‌ها و سال‌ها از جنس ديگري است كه در دنياي خاطره‌ها چون دوران دفاع مقدس جمهوري اسلامي ايران ماندگار مي‌شود.
خاطره مادراني كه كوله‌بار سفر مي‌بستند تا پسران را براي دفاع از كيان وطن راهي كنند؛ چون دوران دفاع مقدس بود. دفاع از همه چيزهايي كه به يك ملت هويت مي‌دهد. درها باز مي‌شد تا مدافعان پديدار شوند. كوچه‌ها به بدرقه دلاوراني مي‌ايستادند كه راهي سفر بي‌بازگشت بودند.
دوران شجاع‌دلاني بود كه تنها به ارزش باورها تكيه مي‌كردند تا حماسه‌هايي جاودانه بسازند.
ميدان‌هاي مين دلاوراني را ديده‌اند كه اگر لازم مي‌شد براي پاكسازي يك ميدان مين در مسير آزادي‌ بخشي از خاك وطن، روي خاك پر از مين مي‌غلتيدند. دلاوراني كه اگر لازم بود روي سيم‌هاي خاردار مي‌خوابيدند تا پلي باشند براي عبور ياران. دوران مردانِ مردي بود كه هر لحظه آماده جانبازي بودند. دوران شجاعت‌ها و قهرماني‌هاي واقعي جان‌هايي بود كه بي‌هيچ ادعايي در جبهه‌ها، يا در ميدان‌هاي كار و تلاش پشت جبهه‌ها، براي دفاع از دين و وطن، جان خود بر كف اخلاص مي‌نهادند.
آرامش و استقلال امروز ما يادگار آنهايي است كه جان بركف نهادند و در خانه نماندند. آنهايي كه در ميان معركه خون و آتش، در ميان رگبار گلوله‌ها و زير بارش آتش خمپاره به خود فكر نكردند تا براي همه ما بجنگند؛ براي همه نسل‌هاي ايراني كه در راهند. اين روزها يادآور خاطره نگهبانان خاك و عقيده است.

.....................................................
دفاع مقدس آيينه تمام‌نماي خودباوري
.....................................................
فرمانده سپاه عاشوراي آذربايجان شرقي سرافرازي ايران اسلامي را مرهون دفاع مقدس دانست و گفت: دفاع مقدس آيينه تمام‌نماي خودباوري است.
محمدتقي اوصانلو افزود: مهم‌ترين نتيجه دفاع مقدس اين است كه ايران سرافراز امروز مرهون دفاع مقدس ديروز است و قدرت بازدارندگي كه در حال حاضر در برابر دشمنان وجود دارد هسته مركزي‌اش دفاع مقدس بوده كه خوشبختانه به عنوان يك فرهنگ نهادينه شده است.
وي اضافه كرد: ملت ايران در حوزه دفاع از سرزمين و انقلاب ترديدي ندارند و اين نقطه قوتي است كه در پرتو فداكاري‌هاي رزمندگان و شهيدان به ارث گذاشته شده و گمان مي‌كنم در مجموعه دستاوردهاي دفاع مقدس اين مقوله يكي از بهترين دستاورد‌ها شمرده مي‌شود.
...........................................................................
كوتاهي نسل اولي‌ها در انتقال ارزش‌هاي دفاع مقدس
...........................................................................
فرماندار شهرستان تبريز گفت: ارزش‌هاي دفاع مقدس آن گونه كه بايد و شايد به نسل جوان و دوم انقلاب اسلامي انتقال داده نشده كه در اين ميان نسل اولي‌ها كوتاهي كردند.
محمدعلي ذبيحيان با بيان اين اينكه اين موضوع را بايد به شكلي شايسته جبران كرد، افزود: تاريخ انقلاب اسلامي برگ‌هاي فراواني دارد كه شايسته توجه و تعمق هستند.
وي در ادامه گفت: دفاع مقدس مجموعه‌اي از برگ‌هاي طلايي و زرين انقلاب اسلامي و تاريخ مقاومت مردم ما در برابر متجاوزان به حريم اين كشور است كه بايد ارزش‌هاي آن را به خوبي فراگرفت.
فرماندار تبريز افزود: اين حماسه به عنوان سرمايه‌اي ارزشمند و گران كه به قيمت خون هزاران شهيد و جانباز و ايثارگر به دست آمده‌اند بايد پاس داشته شود.
وي خواستار تلاش براي انتقال ارزش‌هاي دفاع مقدس به نسل جوان شد و تاكيد كرد: جوانان ما بايد ضمن آشنا شدن با اين ارزش‌ها از بين چهره‌هاي منور شهداي دفاع مقدس براي خود ارزش‌ها و الگوهاي ماندگار انتخاب كنند تا به مفهومي واقعي‌تر از زندگي دست يابند.
.................................................................................................
عده‌اي هنوز هم به دنبال زيرپا گذاشتن ارزش‌هاي دفاع مقدس هستند
.................................................................................................
فرمانده سابق منطقه مقاومت استان آذربايجان شرقي و از رزمندگان دوران دفاع مقدس مي‌گويد: با گذشت 20 سال از دفاع مقدس عده‌اي درصدد زير پا گذاشتن ارزش‌هاي اين حماسه بودند، اما حضور بسيجان و ملت ايران در صحنه، توطئه‌هاي دشمنان خارجي و فريب خوردگان داخلي را نقش بر آب كرد.
محمديوسف شاكري افزود: تجليل از ايثارگري‌هاي رزمندگان اسلام وظيفه امروز ماست و تحقق آن تنها در عمل و حفظ گنجينه گرانبها و ارزش‌هاي دفاع مقدس كه با زحمت و ثمره خون هزاران شهيد به وجود آمده است تنها با عمل با اسلام و ارزش و احترام به حماسه‌آفريني رزمندگان و حفظ ارزش‌هاي دفاع مقدس به دست مي‌آيد.
وي با انتقاد از اظهارات برخي افراد ساده‌لوح درباره جنگ تحميلي گفت: بعضي‌ها دوران جنگ تحميلي و مشكلات كمبود اسلحه، مهمات، امكانات و هجوم دشمنان اسلام تا بن دندان مسلح را از ياد برده‌اند و با غفلت از ايثارگري‌هاي رزمندگان اسلام و خون پاك شهيدان و مسائل ارزشي اسلام را زير پا مي‌گذارند.
شاكري خاطرنشان كرد: با گذشت 20 سال از دفاع مقدس عده‌اي خواستند اين ارزش‌ها را زير پا بگذارند و اين حماسه‌هاي زيبا را از ياد ببرند، اما بحمدالله حضور بسيجان و ملت شريف ايران در صحنه، توطئه‌هاي دشمنان خارجي و فريب‌خوردگان داخلي را نقش برآب كرد.
وي افزود: تجليل واقعي از فداكاري‌هاي رزمندگان و شهدا تنها با عمل به احكام اسلامي و حفظ ارزش‌هاي دفاع مقدس به دست مي‌آيد كه حاصل خون هزاران شهيد اين سرزمين است.
..................................................................................
سطر به‌ سطر دفاع مقدس افتخار تاريخ جهان اسلام است
..................................................................................
نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان شرقي گفت: سطر به سطر دفاع مقدس افتخار تاريخ جهان اسلام است.
آيت‌الله محسن مجتهدشبستري معتقد است، دوران هشت سال دفاع مقدس نقطه عطفي در اعتلاي ميهن و نظام اسلامي بود كه همواره بر تارك تاريخ خواهد درخشيد.
وي با بيان اينكه هشت سال دفاع مقدس ثابت كرد رزمندگان اسلام چگونه با الهام از مكتب قرآن و اهل‌بيت براي دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب استقامت كردند، افزود: رزمندگان در ‌هشت سال جنگ تحميلي با وجود اينكه نظام اسلامي نوپا بوده و وضعيت خوبي از نظر تجهيزات و نيروي انساني نداشت با ايمان به خداوند توانستند دشمن بعثي را شكست دهند.
امام جمعه تبريز بزرگداشت دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: دوران هشت سال دفاعي ايران در حفظ و اعتلاي ميهن اسلامي يكي از حساس‌ترين برهه‌هاي تاريخ ايران اسلامي است كه هميشه بر تارك تاريخ آزادمردان و آزاديخواهان جهان خواهد درخشيد.
آيت‌الله شبستري در ادامه اظهار داشت: سطر به سطر تاريخ هشت سال دفاع مقدس براي تاريخ جهان اسلام هميشه زينت‌بخش خواهد بود چرا كه رزمندگان غيور اسلام در اوايل جنگ اگر چه از حيث تجهيزات نظامي چندان قوي نبودند، اما از آنجا كه مسلح به سلاح ايمان و قرآن بودند، توانستند پرچم فتح و ظفر را به اهتزاز درآورند.
وي رمز اين پيروزي‌ها را الهام گرفتن از مكتب قرآن دانست و افزود: رزمندگان سلحشور ما امتيازي كه بر ديگر نظاميان جهان دارند اين است فرمانده قواي آنها فقيهي عادل، مجاهد و خستگي‌ناپذير است و بايد نيروهاي تحت فرماندهي چنين رهبري هميشه پا در ركاب و آماده جانفشاني باشند.
.................................................................
دفاع مقدس؛ يادآور دليرمردي سپاهيان اسلام
.................................................................
استان آذربايجان شرقي در طول سال‌هاي دفاع مقدس نزديك به 10 هزار شهيد والامقام و 25 هزار ايثارگر را تقديم انقلاب اسلامي كرده است و از اين نظر نقش بسيار مهمي در اين سال‌ها ايفا كرده است.
يادآوري ياد و خاطرات شهدا و ايثارگران دوران دفاع مقدس سندي زنده از اوج وفاداري جوانان مخلص به اسلام و انقلاب است.
يك رزمنده هشت سال دفاع مقدس، حضور در ميادين جنگ را در آن سال‌ها خاطره‌انگيز و‌ تاريخ‌ساز دانست و گفت: استقلال ايران مرهون ايثار و جانفشاني‌ها و فداكاري‌هاي رزمندگان سلحشو اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس است.
سعيد دانشگر در گفتگو با فارس افزود:‌ جنگ تحميلي به رغم خسارات مادي و جاني كه داشت موجب اقتدار، ‌عظمت و تثبيت نظام اسلامي شد.
وي زنده نگه‌داشتن ياد و خاطرات جنگ را به عنوان حماسه تاريخي ملت حائز اهميت برشمرد و تصريح كرد: حق دفاع مقدس آن طور كه شايسته است به جا آورده نشده و تنها به همين هفته اول مهر و يا روز جانباز بسنده مي‌شود.
اين جانباز 30 درصد مجروحيت با تاكيد بر اينكه جوانان بايد در اين مقطع از زمان هوشياري خود را حفظ كرده و خود را سفيري براي نظام اسلامي بدانند، اظهار داشت: بايد ابعاد مختلف جنگ به طور دقيق مورد بررسي قرار گرفته و نتايج آن در اختيار آحاد مردم به ويژه نسل جوان و تشنه حقيقت قرار گيرد.
دانشگر بزرگ‌ترين سرمايه رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس را معرفت و معنويت به خدا دانست و گفت: رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس با دست خالي و تنها با سلاح ايمان و معنويت توانستند بر همه قدرت‌هاي شيطاني پيروز شوند.
يك ايثارگر ديگر دوران دفاع مقدس هم گفت: در جنگ تحميلي ‌معنويات، ‌اصل و اساس جنگ بود و اين عامل ‌حماسه دفاع مقدس را به فرهنگي پويا و زنده تبديل كرده است.
جواد عباسعلي‌زاده در گفتگو با فارس اظهار داشت:‌ فرهنگ ايثار و شهادت نياز اساسي و اصل جامعه به ويژه جوانان است و بايد همگان براي احياي آن تلاش كنند.
وي افزود: موفقيت رزمندگان اسلام در جبهه ‌به خاطر توان نظامي آنان نبود بلكه خودسازي رزمندگان چنان قدرتي را به آنان مي‌داد كه در مقابل دشمنان قدرتمند به راحتي مي‌توانستند پيروز شوند.
وي انتقال فرهنگ ايثار و شهادت به جامعه را نامتوازن و نامتناسب با ظرفيت‌هاي موجود خواند و علت آن را كم‌كاري ايثارگران دانست.
اين ايثارگر دوران دفاع مقدس تصريح كرد: هفته دفاع مقدس بهترين زمان و فرصت براي آشنايي نسل جوان با حماسه‌هاي شهيدان و رزمندگان دوران جنگ تحميلي است.
..........................................................
دفاع مقدس سرشار از فرهنگ و ايثار بود
..........................................................
مديركل سياسي استانداري آذربايجان شرقي نيز گفت:دفاع مقدس نه فقط يك جنگ، كه سرشار از فرهنگ و ادبيات و عشق و ايثار بود. اباصلت سياح كه از جانبازان دوران دفاع مقدس به شمار مي‌رود با بيان اينكه دفاع مقدس تنها مجموعه عمليات‌هاي نظامي و چريكي نبود، گفت :دفاع مقدس يك فرهنگ و ادبيات است و نمي‌توان در انحصار نظامي‌گري درآورد. وي افزود: دفاع مقدس نمود عيني، ظهور و بروز اعتقاد و اتحاد است كه در سايه پيروي از رهبري و ولايت به دست آمد. سياح خاطرنشان كرد: آفرينندگان اين حماسه، پدران، مادران و برادران ما بودند كه با ايستادگي و رشادت به نتايج شگفت‌انگيزي دست يافتند. مديركل سياسي استانداري آذربايجان شرقي اضافه كرد: مهم‌ترين انگيزه و هدف آنان، دفاع از اسلام و ناموس و دين كشورشان بود و مشروعيت كار آنها اعتقاد به رهبري و اتحاد بود. سياح با بيان اينكه شهدا، هيچ فرقي با ديگر افراد جامعه نداشتند، افزود: آنان يكي از ما بودند كه از خانواده خود جدا شدند و خود را در راه اعتلاي آرمان‌هاي ملت فدا كردند.
اين جانباز دوران دفاع مقدس گفت: آنان دغدغه خدمت به ديگران داشتند كه با عمل به آن از مرحله شعار عبور دادند. به گفته سياح، آنها از سختي‌ها و مصائب كار خود آگاه بودند و سختي‌ها و رنج‌هاي كار را بر جان خريدند تا در راه اعتلاي آرمان‌هاي انقلاب گامي موثر بردارند. مديركل سياسي استانداري آذربايجان شرقي با اشاره به فداكاري‌هاي رزمندگان اسلام در جبهه‌هاي دفاع مقدس افزود: مصاديق فراواني از فداكاري‌هاي آنها در تاريخ دفاع مقدس ثبت شده است و يادگارهاي مناسبي براي آيندگان است. وي با بيان اينكه همه اقشار در اين حماسه پرشور حضور داشتند، خاطرنشان كرد:همه رزمندگان از هر طبقه و صنفي كه بودند يك هدف داشتند و در راستاي آن همه سختي‌ها را به جان خريدند و مقاومت كردند.
سياح با انتقاد از اينكه برخي افراد، جوانان امروز را به پوشش نامناسب متهم مي‌كنند، تاكيد كرد: بي‌شك اگر خطري كشور را تهديد كند همين جوانان جان خود را براي دفاع از تماميت ارضي كشور فدا مي‌كنند.
سياح با بيان اينكه بسياري از رزمندگان در كمال گمنامي، روزگار خود را سپري مي‌كنند بر لزوم قدر شناسي از مسئوليت آنها تاكيد كرد.
به گفته مدير كل سياسي اجتماعي استانداري آذربايجان شرقي بسياري از رزمندگان حتي پرونده‌اي در تشكيلات كشور ندارند و كسي از وضعيت نامطلوب آنها مطلع نيست.
........................................................................
پدري كه حق و حقوق بچه‌هايش را نمي‌شناسد!
........................................................................
جنگ تحميلي پايان مي‌يابد و بازماندگان رزمي هشت ساله، راه شهر را پيش مي‌گيرند و در مي‌يابند كه چقدر بين آنها و جامعه فاصله افتاده است، گويا آنان اصحاب كهف بوده‌اند كه ديگر سكه‌هايشان در بازار روزمرگي و دنياطلبي و تجمل‌گرايي خريداري ندارد و در اين ميان هر فرد بي‌طرفي با اندكي اطلاعات شهادت خواهد داد كه تاكنون بسيار بد عمل كرده‌ايم، برخي مسئولان چنان اقدامات ناكافي خود را در بوق و كرنا كردند كه نگرش توده بي‌اطلاع مردم نسبت به چشم و چراغ اين ملت تغيير كرد و بسياري از جوانان پنداشتند كه سهم آنان به خانواده شهدا و ايثارگران اختصاص يافته و نهادهاي متولي گام‌هاي اصولي براي نهادينه كردن حق و حقوق اين بهترين افراد اجتماعي را برنداشتند و روز به روز شكاف عميق بين اجتماع و ايثارگران و خانواده‌هايشان عميق‌تر و بيشتر شد.
اميد مقدم يكي ديگر از جانبازان در گفتگو با خبرنگار فارس مي‌گويد: امور ايثارگران نهادي است كه تامين كننده حقوق ماست. اصلا براي همين به وجود آمده است . بعضي خدمات را داده‌اند ما در زندگي نيازمندي‌هاي ويژه داريم، ما وقتي مسافرت مي‌كنيم به اسكان ويژه نياز داريم، در خيابان براي رفتن به ادارات و غيره به امكانات خاصي نياز داريم.
وي اضافه مي‌كند: در امور ايثارگران كمي بي‌نظمي، يك مقدار سهل‌انگاري و عدم مسئوليت‌پذيري و يك مقدار هم ندانم‌كاري وجود دارد و هماهنگي‌هاي لازم ديده نمي‌شود، در واقع بنياد مانند پدري است كه حق و حقوق بچه‌هايش را نمي‌شناسد. يك جايي خرج مي‌كند كه لازم نيست و برعكس. سري هم به بچه‌هايش نمي‌زند.
مقدم تصريح كرد: با تمام اينها تبليغات بنياد بسيار خوب است و بعضي‌ها در جامعه فكر مي‌كنندكه هر چه خدمات در مملكت هست به ما مي‌دهند، آيا شركت نفت و يا ديگر شركت‌ها و ادارات كه اين همه خدمات درماني، رفاهي و تفريحي براي كارمندان خود دارند كسي از آنها طلبكار است، در جايي كه بنياد هيچ كدام از اين امكانات را ندارد، اما آنقدر تبليغ مي‌كند كه همه گمان مي‌كنند چه خبر است، در نتيجه هم بنياد بر سر ما منت مي‌گذارد و هم بعضي مردم. بنياد بايد بداند كه هيچ كدام از رزمندگان با اين فكر جانباز نشده‌اند كه حقوق‌بگير بنياد باشند و اين را بايد بداند كه اين تشكيلات به وجود آمده كه پاسخگوي نيازهاي جانبازان باشد. به هر حال جانبازان به امكانات ويژه‌اي نياز دارند تا زندگي كنند.
.........................................
تبليغات نادرست و مظلوميت
.........................................
اسمش را نگفت. اصرار هم بي‌فايده بود. نمي‌خواست براي كسي مزاحمت ايجاد كند. چهره‌اش در ميان آن همه حجب و حيا پنهان مانده بود. چهره‌اي كه از ميان ماسك معلوم بود، نحيف شده است آن هم به خاطر درد و رنج و مشقت، به خاطر تحمل همه مشكلات جانبازي.
متوجه شدم جانباز شيميايي است. جلو رفتم، چفيه به گردن داشت و هنوز هم به اين نماد افتخار مي‌كرد و آن را براي خود ارزش مي‌دانست.
وي از تبليغات غيرواقعي نسبت به خدمات به ايثارگران انتقاد كرده و خواستار شفاف‌سازي اين امكانات در سطح جامعه شده است.
مى‌گويد: آنقدر كار براى خانواده شهدا و جانبازان را در بوق و كرنا كرده‌اند كه ديگران مى‌پندارند تمام امكانات زندگى در اين كشور به اين قشر تعلق يافته است و دلش مى‌خواست كه خبرنگاران ته و توى اين امكانات را در بياورند تا مردم بدانند كه بسيارى از اين باورهاى نادرست به خاطر سو مديريت عده‌اى است كه كار براى شهيد، خانواده و جانبازان آنان را دستاويزى براى تبليغ و ترفيع قرار داده‌اند.
اين جانباز شيميايي تصريح مي‌كند: راه ترويج فرهنگ ايثارگرى، برگزارى سمينارها و كنگره‌ها و آذين بستن مزار شهدا نيست و بدبينى مردم هم بى‌دليل نيست. اعتراف به اشتباه شجاعتى است كه مسئولان بايد از خود نشان دهند و از هر كجا جلوى كار اشتباه را كه بگيريم موفق خواهيم شد.
..................
سخن آخر
..................
آري،‌ پايداري ايران اسلامي كه برخاسته از روح وحدت و ايمان بود در سايه هدايت‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي حضرت امام خميني (ره) شكل گرفت و باعث احياي يك مكتبي سازنده و نهضتي آرمانگرا و جهانگير شدو اكنون به روشني مي‌بينيم مردمي كه در هشت سال دفاع مقدس توانستند تماميت ارضي ايران را حفظ كنند و شكست ابرقدرت‌ها را به رخ جهانيان بكشانند و بعد از آن به سازندگي و آباداني ايران اسلامي بپردازند، اينك نيز به تهديدات دشمنان واقعي نمي‌نهند چرا كه تهديدات دشمنان همچون گذشته به ايستادگي و انسجام بيش از گذشته ملت ايران مي‌انجامد.

* در پايان بايد گفت
چرا امام اينقدر تاكيد داشت كه نگذاريد پيشكسوتان جهاد و شهادت در پيچ و خم‌هاي روزمره زندگي گم شوند و خانواده شهدا را چشم و چراغ اين ملت خواند و بارها اعلام كرد كه خدمت به ايثارگران و خانواده‌هيشان عين جهاد است
فقط مي‌توان گفت، بد عمل كرده‌ايم، بد شعار داده‌ايم و تبليغاتمان اثر منفي داشته است، مگر ما چند جانباز، ايثارگر، آزاده و خانواده شهيد داريم و مگر نه اين است كه امنيت و آرامش امروز مردم مديون آنهاست و امروز كار به جايي رسيده است كه گرهي كه مي‌شد با دست باز كرد را ديگر حتي به دندان هم نمي‌توان گشود، كار ساده است، اما انگار عزمي براي فرهنگسازي و نهادينه كردن حق و حقوق ايثارگران وجود ندارد.
.....................................................
گزارش: وحيد زينالي و حامد عاطفي‌فر
.....................................................
انتهاي پيام/ش
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن