تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى‏آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817039165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير كشور:سلامت انتخابات را صد در صد تضمين مي‌‏كنيم در دالان تحول به شجاعت نياز داريمبهره وري در كشور به شدت پايين است


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: وزير كشور:سلامت انتخابات را صد در صد تضمين مي‌‏كنيم در دالان تحول به شجاعت نياز داريمبهره وري در كشور به شدت پايين است


تهران- خبرگزاري كار ايران
وزير كشور با تاكيد بر اينكه تئوري قدرت در ايران مبتني بر مردم است، خاطر نشان كرد: تئوري حكومت در غرب مبتني بر تكنولوژي، سلاح‌‏هاي هسته‌‏اي و قدرت‌‏هاي ديگر است و تنها يك كشور در زير آسمان كبود قدرت مبتني بر مردم دارد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا" علي كردان در مرسم " شب خاطره" كه به مناسبت هفته دفاع مقدس و با حضور بسيجيان وزارت كشور برگزار شد، اظهار داشت: در سالگشت رحلت امام خميني (ره)، مقام معظم رهبري به موضوع مهمي اشاره كردند كه به دليل سرعت حوادث در كشورما، برخي مطالب حساس و مهم از الويت‌‏هاي اصلي خود فاصله مي گيرد. از رهنموردهاي ه مقام معظم رهبري در اين سالگشت،‌‏اين بود كه براي بقاي انقلاب اسلامي بايد به وصيت نامه امام (ره) توجه كنيم.
بسيج فرزند معنوي امام خميني (ره) است
وي افزود: مقام معظم رهبري تاكيد كردند كه اگر مي‌‏خواهيد انقلاب به همان نشاط و حرارتي كه در دوران انقلاب شكل گرفت و سبب تشكيل جمهوري اسلامي ايران شد،‌‏باقي بماند، بايد به تحليل وصيت‌‏نامه حضرت امام(ره) پرداخت كه سبب مي‌‏شود راه را شناسايي كرده و در چارچوب نقشه امام براي نظام جمهوري اسلامي حركت كنيم.
كردان بسيج را فرزند معنوي امام (ره) ناميد و ياآور شد: بسيج كماكان مي خواهد فرزندي خود را ادامه دهد و پاسدار مواضع امام راحل(ره) براي بقاي جمهوري اسلامي باشد.
وارد كردن اسلام به عرصه اجتماعي دشمن‌‏سازي دارد
وي اسلام اجتماعي را اولين نكته‌‏اي دانست كه بايد در وصيت‌‏نامه امام (ره) به آن توجه شود و اظهار داشت:همه فقها، بزرگان و كساني كه در ايران و نقاط ديگر جهان زندگي مي‌‏كنند، با اسلام فردي مخالف نيستند اما وارد كردن اسلام به عرصه اجتماعي، دشمن سازي داشته و دارد.
كردان تصريح كرد: زماني كه گفته مي‌‏شد اسلام اجتماعي يعني اسلام، حكومت تشكيل مي‌‏دهد كه بايد به صيانت و پاسداري از آن پرداخت و در وصيت‌‏نامه امام(ره) تاكيد شده است كه كساني كه مي‌‏خواهند راه ايشان را ادامه دهند، بايد از اسلام اجتماعي دفاع كنند.
وزير كشور به كشورهاي مسلماني مانند پاكستان و جمهوري آذربايجان اشاره كرد و گفت: هيچ كس با اين كشورها كاري ندارد زيرا احكام خدا در اين كشورها جاري نيست و نظام حكومت مبتني بر اسلام اداره نمي‌‏شود اما انديشه و وصيت‌‏نامه امام(ره)، اسلام را اجتماعي مي‌‏داند و اسلام اجتماعي يعني تاسيس حكومت و صيانت از آن تا زمان تحويل به صاحب اصلي‌‏اش.
وي استقلال خواهي را نكته ديگري دانست كه در وصيت‌‏نامه امام(ره) به آن تاكيد شده است و گفت: از اين وصيت‌‏نامه و انديشه‌‏هاي امام مي‌‏توان استنباط كرد كه ايشان با تمام وجود به دنبال استقلال كشور بودند و استقلال به اين معناست كه خود در داخل كشور تصميم‌‏گيري كنيم.كه اين مساله به عنوان بزرگترين تكنولوژي انقلاب در شرف وقوع است اما به شرط بقا اين است كه همه مردم كمك كنند.
طراحان انديشه محصور شدن در خانه، از ترس مرگ خودكشي مي‌‏كنند
وزير كشور بر تاكيد امام(ره) بر جنگ ميان فقر و غنا اشاره كرد و گفت: امام(ره) هيچ‌‏گاه اين مساله را غائله يافته تلقي نكرد و حتي در وصيت‌‏نامه خود اعتقاد داشتند كه جنگ فقر و غنا تا مادامي كه مسلمانان متعهد و انقلابي در دنيا زندگي مي‌‏كنند، اين مبارزه حق‌‏طلبانه كه به عدالت مي‌‏انجامد، بايد ادامه داشته باشد.
وي الويت مطرح ديگر در وصيت‌‏نامه امام(ره) را حمايت از مسلمانان و آزادي‌‏خواهان جهان دانست و يادآور شد:اينكه برخي زمزمه مي‌‏كردند و مي‌‏كنند كه ما بايد محصور در خانه خود شويم به معناي اين است كه از انديشه‌‏هاي امام (ره)فاصله گرفته و از ترس مرگ، خودكشي مي‌‏كنند.
كردان بر لزوم توجه به وصيت‌‏نامه امام (ره) و توجه ايشان به استكبارستيزي اشاره كرد و با تاكيد بر اينكه "مظهر استكبار ،‌‏آمريكا است"، گفت: اگرچه خانم رايس پز اين را مي دهد كه مسوول پروژه براندازي شوروي سابق بوده است اما اين ادعا بي‌‏ربط است . كمونيسم فلسفه‌‏اي به نام برابري را به نام عدالت در جامعه جهاني وارد كرد كه در مقابل امپرياليسم وحشتناك و خونخوار قرار داد اما زماني‌‏كه انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد، اين مباني فكري فرو ريخت و سبب شد تا نظام كمونيستي در جهان از بين برود.با پيروزي انقلاب اسلامي، فلسفه يك قدرت جهاني رنگ باخت.
كردان با بيان اينكه امپرياليسم بدون دشمن سرپا نمي‌‏ماند، خاطر نشان كرد:آنها بايد براي خود يك دشمن فرضي بسازند تا از اين طريق زنده بمانند.
وزير كشور تمام موارد موجود در وصيت‌‏نامه امام (ره) را نوآوري و مخالف جريان حاكم و اميال بشري خواند .
كردان در ادامه به جنگ تحميلي اشاره كرد و اظهار داشت: براي اولين بار در طول تاريخ ايران، با تدبير امام(ره) و همت دينداران كه همان بسيجيان است،‌‏ذره‌‏اي خدشه به منابع مرزي و خاك اين كشور وارد نشد. زيرا انديشه‌‏هاي امام توانست سازمان دينداران را بسيج كند كه همين سازمان دينداران در چارچوب تدابير امام(ره) پيش مي‌‏رود و عامل بقا نيز هست.
كردان يادآور شد پس از دفاع مقدس،‌‏شبيخون فرهنگي براي بي‌‏هويت كردن انقلاب در دستور كار دشمنان قرار گرفت و اگرچه نيرو.هايي را از دست داديم، اما رويش نيرو بيشتر از ريزش آن بود زيرا مبنا، وصيت نامه و فكر امام (ره) بود.
وزير كشور تصريح كرد: اشكالي بر برخي وارد است كه زماني كه خودشان با مشكلي مواجه مي‌‏شوند ، فكر مي‌‏كنند همه مردم با اين مشكل مواجه هستندو اگر اين عده داراي جايگاه اجتماعي بالا باشند، نگاه حقيرانه خود را به كشور تسري مي دهند.البته تير اين افراد با وصيت‌‏نامه امام(ره) به سنگ خورد و جنگ نرم را در پيش گرفتند.
جنگ نرم بايد نرم حل شود
كردان با بيان اينكه در جنگ نرم مي‌‏خواهند با استقلال كشور مبارزه كنند، خاطر نشان كرد: اين جنگ چند وجهي است و شامل عرصه اقتصاد، سياسي و فرهنگي مي‌‏شود. آنها مي‌‏خواستند اراده ملت و نه عمل آنها را بزنند يعني مي‌‏خواهند با اراده ايرانيان مقابله كنند كه براي نيل به اين هدف، تلاش كردند تا كشور را از نظر اقتصادي با بحران مواجه كنند كه البته بي‌‏توفيق هم نبودند اما نتوانستند خود را مستثني كنند.
كردان افزود: ميزان تورم وارداتي بر كشورهاي همسايه بيش از تورم وارداتي است كه به ايران وارد مي‌‏شود و حداقل 10 درصد تورم كشورما ناشي از تورمي جهاني است كه بر سبد هزينه مردم ايران اثرگذار بوده است.
وي به سقوط قيمت دلار نيز اشاره كرد و افزود: اينطور نيست كه كشوري كه محل توطئه براي ساقط كردن ايران بوده و هست،‌‏خود وارد مرطه هلاكت نشده باشد. مشكل مسكن، ورشكستگي سيستم مالي و بانكي در آمريكا چنان بحراني ساخته است كه بوش در هفته گذشته التماس مي‌‏كرد كه با توجه به اينكه 700 ميليارد دلار پول به بانك‌‏ها تزريق شده است،مردم دارايي‌‏هاي خود را از خزانه خارج نكنند‌‏.اكنون سرمايه‌‏گذاران آمريكايي و اروپايي ترجيح مي دهند كه در آمريكا سرمايه‌‏گذاري نكنند.
وي با بيان اينكه سيستم بانكي آمريكا با تزريق پول هم نتوانست سرپا بماند،‌‏اظهار داشت: امكان خريد و فروش در آمريكا نيست . اين كشوري است كه مي‌‏خواست جمهوري اسلامي را به زانو درآورد. خدا رود نيلي دارد كه موسي را در دامان فرعون پرورش دهد!
كردان با بيان اينكه مفاهيمي مانند جنگ نرم تك مساله‌‏اي نيستند بتوان به صورت موردي آنها را حل كرد، خاطر نشان كرد:جنگ نرم بايد نرم حل شود.بايد عاقلانه براي هر صورت مساله‌‏اي تدبير كرد و راه‌‏حل يافت. بايد خود را از حوزه نظامي خارج و به حوزه فكري بپردازيم و در چارچوب وصاياي حضرت امام(ره)اقدام به دفاع از كيان كشور كنيم.
حركت در دالان سنت ما را متوقف مي‌‏كند
كردان با اعتقاد به اينكه منابع انساني بايد دالان تصميم‌‏گيري مديران اصلي كشور براي بهره‌‏وري بيشتر باشند، توضيح داد:اگر در دالان سنت قرار گيريم،‌‏متوقف مي‌‏شويم. بايد دالان سنت را متوقف و دالان تحول را بازگشايي كنيم كه در اين دالان به شجاعت نياز داريم كه اين شجاعت در بسيجيان سراسر كشور و بويژه وزارت كشور وجود دارد.
وزير كشور با بيان اينكه اشتباه است اگر نوآوري را يك پروژه بدانيم ادامه داد: نوآوري فرآيند است و نه پروژه. بايد در چارچوب اين فرآيند گام‌‏هاي خود را استوار كنيم.
مشكل اساسي كشور، مصرف بيهوده است
كردان مشكل اساسي كشور را مصرف بيهوده ناميد و خاطر نشان كرد:در تمام عرصه‌‏ها سرانه سرانه مصرف بالا و سرانه بازدهي پايين است.
وي در بيان علت اين امر گفت: پدربزرگي با نام نفت داريم كه نعمت خدا براي سرزمين ايران است. اين پدربزرگ سبب شد به جاي اينكه تنومند و تصميم‏گير شويم، بگوييم كه پدربزرگي حضور دارد و روزي ما را مي‌‏رساند. 80 درصد بودجه كشور وابسته به نفت است و ساير منابع تنها 20 درصد منابع بودجه‌‏اي كشور را تامين مي‌‏كند.
وي به بسيجيان توصيه كرد تا در حلال و حرام دقت كنند و افزود: بايد مصرف بيهوده در كشور را كم كنيم زيرا كاهش مصرف بيهوده منجر به افزايش سرمايه‌‏ كشور مي‌‏شود.
كردان با بيان اينكه بهره‌‏وري در كشور به شدت پايين است، ادامه داد: تمام بهره‌‏وري كشور از سرمايه است كه اين هم پايين است. در كشورهاي پيشرفته ميزان بهره‌‏وري نيروهاي انساني 12 درصد است اما اين ميزان در سازمان عظيمي كه دولت در اختيار دارد حدود يك و نيم درصد است.بايد اين مشكلات را در چارچوب انديشه امام (ره) اصلاح كنيم و اصلاح بايد از جايي شروع شود كه توانايي اصلاح را دارد.
نهاده محوري بدترين نوع اقتصاد در دنياست
وزير كشور با تاكيد بر اينكه كشور ما نهاده محور است،‌‏تصريح كرد: اين بدان معناست كه ما نهاده هاي كشور را مي‌‏فروشيم . نهاده فروشي بدترين نوع اقتصاد در جهان است.
كردان به چشم‌‏انداز بيست ساله كشور اشاره كرد و گفت:طبق اين چشم‌‏انداز بايد حرف اول را در منطقه بزنيم و در بين 23 كشور حائز مقام اول شويم كه در برخي شاخص‌‏ها عقب نيستيم و در برخي ديگر با شاخص‌‏هاي اصلي فاصله داريم و البته اين طور نيست كه ساير كشورها فعاليت خود را متوقف كنند تا ما اول شويم.
وزير كشور گفت به لحاظ فلسفي آنقدر قدرتمند هستيم كه جهان در برابر آن خاضع باشد اما به لحاظ كارآمدي بايد نقص‌‏هايمان را رفع كنيم تا جلوگر زيبايي براي پيوستن ديگران به جمهوري اسلامي فراهم شود و بايد با افزايش بهره‌‏وري، انديشه‌‏هاي امام (ره) را محقق كنيم.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، علي كردان پس از سخنراني در مراسم"شب خاطره" در جمع خبرنگاران با اشاره به شايعه استعفاي افشار، معاون سياسي وزارت كشور و اظهارات اخير وي مبني بر اينكه من با نظر احمدي‌‏نژاد و مقامات عالي‌‏رتبه كشور آمده‌‏ام،گفت:بايد از خودشان بپرسيد؛وي هنوز استعفايشان را به من نداده‌‏اند.
كردان در مواجهه خبرنگاران كه با اصرار خواستار اظهار نظر در مورد ادامه همكاري وي با افشار بودند،‌‏گفت: وقتي استعفايي به من نرسيده است،‌‏چه بايد بگويم.
كردان در پاسخ به خبرنگار "ايلنا" كه پرسيد آيا اختلاف نظر جدي ميان شما و افشار وجود دارد، گفت:اين را هم از خودشان بپرسيد.
وزيركشور درباره برگزاري رايانه‌‏اي انتخابات و اشكالاتي كه در مورد اين نوع برگزاري انتخابات، ابراز مي‌‏شود، تصريح كرد: همكاران ما با توجه به تجربياتي كه از انتخابات مجلس شوراي اسلامي به دست آورده‌اند، درصدد رفع نواقص هستند اما در چارچوب قانون، شوراي نگهبان بايد اين كار را قبول كند كه در همين راستا، هيات مشتركي از وزارت كشور و شوراي نگهبان در حال بررسي انتخابات رايانه‌اي هستند.
وي ادامه داد: همكاران ما به دنبال رفع مشكلات هستند تا انتخابات به صورت رايانه‌اي برگزار شود اما شرط اصلي تحقق اين امر اين است كه شوراي نگهبان سيستم ما را بپذيرد.ما درتلاش هستيم تا اين مسير طي شود.
كردان در مورد اصلاح قانون انتخابات نيز گفت: طرحي كه نمايندگان مجلس ارائه كردند، در مورد قانون انتخابات رياست جمهوري است كه در صورت تصويب در انتخابات آينده بر اساس آن عمل مي‌شود.
كردان درباره تعيين زمان تعيين رئيس ستاد انتخابات و بازرسان انتخابات، تصريح كرد: شرايط به دليل برگزاري همزمان سه انتخابات خلط شده است.از آنجا كه اين سه انتخابات بايد با هم برگزار مي‌شد، تاريخ 22 خرداد سال آينده را اعلام كرديم.
وي ادامه داد: كارهاي انتخابات مجلس در حال انجام است و در مورد انتخابات رياست‌جمهوري، كارها بايد سه ماه مانده به برگزاري انتخابات انجام شود و ما فعلا هيچ‌‏ فعاليتي در مورد انتخابات رياست‌جمهوري نمي‌كنيم و نبايد هم بكنيم؛ زيرا قانون به ما جواز هيچ كاري را فعلا نمي‌دهد.
وي دليل ديگر اعلام زمان انتخابات در 22 خرداد را اينگونه توضيح داد:براي انتخابات مياندوره ايي مجلس برخي از مقامات كه مي‌خواهند كانديدا شوند، بايد استعفا بدهند و به همين دليل تاريخ برگزاري انتخابات را اينگونه اعلام كرديم.
كردان با تاكيد بر اينكه بايد قانون جامعي براي انتخابات ارائه شود، تصريح كرد:اما مجلس به اين نتيجه رسيده كه بتواند با ارائه يك طرح، وضع موجود را اصلاح كند و با توجه به اينكه وزارت كشور مجري قانون است به اجراي مصوبات مجلس و شوراي نگهبان مي‌‏پردازد.
وي از ايجاد اصلاحاتي در موضوع قانون انتخابات از سوي دولت اظهار بي‌‏اطلاعي كرد و افزود: من چيزي در اين‌‏باره نشنيده‌‏ام.
گفتني است خبرنگاران پس از اين گفت‌‏وگو در مراسم افطاري وزارت كشور حضور يافتند.
پايان پيام

كد خبر: 447917
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن