تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816469670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس اتاق بازرگاني: ارائه پيش نويس قانون فضاي كسب و كار به مجلس در آينده اي نزديك


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: رئيس اتاق بازرگاني: ارائه پيش نويس قانون فضاي كسب و كار به مجلس در آينده اي نزديك
رئيس اتاق بازرگاني با اشاره به اينكه پيش نويس فضاي كسب و كار از سوي اتاق بازرگاني آماده شده است، گفت: در نظر داريم در آينده هر چه نزديك اين پيش نويس قانون كسب و كار را به مجلس شوراي اسلامي ارائه كنيم.
به گزارش خبرنگار سياسي «شبكه دكتر دانشجو»، نهاونديان در سومين اجلاس ساليانه هيئت رئيسه گروه هاي دوستي مجلس و اتاق ها و شوراهاي مشترك اتاق بازرگاني و صنايع و معادن كه شب گذشته برگزار شد، با اشاره به اينكه پيش نويس فضاي كسب و كار از سوي اتاق بازرگاني آماده شده است، گفت: ما از فعالان اقتصادي تقاضا كرده ايم كه نظراتشان را در اين زمينه ارائه دهند و با توجه به اينكه كارهاي مقدماتي اين پيش نويس شروع شده است در نظر داريم در آينده هر چه نزديك اين پيش نويس قانون كسب و كار را به مجلس شوراي اسلامي ارائه كنيم.

رئيس اتاق بازرگاني در سخنان خود به جلسات مشترك هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني با دكتر لاريجاني اشاره و عنوان كرد: بحث هايي در اين جلسات مطرح و گام هايي در مسير مورد نظر برداشته شده و توافقاتي صورت گرفته است.

وي ادامه داد: در اين جلسات مشترك قرارهايي مثبتي گذاشته و گام هايي در جهت همكاري هر چه بهتر و بيشتر مجلس با اتاق بازرگاني برداشته شد.

نهاونديان به توافق همكاري كميسيون هاي تخصصي در مجلس و اتاق بازرگاني اشاره و با بيان اينكه جلساتي نيز با اعضاي كميسيون اقتصادي و صنايع و معادن مجلس داشتيم، افزود: جلسه كميسيون صنايع با حضور لاريجاني برگزار شد و در هفته آينده نيز دو كميسيون صنايع و معادن و اقتصادي ميهمان اتاق بازرگاني هستند.

رئيس اتاق بازرگاني اظهار اميدواري كرد كه با همكاري بخش خصوصي و نمايندگان مردم در قوه مققنه مشكلات موجود بر سر راه فعالان اقتصادي برداشته شود.

وي با بيان اينكه در اتاق بازرگاني، 18 اتاق مشترك وجود دارد گفت: در اين اتاق ها به روابط ايران با كشورهاي ديگر پرداخته مي شود و در تلاش هستيم تا 14 شوراي ديگر را نيز راه اندازي كنيم.

نهاونديان با بيان اين مطلب كه جمع حاضر در اين جلسه افرادي هستند كه پذيرفته شده اند تا در خصوص اقتصاد ايران و جهان فعاليت كنند، بيان داشت: استراتژي توسعه حضور مد نظر ماست چرا كه براي دستيبابي به اهداف چشم انداز نياز به آن داريم.

رئيس اتاق بازرگاني ادامه داد: بايد افزايش اشتغال و مبارزه با گراني را با استراتژي توسعه حضور تامين كنيم.

وي در ادامه گراني و بيكاري را دو مشكل اصلي اقتصاد ايران برشمرد و گفت: براي مقابله همزمان با اين دو معضل راه حلي جز افزايش توليد نداريم.

نهاونديان افزايش توليد را نيازمند سرمايه گذاري دانست و با تاكيد بر اينكه راه حل ريشه اي مبارزه با گراني و بيكاري ايجاد فضاي مناسب براي سرمايه گذاري است، اظهار كرد: در داخل بايد فضاي كسب و كار مهيا شود تا كارآفرين احساس امنيت كند.

رئيس اتاق بازرگاني با تاكيد بر اينكه بايد شفافيت در اطلاعات و ثبات در سياست داشته باشيم، گفت: اين موارد از شروط لازم براي كسب و كار است.

وي با بيان اين مطلب كه چه سرمايه گذار داخلي و چه خارجي نياز به اين دارد كه اقتصادي را كه در روي آن سرمايه گذاري مي كند قابل برنامه ريزي در مناسبات اقتصادي باشد، گفت: در كنار بازار سرمايه فناوري نيز ضرورت دارد.

نهاونديان با اشاره به اينكه پتانسيل هاي موجود در اقتصاد ايران طوري است كه ابراز علاقه خارجيان به سرمايه گذاري در آن بالاست، گفت: آمار سرمايه گذاري رقم هاي قابل توجهي است.

رئيس اتاق بازرگاني با اشاره به اينكه در خصوص سرميه گذاري خارجي حدود 10 ميليارد دلار مجوز صادره داريم، گفت: مجلس و اتاق بازرگاني بايد در زمينه سرمايه گذاري خارجي بيش از گذشته با يكديگر همكاري داشته باشند.

وي در بخشي از سخنان خود با اشاره به اينكه مجلس بايد از طريق تسهيل قوانين، كمك به تثبيت سياسست ها و ثبات مديريتي، فضاي كشور را فضاي قابل اعتمادي كند، گفت: ما در ارتباط اقتصادي با دنياي خارج از يك سري تهديدها آسيب مي بينيم.

نهاونديان ادامه داد: تحريم هاي يكجانبه و چندجانبه سعي دارد تغيير رفتاري را به ما تحميل كند، اما با تدابير مسئولان كشور به نتايج مطلوب نخواهد رسيد.

رئيس اتاق بازرگاني اضافه كرد: اتاق بازرگاني مي تواند از تاسيس مراكز تجاري در كشورهاي مختلف به تسهيل مناسبات و همكاري هاي مشترك كمك كند.

وي تاكيد كرد: اميدواريم مجلس و اتاق بازرگاني با همكاري هايي كه سامان داده شده با قوت بيشتري پيش بروند تا در مناسبات اقتصادي خارجي ثمرات خوبي را در پي داشته باشد و با حضور پر قدرت اقتصادي در سازمان هاي بين اللملي چه در منطقه و چه در جهان نقش موثري ايفا كنيم.

لازم به ذكر است، پس از سخنان دكتر نهاويديان، اسداله عسگراولادي، عضو هيئت نمايندگان اتاق بازرگاني، حميد حسيني، ابراهيم جميلي و محمدمهدي بهكيش و مهندس محسن خليلي و مهوش نيكپور از اعضاي اتاق بازرگاني به بيان مشكلات و مسايل موجود در اقتصاد كشور پرداختند./انتهاي پيام/
 جمعه 5 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن