تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804628331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس كميته‌ فوتسال: سد صعود نكردمان‌ را مي‌شكنيم


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: رييس كميته‌ فوتسال: سد صعود نكردمان‌ را مي‌شكنيم
نشست خبري رييس كميته‌ فوتسال و فوتبال ساحلي و سرمربي تيم ملي فوتسال ايران در آستانه‌ اعزام تيم به جام جهاني برزيل در محل فدراسيون فوتبال برگزار شد.
نشست خبري رييس كميته‌ فوتسال و فوتبال ساحلي و سرمربي تيم ملي فوتسال ايران در آستانه‌ اعزام تيم به جام جهاني برزيل در محل فدراسيون فوتبال برگزار شد.
در ابتداي اين نشست عباس ترابيان با ارايه گزارشي از وضعيت تيم ملي و هم چنين برنامه‌هاي انجام گرفته گفت: اغراق نيست كه اگر بگوييم از دو سال گذشته تمام برنامه‌ريزي ما براي حضور قدرتمند در جام جهاني بوده است و باز هم اغراق نيست كه اگر بگوييم بيشترين بازي تداركاتي را در اين دو سال گذشته انجام داده‌ايم.
وي افزود: ضمن آنكه اين برنامه‌ها به حمايت سازمان تربيت بدني، فدراسيون فوتبال و باشگاه نياز داشتند باشگاه‌ها هيچ وقت دست رد به سينه‌ي ما نزدند و همواره پشتيبان تيم‌هاي ملي بزرگسالان، اميد و جوانان بودند و خوشبختانه تاكنون هم توانسته‌ايم نتايج خوبي كسب كنيم. تشكيل تيم‌هاي جوانان و اميد و فرآيند انتقال بازيكنان از اين تيم‌ها به تيم بزرگسالان به خوبي انجام گرفته است و در حال حاضر ما در تيم ملي بزرگسالان بازيكناني را در اختيار داريم كه از تيم جوانان و اميد به اين تيم راه پيدا كرده‌اند و ما در جام جهاني حساب زيادي بر روي آنها باز كرده‌ايم. بازيكناني كه مي‌توانند با گرفتن تجربه از بازيكناني همچون وحيد شمسايي توانايي‌هايشان را به خوبي ارايه كنند.
ترابيان به بازي‌هاي تداركاتي تيم ملي اشاره كرد و گفت: ما در اين مدت با 10 تيم برتر جهان بازي كرده‌ايم. حتي با بعضي از اين تيم‌ها مانند برزيل و اسپانيا بيش از دو بار بازي كرده‌ايم و نتيجه‌ اين بازي‌ها خودباوري است كه در اين تيم وجود دارد و مي‌خواهيم با همين خودباوري سد صعود نكردن‌مان را بشكنيم.
پس از صحبت‌هاي ترابيان ، شمس هم گفت: از پانزده مرداد سال 85 كه تيم ملي را تحويل گرفتم آن زمان تيم ايران در رده‌بندي جهاني سيزدهم و در رده‌بندي آسيايي سوم بود. پيش از آن تيم ايران براي نخستين بار در آسيا شكست خورده بود و تيم حالت بحراني داشت. پس از آنكه به تيم ملي برگشتم با توجه به اينكه در بطن كار بودم تغييرات بزرگي را در تيم ملي انجام دادم و با مديريت ترابيان چهره‌ تيم ملي را دگرگون كردم. ديگر از تصميماتي كه بازيكنان براي تيم ملي مي‌گرفتند، خبري نبود و انضباط را دوباره به تيم ملي برگردانم.
وي افزود: همان زمان هم با ترابيان صحبت كردم و قرار شد كه تيم ملي با تيم‌هاي بزرگ دنيا بازي كند و با وجود شايعاتي كه درباره‌ي تحريم ايران شنيده مي‌شد توانستيم با تيم‌هاي بزرگي نظير ايتاليا، اسپانيا، برزيل و آرژانتين بازي كنيم و اين مساله سبب شد كه اعتماد به نفس بچه‌ها بازگردانده شود. در رقابت‌هاي قهرماني آسيا در ژاپن در خانه‌ حريف توانستيم در ديدار پاياني چهار بر يك ميزبان را شكست دهيم و مقام قهرماني را از ژاپن بازپس بگيريم.
شمس افزود: پس از آن اتفاقات مهم ديگري در فوتسال ايران رخ داد كه كمتر كسي به آن توجه كرد. توانستيم در جام جهاني كوچك بين 16 تيم برتر دنيا به مقام نايب قهرماني برسيم اين در حالي بود كه آن زمان نيمي از تيم ما در مسابقات داخل سالن ماكائو حضور داشت. پس از آن در مجارستان به مقام نايب قهرماني رسيديم و بعد از اين اتفاقات بزرگ به رده‌ ششم رنكينگ جهاني صعود كرديم. يك سال است كه اين مقام را حفظ كرده‌ايم و صعود يك پله‌اي هم كار بسيار دشواري است اما، اميدواريم با نتايجي كه در جام جهاني مي‌گيريم، بتوانيم يكي، دو پله صعود كنيم.
سرمربي تيم ملي فوتسال گفت: فكر نمي‌كنم به غير از تيم واليبال جانبازان و تيم فوتبال معلولان ايران هيچ تيم ديگري چنين افتخاراتي در ورزش ايران بدست آورده باشد. حتي كشتي كه ورزش اول ايران است با آن هزينه‌هاي ميليارد توماني‌اش يازدهمين كشور جهان هستيم. ما ادعا داريم كه بهترين تيم ورزشي ايران هستيم اما، اين بي‌خبري و سكوت در آستانه‌ي جام جهاني جاي تعجب دارد.
وي به مطلب يكي از روزنامه‌هاي ورزشي اشاره كرد و گفت: ديروز يكي از روزنامه‌هاي ورزشي 48 ساعت پيش از اعزام تيم به نفرات انتخابي تيم ملي انتقاد كرده بود و نوشته بود كه 80 روز تا جام جهاني مانده است. اين روزنامه دو سال است كه به تيم ملي حمله مي‌كند و تعداد حملاتي كه اين روزنامه عليه تيم ملي داشته بيشتر از حملات روزنامه‌ كيهان به اسراييل است. با اين حال در حال حاضر قصد شكايت از اين روزنامه را نداريم اما، انتقادات 300 صفحه‌اي اين روزنامه را جمع‌آوري كرده‌ايم. تمام اين انتقادها به خاطر آن است كه ما بازيكن موردنظر اين روزنامه را از فهرست تيم ملي خط زده‌ايم.
شمس با بيان اينكه از عدم حمايت فدراسيون فوتبال شديدا گلايه دارم، گفت: تصميم دارم بعد از جام جهاني به دليل اين عدم حمايت تيم ملي را ترك كنم و من پس از جام جهاني از تيم ملي استعفا خواهم داد. اين را هم به علي‌آبادي خواهم گفت. ما در اين مدت تلاش كرده‌ايم عظمت فوتسال ايران را برگردانيم و در اين مدت مربيان تيم‌هاي پايه‌اي و بازيكنان هم عملكرد بسيار خوبي داشته‌اند. تيمي كه در حال حاضر در اختيار داريم، تيم جواني است كه سه بازيكن 19 ساله دارد و اين تيم مي‌تواند حداقل در سه جام جهاني ديگر شركت كند.
خبرنگاري از شمس درباره‌ عدم انتخاب رضا ناصري و كاظم محمدي پرسيد كه شمس هم گفت: ناصري جزو بازيكنان شايسته‌ ايران است اما، ما سه دروازه‌بان شايسته‌ ديگر را به تيم ملي دعوت كرده‌ايم. كاظم محمدي هم به دليل مشكلات فني كه در مسابقات قهرماني آسيا داشت به تيم ملي دعوت نشد. ضمن آنكه مصطفي نظري بنا به شهادت سرمربي تيم اسپانيا جزء پنج دروازه‌بان برتر دنياست.
شمس در پاسخ به اين سوال كه آيا تيم ملي به آناليزور نياز ندارد؟ گفت: در حال حاضر علي صانعي و امير فراشي در كادرفني حضور دارند. صانعي مربي بسيار باهوشي است كه به عنوان آناليزور هم در تيم ملي فعاليت مي‌كند اما، به هر حال ما براي اضافه شدن مربي در تيم ملي محدوديت داريم. در حال حاضر تيم ملي ماساژور ندارد و هر زمان كه قصد اضافه كردن نفري را به كادرفني داريم با محدوديت مالي مواجه مي‌شويم.
شمس در پاسخ به اين سوال كه آيا نمي‌شد حيدريان را از خداحافظي از تيم ملي منصرف كرد، با ناراحتي و بغض به روايت چگونگي خداحافظي كاپيتان تيم ملي پرداخت و گفت: ما تلاش‌مان را براي منصرف كردن حيدريان از خداحافظي در همان مسابقات قهرماني آسيا انجام داديم اما، او تصميمش را گرفته بود.
شمس در پاسخ به اين سوال كه برنامه‌ تيم ملي پس از جام جهاني چيست؟ گفت: پس از بازگشت تيم بايد خودمان را آماده‌ حضور در مسابقات مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا كنيم و هر كس مسووليت فني تيم ملي را برعهده دارد، بايد اين تيم را آماده‌ حضور در اين مسابقات كند.
يكي از خبرنگاران با تشبيه اعلام خبر استعفاي شمس از تيم ملي با اعلام خبر حضور اسكولاري در چلسي در جريان رقابت‌هاي يورو 2008 پرسيد كه آيا اين باعث ضربه خوردن تيم ملي نمي‌شود؟ كه شمس هم گفت: من دارم يك انتحار را انجام مي‌دهم ولي اين قدر از كم توجهي و بي‌توجهي سازمان تربيت بدني و فدراسيون فوتبال گله دارم كه حس مي‌كنم براي جلب توجه آنها هم كه شده بايد اين انتحار را انجام بدهم. شايد اين مساله تلنگري به مسوولان بزند كه چرا اين گونه با بهترين تيم ورزش ايران رفتار مي‌كنند. مگر اين بازيكنان زن و بچه ندارند. وقتي فلان دووميداني‌كار كه در آسيا چندم هم نمي‌شود به پرداخت نشدن يك حقوقش انتقاد مي‌كند، من چه دليلي براي بازيكنان تيم ملي فوتسال دارم كه در مدت دو سال حضورشان در تيم ملي يك ريال هم از فدراسيون پول نگرفته‌اند. به كيش رفتيم اما، يك ريال هم به اين بازيكنان پولي ندادند. من از اين مسايل شديدا شاكي‌ام. فدراسيون بين دو بچه‌اش فرق مي‌گذارد. براي بچه‌ي اولش كيف نو مي‌خرد، سرويس رفت و آمد كرايه مي‌كند و او را به مدرسه غير انتفاعي مي‌فرستد اما، بچه‌ي ديگر را به مدرسه‌ي دولتي مي‌فرستد به او مي‌گويد پياده برود در حالي كه ته كفشش هم سوراخ است.
وي افزود: پس از انقلاب تبعيض از ايران رفت اما، فدراسيون فوتبال بين دو بچه‌اش فرق مي‌گذارد. اين اعلام استعفاي من نه تنها به تيم ملي ضربه نمي‌زند بلكه بازيكنان را هم با هم متحدتر مي‌كند. من اسكولاري نيستم و از هيچ تيمي پيشنهاد ندارم. حرف من اين است كه نبايد تفاوتي بين فوتسال و فوتبال قائل شويم. وقتي به تيم ملي فوتبال براي پيروزي مقابل امارات پاداش مي‌دهند ما هم انتظار داريم كه با تيم ما چنين رفتاري شود اما متاسفانه تمام نداري‌ها و بي‌پولي‌ها براي فوتسال است. ما مدت‌هاست كه كفاشيان، تاج و نبي را نديده‌ايم. زماني كه در تورنمنت تهران قهرمان شديم، ترابيان به دنبال يك نفر مسئول مي‌گذشت كه كاپ قهرماني را به تيم بدهد. دوست داريم عين رفتاري كه با فوتبال مي‌شود با ما هم بشود. زماني كه در كيش بوديم به مسوولان فدراسيون زنگ زدم و گفتم اگر بازيكني مريض شود و ما مجبور شويم او را به بيمارستان ببريم چه كاري بايد انجام بدهيم. چه من باشم، چه نباشم شما رسانه‌ها اجازه ندهيد حق فوتسال خورده شود. ما امسال در مسابقات جام جهاني جزو چهار تيم پاياني خواهيم بود و اميدوارم كه فدراسيون در آينده نگرش متفاوتي به فوتسال داشته باشد.
شمس در پاسخ به اين سوال كه آيا در صورت اينكه قول مساعدي از رييس سازمان تربيت بدني بگيريد، ممكن است در تصميم‌تان صرف‌نظر كنيد؟ گفت: هيچ كس دوست ندارد بهترين تيم فوتسال آسيا را رها كرد. من هم منتظر مي‌مانم تا ببينم آيا علي‌آبادي دستوري صريح به كفاشيان مي‌دهد يا خير. اما، معتقدم اگر يك نفر خودكشي كند بهتر از اين است كه كل فوتسال از بين برود.
خبرنگاري پرسيد: آيا تا به حال براي حل اين مشكلات با كفاشيان صحبت كرده‌ايد، كه شمس گفت: چند بار از مسئول دفتر كفاشيان وقت خواسته‌ام اما، ظاهرا وي وقت نداشته‌اند. ما در اين مدت تنها يك بار كفاشيان را سر تمرين تيم ملي ديده‌ايم اما، امروز كه علي‌آبادي سر تمرين تيم ملي مي‌آيد، احتمالا خيلي‌ها به همراه او خواهند آمد. البته نه به خاطر تيم ملي بلكه حتما به خاطر علي‌آبادي خواهند آمد.
شمس درباره‌ حريفان ايران هم گفت: اسپانيا قوي‌ترين حريف تيم ما است و سه تيم ديگر شانس برابري براي صعود با ما دارند. ليبي 45 بازي تداركاتي انجام داده و تيم فوق‌العاده قدرتمندي است و معتقدم كه اين تيم مي‌تواند يكي از شگفتي‌سازان جام باشد. چك هم از قدرت‌هاي اروپاست. اروگوئه هم سومين قدرت فوتسال در آمريكاي جنوبي است. با اين حال قول مي‌دهم كه ما تمام تلاش‌مان را براي صعود انجام دهيم.
از ترابيان درباره‌ عدم همراهي خبرنگاران در سفر به برزيل پرسيده شد كه ترابيان گفت: از مدت‌ها قبل از طرف روابط عمومي فدراسيون اعلام شد كه در سايت فيفا بخشي وجود دارد كه خبرنگاران بايد در آن ثبت نام كنند اما، اگر درباره پوشش مالي فدراسيون مي‌پرسيد بايد بگويم كه اين جزء سياست‌هاي فدراسيون نيست كه در اين كار پوشش مالي انجام دهد.
ترابيان درباره‌ هزينه‌هايي كه براي تيم ملي انجام گرفته، گفت: فيفا براي حضور 21 نفر از هر تيم در جام جهاني تمام هزينه‌ها را متقبل مي‌شود اما، به همراه تيم دو سه نفري هستند كه بايد در اين سفر حضور داشته باشند كه بايد در اين بخش هزينه كنيم.
وي افزود: در بخش پاداش‌ها هم پاداشي كه به بازيكنان داده مي‌شود، براساس آيين‌نامه‌اي است كه به فدراسيون‌ها داده شده است. با اين حال ما براي آنكه تكليف مسايل مالي مشخص شود، مسايل مالي را آناليز كرده‌ايم و طي گزارشي به كفاشيان داده‌ايم و وي هم يك مقداري برآورد ما را كم كردند و رقم را تعيين كردند. اميدواريم كه اين مبلغ بتواند جوابگوي تيم باشد.
ترابيان افزود: بازيكنان براي پول بازي نمي‌كنند. اين بازيكنان دو سال است كه دور از خانواده‌هايشان بوده‌اند و اين مسايل ارزش‌هاي معنوي بسياري دارد. اما، بايد آنها را هم شارژ كرد. اميدواريم كه بتوانيم جوابگوي خواسته‌هاي آنها باشيم.
ترابيان درباره‌ گلايه‌هاي شمس گفت: مسايلي كه شمس عنوان كرد، بحثي كلي در فدراسيون فوتبال است و به ناتوانايي‌هاي مالي فدراسيون برمي‌گردد. نمي‌توان اسم اين را خسيس بودن گذاشت اما، فدراسيون تلاش مي‌كند هزينه‌ها كمتر شود. با اين حال بعضي جاها است كه بحث دو دوتا چهارتا مطرح مي‌شود. به عنوان مثال وقتي تيم به مرحله‌ دوم صعود مي‌كند و كار بزرگي انجام مي‌دهد، بايد همان جا پاداش داده شود و اينكه بخواهيم وعده و وعيد بدهيم اثر آن لحظه را ندارد. چشم ميليون‌ها نفر ايراني به ساق پاي اين بازيكنان است. در حالي كه دنيا برنامه‌هايي را عليه ايران دارند، اين بازيكنان كار سياسي و ديپلماتيك را هم انجام مي‌دهند. براي كاري سياسي – ملي بايد هزينه كرد. اميدواريم كه در اين سفر بتوانيم توقعات ملت ايران را بر‌آورده كنيم.
وي درباره‌ استعفاي شمس گفت: يك طرفش استعفاست و يك طرف ديگرش پذيرفتن ما كه در اين باره هم بعدا صحبت مي‌كنيم.
خبرنگاري پرسيد چرا در زمان حضور شما در كميته‌ فوتسال ارتباط كمتري بين صدا و سيما و كميته در مقايسه با زمان حضور درودگر در اين كميته به وجود آمد؟ كه ترابيان گفت: فوتسال ما نه تضعيف شده و نه جايگاهش را از دست داده است بلكه ما توانستيم جايگاه از دست رفته‌مان را بازگردانيم. تصور مي‌كنم كه سياست‌هاي صدا و سيما تغيير كرده است. وقتي تيمي نتايج فوق‌العاده خوب فوتسال را مي‌گيرد بايد توجه بيشتري هم به آن شود اما، نگرش صدا و سيما به فوتسال ضعيف است. در آستانه‌ اعزام تيم ملي به جام جهاني من و سرمربي تيم ملي را به برنامه 90 دعوت كردند اما،‌ ما را ساعت 1:30 دقيقه بامداد روي آنتن بردند و بعد از 10 دقيقه خداحافظي كردند. اين بي‌مهري به فوتسال فراگير است. اعتقادم اين است كه فوتسال دارد چوپ فوتبال را مي‌خورد. هر جا فوتبال افتخاري دارد كسب مي‌كند آن افتخار براي خودش است اما، اگر نتيجه‌ بدي بگيرد تركشش به فوتسال هم مي‌خورد. به نظرم تشكيلات فوتسال ايران بايد مانند برزيل جداگانه شود. در حال حاضر فوتسال واگن آخر فوتبال ايران است و اين چيزي است كه فوتسال ايران را رنج مي‌دهد.
 پنجشنبه 4 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 461]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن