تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815450160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفير ايران در ژاپن؟ برگزاري انتخابات آزاد بهترين راه حل مساله فلسطين است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سفير ايران در ژاپن؟ برگزاري انتخابات آزاد بهترين راه حل مساله فلسطين است
سياسي. ژاپن. فلسطين . عراقچي
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): توكيو- سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن ، گفت: بازگشت آوارگان فلسطيني به سرزمينهاي خود و برگزاري انتخابات آزاد در اين منطقه بهترين راه حل مساله فلسطين است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، دكتر سيدعباس عراقچي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران رسانه‌هاي مطرح ژاپني در محل سفارت جمهوري اسلامي ايران در ژاپن، با اشاره به سخنان دكتر محمود احمدي نژاد رييس جمهوري ايران در مجمع عمومي سازمان ملل، افزود: ايران بزودي طرح خود را براي حل مساله فلسطين به سازمان ملل متحد و دبيركل اين سازمان ارايه خواهد كرد.

عراقچي يادآور شد: تاكنون طرحهاي زيادي براي حل مساله فلسطين از سوي مقامات و كشورهاي مختلف جهان ارايه شده است اما به دليل عدم توجه به حل مسايل به صورت ريشه‌اي ، بدون نتيجه بوده است .

وي خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران براي حل مساله فلسطين پيشنهاد برگزاري يك همه پرسي با حضور تمامي ساكنان سرزمينهاي فلسطين و آوارگان فلسطيني ساكن در ساير نقاط را ارايه كرده است.

وي در اين نشست خبري به بيانيه وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران به مناسبت روز جهاني قدس اشاره كرد و گفت : در اين بيانيه با اشاره به گذشت بيش از ‪ ۶۰‬سال اشغال سازمان يافته فلسطين به مساله ادامه اقدامات تروريستي و نژاد پرستانه رژيم صهيونيستي در كشتار مردم بي‌دفاع و مظلوم فلسطيني بويژه زنان و كودكان اشاره شده است.

در اين بيانيه اضافه شده است كه اين سرزمين امروز همچنين شاهد محاصره گسترده مناطق فلسطيني بويژه نوار غزه، قطع ورود مواد غذايي ، دارويي و سوخت به اين مناطق ، توسعه شهركهاي صهيونيست‌نشين ، تخريب گسترده زيرساختهاي اقتصادي و يهودي‌سازي قدس شريف است.

سفير جمهوري اسلامي ايران در ادامه اين نشست به سوالات خبرنگاران ژاپني در زمينه‌هاي مختلف از جمله روابط دو كشور با تغييرات سياسي اخير در ژاپن ، تغيير رييس جمهوري آمريكا و تاثير آن در روابط ايران با اين كشور ، برنامه هسته‌اي ايران و ادعاي اخير منافقين مبني بر همكاري كشورمان با كره شمالي پاسخ گفت.

عراقچي در پاسخ به روابط تهران و توكيو به دنبال تغيير نخست وزير جديد ژاپن ، ضمن تبريك انتخاب تارو آسو به نخست وزيري اين كشور ، گفت: روابط دو كشور همواره ديرينه و دوستانه بوده است اما بايد ديد كه سياست جديد دولت ژاپن چه خواهد بود.

وي با بيان اين كه دو كشور اشتراكات بسياري در زمينه‌هاي مختلف با يكديگر دارند، افزود: دو طرف همواره در زمينه منع گسترش تسليحات هسته اي ، خلع سلاح هسته‌اي در جهان و تقويت رژيم عدم اشعه تسليحات هسته‌اي داراي مواضع مشتركي بوده اند.

وي از آسو به عنوان فردي كه آشنا به مسايلي ايران و منطقه است ياد كرد و گفت: نخست وزير جديد ژاپن رويكرد مثبتي نسبت به مسايل ايران و منطقه دارد.

عراقچي در همين حال اضافه كرد: با توجه به وجود ذخاير نفت و گاز جمهوري اسلامي ايران و موقعيت استراتژيك ايران در منطقه خاورميانه و به ويژه ثبات سياسي موجود در اين كشور، ژاپن شريكي بهتر از ايران در منطقه خاورميانه پيدا نخواهد كرد.

سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا تغيير رييس جمهور آمريكا در روابط ايران با اين كشور تاثيري خواهد داشت يا خير؟ ، گفت: بين ايران و آمريكا مسايل مختلفي وجود دارد كه با تغيير يك رييس جمهور حل نمي‌شود ، آمريكا بايد اساسا رويكرد خود را نسبت به ايران عوض كند و واقعيت ايران و جمهوري اسلامي را خوب درك كند.

عراقچي ، از ايران به عنوان يك قدرت بزرگ و تاثير گذار در منطقه خاورميانه ياد كرد و افزود: حتي آمريكا نيز امروز نمي‌تواند قدرت و تاثير گذاري جمهوري اسلامي ايران را در منطقه و مسايل بين‌المللي درنظر نگيرد.

وي به تحريمهاي اقتصادي آمريكا و كشورهاي غربي عليه جمهوري اسلامي ايران در طول حدود ‪ ۳۰‬سال گذشته اشاره كرد و افزود: فشارها و تحريمهاي اقتصادي عليه ايران در اين مدت نه تنها تاثيري بر كشورمان نداشته است بلكه اين تحريمها موجب قدرتمندتر شدن ايران و نقش آن در جهان و منطقه شده است.

سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن ، اظهارداشت: ايران همواره تلاشهاي زيادي را در راستاي برقراري صلح و ثبات در منطقه بكار گرفته و براي اين صلح و ثبات نيز اهميت بسيار زيادي قايل است زيرا به اعتقاد ايران صلح و ثبات منطقه ، صلح و ثبات ايران است.

وي در خصوص اوضاع عراق ، گفت: عراق كشور همسايه بسيار مهم ايران است و دو كشور داراي مرزهاي طولاني هستند و ما نسبت به اين كشورهم منافع و هم نگراني‌هاي مشروع داريم و بنابر اين سياست ما نسبت به عراق آن است كه دو كشور براي هميشه در صلح و آرامش زندگي كنند.

وي با تاكيد بر اين كه براي جمهوري اسلامي ايران حفظ وحدت و يكپارچگي عراق بسيار مهم است، گفت: ايران هر كاري كه بتواند براي حمايت از دولت عراق انجام مي‌دهد و از تمامي كشورها به ويژه كشورهاي منطقه و از جمله كشورهاي عربي مي‌خواهد كه از ساختار سياسي در عراق و وحدت در اين كشور حمايت كنند.

عراقچي در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري جي جي پرس ژاپن مبني بر اين كه آيا به اعتقاد وي به دنبال اقدام اخير مسكو عليه گرجستان ، جنگ سرد جديدي ميان روسيه و كشورهاي غربي رخ خواهد داد يا خير؟ ، گفت: به نظر مي رسد جنگ سردي در جهان در حال بوجود آمدن است اما به طور يقين اين جنگ سرد با توجه به تجارب روسيه و آمريكا ، با جنگ سرد گذشته ميان اتحاد جماهير شوروي سابق و آمريكا تفاوتهايي خواهد داشت.

وي با اشاره به تلاشهاي جمهوري اسلامي ايران براي كمك به حل مناقشه اخير ميان روسيه و گرجستان و سفرهاي منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان به روسيه، گرجستان، ارمنستان و كشورهاي اروپايي در همين زمينه، خاطرنشان كرد : جمهوري اسلامي ايران معتقد است كه چنين مشكلاتي در صورتي كه دخالتي از خارج از منطقه صورت نگيرد قابل حل و فصل است.

عراقچي در پاسخ به سوال ديگري در مورد برنامه صلح آميز هسته‌اي ايران و ادعاهاي غرب در خصوص انحراف كشورمان از برنامه‌هاي خود، گفت: جمهوري اسلامي ايران عضو مسووليت پذير جامعه بين‌المللي و متعهد به پيمان منع گسترش تسليحات هسته‌اي (ان.پي.تي) بوده و هست و محمد البرادعي دبيركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي بارها در گزارشهاي ارايه شده ، عدم انحراف در برنامه‌هاي هسته‌اي صلح آميز ايران را مورد تاييد قرار داده است.

سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن خاطرنشان كرد: ان.پي.تي فقط تعهد و تكليف براي كشورها نيست بلكه همانطور كه ما به تعهدات بين‌المللي خود پايبند هستيم ، مي‌خواهيم از حقوق حقه خود نيز بر اساس اين معاهدات استفاده كنيم و از آن صرفنظر نمي‌كنيم.

عراقچي خاطرنشان كرد: بر اساس پيمان ان.پي.تي ، كشورهاي عضو حق دارند از فناوري صلح آميز هسته‌اي برخوردار شوند و حتي بقيه كشورها نيز بايد به اين كشور كمك كنند ولي نه تنها اين كشورها كمكي به ما ارايه نكرده اند بلكه مي‌گويند شما نبايد اين فناوري را داشته باشيد.

سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن در پاسخ به ادعاي بي‌اساس گروهك تروريستي منافقين در خصوص توسعه كلاهك هسته‌اي و همكاري موشكي ايران با كره شمالي ضمن رد اين ادعاها ، گفت: ماهيت گروهك تروريستي منافقين براي كشورها و دولتهاي جهان كاملا روشن بوده و به همين دليل نام اين گروهك در فهرست سازمانهاي تروريسي اروپا و آمريكا قرار دارد.

عراقچي يادآور شد: هيچگونه همكاري موشكي و نظامي بين ايران و كره شمالي وجود نداشته و طرح اين گونه اخبار مغرضانه صرفا با اهداف و انگيزه‌هاي سياسي صورت مي‌گيرد.
 پنجشنبه 4 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن