تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816372078




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فلسطين در نگاه قرآن


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: فلسطين در نگاه قرآن
فلسطين سرزمين معراج ، سرزمين مبارك سوره الاسراء ، آيه ۱سبحان الذى اسرى بعبده ليلا من المسجد الحرام الى المسجد الاقصى الذى باركناحوله لنريه من آياتنا انه هو السميع البصير .پاك و منزه است خدائى كه بنده اش را در شبانگاه از مسجد الحرام به مسجد الاقصى كه گرداگردش را پر بركت ساختيم برد، تا برخى از آيات خود را به او نشان دهيم چرا كه او شنوا و بيناست. توضيح:بحث مربوط به فلسطين ، سرزمين اسرا و معراج است كه در سال دهم هجرى در شب خاصى ، خداوند پيامبر اكرم (ص) را از مسجدالحرام با قدرت الهى به سوى مسجدالاقصى برد و از آنجا پيامبرش را به معراج برد. نكات قابل توجه در اين آيه عبارتند از:۱- در واقع با وجود اينكه خداوند مى توانست پيامبرش را از مسجدالحرام به معراج ببرد ولى اين سير را به نحوى تنظيم كرد كه پيامبر ابتدا از مسجدالحرام به مسجدالاقصى انتقال داده شود واين نشان مى دهد كه از همان آغاز اسلام و در حالى كه اسلام هنوز در محدوده مكه باقى مانده و حتى مردم مدينه به اسلام ايمان نياورده بودند ، خداوند به اين طريق ، قدس را جزو كيان اسلام قرار مى دهد و مسئوليت آزادسازى و حراست آن را بر عهده مسلمانان قرار مى دهد. ۲- در آن زمان در واقع بيت المقدس در قلمرو امپراتورى روم قرار داشت و حتى جزو سرزمين هاى عربى و يا شبه جزيره عرب هم به شمار نمى آمد ، با اينكه بيت المقدس جزو قلمرو روم است خداوند آن را جزو كيان اسلام قرار مى دهد.مسجدالاقصى را مسلمانان بعدها ساختند و پيش از ساخت آن خداوند نام و جايگاه آن را مشخص كرده و اين نشان دهنده اين است كه اين مسجد از تقدس الهى برخوردار است و پيش بينى فتح فلسطين توسط خداوند در آن زمان و اينكه آن بخشى از جهان اسلام خواهد شد ، يك اعجاز الهى است.۳- با اينكه آيه صراحتا اشاره به بحث معراج پيامبر نكرده و اشاره به اسرا و سير پيامبر دارد ولى با تعبير از لنريه من آياتنا نشان مى دهد سير پيامبر از مكه به بيت المقدس مقدمه سفر ديگرى بود كه در آن سفر بسيارى از آيات خداوند كه خارج از آيات فراروى انسان هاى عادى است به پيامبر نشان داده شد. بيت المقدس و فلسطين ، سرزمين مقدس سوره المائده ، آيه :۲۱ يا قوم ادخلوا الارض المقدسه التى كتب الله لكم .اى قوم! به سرزمين مقدسى كه خداوند براى شما مقرر داشته وارد شويد .توضيح: در اين آيه خداوند بيت المقدس را به عنوان سرزمين مقدس مى نامد و به همين اعتبار ، مسلمانان هنگامى كه فلسطين و بيت المقدس را در ربيع الثانى سال ۱۶ هجرى (برابر با سال ۶۳۷ ميلادى) فتح مى كنند نام آن را بيت المقدس مى گذارند در حالى كه در آن زمان نام اين شهر ايليا بوده است.اين آيه تاكيد ديگرى است بر تقدس اين سرزمين از سوى خداوند و از ديدگاه قرآن كريم و قطعا مسلمانان نيز از همين ديدگاه به اين شهر به عنوان سرزمين مقدس مى نگرند كه بايد از لوث اشغالگران و كافران آزاد گردد. فلسطين ، هارتلند عالم (قلب جهان) ، سرزمين مشرق ها و مغرب ها سوره الاعراف ، آيه :۱۳۷ و اورثنا القوم الذين كانوا يستضعفون مشارق الارض و مغاربها التى باركنا فيها .و به آن گروهى كه پيوسته تضعيف مى شدند (بخشهاى) باختر و خاورى سرزمين (فلسطين) را كه در آن بركت قرار داده بوديم به ميراث عطا كرديم .توضيح: قرآن كريم ويژگى هايى را در اين آيه درباره فلسطين بر مى شمرد كه عبارتند از: ۱- سرزمينى است كه بر مشرق ها و مغرب هاى زمين اشراف دارد و اين همان موقعيت هارتلند يا قلب جهان است كه هر كسى بر آن تسلط يابد مى تواند بر تمام جهان تسلط يابد و البته موقعيت ژئوپولتيك (جغرافياى سياسى) فلسطين حكايت از اين امر دارد چرا كه نقطه اتصال سه قاره ثروتمند آسيا ، اروپا و آفريقا است.۲- خداوند در اين آيه از تعبير باركنا استفاده كرده كه نشان دهنده خير و بركت فراوان در اين سرزمين است كه هم بعد مادى و هم بعد معنوى دارد. در بعد معنوى ، اين سرزمين، مركز ظهور اديان توحيدى و تمدن هاى بشرى است و همه تمدنها ريشه در اين سرزمين و منطقه خاورميانه دارند.۳- اينكه خداوند اين سرزمين را براى مستضعفانى تقدير كرده است كه در جهت اهداف الهى و اجراى قوانين آسمانى صبورى و مقاومت پيشه كنند. در تفسير الميزان هم از ارض موعود به عنوان شام و فلسطين ياد شده و در قرآن كريم هم غير از اين سرزمين ، از هيچ سرزمين ديگرى به عنوان سرزمين پربركت ياد نشده است. فلسطين ، سرزمين پيامبران سوره الانبياء ، آيه :۷۱ ونجيناه ولوطا الى الارض التى باركنا فيها للعالمين .و او و لوط را به سرزمينى كه آن را براى همه جهانيان پر بركت ساختيم نجات داديم. توضيح: اشارات آيه عبارتند از: ۱- سرزمين فلسطين جايگاه انبياى الهى از جمله حضرت ابراهيم ، لوط ، موسى ، عيسى ، يعقوب و. . . بوده است و جايگاهى است كه پيامبران براى رهايى از حكومت هاى ستمگر و الحادى بدان پناه مى آورده اند.۲- سرزمين فلسطين ، سرزمينى است كه خداوند آن را مورد عنايت و بركت خود قرار داده است (الارض التى باركنا) ۳- بركت هاى اين سرزمين شامل همه جهانيان شده و مى شود. (باركنا فيها للعالمين) در حال حاضر حضور اشغالگران صهيونيستى ، جهانيان را از بركت هاى اين سرزمين محروم ساخته و آن را به مركزى براى جنگ و ستم و اشغالگرى و خونريزى و تجاوز به ملت ها و كشورهاى منطقه و وسيله اى در جهت خدمت به استكبار تبديل كرده است. فلسطين ، سرزمين زيتون سوره التين ، آيه :۱و التين و الزيتون .قسم به انجير و زيتون (يا قسم به سرزمين شام و بيت المقدس) .توضيح: اشارات اين آيه عبارتند از:۱- از آنجا كه انجير و زيتون ميوه هايى هستند كه در سرزمين شام و فلسطين به كثرت مى رويد ، لذا سوگند به اين دو ميوه به عنوان دو سمبل و نماد اين سرزمين تلقى مى شود و حاكى از اهميت و تقدس آن و جايگاهى است كه سوگند خوردن بدان مصداق و مفهوم يافته است. ۲- گفته مى شود منظور از زيتون در اين سوگند ،كوهستانى است كه بيت المقدس بر بالاى يكى از كوه هاى آن بنا شده كه بنى اسرائيل از آن به عنوان كوه صهيون ياد مى كنند.اتفاقا سوگند بدين كوه و نام زيتون آن شايد تاكيدى بر ماهيت اسلامى اين كوه و نفى صهيونيسم و مفاهيمى است كه از آن برخاسته است. بيت المقدس ، قبله نخست سوره البقره ، آيه :۱۴۳ وما جعلنا القبله التى كنت عليها الالنعلم من يتبع الرسول ممن ينقلب على عقبيه .و ما آن قبله اى را كه قبلا بر آن بودى تنها براى اين قرار داديم كه افرادى از پيامبر پيروى مى كنند از آنها كه به جاهليت باز مى گردند مشخص شوند .توضيح: اشارات آيه عبارتند از: ۱-نخستين قبله اى را كه خداوند براى پيامبر و مسلمانان براى گزاردن نماز قرار داد ، بيت المقدس بود.خداوند اين قبله را براى مسلمانان برگزيد تا اولا ميان كسانى كه به سوى بتها نماز مى گزاردند و كسانى كه پيروان راستين پيامبر بودند تفكيك قائل شود.سال ها پيامبر و مسلمانان به سوى بيت المقدس نماز گزاردند، هر چند كه اكثرا پيامبر اكرم (ص) تا هنگامى كه در مكه بود نماز را در جهتى ادا مى كرد كه كعبه و بيت المقدس در امتداد قبله قرار مى گرفتند تا اينكه در سال دوم هجرت (پس از ۱۸ ماه) به فرمان خدا ،كعبه به عنوان قبله اسلام مشخص گرديد و مسلمانان و پيامبر اكرم (ص) نماز را به سوى آن گزاردند.۲- انتخاب بيت المقدس به عنوان قبله نخست ، حكايت از تقدس اين مكان براى همه اديان توحيدى از جمله دين مبين اسلام دارد. ۳- بر اساس آنچه كه قرآن مطرح مى كند هدف و جهت اصلى در نماز و عبادت توجه به ذات باريتعالى است و اصل، شمال و جنوب و شرق و غرب نيست. ۴- پيام جهانى اسلام و تمدن توحيدى قرآنى ايجاب مى كرد تا قبله آن در جايى قرار گيرد كه عرصه سيطره و نفوذ هيچ فرهنگ و تمدن غير الهى نباشد و در اين ميان خانه كعبه به علت دور از دسترس بودن از سيطره امپراتورى ها و تمدن هاى مادى آمادگى آن را داشت كه با پاكسازى آن از بت ها ، به هويت اصلى آن كه قبله توحيد است ، باز گردد.طبيعى است كه جهان اسلام نسبت به سرنوشت قبله نخستين خود يعنى بيت المقدس بى تفاوت نباشد و براى رهايى آن از چنگال اشغالگران و حاميان فرهنگ و تمدن مادى قيام كند و اجازه ندهد كه قبله اديان توحيدى زير چكمه اشغالگران و پيام آوران مادى گرايى آلوده شود. سرنوشت ذلت بار اسرائيل و بنى اسرائيل سوره البقره ، آيه :۶۱ وضربت عليهم الذله و المسكنه و بآووا بغضب من الله.خداوند (مهر) ذلت و نياز را بر پيشانى آنها زد و مجددا گرفتار غضب پروردگار شدند .توضيح:خداوند در طول تاريخ بنى اسرائيل را به علت عدم پايبندى به تعليمات پيامبران الهى و تجاوزگرى و تحريف دركتب الهى و پايمال كردن حقوق ديگران ، محكوم به شكست و ذلت كرده است و اين سرنوشت شوم را به خاطر اين ويژگى هاى ناشايست در مورد اين قوم رقم زده است.امروزه رژيم صهيونيستى و اسرائيل سمبل همه ويژگى هاى ضد اخلاقى و ضد انسانى و وارث فرهنگ منحط بنى اسرائيل در طول تاريخ است و از همين رو سرنوشتى مشابه با بنى اسرائيل در انتظار رژيم اسرائيل است. كافران پيامبركش سوره البقره ، آيه :۶۱ ذلك بانهم كانوا يكفرون بآيات الله و يقتلون النبيين بغير الحق .چرا كه آنها نسبت به آيات الهى كفر مى ورزيدند و پيامبران را به ناحق مى كشتند .توضيح: يكى از ويژگيهاى قوم بنى اسرائيل در طول تاريخ ، كفر به آيات خدا بوده است. همان گونه كه امروزه صهيونيست ها پشت به تعليمات حضرت موسى (ع) و تعاليم مذهب يهود كرده و بر اساس تحريف آموزه هاى دين يهود ، رژيم صهيونيستى را تاسيس كردند. بنى اسرائيل در طول تاريخ ، تعداد بسيارى از انبياى الهى را بدون دليل كشته و خون آنها را بر زمين ريختند ، امروزه نيز رژيم صهيونيستى به سياست كشتار و ترور كوركورانه مردم مظلوم و انسان هاى حق طلب دست مى يازد.گفتنى است كه گروهى از يهوديان متدين به نام ناتورى كارتاها تفكر صهيونيستى را تفكرى منحرف از دين يهود مى دانند و براى زوال رژيم متجاوز اسرائيل تلاش و دعا مى كنند. عصيانگران متجاوز سوره البقره ، آيه :۶۱ ذلك بما عصوا و كانوا يعتدون.اينها به خاطر آن بود كه گناهكار و سركش و متجاوز بودند. توضيح:همان گونه كه قوم بنى اسرائيل از ديرزمان به نقض قوانين و مقررات دينى ، حقوقى و انسانى دست يازيده و عصيانگرى و گناهكارى را شيوه خود قرار داده و با چشم بستن بر همه ارزشهاى انسانى و آموزه هاى دينى، راه تجاوزگرى و تعدى را در پيش گرفتند و بر همين اساس نيز به آيات خدا كفر ورزيده و پيامبران الهى را كشتار كرده اند، امروزه نيز رژيم غاصب صهيونيستى بر همان سياق به حقوق ديگران تجاوز كرده و به كشتار و خونريزى بى گناهان و ريختن خون زن و مرد و كودك فلسطينى اقدام كرده و مى كند. سنگدلان بى رحم سوره البقره ، آيه :۷۴ثم قست قلوبكم من بعد ذلك فهى كالحجاره او اشد قسوه.سپس دل هاى شما بعد از آن سخت شد، همچون سنگ، يا از آن سخت تر .توضيح: دل هاى بنى اسرائيل به واسطه كفر و عصيان و تسليم ناپذيرى در مقابل فرامين حق ، سخت و نفوذناپذير گشته به نحوى كه عواطف انسانى و خشيت الهى به دلهاى آنان راه ندارد و به همين علت سالهاست كه شاهد جنايات بى رحمانه وارثان آنها يعنى رژيم صهيونيستى و كشتار زن و مرد و كودك و ويرانى خانه هاى مسكونى و نابودى درختان و مزارع توسط اين رژيم هستيم. پيشگامان تحريف سوره البقره ، آيه :۷۵ و قد كان فريق منهم يسمعون كلام الله ثم يحرفونه من بعد ما عقلوه و هم يعلمون .با اينكه عده اى از آنها سخنان خدا را مى شنيدند و پس از فهميدن آن را تحريف مى كردند در حالى كه علم و اطلاع داشتند. توضيح: بنى اسرائيل در طول تاريخ به تحريف گران ماهر كتب الهى و اديان سماوى تبديل شده و آگاهانه دست به تحريف زده و در همين مسير به دين سازى و فرقه آفرينى دست يازيده اند.آخرين تلاش رژيم اسرائيل ، چاپ قرآن با حذف آيات راجع به مذمت بنى اسرائيل و يا حذف آيات جهاد برضد كفار و نيز انتشار تفاسير به راى در جهت ترويج سازش با رژيم صهيونيستى و اعطاى مشروعيت به اين رژيم نامشروع است. پيمان شكنان تاريخسوره البقره ، آيه :۱۰۰ اوكلما عاهدوا عهدا نبذه فريق منهم بل اكثرهم لايومنون (۱۰۰)و مگر نه اين بود كه (يهود) هر گاه پيمانى بستند گروهى از ايشان آن را دور افكندند بلكه (حقيقت اين است كه) بيشترشان ايمان نمى آورند توضيح: پيمان شكنى سردمداران رژيم اشغالگر فلسطين ديگر بر كسى پنهان نيست چرا كه هر عهدى را كه بستند به سرعت نقض كرده و بر پيمان ها و تعهدات خود هرگز پايبند باقى نماندند. ده ها پيمانى كه در چند دهه اخير از كمپ ديويد تا اسلو و اريحا - غزه ، شرم الشيخ و. . . گرفته تا آرامسازى ميان جبهه مقاومت و رژيم صهيونيستى ، تاكنون به هيچكدام از آنها عمل نشده و رژيم صهيونيستى به هيچ يك از آنها پايبند نبوده است. پويندگان راه شيطان سوره البقره ، آيه :۱۰۲ واتبعوا ما تتلوا الشياطين على ملك سليمان و ما كفر سليمان و لكن الشياطين كفروا (يهود) از آنچه شياطين در عصر سليمان بر مردم مى خواندند پيروى مى كردند ، سليمان هرگز (دست به سحر نيالود و كافر نشد، ولكن شياطين كفر ورزيدند. توضيح: بنى اسرائيل در طول تاريخ همواره از آنچه كه شياطين و قدرتهاى شيطانى برضد حكومت هاى حق ترويج مى كردند ، پيروى كرده و به ترويج دروغ و شايعات در مورد حكومت هاى حق و قدرت هاى الهى دست يازيده است. امروزه دروغ هايى كه دستگاه هاى رژيم صهيونيستى برضد مسلمانان و فلسطينيان و ايران اسلامى از طريق رسانه ها و دستگاه هاى تبليغاتى منتشر مى كنند و سعى مى كنند تا جهانيان را برضد مسلمانان بسيج كنند و به اختلافات ميان پيروان اديان الهى دامن زنند ، نمونه هايى است از خصلت پيروى آنان از آموزه هاى شيطانى كه در آيه فوق بدان اشاره شده است.آنان حتى در مورد حكومت الهى حضرت سليمان نبى (ع) كه از پيامبران بنى اسرائيل بوده در اين زمينه دريغ نورزيده اند و حتى او را متهم به كفر نيز نمودند. اين گروه همواره مشوق شيطان و پيروان راستين آن بوده اند. انحصارگرايان خودمحور سوره البقره ، آيه :۱۱۱ وقالوا لن يدخل الجنه الا من كان هودا او نصارى آنها گفتند هيچ كس جز يهود يا نصارى هرگز داخل بهشت نخواهد شد .توضيح: از آنجا كه يهود خود را ملت برگزيده خداوند مى داند و جايگاه ابدى خود را در بهشت مى بيند و از عذاب خداوند ترس و خوف ندارد و معتقد است كه اگر هم جنايتى را مرتكب شود جز روزهاى اندكى عذاب نخواهد شد (وقالوالن تمسنا النار الا اياما معدوده ) لذا ديگران را تحقير كرده و خارج از حيطه انسانيت مى داند و لذا ارتكاب هر جنايتى را در مورد آنان مجاز مى شمارد. ناراضيان ابدى سوره البقره ، آيه :۱۲۰ولن ترضى عنك اليهود و لا النصارى حتى تتبع ملتهم .و هرگز يهوديان و ترسايان از تو راضى نمى شوند مگر آنكه از كيش آنان پيروى كنى .توضيح: بسيار كسانى هستند كه تصور مى كنند اگر راه سازش و نرمش را در مقابل بنى اسرائيل در پيش گيرند ، خواهند توانست به حقوق قانونى خويش دست يافته و به گونه اى مسالمت آميز با آنان زندگى كنند در حالى كه قرآن جوهره انديشه و رفتار قوم بنى اسرائيل را بيان كرده و اعلام مى كند كه هرگز آنان به امتيازات و عقب نشينى هايى كه شما در مقابل آنها انجام خواهيد داد رضايت نخواهند داد مگر زمانى كه به كيش آنان درآييد و از آنان پيروى كنيد. مروجان فرهنگ انحطاط و تجاوز و بهره كشى سوره المائده ، آيه :۶۲و ترى كثيرا منهم يسارعون فى الا ثم و العدوان و اكلهم السحت لبئس ما كانوا يعملون .و بسيارى از آنان را مى بينى كه در گناه و تعدى و حرامخوارى خود شتاب مى كنند واقعا چه اعمال بدى انجام مى دادند .توضيح: ترويج فحشا و گناه در جوامع بشرى به ويژه در ميان مسلمانان و ايجاد دشمنى ميان ملت ها و امت ها و نيز ترويج حرامخوارى و بهره كشى انسان ها از يكديگر به عنوان يك فرهنگ ، دست آورد رذيلانه صهيونيسم جهانى است كه راهبرد آن در كتاب پروتكل هاى يهود كاملا به روشنى بيان شده است.همچنين ايجاد رسانه هاى ترويج فحشا و فساد و اباحه گرى و نيز تحريك جهان مسيحيت برضد مسلمانان از سوى بنى اسرائيل روزانه دنبال مى شود و هزينه هاى سنگينى را بر جامعه بشرى تحميل مى كند. قوم نفرين شده سوره المائده ، آيه :۷۸ لعن الذين كفروا من بنى اسرائيل على لسان داوود و عيسى ابن مريم ذلك بما عصوا و كانوا يعتدون .از ميان فرزندان اسرائيل آنان كه كفر ورزيدند به زبان داوود و عيسى بن مريم مورد لعنت قرار گرفتند اين (كيفر) به خاطر آن بود كه عصيان ورزيده و (از فرمان خدا)تجاوز مى كردند.توضيح: بنى اسرائيل به رغم در دست داشتن ثروت و قدرت ، هرگز از سرنوشت ذلت بارى كه به واسطه سركشى و خصلت تجاوزگرى نسبت به ديگران در پيش گرفته است رهايى نخواهد يافت. چرا كه نفرين انبياى الهى همچون حضرت داود (ع) و حضرت عيسى (ع) تا ابد دامنگير آنان شده است مگر آنكه خود را از اين گونه خصلت ها پاك سازند تا به اين سرنوشت ذلت بار پايان دهند. سرسخت ترين دشمنان سوره المائده ، آيه :۸۲لتجدن اشد الناس عداوه للذين آمنوا اليهود و الذين اشركوا .مسلما يهوديان و كسانى را كه شرك ورزيده اند دشمن ترين مردم نسبت به مومنان خواهى يافت .توضيح: بزرگترين خطرى كه جهان اسلام و پيروان اديان الهى را تهديد مى كند خطر اسرائيل و صهيونيسم جهانى است. اين جريان برنامه هاى خطرناكى را براى نابودى دين و پايبندى مردم به ارزش هاى دينى تدارك ديده و دنبال مى كند و از اين رو بيشترين كينه و دشمنى از سوى اين قوم متوجه مومنان است و لذا مومنان و جهان اسلام و پيروان اديان الهى همگى بايد در مقابل اين جريان سرطانى بايستند و جسم بشريت را از شر اين غده سرطانى رها سازند. پراكندگى يهوديان ، تقدير محتوم آنها سوره الحشر ، آيه :۳ولولا ان كتب الله عليهم الجلاء لعذبهم فى الدنيا و لهم فى الآخره عذاب النار .و اگر نه اين بود كه خداوند جلاى وطن را بر آنها مقرر داشته بود آنها را در همين دنيا مجازات مى كرد، و براى آنها در آخرت نيز عذاب آتش است. توضيح: خداوند پراكندگى را براى بنى اسرائيل و يهود به عنوان يك سرنوشت محتوم ، مقدر كرده است و هرگاه بر خلاف اين تقدير عمل كنند خداوند آنها را در دنيا در معرض مجازات قرار داده و در آخرت دچار آتش جهنم مى نمايد. لذا پراكندگى و زندگى به صورت گروههاى پراكنده در جهان، تقدير الهى است كه براى يهود پيش بينى شده است و هرگونه سياست تجميع و ملت سازى در مورد آن (در فلسطين) بر خلاف مشيت الهى است و با شكست مواجه خواهد شد و اين امرى است كه در تورات نيز مورد تاكيد قرار گرفته است. عداوت يهوديان با يكديگر تا روز قيامت سوره المائده ، آيه :۶۴ والقينا بينهم العداوه والبغضاء الى يوم القيامه كلما او قدوا نارا للحرب اطفاها الله و يسعون فى الارض فسادا و الله لايحب المفسدين .در ميان آنها عداوت و دشمنى تا روز قيامت افكنديم، و هر زمان آتش جنگى افروختند آن را خداوند خاموش ساخت و براى فساد در زمين تلاش مى كنند و خداوند مفسدان را دوست ندارد. توضيح: خداوند يهود را تا روز قيامت دستخوش پراكندگى ، دشمنى ، كينه توزى و جنگ خانگى كرده و از اين رو مجتمع صهيونيستى قابل دوام نيست و به زودى از هم خواهد پاشيد و آتش هر فتنه اى كه از سوى آنان شعله ور گردد از سوى خدا خاموش خواهد گرديد و به فتنه اسرائيل پايان داده خواهد شد ، هرچند كه اسرائيل و صهيونيسم همان طورى كه خداوند در قرآن كريم فرمودند به نشر فساد در همه ابعاد خواهند پرداخت و خداوند مفسدان را دوست نمى دارد. محكوميت سازش و سكوت در مقابل اشغالگران سوره مائده ، آيه :۵۱ يا ايها الذين آمنوا لا تتخذوا اليهود و النصارى اولياء بعضهم اولياء بعض و من يتولهم منكم فانه منهم ان الله لايهدى القوم الظالمين .اى كسانى كه ايمان آورده ايد يهود و نصارى را تكيه گاه خود قرار ندهيد، آنها تكيه گاه يكديگرند و كسانى كه از شما به آنها تكيه كنند از آنها هستند خداوند جمعيت ستمكار را هدايت نمى كند. توضيح:قرآن همپيمانى و پيوند دوستى با يهود و نصارى را محكوم كرده و كسانى را كه با آنان دوستى و پيوند برقرار كنند در زمره و از خود آنان شمرده و ستمگرانى مى خواند كه راه هدايت را به روى خود بسته اند.اين در شرايط عادى اما اشغالگرى قبله گاه نخست مسلمين يعنى قدس شريف و سرزمين اسلامى فلسطين و ستم بر مردم مظلوم از زن و كودك و پير و جوان ، خود دليل مضاعفى است بر اينكه بايد از هرگونه سازش و سكوت در مقابل اشغالگران اسرائيلى پرهيز كرده و راه مبارزه را با آنان در پيش گرفت. ندامت از دوستى و همكارى با اشغالگران سوره المائده ، آيه :۵۲ فترى الذين فى قلوبهم مرض يسارعون فيهم يقولون نخشى ان تصيبنا دآئره فعسى الله ان ياتى بالفتح او امر من عنده فيصبحوا على ما اسروا فى انفسهم نادمين .مشاهد مى كنى افرادى را كه در دلهايشان بيمارى است در (دوستى با) آنان بر يكديگر پيشى مى گيرند، و مى گويند مى ترسيم حادثه اى براى ما اتفاق بيفتد (و نياز به كمك آنها داشته باشيم) شايد خداوند پيروزى يا حادثه ديگرى از ناحيه خود (به نفع مسلمانان) پيش بياورد و اين دسته از آنچه در دل پنهان داشتند پشيمان گردند. توضيح: كسانى كه به بهانه ترس از مشكلات و سختى ها دست دوستى و همكارى به سوى يهود و نصارى دراز مى كنند ، قلب هايشان دچار بيمارى است و قطعا خداوند با پيروزى كه براى اسلام و مسلمانان فراهم خواهد آورد و يا با رويدادى از سوى خود ، آنها را سخت دچار ندامت و پشيمانى خواهد كرد. قتال با اشغالگران سوره نساء ، آيه :۷۵و ما لكم لا تقاتلون فى سبيل الله و المستضعفين من الرجال و النساء و الولدان الذين يقولون ربنا اخرجنا من هذه القريه الظالم اهلها و اجعل لنا من لدنك وليا واجعل لنا من لدنك نصيرا .چرا در راه خدا و در راه مردان و زنان و كودكانى كه (به دست ستمگران) تضعيف شده اند پيكار نمى كنيد ، همان افراد (ستمديده اى) كه مى گويند خدايا ما را از اين شهر (مكه) كه اهلش ستمگرند بيرون ببر و براى ما از طرف خود سرپرست قرار بده. و از براى ما از طرف خود يار و ياورى تعيين فرما. توضيح:در حالى كه مردم مظلوم فلسطين زير چنگال اشغالگران تا دندان مسلح در معرض ظلم و ستم روزانه قرار دارند و همه هستى آنها به غارت رفته يا نابود مى شود، خانه هايشان ويران و زمين هايشان غصب مى شود و فرياد يا للمسلمين آنان بلند است چگونه مى توان راه سكوت و بى تفاوتى را در پيش گرفت ، در صورتى كه قرآن ، مسلمانان را به قتال با آنان فرا مى خواند. (وما لكم لا تقاتلون فى سبيل الله و المستضعفين من الرجال و النساء و الولدان ) انتخاب جبهه ايمان سوره النساء ، آيه :۷۶ الذين آمنوا يقاتلون فى سبيل الله و الذين كفروا يقاتلون فى سبيل الطاغوت فقاتلوا اولياء الشيطان ان كيد الشيطان كان ضعيفا.آنها كه ايمان دارند در راه خدا پيكار مى كنند و آنها كه كافرند در راه طاغوت (و افراد طغيانگر) پس شما با ياران شيطان پيكار كنيد (و از آنها نهراسيد) زيرا نقشه شيطان (همانند قدرتش) ضعيف است. توضيح: كسانى كه ايمان آورده اند در جبهه ايمان عليه كفر به جنگ مى پردازند ، در حالى كه كسانى كه كافر شدند در جبهه كفر مى جنگند و خداوند به مسلمانان دستور مى دهد كه در اين صحنه رويارويى و جنگ ميان جبهه كفر و ايمان ، جانب جبهه ايمان را اتخاذ كنند و وارد جنگ با ياران شيطان كه همان جبهه كافران است گردند. رويارويى ميان اسرائيل و جبهه مقاومت در لبنان و فلسطين ، همانا نبرد ميان جبهه كفر و ايمان است ، مسلمانان موظفند تا ميان اين دو جبهه ، جبهه اى را انتخاب كنند كه با اسلام و ايمان مى درخشد و در مقابل جبهه كفر ، راه مبارزه ، مقاومت و ايستادگى را در پيش گيرند. نپذيرفتن سلطه كافران اشغالگر سوره نساء آيه :۱۴۱ ولن يجعل الله للكافرين على المومنين سبيلا .هرگز براى كافران نسبت به مومنان راه تسلطى قرار نداده است. توضيح: خداوند اجازه نمى دهد مسلمانان زير سلطه و نفوذ غير مسلمانان به سر برند. از اين رو تسلط رژيم صهيونيستى بر سرزمين هاى اسلامى و تلاش براى نفوذ و سيطره بر ديگر سرزمين هاى اسلامى و بر حكومت ها از طريق سازش ، بايد با مقاومت و ايثارگرى مسلمانان مواجه شود و هيچ مسلمانى اجازه ندهد تحت الشعاع سلطه يا نفوذ دشمنان اسلامى از يهود و نصارى قرار گيرد و اين اراده خداوند است كه در قرآن كريم به مسلمانان اعلام شده است. دشمنى با دشمنان خدا و رسولش سوره مجادله ، آيه :۶۶لا تجد قوما يومنون بالله و اليوم الآخريوادون من حاد الله و رسوله و لوكانوا آباءهم او ابناءهم او اخوانهم اوعشيرتهم اولئك كتب فى قلوبهم الايمان و ايدهم بروح منه و يدخلهم جنات تجرى من تحتها الانهار خالدين فيها رضى الله عنهم و رضوا عنه اولئك حزب الله الا ان حزب الله هم المفلحون.هيچ قومى را كه ايمان به خدا و روز قيامت دارد نمى يابى كه با دشمنان خدا و رسولش دوستى كنند، هر چند پدران يا فرزندان يا برادران يا خويشاوندان آنها باشند، آنها كسانى هستند كه خدا ايمان را بر صفحه قلوبشان نوشته و با روحى از ناحيه خودش آنها را تقويت فرموده، آنها را در باغ هايى از بهشت داخل مى كند كه نهرها از زير درختانش جارى است، جاودانه در آن مى مانند خدا از آنها خشنود و آنها نيز از خدا خشنودند آنها حزب الله اند بدانيد حزب الله پيروز است. توضيح:براساس تعليمات قرآن كريم ، هيچگاه گروهى را نخواهى يافت كه ايمان به خدا و روز جزا داشته باشند ولى راه دوستى و پيوند با كسانى را كه با خدا و پيامبرش دشمنى كنند ، در پيش گيرند و حتى اگر اين دشمنان ، از پدران و فرزندان و برادران و خاندان او باشند.اسرائيل و اشغالگران و غاصبان فلسطين ، راه دشمنى با خدا و پيامبر اكرم (ص) و اسلام را در پيش گرفته و قبله نخست مسلمانان را با قلدرى در اشغال گرفته اند ، چگونه مى توان ادعاى مسلمانى و اعتقاد به خدا و روز قيامت داشت اما در مقابل دشمنان خدا و اسلام راه سكوت و بى تفاوتى را در پيش گرفت ! آنان كه با دشمنان خدا و رسول راه دشمنى در پيش گيرند در شمار حزب الله قرار مى گيرند و قطعا آنان از رستگارانند. اسرائيل ، غده سرطانى فساد در جهان سوره الاسراء ، آيه ۴ :وقضينا الى بنى اسرائيل فى الكتاب لتفسدن فى الارض مرتين و لتعلن علوا كبيرا .ما به بنى اسرائيل در كتاب (تورات) اعلام كرديم كه دوبار در زمين فساد خواهيد كرد، و برترى جويى بزرگى خواهيد نمود. توضيح: اين آيه كه در پى آيه اسرا و معراج در سوره اسراء آمده است نشان دهنده اعجاز قرآن كريم است كه بلافاصله در مورد سرنوشت مسجدالاقصى و بيت المقدس كه به اشغال بنى اسرائيل در خواهد آمد پرداخته و آينده به فساد كشيده شدن سرزمين فلسطين و برترى طلبى بنى اسرائيل در آن را پيش گويى كرده است.قرآن كريم از عملكرد بنى اسرائيل با دو خصوصيت به فساد كشيدن زمين و برترى طلبى بسيار گسترده ياد كرده كه ماهيت رژيم صهيونيستى را كاملا آشكار مى سازد و اين همان غده سرطانى است كه امام خمينى (ره) فرمان بر ضرورت محو آن را داده كه اقدامى در جهت تحقق وعده الهى است. وعده الهى آزادى سرزمين انبياء به دست مومنان پيكارجو سوره الاسراء ، آيه ۵ :فاذا جاء وعد اولاهما بعثنا عليكم عبادا لنا اولى باس شديد فجاسوا خلال الديار و كان و عدا مفعولاهنگامى كه نخستين وعده فرا رسد مردانى پيكارجو را بر شما (بنى اسرائيل) مى فرستيم (تا سخت شما را در هم كوبند حتى براى به دست آوردن مجرمان) خانه ها را جستجو مى كنند، و اين وعده اى است قطعى. توضيح: آزادى سرزمين فلسطين و قدس شريف به دست كسانى ميسر است كه بندگان راستين خداوند (عبادا لنا) و صاحبان قدرت و پيكارجويان مسلح به سلاح هاى متكى بر ايمان هستند (اولى باس شديد ) در واقع اينان همانگونه كه امام خمينى (ره) فرمودند فلسطين را با مسلسل هاى متكى بر ايمان آزاد مى كنند.آنان با قدرت و شجاعانه تا اعماق سرزمين هاى اشغالى و خانه هاى اشغالگران از جمله آبادى هاى صهيونيست نشين نفوذ خواهند كرد و به جستجو خواهند پرداخت تا به اشغال سرزمين مقدس و پربركت فلسطين پايان دهند و پيروزمندانه وارد قدس شريف و مسجدالاقصى شوند. نابودى پايگاه هاى صهيونيسم به دست خودشان و مومنان سوره الحشر ، آيه :۲هوالذى اخرج الذين كفروا من اهل الكتاب من ديارهم لاول الحشرما ظننتم ان يخرجوا وظنوا انهم مانعتهم حصونهم من الله فاتاهم الله من حيث لم يحتسبوا وقذف فى قلوبهم الرعب يخربون بيوتهم بايديهم و ايدى المومنين فاعتبروا يا اولى الابصار.او كسى است كه كافران اهل كتاب را در اولين برخورد (با مسلمانان) از خانه هايشان بيرون راند، گمان نمى كرديد آنها خارج شوند و خودشان نيز گمان مى كردند كه دژهاى محكمشان آنها را از عذاب الهى مانع مى شود، اما خداوند از آنجا كه گمان نمى كردند !به سراغشان آمد، و در قلب آنها ترس و وحشت افكند، به گونه اى كه خانه هاى خود را با دست خويش و با دست مومنان ويران مى كردند، پس عبرت بگيريد اى صاحبان چشم! توضيح: هيچ كس حتى اسرائيل تصور نمى كرد كه با همه استحكامات و ترتيبات امنيتى خود ناگزير شود در مقابل اراده مقاومت از سرزمين هاى اسلامى (در صدر اسلام و در زمان كنونى از غزه) عقب نشينى كند و در حالى كه خداوند قلب هايشان را از رعب و وحشت ( تحقق موازنه وحشت) پر كرده بود خانه هايشان را به دست خودشان و نيز به دست مومنان ويران كنند.
 پنجشنبه 4 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن