تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816374309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار ويژه كيهان// ادعاي زيادي گروهك غايب از راهپيمايي روز قدس// اعتراف حزب مشاركت به پيوند كامل با لائيك ها// اولمرت دروغ پرز را درآورد// واشنگتن پست و هاآرتص: براي ايران بهتر از اين نمي شد


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: اخبار ويژه كيهان// ادعاي زيادي گروهك غايب از راهپيمايي روز قدس// اعتراف حزب مشاركت به پيوند كامل با لائيك ها// اولمرت دروغ پرز را درآورد// واشنگتن پست و هاآرتص: براي ايران بهتر از اين نمي شد
خبرگزاري آريا- كيهان در شماره امروز (4 مهر)، اخبار ويژه زير را درج كرده است.

ادعاي زيادي گروهك غايب از راهپيمايي روز قدس(خبر ويژه)

با اوج گيري عواطف ملت هاي مسلمان نسبت به قدس شريف، رئيس گروهك نهضت آزادي ادعا كرد: ايده نامگذاري روز قدس از من بود!

ابراهيم يزدي در گفت وگو با ايلنا گفت: سال ها قبل از پيروزي انقلاب و نامگذاري روز قدس از سوي امام خميني، كشورهاي عربي و ساف روزي را در ماه اكتبر كه يادآوري پيروزي فلسطينيان در دره كرامه در سال 1967 بود روز فلسطين عنوان كردند. اين نامگذاري هويتي عربي داشت و مورد استقبال مسلمانان قرار نگرفت. پس از پيروزي انقلاب با دوستان در وزارت خارجه تبادل نظر كرديم و در نتيجه پيشنهادي به بنيانگذار انقلاب ارائه كرديم كه روز قدس به جاي روز فلسطين قرار بگيرد.

يزدي البته پاسخي به اين پرسش نداد كه اگر راست مي گويد چرا اعضاي گروهك مذكور و از جمله شخص وي نه تنها در تظاهرات روز قدس حاضر نمي شوند كه بلكه در مواضع گاه و بيگاه نهضت آزادي (و اغلب عناصر تجديد نظر طلب) ادعا مي شود فلسطين مسئله اي مربوط به فلسطينيان است و ما نبايد دخالت كنيم و هزينه بدهيم.

البته هنوز هم دير نشده و مي توان فردا در روز قدس منتظر اعضاي نهضت آزادي و رئيس آن بود كه براي ثابت كردن ادعاي برادري خود، به سيل خروشان ملت در راهپيمايي روز قدس بپيوندند.

از سوي ديگر به گزارش ميزان نيوز، محمد توسلي رئيس دفتر گروهك نهضت آزادي ادعا كرد اعضاي اين گروهك در انتخابات رياست جمهوري نهم به آقاي هاشمي رفسنجاني رأي داده اند. وي گفته است: در انتخابات دوره نهم رأي ما به آقاي هاشمي رفسنجاني رأي اعتراض به احمدي نژاد بود.

اعتراف حزب مشاركت به پيوند كامل با لائيك ها(خبر ويژه)

خبرنامه داخلي حزب مشاركت با كتمان شكست در 6 انتخابات گذشته مدعي شد: مردم در انتخابات رياست جمهوري سال آينده براي اولين بار امكان انتخاب ميان دو راه پيدا مي كنند.

اين خبرنامه در عين حال مدعي شد: انتخاب سال آينده در شرايطي فرا مي رسد كه اجماعي گسترده از نيروهاي اجتماعي و نخبگان سياسي و فرهنگي در نارضايتي از وضع موجود و حتي طرفداري از بازگشت به رويه دوران اصلاحات شكل گرفته كه در آن از لائيك ها تا مراجع ديني و مذهبي حضور دارند]![ اجماعي گسترده تر و مؤثرتر از آنچه در حمايت از آقاي هاشمي رفسنجاني در مرحله دوم انتخابات دور نهم شكل گرفت، خاتمي را انتظار مي كشد.

برخلاف ادعاي بولتن داخلي حزب مشاركت، طي 6 سال گذشته بارها مردم برخلاف ميل اصلاح طلبان رأي داده اند از جمله در انتخابات شوراي شهر دوم و سوم، مجلس هفتم و هشتم و رياست جمهوري دوره قبل. در انتخابات اخير مجلس هم فهرست ياران خاتمي با بي اقبالي مطلق مردم مواجه شد كه دلخوري خاتمي نسبت به عناصر مصرّ به استفاده از نام خاتمي را هم در پي داشت.

در عين حال اعتراف حزب مشاركت به عنوان اصلي ترين حامي نامزدي خاتمي بر حمايت جريان هاي لامذهب و لائيك از وي محل تأمل جدي است و جا دارد كه سران حزب و شخص آقاي خاتمي دراين باره توضيح روشني ارائه كنند تا آن بخش از مردم نيز كه هنوز درباره سلامت اعتقادي طيف مذكور اصلاح طلبان دچار خوش بيني است به واقعيت پي ببرد. به ويژه آن كه مشاركتي ها خود را يك حزب مذهبي مي دانند.

اولمرت دروغ پرز را درآورد(خبر ويژه)

رئيس رژيم صهيونيستي ضمن دروغي آشكار مدعي شد: پروتكل زعماي صهيونيسم واقعيت ندارد.

به گزارش بي بي سي شيمون پرز كه از سخنان متين و تاثيرگذار رئيس جمهور اسلامي ايران در مجمع عمومي سازمان ملل به خشم آمده بود، گفت: اين اولين بار در تاريخ سازمان ملل است كه رهبر يك كشور علناً و صراحتاً اتهامات زشت و سياه «پروتكل زعماي صهيون» را مطرح مي كند. چنين اتهاماتي مبني بر اينكه يهوديان توطئه سلطه بر جهان را داشته اند هرگز در ساختمان سازمان ملل مطرح نشده بود. اظهارات احمدي نژاد يادآور سياه ترين اتهامات است و او در رداي موعظه گران نفرت پراكني مي كند. او خواستار بازگشت جهان به عصر ظلمت، نفرت، تهديد و عدم بردباري است.

گفتني است دكتر احمدي نژاد در سخنان خود از جمله اعلام كرده بود معدودي صهيونيست فريبكار بر مراكز پولي و مالي و مراكز تصميم گيري از جمله در آمريكا مسلط شده اند.

تكذيب پروتكل زعماي صهيونيسم و سعي بر كتمان آن- به رغم رويه 60 سال گذشته رژيم صهيونيستي- در حالي از سوي شيمون پرز انجام مي شود كه هفته گذشته ايهود اولمرت نخست وزير ورشكسته اسرائيل در نشست كابينه تاكيد كرد: «طرح اسرائيل بزرگ ]از نيل تا فرات[ به پايان رسيده و ديگر چنين چيزي وجود ندارد و هر كسي هم كه چنين رويايي در ذهن دارد فقط خود را گول مي زند».

با توجه به وضع وخيم و رو به سقوط رژيم صهيونيستي طبيعتاً بايد منتظر روز فرار صهيونيست ها از فلسطين اشغالي بود كه احتمالا در چنان روز نه چندان دوري امثال پرز ادعا خواهند كرد هرگز فلسطين را ارض موعود يهود نمي دانسته اند و چنين ادعايي هم دروغي سياه و نفرت انگيز، بيش نيست!

بنياد باران هم توي دل خاتمي را خالي مي كند؟!(خبر ويژه)

سايت بنياد باران به خاتمي و اصلاح طلبان حامي وي عنوان اصلاح طلبان شرمگين را اعطا كرد!

اين سايت از قول فردي به نام عبدالحسين آذرنگ نوشت: اصلاح طلبان در عرضه شعارهاي دقيق، روشن، با قابليت تبديل به برنامه هاي قابل حصول در زمان معين ناتوان بوده اند. گمان مي كنم اصطلاح اصلاح گران شرمگين براي اينها مناسب تر باشد تا اصطلاحاتي ديگر. آقاي خاتمي در راس اينها با چه شعاري مي خواهد پا به عرصه بگذارد؟ مطمئناً در پاسخ اين پرسش نخواهيد گفت: آزادي و مردم سالاري.

در ادامه اين تحليل آمده است: در سال 80 كه آقاي خاتمي مي خواست براي بار دوم نامزد شود از سوي دفتر يا گروه مشاوران ايشان مشورت هايي با عده اي شد. در آن مشورت ها اين پيشنهاد هم شد كه نامزد نشوند، كنار بروند و حزب اصلاح طلبان را تشكيل دهند و نيرو جمع كنند. از روز آشكارتر بود كه در دوره دوم هم نخواهند توانست كاري از پيش ببرند. آقاي خاتمي اين پيشنهاد را نپذيرفت و ناموفق تر از دوره قبل از صحنه بيرون رفت. اما اين فقط شكست او نبود كه شكست همه طرفداران اصلاحات بود، آقاي خاتمي حتماً اين تجربه را از ياد نبرده اند.

نويسنده در پايان ضمن تاكيد بر اينكه تكرار گذشته خطاي سياسي بزرگي است، با ترديد نوشت: آيا شانه هاي خاتمي طاقت بار بزرگ رياست جمهوري را دارد؟

خالي كردن دل خاتمي- تعبيري كه جلايي پور عنصر مركزيت مشاركت درباره گزارش هاي تحليلي نشريه شهروند امروز به كار برد- گويا به يك حالت اپيدمي در ميان رسانه ها و نشريات مدعي اصلاح طلبي تبديل شده است ضمن اينكه آقاي عارف از مسئولان بنياد باران نيز خود مايل به نامزدي در انتخابات است.

از سوي ديگر ارگان مطبوعاتي روزنامه كارگزاران در تيتر اول ديروز خود به استقبال سخنان خاتمي رفت كه گفته بود «شعار يا يك نفر يا هيچ كس خطرناك است و به دلخوري منجر مي شود». كارگزاران يادآور شد كه اولين بار اين شعار را بهزاد نبوي مطرح كرده بود. كارگزاراني ها ترجيح مي دهند زير سيطره حزب مشاركت و سازمان مجاهدين نروند.

گري سيك: احمدي نژاد حيرت آور است(خبر ويژه)

گري سيك سياستمدار كهنه كار آمريكايي از مانور قدرت رئيس جمهور اسلامي ايران در عمق خاك آمريكا ابراز حيرت كرد.

به گزارش الجزيره وي با اشاره به حضور احمدي نژاد در اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل گفت: احمدي نژاد وقتي در مجمع عمومي سازمان ملل صحبت مي كند، خطاب به رهبران جهان، مردم آمريكا و غرب صحبت مي كند، اما در واقع او خطاب به جهان سومي ها صحبت مي كند و مي گويد «ما قدرتي هستيم كه در برابر غرب و آمريكا ايستاده ايم و ما چنين جراتي را داريم.» احمدي نژاد با چنين روشي براي خود جايگاه ايجاد مي كند. احمدي نژاد دقيقه به دقيقه برنامه هايش را اجرا مي كند و وقتي اينجاست بخش زيادي از برنامه هاي رسانه اي را به خود اختصاص مي دهد. اين نمايش حيرت آوري است.

گري سيك در ادامه صحبت هايش گفت: آمريكا در سال 1995 تحريم ايران را شروع كرد و از آن زمان تاكنون اين تحريم ها را به تدريج تشديد كرده است و الان نيز كه تحريم هاي سازمان ملل را شاهد هستيم. آمريكا زماني تحريم را شروع كرد كه ايران توانمندي هسته اي نداشت. اما الان ايران بيش از سه هزار سانتريفيوژ دارد و مي تواند اورانيوم با غناي پايين توليد كند. از اين رو مي توان نتيجه گرفت سياست آمريكا جواب نداده است. اين بدان معناست كه اگر مي خواهيم ايران را از دستيابي به برنامه هسته اي بازداريم اين راهش نيست. گري سيك ادامه داد: آمريكا به مدت سي سال فرصت هاي مذاكره با ايران را از دست داده است. ايران در افغانستان با ما همكاري زيادي كرد اما در عوض اين كشور را محور شرارت ناميديم و اين هيچ نتيجه اي براي ما دربر نداشت.

اول اهداف درون گروهي بعد پناهندگي(خبر ويژه)

عناصر افراطي ادوار تحكيم (اعضاي سابق دفتر تحكيم) در رويكرد به انتخابات رياست جمهوري باز هم دچار اختلاف ديگري شدند.

در حالي كه عناصري نظير مؤمني و زيدآبادي مي كوشند با مانور روي نام عبدالله نوري، رمقي ولو اندك به افراطيون در عرصه انتخابات ببخشند، سايت گذار كه توسط عناصر فراري نظير علي افشاري و فاطمه حقيقت جو (و همسر وي) اداره مي شود، تأكيد كرد انتظار تحول عمده اي را از انتخابات آينده نمي توان داشت. گذار در مقاله اي به قلم مجيد محمدي از عناصر تندرو اما سرخورده عضو حلقه كيان تأكيد كرد: نمي توان انتظار تحول عمده اي در ايران صرفاً به خاطر برگزاري انتخابات دوره دهم رياست جمهوري داشت. اين تحليل مي افزايد: جناح بندي هاي سياسي و احزاب و گروه هاي سياسي داخل حكومت در ايران توان تأثيرگذاري بر بافت و شاكله سياسي ايران را از دست داده اند.

به نظر مي رسد هر يك از عناصر افراطي قبل از فرار از كشور، سعي مي كنند به ديگر تندروها براي معارضه با جمهوري اسلامي روحيه بدهند اما وقتي پس از مدتي تندروي در بن بست خود ساخته گرفتار مي شوند، به آغوش حاميان خارجي پناه مي برند و فاتحه معارضه مؤثر را مي خوانند.

واشنگتن پست و هاآرتص: براي ايران بهتر از اين نمي شد(خبر ويژه)

روزنامه آمريكايي واشنگتن پست معتقد است: ايران از فهرست اولويت هاي اصلي آمريكا خارج شده است.

اين روزنامه مي نويسد: به خاطر بحران هاي مالي و وخيم ترشدن خشونت ها در افغانستان و پاكستان، برنامه هسته اي ايران و تلاش براي متوقف كردن آن از اولويت هاي كاري واشنگتن خارج شده است و اين دقيقا همان چيزي است كه سران ايران آرزو داشتند.

واشنگتن پست با بيان اينكه «بسيار بعيد است تحريم تازه اي عليه ايران در شوراي امنيت به تصويب برسد» تاكيد مي كند: مقامات دولت بوش ظاهرا هيچ اميدي در اين زمينه ندارند و تنها اميدوارند يك قطعنامه نمادين متفق القول به تصويب برسد. اما هيچ نشانه اي وجود ندارد كه چنين كاري باعث تغيير رفتار ايران شود.

روزنامه نيويورك تايمز هم در تحليلي نوشت: هيچ گزينه نظامي مناسبي براي مهار ايران وجود ندارد.

نيويورك تايمز تصريح كرد: آژانس و ايران مدت هاست كه به بازي موش و گربه ادامه مي دهند و آمريكا و متحدانش هم با مشكلات زيادي از جمله مشكلات اقتصادي و احياي مجدد روسيه مواجه هستند. در اين ميان دانشمندان ايراني برنامه اتمي را با موفقيت پيش مي برند.

در عين حال روزنامه صهيونيستي هاآرتص در گزارشي تاكيد كرد: اسرائيل نگران تغيير سياست هاي آمريكا درباره ايران است.

هاآرتص نوشت: هدف از تنظيم گزارش هاي محتاطانه از سوي البرادعي و آژانس، ايجاد فرصت هاي بي نهايت براي ادامه برنامه هسته اي ايران است.

به اعتقاد اين روزنامه صهيونيستي بازي مستمر موش و گربه بين ايران و آژانس كه تاكنون نتوانسته اين واقعيت را كه ايران سلاح هسته اي توليد مي كند تاييد يا تكذيب كند نشان مي دهد نه تنها مشخص كردن اينكه ايران چه چيزي در چنته خود دارد دشوار است، بلكه حتي مهمتر از آن تصميم گيري درباره واكنش درست در مقابل آن را نيز دشوار مي كند.

اين روزنامه با ذكر اين كه حتي اپوزيسيون خارج كشور نيز به رغم مخالفت شديد با احمدي نژاد در اين حوزه خاص از ديدگاههاي وي حمايت مي كند، خاطرنشان كرد: با وجود چنين افكاري در بين مخالفان و موافقان احمدي نژاد هيچ اميدي وجود ندارد كه حتي با عوض شدن وي در انتخابات آتي رياست جمهوري و بر سر كار آمدن يك فرد ديگر تفاوت چنداني در سياست هاي هسته اي ايران رخ دهد.

هاآرتص در ادامه نوشت: به نظر مي رسد آمريكا نيز با توجه به همين افكار در نزد ايرانيان بود كه پيشنهاد گفت وگوهاي مستقيم با ايران را مطرح كرد و به طور حتم صرفنظر از اينكه چه كسي جانشين جرج بوش رئيس جمهوري فعلي آمريكا شود، ايده مذاكره مستقيم با ايران در سرلوحه سياست هاي آمريكا قرار خواهد گرفت
 پنجشنبه 4 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن